Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

1 DPO

Dpo-land her er jeeeg! :yvonne: Tenk at jeg endelig er her! Det er nesten litt surrealistisk. Hele 30 dager tok det, noe som den vanlige personen i gata kanskje ikke mener er så lenge. Alle vi som er prøvere vet at vi minst kan triple antallet dager med hvordan det føles. Spesielt når man ikke vet når det man venter på skal skje... så hver dag har føltes som en pinefull ferd. Men endelig har jeg gått over til "den andre siden".

Og når jeg først er her så må jeg jo tenke litt videre. For å være helt ærlig - det har jeg ikke gjort ennå. Alt de siste ukene har dreid seg om å finne eggløsning, vente, teste og kartlegge. Mer venting. En tid etter EL har ikke eksistert for meg. Ikke før nå. Så nå kan jeg teller litt dager og tenke fremover. Og hva finner jeg ut!? Jeg er bortreist under testing!! Wæææ! Det er HELT villt.

Men mellom sommerferien og jul så har jeg èn planlagt sosial happening. Sånn helt seriøst, underdriver ikke. Kun èn kalenderplanlagt aktivitet som innebærer å være bortreist, drikke vin og være sosial. Og jeg ser på kalenderen nå at jeg skal reise bort den fredagen jeg er 9 dpo, og kommer hjem kvelden på 11dpo. Det kunne ikke passet dårligere :ler: Hvis man tenker på at jeg i 6 graviditeter fikk svakt positivt på 9dpo, og den siste nå i sommer fikk det på 10dpo. Så var det absolutt disse datoene jeg hadde tenkt å teste på igjen. Nå får jeg se hva jeg gjør... ta med meg tester? Ikke ta med og dermed tvinge meg selv til å vente til 12dpo? Vet ikke hva jeg kommer til å bli mest urolig/berørt av... negativ test eller å ikke vite. Dette er en spesiell helg for meg - en venninnehelg som vi har ventet på i 10 år (!) å få til. Høres sykt ut, men det er sant. En gjeng slitne mødre som endelig skal klare å møtes uten mann og barn samtidig :Knegg: Men ja, jeg har litt tid på å vurdere hvordan jeg skal gripe denne situasjonen fatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si du har vært veldig tålmodig😊 Og endelig er du i DPO land😃 

typisk at du skal på reise med venner med vin osv akkurat i testetiden da😅 men kanskje er det lurt å ha med tester? Tenker iforhold til at du evt skal drikke vin😊 for er den jo negativ 9 dpo så kan du vel kanskje kose deg med litt vin, og er den positiv så vet du at du må stå over vinen😅 hyggelig med venninnetur da😃 skal vel litt til å få det til å klaffe for alle når man har barn osv, blir ikke så ofte her heller med sånne turer, passer så sjeldent for alle samtidig 😅 krysser så fingrene for deg denne ppen, er det noen som har gått igjennom nok og virkelig fortjener en liten spire som holder veien igjennom nå så er det deg altså! Virkelig din tur nå! ❤️❤️🤞🏻 Og som jeg ser du har skrever tidligere så har du blitt gravid raskt igjen etter SA og MA. Så da tenker jeg at muligheten er stor denne PPen for deg😃 hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei! Er det mulig det da😂 skjønner du må tenke deg litt om før du velger hva det blir til da, tvinge seg selv til å ikke teste eller å teste på tur. Begge delene har jo klare positive og klare negative sider😅 Men du har fortsatt noen dager igjen å tenke deg om på da, enn så lenge må jeg bare gratulere deg med å være i DPO-land!😍 jeg er såååå sjalu😅😍 husker det som helt grusomt fordi jeg var så utålmodig og lurte på alt mulig, men det kan nesten ikke skje fort nok igjen nå😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Love90 skrev:

Og som jeg ser du har skrever tidligere så har du blitt gravid raskt igjen etter SA og MA. Så da tenker jeg at muligheten er stor denne PPen for deg😃

Ja etter SA'ene ble jeg gravid på første EL etterpå. Men etter senaborten i uke 14 tok det 8 måneder før jeg ble gravid igjen... så har veldig blandede følelser nå. Ønsker nok så sterkt å klare å bli gravid raskt igjen at drømmeren i meg tror det går med èn gang, mens realisten minner meg på at det faktisk tok tid etter senaborten. Gudene vet hvor jeg havner nå etter MA'en. Er nok ikke like vanlig å bli raskt gravid igjen etter MA som SA... har jeg inntrykk av. Men jeg håper jeg har flaks!!

Her er forresten komplett testerekke fra meg denne pp'en.
CD13-30 (bare noen få svake jeg ikke har bilde av)
119198119_328620005014393_806407517788482364_n.jpg.b045b121bda4d3a0ce5e78b3b4d0fcba.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forresten flere av de OneStep-testene liggende fra ebay, som jeg har prøvd før og vet er dårlige. Er så mange som spør om erfaringer med dem, så da tenkte jeg å vise det ordentlig på bilde her.

Disse 6 testene av hver merke er tatt på samme urin. Der man ser at Babyplan-testene øker og blir positiv på den midterste, så er det ingen endring på OneStep-testene! Ikke økning, og iallefall ikke positiv. Kjempedårlige tester! Hadde jeg bare testet med disse skulle jeg jammen ventet lenge på en positiv test. Styr unna!

119097983_827714354634369_7642039452508684772_n.jpg.4f13bd6f0c3e21ced763fcdc11a666e1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg hadde forresten flere av de OneStep-testene liggende fra ebay, som jeg har prøvd før og vet er dårlige. Er så mange som spør om erfaringer med dem, så da tenkte jeg å vise det ordentlig på bilde her.

Disse 6 testene av hver merke er tatt på samme urin. Der man ser at Babyplan-testene øker og blir positiv på den midterste, så er det ingen endring på OneStep-testene! Ikke økning, og iallefall ikke positiv. Kjempedårlige tester! Hadde jeg bare testet med disse skulle jeg jammen ventet lenge på en positiv test. Styr unna!

119097983_827714354634369_7642039452508684772_n.jpg.4f13bd6f0c3e21ced763fcdc11a666e1.jpg

Oi, det var virkelig stor forskjell på testene, enig i at det bare er å holde seg unna one-step da ja 😅 Fin den positive testen din 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for DPO-land! ❤️ 

Sååå utrolig typisk med venninnetur akkurat samtidig som testing da! 😂😂 Koselig blir det uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO

Herlighet som det rives og slites inni meg. Dere vet at vi ofte kaller sædceller for soldater..? Nå skjønner jeg hvorfor! Helt siden EL og ca. frem til nå så har det føles som en KRIG inni meg. Skikkelig øm og mørbanket, og da mener jeg ikke utenpå - som nesten også kunne vært tilfelle med tanke på hvor mye sex vi har hatt 😂😏 Men inni altså. Veldig merkelig følelse.

Og så har jeg fått verdens rareste tanke... kan det blir for MYE soldater? 😳 Har aldri tenkt på dette før, men denne pp'er er vel den gangen vi har hatt mest sex noensinne. Nå legges det til grunn at mannen ikke har noe nedsatt sædkvalitet altså. Men kan det bli for mye!? Jeg fikk et rart syn for meg - se for dere et Tour de France-renn... en hel HAUG av syklister som alle prøver å komme først. Hva er det som ofte skjer der? Jo de FALLER. I en stor haug. Jeg så plutselig for meg dette scenarioet inni meg nå med alle sædcellene som skal skyndte seg til egget 🤣 Kanskje det blir for mye og for trangt...

Men uansett, i dag er det FREDAG. Blir utrolig deilig med helg og ingen/lite planer. Og jeg skal ikke teste! Etter ukesvis med EL-testing så var det faktisk litt godt å ha testepause nå. Testing er gøy altså, men er måte på hvor gøy det er med de svake testene dag etter dag. Så blir godt med dager nå der jeg ikke trenger å tenke på hvor mye jeg drikker, passe på klokka, ta test og være urolig spent.

fridaysmiley.gif.ad4f4e21b7fd38475050cf8970fdc072.gif  GOD HELG

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Morsom tankegang om soldatene som skal kjappest frem😅 jeg tenker at jo mer jo bedre, og han har jo hatt utløsning på forskjellige tidspunkter så mange sædceller var på forskjellige steder😃 men litt morsomt å tenke😃 håper det ruller et egg som holder på å dele seg i egglederen din nå, jeg pleier å se det for meg i de første dagene i dpo land😃 pleier å søke på google hvordan et egg ser ut alt etter hvor i dpo land jeg er! Synes det er veldig interessant😃 har også sett på videoer fra start til slutt av befruktningen, ble så rørt den første gangen jeg så den, sist vi var prøvere og jeg nettopp hadde blitt gravid at jeg fikk tårer i øyne🤣 for det er jo mirakel og fint å se hvordan liv blir skapt 🥰 du har sikkert sett mange videoer av dette tidligere men jeg legger ved videoen jeg synes er så fin fra start til slutt❤️ Og som du ser på videoen så er det sykt mange sædceller som kriger og det kan jo være du har kjent at det har vært mange inni deg😅 hvem vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt det blir deilig med helg uten å time det med hvor mye du drikker og når du skal gå på do etc😂🙈 Håper det blir sånn for meg snart også! Nyt dpo-land og helg, det blir nok veldig deilig😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Nå har jeg vondt i magen fordi jeg ønsker så sterkt å være gravid denne pp'en. Jeg føler jo og mener at jeg har lagt MA'en bak meg så godt jeg kan, men den ene tingen som virkelig plager meg ennå var mine planer om å fortelle barna og familien forøvrig om babyen i høstferien. Hadde beregnet meg frem til at den ble rett etter OUL, som jeg jo har snakket om her før er tidspunktet jeg vil fortelle på. Tidligere er uaktuelt.

Det som var så bra med høstferien er at alle skal samles da. Min familie bor veldig spredt i landet, og at vi alle møtes sånn (både søsken, foreldre, svigers osv.) skjer kun ved konfirmasjoner og andre begivenheter. Egentlig skulle ikke mamma komme dit vi skal i høstferien, men fordi jeg allerede i sommer visste at jeg ville fortelle nyheten til alle da så klarte jeg å overtale henne til å ta noen dager fri fra jobb, bestille flybillett og komme hun også. Jeg gledet meg SÅ stort til å fortelle om familieøkningen da, til alle sammen - ansikt til ansikt. Alle mine tre barn har jeg fortalt til mamma ansikt til ansikt, så var så glad for at jeg kunne det denne siste gangen også.
Og så raknet jo den planen. Høstferie blir det jo fortsatt, og at alle møtes skjer jo fortsatt. Er bare så utrolig sårt at jeg ikke skal fortelle om noe baby.

MEN det hadde vært et lite (stort) plaster på såret om jeg faktisk kunne dra på høstferien med en liten spire i magen. OG jeg har regnet meg frem til at OUL på denne her om jeg er gravid nå blir rett før jul!! Nå skal vi ikke møte slekta til jul, bare noen få - og ikke mamma. Men det er bedre enn ingen. Og de aller viktigste å fortelle til er jo selvsagt våre egne barn. Så en nyhet om kommende baby på f.eks julaften hadde jo vært helt magisk  Så når jeg ikke fikk fullføre høstferieplanen, så kjenner jeg av HELE mitt hjerte at jeg vil få til dette til jul. Så jeg må må MÅ være gravid nå!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Amatariel skrev:

4 DPO

Nå har jeg vondt i magen fordi jeg ønsker så sterkt å være gravid denne pp'en. Jeg føler jo og mener at jeg har lagt MA'en bak meg så godt jeg kan, men den ene tingen som virkelig plager meg ennå var mine planer om å fortelle barna og familien forøvrig om babyen i høstferien. Hadde beregnet meg frem til at den ble rett etter OUL, som jeg jo har snakket om her før er tidspunktet jeg vil fortelle på. Tidligere er uaktuelt.

Det som var så bra med høstferien er at alle skal samles da. Min familie bor veldig spredt i landet, og at vi alle møtes sånn (både søsken, foreldre, svigers osv.) skjer kun ved konfirmasjoner og andre begivenheter. Egentlig skulle ikke mamma komme dit vi skal i høstferien, men fordi jeg allerede i sommer visste at jeg ville fortelle nyheten til alle da så klarte jeg å overtale henne til å ta noen dager fri fra jobb, bestille flybillett og komme hun også. Jeg gledet meg SÅ stort til å fortelle om familieøkningen da, til alle sammen - ansikt til ansikt. Alle mine tre barn har jeg fortalt til mamma ansikt til ansikt, så var så glad for at jeg kunne det denne siste gangen også.
Og så raknet jo den planen. Høstferie blir det jo fortsatt, og at alle møtes skjer jo fortsatt. Er bare så utrolig sårt at jeg ikke skal fortelle om noe baby.

MEN det hadde vært et lite (stort) plaster på såret om jeg faktisk kunne dra på høstferien med en liten spire i magen. OG jeg har regnet meg frem til at OUL på denne her om jeg er gravid nå blir rett før jul!! Nå skal vi ikke møte slekta til jul, bare noen få - og ikke mamma. Men det er bedre enn ingen. Og de aller viktigste å fortelle til er jo selvsagt våre egne barn. Så en nyhet om kommende baby på f.eks julaften hadde jo vært helt magisk  Så når jeg ikke fikk fullføre høstferieplanen, så kjenner jeg av HELE mitt hjerte at jeg vil få til dette til jul. Så jeg må må MÅ være gravid nå!! 

Jeg kjenner jeg håper så sterkt at det skal klaffe for dere denne perioden, og at lille spire klamrer og holder seg fast, vokser og blir stor, slik at du kan ha den lille gleden i magen når du tar høstferie, og ikke minst til jul 🥰 Jeg har full forståelse for følelsene dine, det er noe med det når man har sett for seg fremtiden med utgangspunkt i en vellykket graviditet, og så blir det ikke slik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at det dukker opp vonde følelser når man tenker på det som kunne vært. Håper tankene letter og at det blir enklere å se frem mot et nytt forsøk veldig snart❤️ 4 dpo allerede! Dagene flyr akkurat nå synes jeg!😍 det går kanskje veeeldig sakte for deg som sitter midt i det derimot?😅 Når begynner du testingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 12.37, Amatariel skrev:

Jeg er bortreist under testing!! Wæææ! Det er HELT villt.

Men mellom sommerferien og jul så har jeg èn planlagt sosial happening. Sånn helt seriøst, underdriver ikke. Kun èn kalenderplanlagt aktivitet som innebærer å være bortreist, drikke vin og være sosial. Og jeg ser på kalenderen nå at jeg skal reise bort den fredagen jeg er 9 dpo, og kommer hjem kvelden på 11dpo. Det kunne ikke passet dårligere :ler: Hvis man tenker på at jeg i 6 graviditeter fikk svakt positivt på 9dpo, og den siste nå i sommer fikk det på 10dpo. Så var det absolutt disse datoene jeg hadde tenkt å teste på igjen. Nå får jeg se hva jeg gjør... ta med meg tester? Ikke ta med og dermed tvinge meg selv til å vente til 12dpo? Vet ikke hva jeg kommer til å bli mest urolig/berørt av... negativ test eller å ikke vite. Dette er en spesiell helg for meg - en venninnehelg som vi har ventet på i 10 år (!) å få til. Høres sykt ut, men det er sant. En gjeng slitne mødre som endelig skal klare å møtes uten mann og barn samtidig :Knegg: Men ja, jeg har litt tid på å vurdere hvordan jeg skal gripe denne situasjonen fatt.

9 minutter siden, Noldi skrev:

Når begynner du testingen?

Se innlegget mitt over for noen dager siden. Jeg er fortsatt litt svimeslått av at situasjonen er slik. Altså, her har jeg sittet i ukesvis uten en dritt å gjøre. Bare ventet, ventet og venter på EL. Og når det endelig skjer noe og jeg faktisk skal teste så er jeg bortreist på husmorferie! Bah, det innvirker på mange følelser - uansett utfall.

Men men, sånn er det nå bare. Jeg har tenkt mye på dette, og tror at jeg må ta med meg tester. Jeg kommer til å bli alt for urolig til å vente til jeg er hjemme igjen og mandagsmorgenen med å teste altså. Det å ikke VITE er det absolutt verste generelt med å være prøver. Så planen er at første test tas på fredagsmorgenen hjemme, da er jeg 9 dpo. Og så blir det en test på lørdag og søndag på 10 og 11 dpo når jeg er bortreist. Skal oppdatere dere her via mobilen så klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åja herreguuud😂 Svima her skjønner du! Hadde helt glemt at du skulle bort akkurat i testetiden, det er jo så sykt at det skulle falle helt likt at det nesten blir tragikomisk..😅

Men herregud så moro det blir til fredag! Bare fem dager igjen! Håper dagene flyyyyr😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig når du har sett for deg å fortelle det til alle og så perfekt når alle er samlet også! Jeg håper så så mye at du kan ha en spire i magen på det treffe så det ikke blir for tungt forhold til hvordan det skulle vært! Jeg håper så mye på at du skal bli gravid at det kan sammenlignes på hvor mye jeg håper for meg selv 😅 sånn seriøst! Synes så det er din tur og at du har vært igjennom så mye dritt som har med graviditet  å gjøre og nå hele den sommeren der du gikk gravid som det ikke ble noe av også! Nå skal spiren klore seg fast og bli en baby! Krysser alt jeg har for deg denne mnd🤞🏻🤞🏻❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO

Takk - dere er så gode som forstår hvor vondt det faktisk er å måtte omstille seg, og komme over hvordan ting faktisk skulle vært...  :klem: Det er sant at et embryo ikke er så stort når man mister det i uke 9, sånn i fysisk form. Men den psykiske biten av det er uendelig stort.

I dag (i natt) har jeg faktisk tatt en dose med progresteron. Jeg har noen få kapsler liggende av cyclogest fra i sommer, så jeg tenkte at jeg ikke kunne skade å gi et lite ekstra puff der et par dager i dpo-land iallefall. Dette har jo ingen innvirkning på om jeg blir gravid eller ikke, men dersom et egg er på vei til å feste seg så kan det jo være kjekt med litt ekstra progresteronstøtte. IVF'ere tar vel dette fast etter innsett. Personlig har jeg bare tatt det før de gangene jeg har fått bekreftet graviditet med positiv test, altså fra ca. 13 dpo, og frem til sv.uke 10. Men jeg tar èn i dag og èn om et par dager tenker jeg. Og så krysser jeg fingrene haaardt for at jeg skal starte fast på det daglig igjen fra helgen og i ti uker fremover!! 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår så godt dette med å omstille seg ❤️ Både på når man skal fortelle som deg, og visse dager/merkedager/hendelser man ser for seg å være gravid, hvilken måned neste år barnet blir født etc. Så mange tanker man har litt for god tid kanskje til å tenke på.. Vet ikke hvor mange ganger jeg er inne i appen pr dag og regner meg frem til når jeg kan teste, OUL, når "alt" er trygt, termin++

Synes virkelig ikke det skader med litt ekstra støtte når du kan 😍 Det som ikke skader gjør jo hvertfall ikke ting verre!

Jeg heier på deg, og krysser alt av fingre og tær og alt for at vi kan gå over i samme termingruppe 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...