Noddi Skrevet 13. desember 2020 #881 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) Hurra for eggløsning👏🏻👏🏻👏🏻 Aah spennende dager i vente 🤞🏻 Endret 13. desember 2020 av Noddi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymapekatt Skrevet 13. desember 2020 #882 Del Skrevet 13. desember 2020 Spennende tider med IKM midt i jula!!! Heia julemirakel! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 13. desember 2020 #883 Del Skrevet 13. desember 2020 Så gøy du endelig har kommet i dpo land☺️☺️ Selv begynte jeg med testingen på fredag. Så en svak positiv strek. Men den ble negativ rett etter det igjen. 😥har et bittelite håp om at det kan være noe feil på testen😅og at streken skal komme. Kan bare skimte skygger når jeg lyser med mobilen på de andre utallige testene jeg har tatt. Må vel bare innse at ikke det ble noe denne gangen heller. Vi lå jo egentlig likt i løypa tidligere i forhold til cd😅 Håper det går for deg og at du vil sitte med en positiv test om 2 uker ☺️☺️🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 13. desember 2020 #884 Del Skrevet 13. desember 2020 Jeg har ikke lest hele dagboka. Kun de første og de siste sidene. HVor gammel er du og hvor gammel er barn nr 3? Jeg er nemlig 36 år og har to barn på 3 og 1 år. Drømmer om en til om 2-4 år, men mannen sier han har nok barn og at vi er for gamle... Ønsker bare å sammenligne erfarigner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #885 Del Skrevet 13. desember 2020 Rebecks skrev (1 time siden): Selv begynte jeg med testingen på fredag. Så en svak positiv strek. Men den ble negativ rett etter det igjen. 😥har et bittelite håp om at det kan være noe feil på testen😅og at streken skal komme. Kan bare skimte skygger når jeg lyser med mobilen på de andre utallige testene jeg har tatt. Må vel bare innse at ikke det ble noe denne gangen heller. Ikke gi opp! Med tidligtesting kan alt skje - testene er veldig lumske på den tiden. Alt innvirker... f.eks hvor mye du har drukket, tid siden sist toalettbesøk osv. Kan fint skje å få svakt positivt, og så forsvinner igjen kort tid etter. Man skal egentlig ikke teste oftere enn hver 48.time. Sier seg selv at vi prøvere ikke klarer det Men det er sikkert en grunn til at vi ikke bør teste oftere enn det. Ny Bruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke lest hele dagboka. Kun de første og de siste sidene. HVor gammel er du og hvor gammel er barn nr 3? Jeg er nemlig 36 år og har to barn på 3 og 1 år. Drømmer om en til om 2-4 år, men mannen sier han har nok barn og at vi er for gamle... Ønsker bare å sammenligne erfarigner. Jeg er 36 år og vårt yngste barn fyller 6 år før en evnt. sistemann blir født. Jeg vil ikke si at du er for gammel til flere barn. Det er egentlig ikke jeg heller, i alle fall ikke i følge min fastlege Hun sier jeg har maange år på meg, men lett for henne å si som var 42 år da hun ble mor. Men etterhvert har jeg skjønt at det er andre ting som innvirker og har noe å si. I ditt tilfelle f.eks mannens ønske. Hvis han ikke vil ha flere, så blir det vanskelig. Hvis det er så bastant at det ikke er til å rikke (?). I fjor på denne tiden ville ikke mannen min ha flere heller, men jeg bearbeidet han hele vinteren og fikk han med på å prøve litt (les: 1 år) før vi gir opp. I tillegg syns jeg søskens alder har noe å si. Jeg ønsker søsken til mine barn, ikke å bli sittende igjen med en attpåklatt i mange år mens resten av flokken har flyttet ut. Mitt eldste barn er 17 år og jeg skjønner jo at hun ikke blir å vokse opp hjemme sammen med sistemann, men kan jo "rekke det" mtp. de andre barna. 6 år til yngste går bra, men vil ikke så mye mer... Du har 3 og 1 år og en en tredjemann vil jo gli rett inn i søskenflokken hos dere. Så med dette syns slettes ikke jeg at du er for gammel, men igjen, det er mye mer som spiller inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 13. desember 2020 #886 Del Skrevet 13. desember 2020 Takk,hjalp å høre det😅☺️blir litt vell mye testing. 🙈🙈🙈 På den jeg fikk strek på var det gått ca 6-7timer neste 2 timer og da var det ingen ting. Men de andre jeg har tatt etter det, har ikke vært like sterke som den på fredag 🙈 Crazy jeg vet 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #887 Del Skrevet 14. desember 2020 4 DPO Jeg syns det er utrolig fascinerende å tempe! At temperaturen faktisk er markant forskjellig fra før EL og etter EL. Om det er noen prøvere som ikke temper som leser dette så vil jeg sterkt anbefale å forsøke det! Tempen var herlig høy i dag. Måtte den bare fortsette å holde seg sånn 🙏 Vi har jo hatt bra med sex og ser nå på charten at vi faktisk fikk inn 4 av de 5 fertile dagene Det må vel være bra! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 14. desember 2020 #888 Del Skrevet 14. desember 2020 Dere har jo truffet ekstremt bra på eggløsning! Håper det blir positiv test på deg om en uke også😍 Er så glad for all støtte du har gitt meg! Nå håper jeg du får din sistemann snart🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 14. desember 2020 #889 Del Skrevet 14. desember 2020 Det er så spennende å følge deg! Lærer så mye, og får så veldig lyst til at det skal klaffe for deg denne måneden ❤️ Vil så gjerne ha deg over på samme termingruppe Når er IKM? Var det julaften? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #890 Del Skrevet 14. desember 2020 Jaa jeg vil veeeeldig gjerne være på termingruppe med deg Vret! 😍 Jeg trodde først IKM var julaften, men jeg fikk EL på den siste dagen med positiv EL-test, så da blir IKM èn dag tidligere - altså lille julaften. Det er surrealistisk å tenke på! Og så midt i jula. Den 21. flytter mamma inn til oss for 1 uke her, og den 23. kommer søsteren min m/mann for noen dager. Blir interessant å se hvordan jeg takler huset fullt av besøk - uansett utfall av testing. Har sååå lyst på positiv test 😭 Søsteren min er forresten også prøver (vi begynte samtidig) og hun har IKM bare noen få dager før meg. Det er selvsagt veldig usannsynlig at vi begge skal klare det, det hadde liksom vært for godt til å være sant. Men tenk om det kan gå! 🤞 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 14. desember 2020 #891 Del Skrevet 14. desember 2020 Krysser fingrene for deg ❤️Hadde vært så fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Protea Skrevet 14. desember 2020 #892 Del Skrevet 14. desember 2020 Så hyggelig at du endelig fikk eggløsning! Det var gode nyheter! 😃 Blir spennende å se hvordan det går i jula! Håper du får en litt tidlig julepakke med to streker 🤞 Har du tenkt noe på hva du gjør dersom du får positiv test i julen, er det sånn at du kan fortelle familien eller venter dere til 12 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #893 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) Protea skrev (25 minutter siden): Har du tenkt noe på hva du gjør dersom du får positiv test i julen, er det sånn at du kan fortelle familien eller venter dere til 12 uker? Forteller søsteren min det i så fall, for vi følger hverandre tett i prøvingen til hverandre allerede. Men ingen andre. Ikke før vi vet at alt ser bra ut med den lille. Sist fullgåtte svangerskap fortalte vi ingen før uke 19. Det var det jeg hadde tenkt i sommer da jeg var gravid nå også. Hadde besøk av mamma i en uke i sv.uke 7, og var på to ukers sommerferie med svogerfamilie, men jeg sa ingenting til dem. Glad for det, for slapp å reversere nyheten da når jeg aborterte et par uker senere. Og det gikk greit da å ikke si noe, så skal gå helt fint denne gangen også. Var så dum at jeg fortalte 'alle' det i uke 12 en gang, men da opplevde jeg abort i uke 14. Det å reversere nyheten til alle og enhver og motta "gratulerer - jeg hører du er gravid" fra bekjente etter aborten er vanskelig å beskrive med ord. Noe av det jævligste jeg har gjort i hele mitt liv. Så det skal jeg ikke oppleve igjen. Det å fortelle nyheten til foreldre, kommende søsken og andre i uke 19 og samtidig kan overrekke UL-bilde av et frisk knøtt er en million ganger bedre ❤️ Endret 14. desember 2020 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. desember 2020 #894 Del Skrevet 14. desember 2020 Der er jeg helt enig med deg! Her ble det bytting av vinglass på familiebesøk i helgen og det gikk helt fint De fleste er mer opptatt av sitt eget glass og mat enn andres er mitt inntrykk. Sist jeg gikk gravid fortalte vi det kun til nærmeste familie uke 14. Og så fortalte vi "alle" det etter OUL. Ønsker å gjøre noe ala det denne gangen også. Håper du får to streker denne gangen og at det blir en fullvokst baby ut av det. Det fortjener du! Og som vret sier vil vi gjerne ha deg med i termingruppa 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Znowie Skrevet 14. desember 2020 #895 Del Skrevet 14. desember 2020 Så spennende! 😊🎉❄️ Krysser alt jeg har for en spennende test jula 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Protea Skrevet 14. desember 2020 #896 Del Skrevet 14. desember 2020 Amatariel skrev (2 timer siden): Forteller søsteren min det i så fall, for vi følger hverandre tett i prøvingen til hverandre allerede. Men ingen andre. Ikke før vi vet at alt ser bra ut med den lille. Sist fullgåtte svangerskap fortalte vi ingen før uke 19. Det var det jeg hadde tenkt i sommer da jeg var gravid nå også. Hadde besøk av mamma i en uke i sv.uke 7, og var på to ukers sommerferie med svogerfamilie, men jeg sa ingenting til dem. Glad for det, for slapp å reversere nyheten da når jeg aborterte et par uker senere. Og det gikk greit da å ikke si noe, så skal gå helt fint denne gangen også. Var så dum at jeg fortalte 'alle' det i uke 12 en gang, men da opplevde jeg abort i uke 14. Det å reversere nyheten til alle og enhver og motta "gratulerer - jeg hører du er gravid" fra bekjente etter aborten er vanskelig å beskrive med ord. Noe av det jævligste jeg har gjort i hele mitt liv. Så det skal jeg ikke oppleve igjen. Det å fortelle nyheten til foreldre, kommende søsken og andre i uke 19 og samtidig kan overrekke UL-bilde av et frisk knøtt er en million ganger bedre ❤️ Åh det skjønner jeg veldig godt! Det høres helt grusomt ut å få gratulasjoner etter å ha mistet 💔 håper vi får mulighet til å vente frem til det er "trygt". Håper du sitter med et flott bilde om noen mnd ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #897 Del Skrevet 14. desember 2020 Sjela skrev (4 timer siden): Der er jeg helt enig med deg! Her ble det bytting av vinglass på familiebesøk i helgen og det gikk helt fint De fleste er mer opptatt av sitt eget glass og mat enn andres er mitt inntrykk. Det er sant. Men når det gjelder alkohol så er jeg litt 'heldig' der, for jeg liker ikke øl eller vin. Drikker aldri for "kos" Og dette vet alle jeg kjenner. Så når det gjelder i en tidlig gravid-tilstand så pleier jeg å komme veldig greit ut av dette uten noen spørsmålstegn. Syns jeg fortjener det, for jeg har vært igjennom maange konferansemiddager o.l der jeg gjerne kunne tenkt meg alkohol, men ikke likt det de serverer. Så på sin plass at dette kommer meg til gode en sjelden gang Det hadde vært noe helt annet om det var snakk om FEST. Der tar jeg den ofte ut Men i år er det jo ingen romsjulsfest, nyttårsparty eller noe. Så hadde viiiirkelig passet bra med en positiv test gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. desember 2020 Forfatter #898 Del Skrevet 15. desember 2020 5 DPO Adventstid. Ventetid. Er det noe vi prøvere kan, så er det vel å vente. Men det er noe spesielt med å være i dpo-land i desember, syns jeg. Desember er MAGISK, jeg har alltid elsket denne måneden. Det er stemning overalt, lys, musikk, kos, julen og så har jeg i tillegg bursdag denne måneden. Så akkurat nå er jeg på et sted hvor jeg bare koser meg, og nyter dpo-land. Det er altså tusen millioner ganger bedre å være her enn før EL! Noe som er litt rart, er at dpo-land i desember er helt nytt for meg. Det slo meg i dag tidlig. Selv med min erfaringsbank så er det innimellom nye ting og opplevelser for meg også Det er jo litt rart, fordi to ganger før har jeg vært prøver i over ett år. Men den første gangen startet vi i oktober, og syklusen var jo helt på bærtur etter p-pillestopp. Fikk ingen EL, så var ikke noe spenning i desember å snakke om på den måten. Den andre gangen hadde jeg en abort i desember, så alt ble jo klusset opp av den. Så nei, faktisk aldri vært i dpo-land i desember. Alle mine tre barn er født på første halvdel av året, så har ingen høstbarn 💛 Det kunne jeg veldig gjerne tenkt meg nå!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snølilje Skrevet 15. desember 2020 #899 Del Skrevet 15. desember 2020 Amatariel skrev (18 minutter siden): 5 DPO Adventstid. Ventetid. Er det noe vi prøvere kan, så er det vel å vente. Men det er noe spesielt med å være i dpo-land i desember, syns jeg. Desember er MAGISK, jeg har alltid elsket denne måneden. Det er stemning overalt, lys, musikk, kos, julen og så har jeg i tillegg bursdag denne måneden. Så akkurat nå er jeg på et sted hvor jeg bare koser meg, og nyter dpo-land. Det er altså tusen millioner ganger bedre å være her enn før EL! Noe som er litt rart, er at dpo-land i desember er helt nytt for meg. Det slo meg i dag tidlig. Selv med min erfaringsbank så er det innimellom nye ting og opplevelser for meg også Det er jo litt rart, fordi to ganger før har jeg vært prøver i over ett år. Men den første gangen startet vi i oktober, og syklusen var jo helt på bærtur etter p-pillestopp. Fikk ingen EL, så var ikke noe spenning i desember å snakke om på den måten. Den andre gangen hadde jeg en abort i desember, så alt ble jo klusset opp av den. Så nei, faktisk aldri vært i dpo-land i desember. Alle mine tre barn er født på første halvdel av året, så har ingen høstbarn 💛 Det kunne jeg veldig gjerne tenkt meg nå!! Hei hei Vil bare titte innom for å si at jeg har fulgt med på dagboken din en god stund, og synes du skriver så mye klokt, som også har vært hjelpsomt under vår prøvetid. Har ikke opprettet bruker før i går, men nå kan jeg endelig ønske deg masse lykke til og håper det klaffer for dere denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. desember 2020 Forfatter #900 Del Skrevet 15. desember 2020 Snølilje skrev (1 minutt siden): Hei hei Vil bare titte innom for å si at jeg har fulgt med på dagboken din en god stund, og synes du skriver så mye klokt, som også har vært hjelpsomt under vår prøvetid. Har ikke opprettet bruker før i går, men nå kan jeg endelig ønske deg masse lykke til og håper det klaffer for dere denne gangen Koselig med et nytt nick innom her 😊 Setter pris på alt besøk og lykkeønskninger ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå