Gå til innhold

Én i barnehagen har kraftig nøtteallergi så INGEN kan ha med noe som engang inneholder spor av nøtter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, 29_j skrev:

Fordi spor av nøtter kan gi alvorlige reaksjoner.  Eksempelvis min far kan ikke ha spor av gluten, da ligger han i flere dager. 

Men hva med produkter som er nøttefritt, hvor det står KAN inneholde spor av nøtter? Det er veeeeeldig mange produkter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mandler er en del v nøttebegrepet i "spor av nøtter" - merkingen, selv om det egentlig er en steinfrukt. Peanøtt er en belgfrukt og er ikke med i nøttebegrepet, frø er heller ikke med. 

Anonymkode: 446d6...134

Jeg mener at disse tingene blir pakket i fabrikker hvor det også befinner seg nøtter. Altså kan de inneholde spor av nøtter, selv om det ikke ER nøtter. Samme med potetgull, f.eks.

Anonymkode: b604a...725

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som henger ut BARN p.g.a. allergi!! 🤯🤯🤯

Anonymkode: 9c249...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten oppdatering. Ser ut som jeg hadde rett. Plutselig får vi melding fra barnehagen «brød med spor av nøtter er greit.» For noen dager siden var det livsfarlig? 🥴🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 367a8...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg Ts som liker å tenke på deg og dine. Tror du ikke det hadde vært ganske traumatisk for ditt barn om kameraten blir blå og må hentes i ambulanse fordi han selv hadde med en kjeks? Eller uansett, hva det gjør med barn at et av barna får anafylaktisk sjokk, personalet blir stresset, må sette epipen og ambulanse må komme osv. 

Sånn som dette er det å ha barn i skole og bhg. Jeg kan også sukke litt av at en av guttene i datteren min sin klasse har ADHD og ødelegger roen og det sosiale for alle. Eller at alt må være halal når vi arrangerer bursdag, eller at vi ikke kan ha katt fordi mannen min er allergisk. Thats life! 

Anonymkode: d396d...147

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/31/2020 at 1:56 PM, AnonymBruker said:

Til deg Ts som liker å tenke på deg og dine. Tror du ikke det hadde vært ganske traumatisk for ditt barn om kameraten blir blå og må hentes i ambulanse fordi han selv hadde med en kjeks? Eller uansett, hva det gjør med barn at et av barna får anafylaktisk sjokk, personalet blir stresset, må sette epipen og ambulanse må komme osv. 

Sånn som dette er det å ha barn i skole og bhg. Jeg kan også sukke litt av at en av guttene i datteren min sin klasse har ADHD og ødelegger roen og det sosiale for alle. Eller at alt må være halal når vi arrangerer bursdag, eller at vi ikke kan ha katt fordi mannen min er allergisk. Thats life! 

Anonymkode: d396d...147

Det er jo nettopp dette TS ikke gjør. Hun tenker jo på barnet med nøtteallergi!

Anonymkode: b604a...725

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.5.2020 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Da bytter vi til en barnehage uten nøtteallergi. Problem løst. Da er ikke maten til fare for noen.

TS

Anonymkode: 367a8...368

Wow.. Du vil heller at barnet ditt utsettes for det ekstra stresset det er å miste alle venner og bli satt i et helt nytt miljø enn å sørge for at matpakka ikke inneholder spor av nøtter? Dette er virkelig patetisk! 

Anonymkode: fb997...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...