AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #181 Skrevet 4. mai 2020 (endret) På 28.4.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev: Jeg har sett en del på youtube i det siste. Det er overraskende flere som konverterer til islam enn til kristendom. Det som overasker meg meg er at mange kristne blir muslimer. Det er derimot aldri noen imamer som har blitt muslimer,men man finner mange "prester" som har blitt muslimer. Til dere som vurderer islam og dere som har blitt muslimer. Hva fikk dere til å velge bort kristendommen? Hva er det ved Islam som appellerer? Anonymkode: 65fa0...511 Muslimer er veldig frempå . Muslimske barn som leker utenfor der jeg bor slutter nesten enhver setning med "wallah" eller "allah" . De er så hjernevaskede at de aldri greier å slippe deres religion ut av deres tanker . De finner også en styrket gruppetilhørighet i å kalle hverandre for " bror" i slutten av nesten hver setning . De oppfatter seg som en del av enn muslimsk brorskap selv om de bare er 8 år . Sannheten om at nordmenn blir muslimer i hopetall er feil . Det finnes i dag 3000 etnisk norske konvertitter. 2000 av dem er kvinner som er blitt forelsket og oppgir de setter pris på konservative verdier som storfamilie. Sannheten om Islam på verdensbasis er at religionen kun øker pga av høye barnekull. Mange muslimer har konvertert til kristendom og ateisme fordi det gir dem en frihet de er tiltrukket av. Kvinner er generelt mer underdanige enn menn. Det er antageligvis årsaken til at de ønsker å bli muslimer. Det viser seg at mange av de 1000 norske mannlige konvertittene har problemer med rus og psykiatri . Endret 4. mai 2020 av AlkoMann 1
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #182 Skrevet 4. mai 2020 Jeg kan ikke flytte til min barndoms småby heller om jeg vil være fri fra muslimer. Selv 50 muslimer kan lage et helvete i en småby og oppløse dens tradisjonelle harmoni. Sandefjord, Kristiansand og Fredrikstad er gode eksempler på dette . Jeg vurderer å flytte til landsbygda helt seriøst . 1
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #183 Skrevet 4. mai 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her går du i generaliseringsfellen. Har en stor venninnekrets og kjenner ikke 1 som er sammen med en muslimsk mann. Anonymkode: 05543...592 Jeg bor i Oslo øst . Ser bare at skjeggemann og blond norsk dame er inn her. Jeg har også tatt sykkelturer på måfå til vestkantvillaområder hvor jeg ikke ser en eneste sort person. Man kan si at Oslo har akseptert parallelsamfunn. Det er sikkert sånn ellers i Norge også . 1
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #184 Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AlkoMann skrev: Jeg bor i Oslo øst . Ser bare at skjeggemann og blond norsk dame er inn her. Jeg har også tatt sykkelturer på måfå til vestkantvillaområder hvor jeg ikke ser en eneste sort person. Man kan si at Oslo har akseptert parallelsamfunn. Det er sikkert sånn ellers i Norge også . Jeg lever i min boble og du lever i din boble .
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #185 Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, AlkoMann skrev: Jeg bor i Oslo øst . Ser bare at skjeggemann og blond norsk dame er inn her. Jeg har også tatt sykkelturer på måfå til vestkantvillaområder hvor jeg ikke ser en eneste sort person. Man kan si at Oslo har akseptert parallelsamfunn. Det er sikkert sånn ellers i Norge også . Dette er en god observasjon, det er dette som er den nye sosiale virkeligheten. Anonymkode: d9917...15d
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #186 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er en god observasjon, det er dette som er den nye sosiale virkeligheten. Anonymkode: d9917...15d Jeg vet ikke hvordan barna til vestkantborgerne tar det når de blir loppa for penger, mobiltelefoner og må betale bøter for blikking ? Ranerne kommer fra her jeg bor. Jeg hører sjelden om ran i Oslo øst. Man driter ikke opp i sitt eget rede og drar helt bevisst på rov til dit hvor det finnes rikdom og offerne er svake. Nærmere bestemt Oslo sentrum og Oslo vest .
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #187 Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AlkoMann skrev: Jeg vet ikke hvordan barna til vestkantborgerne tar det når de blir loppa for penger, mobiltelefoner og må betale bøter for blikking ? Ranerne kommer fra her jeg bor. Jeg hører sjelden om ran i Oslo øst. Man driter ikke opp i sitt eget rede og drar helt bevisst på rov til dit hvor det finnes rikdom og offerne er svake. Nærmere bestemt Oslo sentrum og Oslo vest . Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke slår tilbake på et vis? Slike kriminelle burde vært utvist av landet, sammen med resten av familien. Dette hadde nok dempet entusiasmen blant andre ranere. Anonymkode: d9917...15d
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #188 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke slår tilbake på et vis? Slike kriminelle burde vært utvist av landet, sammen med resten av familien. Dette hadde nok dempet entusiasmen blant andre ranere. Anonymkode: d9917...15d Oslo kommune har bevilget 3 millioner bare til slik ungdom som raner . Resultatet er at vi har fått flere ran og mer kriminalitet. Ansvaret ligger selvfølgelig på innvandrerforeldre som ikke greier å kontrollere sine barn. De er stort sett opptatt av penger så kan det norske samfunnet ta vare på barna deres. Sosialistene har ofte referert til det afrikanske uttrykket " Det kreves en hel landsby for å oppdra et barn " . Nei det gjør faktisk ikke det. Kun 2 foreldre som setter grenser .
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #189 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, AlkoMann skrev: Oslo kommune har bevilget 3 millioner bare til slik ungdom som raner . Resultatet er at vi har fått flere ran og mer kriminalitet. Ansvaret ligger selvfølgelig på innvandrerforeldre som ikke greier å kontrollere sine barn. De er stort sett opptatt av penger så kan det norske samfunnet ta vare på barna deres. Sosialistene har ofte referert til det afrikanske uttrykket " Det kreves en hel landsby for å oppdra et barn " . Nei det gjør faktisk ikke det. Kun 2 foreldre som setter grenser . Slike uansvarlige og antisosiale folk burde aldri fått liv til å få barn i utgangspunktet. Meningsløst at skattebetalerne skal måtte betale i endeløse strømmer for slike kjeltringer, som aldri vil gi tilbake en brøkdel av det de har kostet. Anonymkode: d9917...15d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #190 Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike uansvarlige og antisosiale folk burde aldri fått liv til å få barn i utgangspunktet. Meningsløst at skattebetalerne skal måtte betale i endeløse strømmer for slike kjeltringer, som aldri vil gi tilbake en brøkdel av det de har kostet. Anonymkode: d9917...15d Ts. Dette har ikke med tråden å gjøre!!!!! Anonymkode: 65fa0...511
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #191 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike uansvarlige og antisosiale folk burde aldri fått liv til å få barn i utgangspunktet. Meningsløst at skattebetalerne skal måtte betale i endeløse strømmer for slike kjeltringer, som aldri vil gi tilbake en brøkdel av det de har kostet. Anonymkode: d9917...15d Det er norske politikere som har gitt dem oppholdstillatelse og dermed har ansvaret. Et grelt eksempel er de 40000 somalierne som allerede finnes i Norge , hvor det ifølge Brochmanutvalget kun er 5 prosent av kvinnene og 20 prosent av mennene, som jobber over 30 timer i uken. Et livsløp til en somalier koster det norske samfunnet 9 millioner. Endret 4. mai 2020 av AlkoMann
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #192 Skrevet 4. mai 2020 44 minutter siden, AlkoMann skrev: Det er norske politikere som har gitt dem oppholdstillatelse og dermed har ansvaret. Et grelt eksempel er de 40000 somalierne som allerede finnes i Norge , hvor det ifølge Brochmanutvalget kun er 5 prosent av kvinnene og 20 prosent av mennene, som jobber over 30 timer i uken. Et livsløp til en somalier koster det norske samfunnet 9 millioner. TS. Dette her ikke noe å gjøre i denne tråden. Vær vennlig å respektere dette. Dette hører hjemme under politikk. Anonymkode: 65fa0...511
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #193 Skrevet 4. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS. Dette her ikke noe å gjøre i denne tråden. Vær vennlig å respektere dette. Dette hører hjemme under politikk. Anonymkode: 65fa0...511 Politisk Islam. Islam som er politisk osv ?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #194 Skrevet 4. mai 2020 8 minutter siden, AlkoMann skrev: Politisk Islam. Islam som er politisk osv ? TS: Vær vennlig å vis respekt ved å holde deg innenfor trådens emne!!! Anonymkode: 65fa0...511
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #195 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS: Vær vennlig å vis respekt ved å holde deg innenfor trådens emne!!! Anonymkode: 65fa0...511 Det at somaliske kvinner ikke kan ta jobber hvor det serveres alkohol og svinekjøtt har vel noe med aksept av Islam å gjøre ? Greit nok jeg skal slutte å omtale somaliere https://www.dagbladet.no/nyheter/skrev-om-innvandrere-som-ikke-vil-jobbe-pa-grunn-av-religionnbsp--jeg-har-fatt-322-trusler/64028781 2
Rogadame Skrevet 4. mai 2020 #196 Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, AlkoMann skrev: Det at somaliske kvinner ikke kan ta jobber hvor det serveres alkohol og svinekjøtt har vel noe med aksept av Islam å gjøre ? Greit nok jeg skal slutte å omtale somaliere https://www.dagbladet.no/nyheter/skrev-om-innvandrere-som-ikke-vil-jobbe-pa-grunn-av-religionnbsp--jeg-har-fatt-322-trusler/64028781 Jeg kjenner 3 forskjellige somaliske kvinner som jobber på sykehjem/helsevesen. De både serverer svinestek til beboerene og pleier menn så det er temmelig generaliserende å tro at den artikkelen representerer kvinner fra Somalia. Kjenner også kvinner fra Tyrkia/Afganistan som jobber i barnehage og de smøre på leverpostei på skivene til ungene og synger julesanger med barna: 1
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #197 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 2 timer siden, Rogadame skrev: Jeg kjenner 3 forskjellige somaliske kvinner som jobber på sykehjem/helsevesen. De både serverer svinestek til beboerene og pleier menn så det er temmelig generaliserende å tro at den artikkelen representerer kvinner fra Somalia. Kjenner også kvinner fra Tyrkia/Afganistan som jobber i barnehage og de smøre på leverpostei på skivene til ungene og synger julesanger med barna: Jeg ser mange somaliere som ikke arbeider i beste arbeidstid hver dag. På sommeren sitter mennene i parken å tygger khat. Jo det er selvfølgelig bra at noen av dem jobber .For øvrig vil jeg sammenligne ideologien islam med nazisme og kommunisme .Joda det finnes helt allrighte nazister og kommunister også . Ideologien blir dessverre ikke mer human av den grunn . Endret 4. mai 2020 av AlkoMann
Rogadame Skrevet 4. mai 2020 #198 Skrevet 4. mai 2020 9 minutter siden, AlkoMann skrev: Jeg ser mange somaliere som ikke arbeider i beste arbeidstid hver dag. På sommeren sitter mennene i parken å tygger khat. Jo det er selvfølgelig bra at noen av dem jobber .For øvrig vil jeg sammenligne ideologien islam med nazisme og kommunisme .Joda det finnes helt allrighte nazister og kommunister også . Ideologien blir dessverre ikke mer human av den grunn . Da er jo kristendom også en ideologi ? Medlemmer i DNK som går i kirken er akkurat det samme som en fundamental religiøs fra USA som mener jorden ble skapt på 6000 år ? Du forstår selv at det er stor forskjell på en kvinne fra Bosnia som ikke bruker hijab og ikke ber 5 ganger til daglig har fulltidsjobb , og en kvinne i heldekkende nikab fra Afagnistan som ikke får lov å lære å lese og skrive? Det du snakker om at de trygdede sitter i Oslo å røyker Kath midt på lyse dagen går på samfunnet generelt og ukulturen som oppstår når flere trygdede samles på et sted. Du kan ikke mene at 90 % de 200 000 personene ifølge SSB som står oppført i Norge som muslimer i Norge er døgenikter eller ønsker Sharialover i Norden.? Grunnen til jeg sier dette er at hun som er fra Somalia sier det er stor forskjell på hennes landsmenn OSLO vs Rogaland. Hennes 3 brødre tar høyskoleutdanning , skal jobbe i olja osv . Så det blir for lettvint å skylde på en religion når det er så stor forskjell alt etter hvor de bor i Norge.
AlkoMann Skrevet 4. mai 2020 #199 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 13 timer siden, Rogadame skrev: Da er jo kristendom også en ideologi ? Medlemmer i DNK som går i kirken er akkurat det samme som en fundamental religiøs fra USA som mener jorden ble skapt på 6000 år ? Du forstår selv at det er stor forskjell på en kvinne fra Bosnia som ikke bruker hijab og ikke ber 5 ganger til daglig har fulltidsjobb , og en kvinne i heldekkende nikab fra Afagnistan som ikke får lov å lære å lese og skrive? Det du snakker om at de trygdede sitter i Oslo å røyker Kath midt på lyse dagen går på samfunnet generelt og ukulturen som oppstår når flere trygdede samles på et sted. Du kan ikke mene at 90 % de 200 000 personene ifølge SSB som står oppført i Norge som muslimer i Norge er døgenikter eller ønsker Sharialover i Norden.? Grunnen til jeg sier dette er at hun som er fra Somalia sier det er stor forskjell på hennes landsmenn OSLO vs Rogaland. Hennes 3 brødre tar høyskoleutdanning , skal jobbe i olja osv . Så det blir for lettvint å skylde på en religion når det er så stor forskjell alt etter hvor de bor i Norge. Islam er nå der kristendommen var under religionskrigene på 1600 tallet. Du må også forstå at det er forskjell på kristendom , jødedom og Islam. I Islam og jødedom finnes det ikke tilgivelse. I og med at jeg bor i Oslo øst tror jeg at jeg har litt større erfaring med muslimer enn de muslimene som er til pynt i ditt nærområde. Islam er en dominant og intolerant religion. De krever større livsrom etter desto flere de er. I Oslo er taxisjåfører, vektere og unggutter fra klanen Allahs kontrollører. Hadia Tajiik ,Shabana Rehman og Iram Haq er utypiske muslimske kvinner . å Endret 5. mai 2020 av AlkoMann 1
Rogadame Skrevet 4. mai 2020 #200 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AlkoMann skrev: Islam er nå der kristendommen var under religionskrigene på 1600 tallet. Du må også forstå at det er forskjell på kristendom , jødedom og Islam. I Islam og jødedom finnes det ikke tilgivelse. I og med at jeg bor i Oslo øst tror jeg at jeg har litt større erfaring med muslimer enn de muslimene som er til pynt i ditt nærområde. Islam er en dominant og intolerant religion. De krever større livsrom etter desto flere de er. I Oslo er taxisjåfører, vektere og unggutter klanen og Allahs kontrollører. Hadia Tajiik ,Shabana Rehman og Iram Haq er utypiske muslimske kvinner . å Jeg savner et nyansert bilde av religioner i media. Iallafall her på KG blir man enten stempla som naiv sosialist eller så er man Hege Storhaug fan og spyr ut svada fra HRS. Jeg er religionslærer så du trenger ikke å belære meg i forskjellene mellom de abrahamistizske religionene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå