Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, HarryDotter skrev:

Det er altså forskjell på å lage en film eller Tv spill hvor hele plottet er politisk, altså at storyen er i sin helhet om et politisk tema fra start til slutt, kontra å lage et spill som utelukkende handlet om overlevelse, zombier og relasjoner mellom desperate sultne mennesker, og skulle skvise inn homofili/hetero/lesbe-sex, Transe power og whiteguilt. Jeg klarer ikke med beste vilje å forstå at enkelte ikke klarer å se forskjellen på hvorfor det første er greit og det andre ikke er greit.

Kan du eksemplfisere dette? Eksempler på dette i spillet? Jeg trodde jeg hadde sett traileren, men har ikke sett dette.

Anonymkode: ad1be...304

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at du ikke skjønner greia. Disse bevegelsene er jo dukket opp nettopp fordi DE er lei av å se masse heterostereotypier i ethvert spill eller sfære. Men dere tenker liksom ikke på at dere har vært godt representert hele veien selv og ennå er det. Dere vil bare at alt skal være det samme hele tiden og at ting skal presenteres som dere vil, og av en eller annen grunn tror dere at det er objektiv.

Aldri vært mere stereotyper enn de siste årene. Det er først nå man ser overdrevne, latterlige, og urealistiske karakterer.

I stedet for å klage på spill produsenter, kunne de heller laget egne spill, og latt resten av oss være i fred.

Anonymkode: a3f87...771

Gjest warpen
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spill skal være gøy. Ikke politisk. Syns den forbanna swj gruppa kan holde kjeft. Ingen som liker dem.

Cyberpunk rollespillet som det nye cyberpunk spillet er basert på var veldig politist så politiske temaer i spill er helt greit.

Vi har ett dystopisk samfunn der private interesser har fullstendig overtatt alt Cyberpunk sjangeren har politiske temaer også bare se på Blade Runner.

Gjest warpen
Skrevet
18 timer siden, HarryDotter skrev:

Det var på ingen måte meningen å "ta deg" for det du skrev her.

Jeg vet du er fornuftig å diskutere med. Det jeg skriver var myntet generellt om kontroversene rundt dette spillet. Jeg er fan av det første spillet og har satt meg grundig inn i produksjonen på oppfølgeren. Jeg ble spoilet uten samtykke, og bestemte meg for å gå i dybden når skaden først var skjedd.

Jeg er dog enig med deg i skepsisen mot hylekoret til SJW hysterikerne. Mange der blir like lett trigget og leiter nærmest etter grunn for å kunne hugge til med sin anti SJW agenda. Det er ikke mer riktig det enn det den andre gjengen driver med.

Personlig hater jeg når feministagendaer og forsøk på virtue signaling trykkes ned i strupene våre. Spill og underholdning må gjerne handle direkte om et politisk tema. Det er svært interessant. Men jeg vil ha meg frabedt produsenter som legger bort fokus på god historie og underholdning, til fordel for å please en bitteliten del av kundebasen sin, ved nettopp å pålegge oss brukere sin personlige agenda. Og i Last Of Us 2 er agendaen soleklar. Den kan ikke missforståes desverre.

Det triste her er jo at de ikke forstår det selv. De siste eksemplene på produksjoner som prøver å innynde seg hos homofile/lesbiske/trans miljøet, har gått på trynet på salgslistene. Ghostbuster, Charlies Angels og Dark Fate er de siste eksemplene. Alle kjære og kjente varemerker som nesten selger seg selv. Fansen gjennomskuer agendaen deres og viser tydelig at nok er nok!

Og for å avslutte med en forklaring. Her snakker vi om millioner av fans. Ikke 100 virkelige rasister og haters. Når underholdningsbransjen tror millioner av fans er rasister på bakgrunn av kritikken de får, ja da fortjener de ikke livets rett som business. Da har rullegardinen gått ned.

Jeg er fryktelig spendt på hva majoriteten av fansen vil tenke når spillet blir sluppet og de får sine inntrykk. Jeg tipper på massakre.

Jepp og de millionene hadde ingen problemer med at Ellie var lesbisk og med tanke på Last of us 2 er det mest forhåndsbestile spillet både digitalt og på amazon akkurat nå så tror de fleste gir seg faen og de som tok seg nær av kritikken var ikke fans flest men som faktisk er rasister.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Okapi skrev:

Fordi spillene du nevner er enten så enkle narrativt (Kirby, Zelda) eller så gamle (Ogre Battle) at de ikke blir spesielt relevante for diskusjonen. Hvis Link er svart og Gannon trans i det neste spillet, kan jeg se for meg at det blir reaksjoner, samme om Kirby får blond hentesveis og Mario MAGA-caps, men jeg har ikke helt troa på at det kommer til å skje.

Nevnte de, fordi de er nettopp det. Ikke fokuset på å fange opp all driten av politikk og konflikter fra den virkelige verden inn i spillene. Spill skal være gøy. Ikke ose av åpenbar politikk, og hverdagens mas.

Hadde nok blitt reaksjoner på de eksemplene du nevner ja, fordi folk vil ha karakterene slik man er vant til å se dem. Ellers blir det jo en helt annen person.
Av en eller annen grunn så jeg for meg kirby med trump’s sveis nå. Huff. Din skyld. 😛 

En ting er i hvert fall sikkert. Jeg kommer til å undersøke hva spill inneholder, før jeg kjøper, siden utviklingen går i negativ retning.

Gjest warpen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nevnte de, fordi de er nettopp det. Ikke fokuset på å fange opp all driten av politikk og konflikter fra den virkelige verden inn i spillene. Spill skal være gøy. Ikke ose av åpenbar politikk, og hverdagens mas.

Hadde nok blitt reaksjoner på de eksemplene du nevner ja, fordi folk vil ha karakterene slik man er vant til å se dem. Ellers blir det jo en helt annen person.
Av en eller annen grunn så jeg for meg kirby med trump’s sveis nå. Huff. Din skyld. 😛 

En ting er i hvert fall sikkert. Jeg kommer til å undersøke hva spill inneholder, før jeg kjøper, siden utviklingen går i negativ retning.

Ja da får du holde deg langt unna Cyberpunk 2077 når det kommer ut fordi der er det ihvertfall mange politiske temaer.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sett at jeg lager et spill med en svart hovedkarakter, - kanskje til og med kvinne. Er det virtue signalling? Sett at spillet er dritbra. Skal man aldri ha en svart kvinne som hovedkarakter. Eller kan man ha det, så lenge man holder kjeft om hvorfor man har det, er det da ikke virtue signalling? Når er det egentlig virtue signalling? Det er jo sykt hvis man aldri kan gå utenfor boksen (her er det jo snakk om kjønn og rase) uten å bli tatt for å signalisere dyd. Hvordan skiller folk her? Problemet er jo også hvis man alltid ser på "det som er ikke er normen" som noe som er "kvotert inn". Skjønner?

Hadde spillet vært bra, hadde ingen reagert på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, warpen skrev:

Ja da får du holde deg langt unna Cyberpunk 2077 når det kommer ut fordi der er det ihvertfall mange politiske temaer.

Det skal jeg :) 

Gjest HarryDotter
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett at jeg lager et spill med en svart hovedkarakter, - kanskje til og med kvinne. Er det virtue signalling? Sett at spillet er dritbra. Skal man aldri ha en svart kvinne som hovedkarakter. Eller kan man ha det, så lenge man holder kjeft om hvorfor man har det, er det da ikke virtue signalling? Når er det egentlig virtue signalling? Det er jo sykt hvis man aldri kan gå utenfor boksen (her er det jo snakk om kjønn og rase) uten å bli tatt for å signalisere dyd. Hvordan skiller folk her? Problemet er jo også hvis man alltid ser på "det som er ikke er normen" som noe som er "kvotert inn". Skjønner?

Når det føles påtrengt, unødvendig og at det tydelig skinner igjennom at produsenten kun har det med for å fremme "diversity", da er det virtue signaling.

Samuel L. Jacksons roller i både Avengers og i Die Hard 3 er gode eksempler på rollefigurer som IKKE er virtue signaling. Sterke kvinnelige karakterer som elskes av både menn og kvinner er Ripley fra Alien filmene, Lara Croft, Alice fra Resident Evil og Wonder Woman. Karakterene er solide. Matcher story. Det hever kvaliteten på historien og fungerer perfekt i rammene til det filmen vil fortelle publikum.

Det er nesten umulig å ikke legge merke til det nå om dagen.

Gjest HarryDotter
Skrevet
16 minutter siden, warpen skrev:

Jepp og de millionene hadde ingen problemer med at Ellie var lesbisk og med tanke på Last of us 2 er det mest forhåndsbestile spillet både digitalt og på amazon akkurat nå så tror de fleste gir seg faen og de som tok seg nær av kritikken var ikke fans flest men som faktisk er rasister.

Om man åpner internett nå så leser man ett eller annet om det spillet. Negativt altså. Det var sikkert det mest forhåndsbestillte rett før lekasjen kom og Sony trakk alle bestillingene. Det er svært mange som har trukket forhåndsbestillingen sin. Uansett blir det spennende å se når spillet kommer ut.

Gjest warpen
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg :) 

Jeg gleder meg som en unge til cyberpunk witcher 3 folka har ikke skuffet meg enda :)

Gjest warpen
Skrevet
4 minutter siden, HarryDotter skrev:

Om man åpner internett nå så leser man ett eller annet om det spillet. Negativt altså. Det var sikkert det mest forhåndsbestillte rett før lekasjen kom og Sony trakk alle bestillingene. Det er svært mange som har trukket forhåndsbestillingen sin. Uansett blir det spennende å se når spillet kommer ut.

Jeg skal fortsatt spille det selv og skal dømme spillet selv uten at jeg trenger en neckbeard på nettet fortelle meg hva jeg skal tenke om det.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, HarryDotter skrev:

Når det føles påtrengt, unødvendig og at det tydelig skinner igjennom at produsenten kun har det med for å fremme "diversity", da er det virtue signaling.

Samuel L. Jacksons roller i både Avengers og i Die Hard 3 er gode eksempler på rollefigurer som IKKE er virtue signaling. Sterke kvinnelige karakterer som elskes av både menn og kvinner er Ripley fra Alien filmene, Lara Croft, Alice fra Resident Evil og Wonder Woman. Karakterene er solide. Matcher story. Det hever kvaliteten på historien og fungerer perfekt i rammene til det filmen vil fortelle publikum.

Nettopp. 

Gjest HarryDotter
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at du ikke skjønner greia. Disse bevegelsene er jo dukket opp nettopp fordi DE er lei av å se masse heterostereotypier i ethvert spill eller sfære. Men dere tenker liksom ikke på at dere har vært godt representert hele veien selv og ennå er det. Dere vil bare at alt skal være det samme hele tiden og at ting skal presenteres som dere vil, og av en eller annen grunn tror dere at det er objektiv.

Da må de få fingrene ut av ræva og lage sine egne historier da.

Vi mennesker speiler oss og relaterer som regel best til oss selv. Japanerne skriver ofte og lager filmer og bilder som gjenspeiler deres kultur og historie. Hvite menn lager gjerne filmer og tv serier med inspirasjon til sin egen rase. Hvorfor skal minoriteter som Trans og feministbevegelsen bestemme hva de skal lage? Ønsker man sin historie fortalt? Ja så skriv den og fortell den! Og er det et marked for det, vil det bli en suksess. Og er det ingen interesse? Ja da hjelper det ikke trykke det inn i en random story.

Gjest HarryDotter
Skrevet
6 minutter siden, warpen skrev:

Jeg skal fortsatt spille det selv og skal dømme spillet selv uten at jeg trenger en neckbeard på nettet fortelle meg hva jeg skal tenke om det.

Det er jo selvsagt helt topp det.

Jeg har sett lekasjene og de er soleklare på hele storyen og hva som skjer. Jeg vet nøyaktig hvordan alle karakterene ender opp. Det holder for meg.

Annonse
Gjest warpen
Skrevet
30 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det er jo selvsagt helt topp det.

Jeg har sett lekasjene og de er soleklare på hele storyen og hva som skjer. Jeg vet nøyaktig hvordan alle karakterene ender opp. Det holder for meg.

Jeg personlig vil spille gjennom hele historien i sin fulle kontekst så skal jeg dømme, likte jeg det ikke så er det 500 spenn jeg mest sansynlig hadde drikki vekk anyways.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, HarryDotter skrev:

Takk for svar! Da skjønner jeg hva du mener.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, warpen skrev:

Jeg personlig vil spille gjennom hele historien i sin fulle kontekst så skal jeg dømme, likte jeg det ikke så er det 500 spenn jeg mest sansynlig hadde drikki vekk anyways.

Samme her.

Skrevet
10 timer siden, HarryDotter skrev:

Mye bra argumenter fra deg nå. Det hever seg stadig.

Det handler ikke om å tro noe som helst. Det handler om å evne å se kvalitet. Og ja man trenger ikke være selvutnevnt ekspert for å forstå at f.eks Schindlers Liste er en bedre film på alle mulige måter enn Waterboy med Adam Sandler. Og ser man ikke kvalitetsforskjellen der, ja da kan ingen hjelpe deg. Selv ikke de virkelige ekspertene....hvem nå enn det måtte være.

Jeg antar du er United supporter siden du ikke klarer å nevne andre fotballag i positiv grad? 

Det er ikke noe poeng i å diskutere med ekstremister.

Gjest Inverto
Skrevet

Personlig så er ikke utseendet til en karakter så plagsomt for meg at jeg ikke klarer å nyte spillet.
Jeg synes det er rart at noen er slik, og synes det er å overdrive litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...