Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, I'm just a girl said:

Men! Nå ser det ut som KRF har tapt på alle punkter. 😁

Det kan tenkes vi blir kvitt Kr.F som følge av denne saken, som følge av Ropstad og de interne stridighetene, og så er kristenpartiet vekk. Da kan det raskt bli mer sekulært preg over ting. Men at et lite parti kan holde seg flytende ved å spisse seg mot negativ politikk ovenfor utsatte grupper, det er et tankekors.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer til alle! 

• Liker 5
Skrevet

Hurra! :klem:

• Liker 4
Skrevet
På 7.5.2020 den 21.26, IssaKnife skrev:

Veldig gode nyheter! Ser ut til at jeg kan bli tante snart da 😍

Samme her! 😄 bare å krysse fingrene. 

Skrevet

Hvor kan man se hvilken politiker som stemte hva?

Skrevet
3 minutter siden, Drizzt skrev:

Hvor kan man se hvilken politiker som stemte hva?

Har sett en oversikt på nettsiden til Stortinget senere så forhåpentligvis så kommer det. :)

Skrevet
49 minutter siden, GenmodifisertTomat skrev:

Men hvorfor er det etisk galt å prioritere mors behov for barn, framfor at ungen får en far?

Barn trenger sin far like mye som de trenger sin mor.

Statistikk og data er helt klar på dette.

Skrevet

Dette er en fantastisk dag! Gratulerer alle sammen :) 

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 minutter siden, murray skrev:

Dette er en fantastisk dag! Gratulerer alle sammen :) 

63% of youth suicides are from fatherless homes (US Dept. Of Health/Census) – 5 times the average.

90% of all homeless and runaway children are from fatherless homes – 32 times the average.

85% of all children who show behavior disorders come from fatherless homes – 20 times the average. (Center for Disease Control)

80% of rapists with anger problems come from fatherless homes –14 times the average. (Justice & Behavior, Vol 14, p. 403-26)

71% of all high school dropouts come from fatherless homes – 9 times the average. (National Principals Association Report)

Strålende nyheter ja. Tror ikke folk flest er klar over viktigheten av fedre. Alt det handler om for kvinner i dag er meg, meg, meg. "Hva med mine behov!!!"

Endret av hocane
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, hocane skrev:

63% of youth suicides are from fatherless homes (US Dept. Of Health/Census) – 5 times the average.

90% of all homeless and runaway children are from fatherless homes – 32 times the average.

85% of all children who show behavior disorders come from fatherless homes – 20 times the average. (Center for Disease Control)

80% of rapists with anger problems come from fatherless homes –14 times the average. (Justice & Behavior, Vol 14, p. 403-26)

71% of all high school dropouts come from fatherless homes – 9 times the average. (National Principals Association Report)

Strålende nyheter ja.

Tall fra USA kan jo ikke sammenlignes med hvordan det er her i Norge.

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 19.5.2020 den 23.53, Drizzt skrev:

Fluer, mygg veps er levende skapninger slik du hevder en celleklump tidlig i svangerskapet er. Faktisk mye mer levende enn celleklumpen fordi de klarer seg på egen hånd i verden, mens celleklumpen er avhengig av en livmor og næringen som kommer gjennom den. Så skal du snakke om folkemord av celleklumper tidlig i svangerskapet fordi du regner dem som levende skapninger, snakker du om folkemord også på alt annet som er levende. Logikken din brister så det sprekker. En celleklump tidlig i svangerskapet er ikke et menneske, men kan bli til et menneske senere når vise krav er oppfylt. Du kan ikke påberope celleklumpen samme rettigheter som et levende menneske utenfor morens kropp eller til og med et foster sent i svangerskapet når det er levedyktig også utenfor mors kropp. Det motbydelige menneskesynet er ditt - en kombinasjon av kvinnehat, egoisme og umenneskeliggjøring av kvinner ved å se på dem kun som inkubatorer og fødemaskiner. Du fratar kvinner menneskerettighetene deres og ser ikke en smule problem i det. Til å spy av. 

Når en gravid kvinnes liv er i fare, redder legen kvinnens liv selv på bekostning av fosterets med mindre kvinnen er så sent i svangerskapet at fosteret kan forløses trygt og overleve på egen hånd. Tenk litt på hvorfor det er slik når du snakker om rettigheter.

Nå er jeg Ikke enig i alt fanatikeren sier, men å sammenligne et menneskelig embryo med fluer og veps syns jeg er helt horribelt. Som du vet er det enighet i både kristen og humanistisk etikk at mennesket er i en særstilling, menneskelivet er i en særstilling og er «hellig» i mangel av bedre ord. Derfor du får MYE strengere straff for å drepe et menneske (selv et bedritent menneske) enn en katt eller ku, for ikke å snakke om en flue. 
Jeg er for selvbestemt abort, men å hoppe helt bukk over menneskelivets særstilling (og dermed også over de etiske utfordringene med å avslutte et påbegynt menneskeliv) blir for dumt. Ikke bare dumt, men farlig også. 

Endret av Helgeline
Skrevet
13 minutter siden, hocane skrev:

Strålende nyheter ja. Tror ikke folk flest er klar over viktigheten av fedre. Alt det handler om for kvinner i dag er meg, meg, meg. "Hva med mine behov!!!"

Det er noe helt annet i USA enn i Norge (og andre europeiske land) da. Dårligere helsevesen, dyrere for de som ikke har forsikring, mer klasseskiller og mange som lever under dårlige kår +++ Kan garantere at samme statistikken ikke passer til Norge. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Zokutine skrev:

Det er noe helt annet i USA enn i Norge (og andre europeiske land) da. Dårligere helsevesen, dyrere for de som ikke har forsikring, mer klasseskiller og mange som lever under dårlige kår +++ Kan garantere at samme statistikken ikke passer til Norge. 

Jeg kan garantere deg at fedreløse barn gjør det dårligere enn barn som vokser opp med begge foreldre, også i Norge.

Jeg synes helt ærlig det er skamløst hvordan folk her inne ignorerer og undervurderer verdien av fedre. Forkastelige holdninger.

Endret av hocane
Skrevet
Akkurat nå, hocane skrev:

Jeg kan garantere deg at fedreløse barn gjør det dårligere enn barn som vokser opp med begge foreldre, også i Norge.

For mange stemmer sikkert det. Mange som bare lever bare med far og uten mor og. Men om den aleneforeldreren er bevisst sin rolle og gjør en god jobb så er det ikke sånn at alle barn som vokser opp med en forelder får det helt jævlig og ender opp på gata liksom. 

Skrevet
7 minutter siden, Helgeline skrev:

Nå er jeg Ikke enig i alt fanatikeren sier, men å sammenligne et menneskelig embryo med fluer og veps syns jeg er helt horribelt. Som du vet er det enighet i både kristen og humanistisk etikk at mennesket er i en særstilling, menneskelivet er i en særstilling og er «hellig» i mangel av bedre ord. Derfor du får MYE strengere straff for å drepe et menneske (selv et bedritent menneske) enn en katt eller ku, for ikke å snakke om en flue. 
Jeg er for selvbestemt abort, men å hoppe helt bukk over menneskelivets særstilling (og dermed også over de etiske utfordringene med å avslutte et påbegynt menneskeliv) blir for dumt. Ikke bare dumt, men farlig også. 

Mener du at fluer og veps er mindre levende enn celleklumpen tidlig i svangerskapet? For all del, du kan fritt mene at celleklumpen tidlig i svangerskapet er mer levende enn veps og flue, men det gjør ikke det du mener sant. Her diskuteres det ikke hvem sitt liv som har høyere verdi, men om hva som er levende, levedyktig, liv og drap.

Skrevet

Det er ikke sånn at biologisk far + biologisk mor = alt perfekt. Det er kvaliteten på foreldrene (for å si det på den måten) som avgjør hvordan barnet får det. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Drizzt skrev:

Mener du at fluer og veps er mindre levende enn celleklumpen tidlig i svangerskapet? For all del, du kan fritt mene at celleklumpen tidlig i svangerskapet er mer levende enn veps og flue, men det gjør ikke det du mener sant. Her diskuteres det ikke hvem sitt liv som har høyere verdi, men om hva som er levende, levedyktig, liv og drap.

Jeg mener ikke at celleklumpen er levedyktig, selvfølgelig. Ser ikke på abort som drap. Men det er potensialet den har til å bli et menneske som gjør abort etisk utfordrende.

Det må det være lov å mene uten å bli karakterisert som hverken mørkemann eller antifeminist (sier ikke at du gjør det).

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Zokutine skrev:

For mange stemmer sikkert det. Mange som bare lever bare med far og uten mor og. Men om den aleneforeldreren er bevisst sin rolle og gjør en god jobb så er det ikke sånn at alle barn som vokser opp med en forelder får det helt jævlig og ender opp på gata liksom. 

Det er snakk om å ta et valg om å bevisst bli alenemor. Det er egoistisk i natur.

Jeg kan ikke poengtere viktigheten av en far nok.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Helgeline skrev:

Jeg mener ikke at celleklumpen er levedyktig, selvfølgelig. Ser ikke på abort som drap. Men det er potensialet den har til å bli et menneske som gjør abort etisk utfordrende.

Det må det være lov å mene uten å bli karakterisert som hverken mørkemann eller antifeminist (sier ikke at du gjør det).

Ja, potensialet. Hundre ting kan gå galt i løpet av svangerskapet og true kvinnens og fosterets liv. 

For meg er abort i uke 18 mer problematisk enn abort i uke 12 og før det. Fordi celleklumpen er nærmere å bli til et menneske jo lengre tid det går. For min del er grensen på 12 uker grei og rimelig, men under forutsetning at alle kvinner får tilgang til tidlig ultralyd, testing og informasjon for å ta et informert valg om eget liv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...