zemer Skrevet 24. mai 2020 #81 Skrevet 24. mai 2020 15 timer siden, Ewna skrev: Har du fortalt tvillingene at du ikke er deres biologiske mor? Hvis ikke, når har du tenkt å fortelle dem det? (Du trenger ikke svare hvis du ikke vil selvsagt). Ja de vet. 1
Drizzt Skrevet 24. mai 2020 Forfatter #82 Skrevet 24. mai 2020 MDGs eneste representant vil stemme for. Wow. For første gang gjør MDG noe fornuftig. 2
Drizzt Skrevet 24. mai 2020 Forfatter #83 Skrevet 24. mai 2020 (endret) dobbelt Endret 24. mai 2020 av Drizzt
zemer Skrevet 25. mai 2020 #84 Skrevet 25. mai 2020 På 7.5.2020 den 21.28, Thaila skrev: Først og fremst burde det være lov å fryse sine egne egg for å bruke de senere. De som er i ivf forsøk og har mange egg får disse fryst ned.
Drizzt Skrevet 25. mai 2020 Forfatter #85 Skrevet 25. mai 2020 Endelig noen som kaller Krfs taktikk for det den er - dobbeltmoral. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/3JyQPA/bioteknologiloven-hoeyre-politiker-anklager-krf-for-dobbeltmoral? Her bør enten alle, eller ingen stemme etter egen samvittighet. Krf blir mer og mer uspiselig for min del. 2
Betasuppe Skrevet 25. mai 2020 #86 Skrevet 25. mai 2020 * Assistert befruktning skal bli tillatt for enslige. Akkurat det vi trenger er flere alenemødre som påfører samfunnet ytterligere belastning... 3
hocane Skrevet 26. mai 2020 #88 Skrevet 26. mai 2020 (endret) Å få barn er ikke en menneskerett. Å vokse opp uten en biologisk far eller mor kan få konsekvenser for barnet. Endret 26. mai 2020 av hocane 3
Zokutine Skrevet 26. mai 2020 #89 Skrevet 26. mai 2020 29 minutter siden, hocane skrev: Å få barn er ikke en menneskerett. Å vokse opp uten en biologisk far eller mor kan få konsekvenser for barnet. Er det ikke greit å være fosterforeldre eller adoptivforeldre heller da tenker du? At det biologiske er viktigere, så det er bedre for barnet å bo hos noen som utøver vold, omsorgssvikt eller overgrep mot barnet? En aleneforelder, to likekjønnede foreldre eller andre typer foreldre kan gi like mye kjærlighet og omsorg som to biologiske. Er ikke sånn at blodsbånd trumfer alt liksom. 4
Betasuppe Skrevet 26. mai 2020 #90 Skrevet 26. mai 2020 19 minutter siden, Zokutine said: En aleneforelder, to likekjønnede foreldre eller andre typer foreldre kan gi like mye kjærlighet og omsorg som to biologiske. Er ikke sånn at blodsbånd trumfer alt liksom. Man må være to. Dobbel økonomi, dobbelt tid til omsorg.
hocane Skrevet 26. mai 2020 #91 Skrevet 26. mai 2020 (endret) 22 minutter siden, Zokutine skrev: Er det ikke greit å være fosterforeldre eller adoptivforeldre heller da tenker du? At det biologiske er viktigere, så det er bedre for barnet å bo hos noen som utøver vold, omsorgssvikt eller overgrep mot barnet? En aleneforelder, to likekjønnede foreldre eller andre typer foreldre kan gi like mye kjærlighet og omsorg som to biologiske. Er ikke sånn at blodsbånd trumfer alt liksom. Det er dyster statistikk rundt fedreløse hjem. Økt mulighet for å droppe ut av skolen. Økt mulighet for å havne i kriminelle miljøer og mye annet. Å adoptere er kjempeflott, for de barna har ikke noe annet, men å bevisst bruke sæddonasjon da tar du et bevisst valg i å nekte et barn sin far på grunn av egoistiske behov. Det er etisk galt. Endret 26. mai 2020 av hocane 2
GenmodifisertTomat Skrevet 26. mai 2020 #92 Skrevet 26. mai 2020 1 hour ago, hocane said: Det er dyster statistikk rundt fedreløse hjem. Økt mulighet for å droppe ut av skolen. Økt mulighet for å havne i kriminelle miljøer og mye annet. Å adoptere er kjempeflott, for de barna har ikke noe annet, men å bevisst bruke sæddonasjon da tar du et bevisst valg i å nekte et barn sin far på grunn av egoistiske behov. Det er etisk galt. Hvorfor er mors behov for å få barn, og barnets eksistens i seg selv, mindre etisk viktig enn ungens behov for å treffe far? Liv blir skapt. Dere religiøse sier jo at liv er ukrenkelig. Da må vel eksistensen av liv veie tyngre enn hensynet til far? Jeg bare spør, jeg. Jeg er klar over at du ikke har peiling på etikk, men kun bruker ordet som kampretorikk. De fleste som snakker om etikk, kan ingenting om etikk. Hadde de kunnet noe som helst om etikk, så ville de forkastet absolutt etikk, fordi konseptet er latterlig, fordummende, og mest sannsynlig ikke forklaringen på hvorfor vi danner de holdingene vi gjør.
GenmodifisertTomat Skrevet 26. mai 2020 #93 Skrevet 26. mai 2020 2 hours ago, hocane said: Å få barn er ikke en menneskerett. Utelukker det at man skal kunne få barn? 1
Drizzt Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #94 Skrevet 26. mai 2020 Jeg må bare si at jeg er veldig imponert over de gode talene på Stortinget i dag FOR endringene. At Krf skal bestemme hva som er riktig for alle og ikke la folk bestemme selv, er skremmende. At Krf har tatt monopol på hva som er etisk riktig og moralsk riktig er enda verre. Jeg håper virkelig, virkelig at forslagene går gjennom i dag. 5
murray Skrevet 26. mai 2020 #95 Skrevet 26. mai 2020 59 minutter siden, Drizzt skrev: Jeg må bare si at jeg er veldig imponert over de gode talene på Stortinget i dag FOR endringene. At Krf skal bestemme hva som er riktig for alle og ikke la folk bestemme selv, er skremmende. At Krf har tatt monopol på hva som er etisk riktig og moralsk riktig er enda verre. Jeg håper virkelig, virkelig at forslagene går gjennom i dag. Jeg har flagget klart! 4
I'm just a girl Skrevet 26. mai 2020 #96 Skrevet 26. mai 2020 Utblåsning: Jeg blir så irritert over at politikerene skal stemme etter sitt personlige syn. De er folkevalgte på grunn av partiet de er med i, ikke på grunn av deres private meninger. 🙄 2
hocane Skrevet 26. mai 2020 #97 Skrevet 26. mai 2020 2 timer siden, GenmodifisertTomat skrev: Hvorfor er mors behov for å få barn, og barnets eksistens i seg selv, mindre etisk viktig enn ungens behov for å treffe far? Liv blir skapt. Dere religiøse sier jo at liv er ukrenkelig. Da må vel eksistensen av liv veie tyngre enn hensynet til far? All data og statistikk viser viktigheten av fedre. Barn bør bli skapt fra kjærligheten mellom mann og kvinne. Det er naturens lov.
GenmodifisertTomat Skrevet 26. mai 2020 #98 Skrevet 26. mai 2020 11 minutter siden, hocane said: All data og statistikk viser viktigheten av fedre. Barn bør bli skapt fra kjærligheten mellom mann og kvinne. Det er naturens lov. Men hvorfor er det etisk galt å prioritere mors behov for barn, framfor at ungen får en far? Når ble natur et argument mot forandring? Liker du motoriserte kjøretøy? Liker du syntetiske medisiner? Liker du syntetisk antibiotika? Liker du pustemaskiner? De forekommer heller ikke i naturen? 2
GenmodifisertTomat Skrevet 26. mai 2020 #99 Skrevet 26. mai 2020 20 minutter siden, I'm just a girl said: Utblåsning: Jeg blir så irritert over at politikerene skal stemme etter sitt personlige syn. De er folkevalgte på grunn av partiet de er med i, ikke på grunn av deres private meninger. 🙄 Jeg er enig. Det er et svik mtp at en ikke får velge personer inn direkte. Det er en billig måte å unngå interne kontroverser på, for de store partiene hvor en vet hva utfallet uansett blir, og så vil det være splittende for de små partiene med sterkere uenighet. 1
I'm just a girl Skrevet 26. mai 2020 #100 Skrevet 26. mai 2020 9 minutter siden, GenmodifisertTomat skrev: Jeg er enig. Det er et svik mtp at en ikke får velge personer inn direkte. Det er en billig måte å unngå interne kontroverser på, for de store partiene hvor en vet hva utfallet uansett blir, og så vil det være splittende for de små partiene med sterkere uenighet. Men! Nå ser det ut som KRF har tapt på alle punkter. 😁 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå