Gå til innhold

Madeleine McCann saken, er det ikke ganske opplagt

SinfulBby

Anbefalte innlegg

Og hvis foreldrene faktisk stod bak forsvinningen av deres egen datter, hvordan kunne de egentlig klart å hjemme kroppen såpass godt at like fremdeles ikke har blitt funnet igjen? 

Det gikk vel relativt kort tid fra forsvinningen skjedde, og til hele saken ble slått veldig stort opp på TV, i aviser og sånn. Hvordan kunne foreldrene i så fall ha klart å frakte vekk den døde datteren deres uten at politiet oppdaget det, eller at noen journalister fulgte med på med på hva som egentlig foregikk? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Gasellen said:

Enig i at foreldrene virker ekstremt ansvarsløse .

og ift teorien om at de feildoserte henne med beroligende/sovemedisin så er det jo forunderlig at tvillingene som også var i rommet sov seg igjennom alt styret når foreldrene slo alarm. Det er ikke rart at politiet begynte med denne teorien.

Jeg har også for vane og stole ganske blindt på hunder. Og likhund og blodhind markerte i leiligheten og på bilen til Mccan. 
Men jeg skjønner ikke hvordan de skal ha klart å kvitte seg med kroppen? De var turister og ikke lommekjent. Og kroppen har åpenbart blitt gjemt godt. 
De var jo sammen med andre hele tiden.
Hadde de leid noen inn har jeg vanskelig for å tro at den personen ikke hadde stått fram eller kommet med drypp.

Hele saken er forferdelig rar

Jeg leste at den avdøde politietterforskeren som mistenkte foreldrene hadde en teori om at de kunne ha gjemt kroppen i en kirke kun ca 6 minutters gange fra leiligheten. Ekteparet Mccann hadde nøkkel til kirken. Han mente at de kunne ha lagt kroppen i en kiste sammen med en gammel kvinne som skulle kremeres.  En annen mulighet er at de har oppbevart liket i kirken for så å flytte det senere.

Leser også spekulasjoner om at vennene kan ha vært med å skjule liket. Både vennene og Mccann familien forlot barna sine i leiligheten. Det er mye spekulasjoner om Madeleine har dødd av overmedisinering.

Jeg vet at det høres veldig usannsynlig at foreldrene kan ha klart å skjule barnet så raskt. Men det skal være muligheter for at de kan ha klart det med tanke på at kirken var kun ca 600 meter unna. 

En annen teori er at det er tyskeren som var pedofil , eller en annen overgriper som har tatt Madeleine. 

Både Madeleine sin mor og far har endret på noen av forklaringene underveis. Det var en del videoer på Internett om endringene av forklaringer. Det er gjerne en grunn til at de ikke ville ta løgndetektor-testen. De endret jo på forklaringer.. så jeg leste at de virker til å ikke bestå testen. Den vil mulig vise at de lyver for de består ikke troverdighet iform av intervjuer og videoer. 

Det var svært mye fra leiligheten som viser til at Madeleine kan ha mistet livet i leiligheten. En av vennene påsto at han sist så Madeleine I 18 tiden den kvelden. Men hvis venner var med på å skjule liket kan det ha skjedd noe før. Man vet ikke om man kan stole på vennene sine forklaringer. Men det har isåfall vært litt av et teamarbeid på gang for å skjule henne. ...

Det er mange beviser peker på McCann paret,  mens tyskeren er mistenkt. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo flere som er med på det, jo større sjanse er det at sannheten kommer fram. 
ift kirken fikk de vel nøkkel dit lenge etter forsvinningen?

Kate er religiøs og melket det for det det var verdt etter forsvinningen . De fikk nøkkel til kirka slik at de kunne låse seg inn og holde media utenfor (ifølge en dokumentar på netflix)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gasellen said:

jo flere som er med på det, jo større sjanse er det at sannheten kommer fram. 
ift kirken fikk de vel nøkkel dit lenge etter forsvinningen?

Kate er religiøs og melket det for det det var verdt etter forsvinningen . De fikk nøkkel til kirka slik at de kunne låse seg inn og holde media utenfor (ifølge en dokumentar på netflix)

Det visste jeg ikke.  Jeg tror den avdøde politietterforskeren har riktig i saken om hvem som står bak. Men jeg kan ta helt feil. 

Foreldrene burde få fengselsstraff for å ikke ha passet på Madeleine. De burde ha blitt etterforsket grundigere. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye jeg må si meg uenig i. Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men skal gi det et forsøk.

For det første: En politi-sjef med tunnelsyn hadde jeg ikke stolt på. Vær kritisk til «sannheter» som det ikke finnes beviser for.

2: Jeg kan gå med på at familiene (de var jo flere) har oppført seg uansvarlig i forhold til ungene. Likevel, hvem har ikke tatt en sjanse? Latt barnet sitte sovende i bilen når du bare skal kjøpe en melk på butikken, vært hos naboen med barnet på baby-call. Dessuten, vi i Norden er jo kjent for å la babyer sove ute alene. Det gjør de jo også i barnehagene. Kan det virkelig ikke potensielt skje en kidnapping?

3: Medisinering av barna. Kun et rykte og en teori som ikke er bevist. Hvorfor har dette blitt en sannhet? Da mine barn var små kunne jeg gå inn på rommene deres, skru på lyset og støvsuge uten at de reagerte, så lenge jeg var sikker på det allerede hadde sovnet. Dessuten testet de håret på 2 åringene (søsknene) og fant ingen slik medisinering.

4: Hvordan skulle de klart å skjule at Maddie var død, lage en plan for å skjule, og faktisk utføre dette på så vanvittig kort tid? Hvis hun døde uten at dette var planlagt faller dette på sin egen urimelighet. At de skulle så ha fraktet liket etter hun har forsvunnet, alle øyne er på dem 100% av tiden, kjørt henne rundt i denne leiebilen, gjemt henne en plass og aldri funnet igjen. Helt og holdent umulig. At vennene skulle sjekke etter et barn de visste de ikke ville se? Evt vennene er med på dette. Ville du blitt med på noe sånnt egentlig? Helt og holdent urealistisk. Masse mer jeg kunne kommet med her. Men jeg klarer ikke å forstå hvordan noen kan tenke at dette er muligheter.

5: Mye mer sannsynlig med en inntrenger som både har planlagt, har et sted å frakte henne, motiv. Som bruker hansker, har en bil stående(?), holder foran munnen, gir henne noe (sprøyte?). Kanskje har han fulgt med familien flere dager? Kanskje et større nettverk?
Vi har ikke svarene enda dessverre. Men jeg håper snart vi kan få noen svar, og foreldrene ro. Det fortjener de. Hvem har ikke gjort feil? Tenk å gjøre en feil som gjør at du mister det kjæreste du har. Og enda verre, du vet ikke om hun lever eller er død, lider, hadde det vondt før hun evt døde. De kan vel bare gjøre så godt de kan nå. Hadde jo tross alt to barn til de måtte leve videre for..

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (2 timer siden):

Hun ble vel gjemt i dette baggasjerommet likhundene markerte på? 

Syns det er et litt for stort sammentreff hvis foreldrene leide en bil noen i relativt nær fortid hadde hatt et lik liggende i baggasjerommet på, og at det ikke var de som gjemte/fraktet datteren. Men for all del, det er alltids mulig. 

Bilen hunden markerte på ble ikke leid av McCanns før nesten en mnd etter at jenta forsvant... 

Det var her politiet begynte å vimse om at de hadde gjemt henne i en fryser før de la henne i bilen. For å få det til å gå opp med leieavtalen av bilen... 

Men de hadde journalister rundt seg 24/7. når i all verden skulle de fått tid til det? 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sacramone skrev (1 time siden):

Her er det mye jeg må si meg uenig i. Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men skal gi det et forsøk.

For det første: En politi-sjef med tunnelsyn hadde jeg ikke stolt på. Vær kritisk til «sannheter» som det ikke finnes beviser for.

2: Jeg kan gå med på at familiene (de var jo flere) har oppført seg uansvarlig i forhold til ungene. Likevel, hvem har ikke tatt en sjanse? Latt barnet sitte sovende i bilen når du bare skal kjøpe en melk på butikken, vært hos naboen med barnet på baby-call. Dessuten, vi i Norden er jo kjent for å la babyer sove ute alene. Det gjør de jo også i barnehagene. Kan det virkelig ikke potensielt skje en kidnapping?

3: Medisinering av barna. Kun et rykte og en teori som ikke er bevist. Hvorfor har dette blitt en sannhet? Da mine barn var små kunne jeg gå inn på rommene deres, skru på lyset og støvsuge uten at de reagerte, så lenge jeg var sikker på det allerede hadde sovnet. Dessuten testet de håret på 2 åringene (søsknene) og fant ingen slik medisinering.

4: Hvordan skulle de klart å skjule at Maddie var død, lage en plan for å skjule, og faktisk utføre dette på så vanvittig kort tid? Hvis hun døde uten at dette var planlagt faller dette på sin egen urimelighet. At de skulle så ha fraktet liket etter hun har forsvunnet, alle øyne er på dem 100% av tiden, kjørt henne rundt i denne leiebilen, gjemt henne en plass og aldri funnet igjen. Helt og holdent umulig. At vennene skulle sjekke etter et barn de visste de ikke ville se? Evt vennene er med på dette. Ville du blitt med på noe sånnt egentlig? Helt og holdent urealistisk. Masse mer jeg kunne kommet med her. Men jeg klarer ikke å forstå hvordan noen kan tenke at dette er muligheter.

5: Mye mer sannsynlig med en inntrenger som både har planlagt, har et sted å frakte henne, motiv. Som bruker hansker, har en bil stående(?), holder foran munnen, gir henne noe (sprøyte?). Kanskje har han fulgt med familien flere dager? Kanskje et større nettverk?
Vi har ikke svarene enda dessverre. Men jeg håper snart vi kan få noen svar, og foreldrene ro. Det fortjener de. Hvem har ikke gjort feil? Tenk å gjøre en feil som gjør at du mister det kjæreste du har. Og enda verre, du vet ikke om hun lever eller er død, lider, hadde det vondt før hun evt døde. De kan vel bare gjøre så godt de kan nå. Hadde jo tross alt to barn til de måtte leve videre for..

Angående det siste du skriver. Ja, selvsagt kan alle gjør feil. Jeg også, jeg gjør masse feil. Men jeg gambler ikke med barnet mitt.

Leste i en tidligere tråd her inne, som omhandlet et lite barn som druknet i  badekaret. Og vedkommende skrev at det var et uhell, og det kunne ha skjedd hvem som helst. Nei, det kan det absolutt ikke. Har aldri noengang vurdert å forlate badet mens barnet mitt sitter i badekaret. På samme måte som jeg ikke hadde forlatt det kjæreste jeg hadde, sovende i leiligheten, mens jeg selv gikk ut å spiste på restauranten. Det er ekstremt uaktsomt. Det er ikke snakk om å være perfekte foreldre, men rett og slett sunn fornuft:)

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (2 timer siden):

Å forlate barna dine i utlandet alene om kvelden for å gå ut å spise, er ikke en liten feil eller tabbe, men noe fullstendig  uansvarlig. Du gjør bare ikke noe så uansvarlig. Hårreisende er det. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilly Rose skrev (50 minutter siden):

Å forlate barna dine i utlandet alene om kvelden for å gå ut å spise, er ikke en liten feil eller tabbe, men noe fullstendig  uansvarlig. Du gjør bare ikke noe så uansvarlig. Hårreisende er det. 

Etter 15+ år klarer jeg fortsatt ikke fatte og begripe hva de tenkte på som holdt på sånn... Kunne de ikke byttet på og være inne med ungene.. en kveld hver? 
Det var vel også et barnepassopplegg i området som kunne benyttes døgnet rundt slik jeg har forstått det

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun døde av et uhell mens hun var alene i leiligheten. Foreldrene kom hjem og var redd for å bli dømt for forsømmelse av et barn hvor følgene var død, så de dekket over det. Eller så ga de ungen for mye sovemedisin, eller så gikk hun selv å rotet i pilleglasset og tok en for høy dose og fikk respirasjonssvikt. Jeg vet ikke hva slags medisiner man kan kjøpe i Portugal, men kan hende de kjøpte sovemedisin over disken uten å tenke over at det som er lovlig der ikke nødvendigvis er lovlig i Storbritannia. Og mange hamstrer inn medisiner i utlandet? Kanskje de hadde kjøpt noe og latt det ligge i en apotekpose hun kom over. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på tanken om at det kan ha vært en plan i forkant av forsvinningen hvis foreldrene står bak. Det er jo endringer av forklaringer osv underveis hos foreldrene. Men måten de håndterte det på med å dra hjem få dager etter, ikke virke å bekymre seg for resten av barna osv er vel ikke noe en hadde gjort hvis dette var uventet og utført av andre. 
Tviler også på at vennepar var med på noe. Jo flere kokker, jo mer søl…skal også noe til at flere skulle vært så syke i hodet at de er villig til å være med på bortføring/drap…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (På 25.5.2023 den 19.00):

Eller så har hun våknet av seg selv og gått ut av leiligheten selv for å lete etter mamma og pappa feks og han har sett henne og plukket henne opp. 
Små barn er ofte veldig naive og godtroende ovenfor fremmede. 

Det skjer jevnt og trutt av 3-4 åringer våkner om natta og går ut av huset/leiligheten. En av årsakene til at det særlig i byer er vanlig med lås på døra høyt oppe. 

Har ingen tro på at hun har gått ut selv. Dette er ikke en kidnapper som plutselig har sett et barn og har tatt det. Det må ha vært godt planlagt så godt som alle spor har blitt skjult i så mange år. Og i tillegg så god mediedekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (27 minutter siden):

Etter 15+ år klarer jeg fortsatt ikke fatte og begripe hva de tenkte på som holdt på sånn... Kunne de ikke byttet på og være inne med ungene.. en kveld hver? 
Det var vel også et barnepassopplegg i området som kunne benyttes døgnet rundt slik jeg har forstått det

Nei, det er ubegripelig noe de selv gjerne også ser i etterkant av dødsfallet? Kanskje det er en av årsakene til den merkelige oppførselen? Det er en veldig rar sak dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luckiness skrev (20 minutter siden):

Jeg har vært inne på tanken om at det kan ha vært en plan i forkant av forsvinningen hvis foreldrene står bak. Det er jo endringer av forklaringer osv underveis hos foreldrene. Men måten de håndterte det på med å dra hjem få dager etter, ikke virke å bekymre seg for resten av barna osv er vel ikke noe en hadde gjort hvis dette var uventet og utført av andre. 
Tviler også på at vennepar var med på noe. Jo flere kokker, jo mer søl…skal også noe til at flere skulle vært så syke i hodet at de er villig til å være med på bortføring/drap…

Mennesker som er i sjokk kan gjøre valg som ikke er logiske eller fornuftige. Men jeg har alltid trodd at foreldrene vet mer enn de har gitt utrykk for. Jeg tror det har skjedd ett uhell da barna var alene og at de dekker over det. Å forlate barna i utlandet for å spise på restaurant oser ikke akkurat av ansvarlighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (6 timer siden):

Det sinnsyke er at det virker som om dette var helt normalt blandt alle i turfølget.. 

Ja, det er helt sprøtt. Det burde være utenkelig å forlate barn sovende alene i en leilighet, enten det er ferie eller hjemme. Uten babycall eller noe. Jeg har selv vært hos naboen (rekkehus), men da hadde vi babycall på, så da var vi egentlig ikke lengre unna enn om vi satt på stua. Å forlate to ettåringer og en treåring sovende, og gå og sjekke dem hver halvtime? Nope, nope, nope. Omsorgssvikt. 
Men det er ikke det samme som at de drepte henne. Jeg tror de ville hatt store problemer med å kvitte seg med liket, så jeg tror det var en annen. Det at de er leger betyr ikke at de har lært hvordan de skal omgå politiets etterforskningsmetoder.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (På 28.5.2023 den 13.45):

Ja, enig. Det er altfor mye som ikke henger sammen. 

De ble spurt i et tvpogram om hvordan de klarte å holde seg oppe. Faren til Madeleine svarte at fortid er fortid, og at de kan ikke gjøre noe mer med det uansett. 

Forstår ikke at de velger å kun bruke ressurser på tyskeren i denne saken. Det er godt mulig: et totalt feilt spor!

"Fortid er fortid", er noe man kan si hvis man strøk på eksamen, hadde en litt kjip eks eller man tok et litt dårlig valg for seg selv, ikke hvis ens eget barnet forsvinner/blir voldtatt/drept/kidnappet eller en kombinasjon. I alle fall ikke hvis man er en oppegående forelder..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lilly Rose skrev (1 time siden):

Mennesker som er i sjokk kan gjøre valg som ikke er logiske eller fornuftige. Men jeg har alltid trodd at foreldrene vet mer enn de har gitt utrykk for. Jeg tror det har skjedd ett uhell da barna var alene og at de dekker over det. Å forlate barna i utlandet for å spise på restaurant oser ikke akkurat av ansvarlighet.

Ja, selvsagt! Men tror du ikke noen har rådet dem til å bli? Både familie, venner, politi, helsepersonell (vil tro det ble koblet på noe kriseteam)? Ikke at de skulle bli der i evig tid. Men å dra tilbake etter to dager når det faktisk er tidlig i etterforskningen og kanskje en sjanse for at hun blir funnet synes jeg er rart uansett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (2 minutter siden):

Ja, selvsagt! Men tror du ikke noen har rådet dem til å bli? Både familie, venner, politi, helsepersonell (vil tro det ble koblet på noe kriseteam)? Ikke at de skulle bli der i evig tid. Men å dra tilbake etter to dager når det faktisk er tidlig i etterforskningen og kanskje en sjanse for at hun blir funnet synes jeg er rart uansett. 

De hadde sikkert noen som rådet dem til å bli. Hele saken er bare merkelig og oppførselen til foreldrene skjønner jeg fint lite noe av. 

Endret av Lilly Rose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Maddie ble bortført av en fremmed, hva skulle motivet være? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (12 minutter siden):

"Fortid er fortid", er noe man kan si hvis man strøk på eksamen, hadde en litt kjip eks eller man tok et litt dårlig valg for seg selv, ikke hvis ens eget barnet forsvinner/blir voldtatt/drept/kidnappet eller en kombinasjon. I alle fall ikke hvis man er en oppegående forelder..

Livet må gå videre er noe en kunne sagt. Fortid er fortid har noe veldig kaldt over seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...