HalldirV2 Skrevet 26. mai 2020 #121 Skrevet 26. mai 2020 På 25.5.2020 den 17.47, Betasuppe skrev: * Assistert befruktning skal bli tillatt for enslige. Akkurat det vi trenger er flere alenemødre som påfører samfunnet ytterligere belastning... Det må jo stilles krav, regner jeg med. Man kan ikke få godkjent kunstig befruktning uten at økonomien er på plass, det er det minste jeg forventer.
Zokutine Skrevet 26. mai 2020 #122 Skrevet 26. mai 2020 4 minutter siden, HalldirV2 skrev: Det må jo stilles krav, regner jeg med. Man kan ikke få godkjent kunstig befruktning uten at økonomien er på plass, det er det minste jeg forventer. Det kan jeg være enig i, det er ikke gratis å ha barn, og det beste er jo om man har fast jobb og alt på stell økonomisk/psykisk osv.
Anonymburker Skrevet 26. mai 2020 #123 Skrevet 26. mai 2020 2 timer siden, Drizzt skrev: Gratulerer til alle! (bortsett fra single menn)
Anonymburker Skrevet 26. mai 2020 #124 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, hocane skrev: Jeg kan garantere deg at fedreløse barn gjør det dårligere enn barn som vokser opp med begge foreldre, også i Norge. Jeg synes helt ærlig det er skamløst hvordan folk her inne ignorerer og undervurderer verdien av fedre. Forkastelige holdninger. Pappa vokste opp uten en far (riktignok en som ikke ville være involvert). Han hadde alvorlige angstanfall hele voksenlivet. Han døde ung, og jeg vokste selv opp uten en far store deler av barndommen. Jeg har det vel heller ikke særlig greit, og selv om jeg var superflink på barneskolen så dukket problemene opp etterhvert. Mye grunnet pappas død. Det er en sorgens dag for barn og deres rettighet til å ha en far og en mor. Kvinner jubler over at de får enda en særrettighet, men tenker ikke noe over barnets beste. Kun hva dem selv nå får lov til.
hocane Skrevet 26. mai 2020 #125 Skrevet 26. mai 2020 11 minutter siden, Expandable86 skrev: Det er en sorgens dag for barn og deres rettighet til å ha en far og en mor. Kvinner jubler over at de får enda en særrettighet, men tenker ikke noe over barnets beste. Kun hva dem selv nå får lov til. Erna har jo brølet om lave fødselstall i hele år. Ser ut som de vil gjøre hva som helst for å få opp befolkningsveksten. 1
Betasuppe Skrevet 26. mai 2020 #126 Skrevet 26. mai 2020 (endret) 10 minutter siden, hocane said: Erna har jo brølet om lave fødselstall i hele år. Ser ut som de vil gjøre hva som helst for å få opp befolkningsveksten. De kan bare ha store skattefradrag for hvert barn framfor kontantstøtte. Da vil produktive mennesker få flere barn. 1 hour ago, HalldirV2 said: Det må jo stilles krav, regner jeg med. Man kan ikke få godkjent kunstig befruktning uten at økonomien er på plass, det er det minste jeg forventer. Oh sweet summer child Endret 26. mai 2020 av Betasuppe
Rosa Sitron Skrevet 26. mai 2020 #127 Skrevet 26. mai 2020 On 5/7/2020 at 8:47 PM, missnorway94 said: Synes hverken egg- eller sæddonasjon burde være tillatt. Greier du ikke å skaffe deg en partner (av 7 milliarder mennesker her i verden), vel synd for deg. Toppen av egoisme uten tanke for om barnet kanskje vil vite av sitt biologiske opphav. Har forøvrig ingenting i mot at homofile og single adopterer. Og før noen klikker her og mener det er dobbeltmoralsk, handler det om at adopsjon gjelder barn som allerede er født. Men å bevisst avle frem barn på måter som kan gjøre de forvirret/føle noe mangler som voksen: nei. Nå gjelder ikke dette nødvendigvis single da. Jeg vet om like mange par som jeg vet om single som har hatt sæddonasjon.
judith52 Skrevet 26. mai 2020 #128 Skrevet 26. mai 2020 På 7.5.2020 den 19.37, Drizzt skrev: På tide at Norge trer ut av Middelalderen. Gleden blir kortvarig!
missnorway94 Skrevet 26. mai 2020 #129 Skrevet 26. mai 2020 31 minutter siden, Rosa Sitron skrev: Nå gjelder ikke dette nødvendigvis single da. Jeg vet om like mange par som jeg vet om single som har hatt sæddonasjon. Skrev jeg at det bare gjaldt single? Synes ikke noe om slike donasjoner generelt. Jeg støtter prøverør hos par hvor det benyttes egne gener. That's it.
hocane Skrevet 26. mai 2020 #130 Skrevet 26. mai 2020 Å få barn er ikke en rettighet i livet, det er en gave, og verden hadde vært et betrakelig bedre sted om to voksne mennesker bestemte seg sammen for å få barn, oppdra det sammen og ta det ansvaret det er å være forelder. 4
Rosa Sitron Skrevet 26. mai 2020 #131 Skrevet 26. mai 2020 20 minutter siden, missnorway94 said: Skrev jeg at det bare gjaldt single? Synes ikke noe om slike donasjoner generelt. Jeg støtter prøverør hos par hvor det benyttes egne gener. That's it. Du sa greier ikke skaffe seg en partner, så ja jeg tolket det som at du snakket om sæd/eggdonasjon til single. 1
missnorway94 Skrevet 26. mai 2020 #132 Skrevet 26. mai 2020 13 minutter siden, Rosa Sitron skrev: Du sa greier ikke skaffe seg en partner, så ja jeg tolket det som at du snakket om sæd/eggdonasjon til single. Greit, du skal få den. Det var uansett ikke essensen i innlegget. 1
Drizzt Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #133 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, judith52 skrev: Gleden blir kortvarig! Hvorfor det?
Gjest Mumlehumle Skrevet 26. mai 2020 #134 Skrevet 26. mai 2020 Få håpe jeg blir mamma i løpet av 2021 ved hjelp av eggdonasjon. Fint å slippe å reise til utlandet.
judith52 Skrevet 26. mai 2020 #135 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, Drizzt skrev: Hvorfor det? Pga. befolkningsendringer. Tror vi går tilbake om noen tiår.
murray Skrevet 27. mai 2020 #136 Skrevet 27. mai 2020 9 timer siden, hocane skrev: Å få barn er ikke en rettighet i livet, det er en gave, og verden hadde vært et betrakelig bedre sted om to voksne mennesker bestemte seg sammen for å få barn, oppdra det sammen og ta det ansvaret det er å være forelder. Verden er ikke som i en Disney-film.
Rosa Sitron Skrevet 27. mai 2020 #137 Skrevet 27. mai 2020 11 hours ago, missnorway94 said: Greit, du skal få den. Det var uansett ikke essensen i innlegget. Jeg leser den fortsatt som at du først og fremst mener single. Men det er greit, jeg klarer å lese den sånn jeg tror du mener det også.:) 1
Drizzt Skrevet 27. mai 2020 Forfatter #138 Skrevet 27. mai 2020 16 timer siden, hocane skrev: Det er snakk om å ta et valg om å bevisst bli alenemor. Det er egoistisk i natur. Jeg kan ikke poengtere viktigheten av en far nok. Denne kvinnen kan finne seg en mann i etterkant. Noen som kan være farsfigur for barnet. Men klokka tikker og mens en man kan bli far i mange år, er det begrenset for en kvinne hvor lang tid hun er fertil. 2
hocane Skrevet 27. mai 2020 #139 Skrevet 27. mai 2020 1 time siden, Drizzt skrev: er det begrenset for en kvinne hvor lang tid hun er fertil. Å få barn er ikke en menneskerett. 1
Zokutine Skrevet 27. mai 2020 #140 Skrevet 27. mai 2020 4 timer siden, hocane skrev: Å få barn er ikke en menneskerett. Er ikke en menneskerett å leve heller, så skal man droppe å hjelpe de som får kreft og andre sykdommer som kan helbredes? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå