linni. Skrevet 24. november 2020 #481 Del Skrevet 24. november 2020 (endret) Maleneaia skrev (51 minutter siden): Hei! Nå var det lenge siden sist folkens 😊 ingen som har født enda håper jeg? Hvordan går det med dere? Her er det 100% sykemelding med vondt bekken og vond rygg, må si det var deilig å gi seg helt, og dagene går uansett fort når man har en liten 2-åring som løper rundt her 😊 Jeg er utrolig glad for å ha komt så langt i graviditeten, og gleder meg veldig til å snart treffe babyen og begynne prosessen med å få en sterkere og mer gjenkjennelig kropp igjen 😅 (da mener jeg mer hvordan den føles enn hvordan den ser ut). Her teller jeg ned dagene, blir satt i gang om akkurat to uker 🎉 Synes ikke akkurat dagene går fort, men klarer å se enden på dette nå. Bekkenet er absolutt ikke bra, men som jeg tidligere har skrevet om er det hodepine som er mitt største problem. Hatt et par innleggelser med iv væske og smertestillende, men det gir seg ikke. Nå kan jeg ikke ta mer smertestillende før fødsel, ellers må lille på overvåkning på barneavdeling etterpå og det ønsker jeg ikke. Så nå et det bare å bite tennene sammen de siste to ukene 😬🥳 Blir ikke noe januar/februar baby her da 😛 Endret 24. november 2020 av linni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja92 Skrevet 25. november 2020 #482 Del Skrevet 25. november 2020 18 hours ago, Maleneaia said: Hei! Nå var det lenge siden sist folkens 😊 ingen som har født enda håper jeg? Hvordan går det med dere? Her er det 100% sykemelding med vondt bekken og vond rygg, må si det var deilig å gi seg helt, og dagene går uansett fort når man har en liten 2-åring som løper rundt her 😊 Jeg er utrolig glad for å ha komt så langt i graviditeten, og gleder meg veldig til å snart treffe babyen og begynne prosessen med å få en sterkere og mer gjenkjennelig kropp igjen 😅 (da mener jeg mer hvordan den føles enn hvordan den ser ut). Hei 🙂 Er litt lei 😅 Kroppen er tung, bekkenløsning og mye væske i kroppen. Men håper likevell lillegutt kommer i januar og ikke tidligere. Skjønner det er godt med sykemelding nå ja 👌 Kjenner at man trenger mye mer hvile nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja92 Skrevet 25. november 2020 #483 Del Skrevet 25. november 2020 17 hours ago, linni. said: Her teller jeg ned dagene, blir satt i gang om akkurat to uker 🎉 Synes ikke akkurat dagene går fort, men klarer å se enden på dette nå. Bekkenet er absolutt ikke bra, men som jeg tidligere har skrevet om er det hodepine som er mitt største problem. Hatt et par innleggelser med iv væske og smertestillende, men det gir seg ikke. Nå kan jeg ikke ta mer smertestillende før fødsel, ellers må lille på overvåkning på barneavdeling etterpå og det ønsker jeg ikke. Så nå et det bare å bite tennene sammen de siste to ukene 😬🥳 Blir ikke noe januar/februar baby her da 😛 Kan jeg spørre hvor langt du har kommet og hvorfor du må settes igang? ❤️ Og god bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linni. Skrevet 25. november 2020 #484 Del Skrevet 25. november 2020 Maja92 skrev (30 minutter siden): Kan jeg spørre hvor langt du har kommet og hvorfor du må settes igang? ❤️ Og god bedring. Er 35+1 i dag, settes i gang 37+0 om 13 dager🤩 Hatt hodepine av og på hele svangerskapet, men blitt verre og verre. De siste 6 uker har den vært konstant og det hjelper nesten ikke med smertestillende. Blitt sjekket av flere leger, tatt MR av hodet, prøvd både akupunktur og kiropraktor 🙈😅 Så konklusjonen er at det er hormonelt og derfor bør gå over etter fødsel, så da får jeg «slippe» når lille ikke regnes som prematur lenger 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja92 Skrevet 25. november 2020 #485 Del Skrevet 25. november 2020 2 hours ago, linni. said: Er 35+1 i dag, settes i gang 37+0 om 13 dager🤩 Hatt hodepine av og på hele svangerskapet, men blitt verre og verre. De siste 6 uker har den vært konstant og det hjelper nesten ikke med smertestillende. Blitt sjekket av flere leger, tatt MR av hodet, prøvd både akupunktur og kiropraktor 🙈😅 Så konklusjonen er at det er hormonelt og derfor bør gå over etter fødsel, så da får jeg «slippe» når lille ikke regnes som prematur lenger 👍🏻 Okei, skjønner. Kjedelig å gå konstant med kraftig hodepine. Masse lykke til med fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hurrabasten Skrevet 25. november 2020 #486 Del Skrevet 25. november 2020 Håper du får hvile, @Maleneaia! ☺️ Uke 35 nå. Jeg er i veldig fin form fysisk, men jeg synes det er tungt å jobbe likevel. Trøtt, sliten og ukonsentrert, tenker kun på den lille og alt som skal skje. Det er kanskje «fy» å si, men jeg skulle virkelig ønske at jeg også hadde plager som tilsa at jeg kunne slippe jobb denne siste tiden. Men er vel bare å holde ut de siste ukene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 25. november 2020 #487 Del Skrevet 25. november 2020 Maleneaia skrev (På 24.11.2020 den 15.45): Hei! Nå var det lenge siden sist folkens 😊 ingen som har født enda håper jeg? Hvordan går det med dere? Her er det 100% sykemelding med vondt bekken og vond rygg, må si det var deilig å gi seg helt, og dagene går uansett fort når man har en liten 2-åring som løper rundt her 😊 Jeg er utrolig glad for å ha komt så langt i graviditeten, og gleder meg veldig til å snart treffe babyen og begynne prosessen med å få en sterkere og mer gjenkjennelig kropp igjen 😅 (da mener jeg mer hvordan den føles enn hvordan den ser ut). Er 33+0 nå, er ganske lei og har vært det en stund. Har vært 100% sykemeldt i flere uker allerede pga bekkenløsning, og har til vanlig en veldig aktiv hverdag. Har vært veldig utfordrende å ikke kunne være så aktiv som jeg ønsker eller er vant til. Men uansett hvor lei jeg er så håper jeg at lillegutt holder seg inne til januar 💙 Jeg gleder meg også til kroppen blir litt mer gjenkjennelig igjen, gleder meg til å begynne å trene! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 25. november 2020 #488 Del Skrevet 25. november 2020 Hehe, ser vi er flere som er utrolig lei, men likevel ønsker å holde babyene inne til januar 😀 Jeg også gleder meg utrolig mye til å trene! Det skal bli så deilig å få en sterk kropp igjen! Dette er kanskje ikke helt "lov" å si, for korona er på veldig mange måter noe skikkelig dritt; men jeg syns det er litt deilig med alle restriksjonene nå, jeg kjenner jeg er veldig introvert om dagen.. jeg har veldig lyst å bare slappe av hjemme med en god bok, uten at folk skal forvente at jeg er sosial hele tiden 😅 nå slipper jeg være "kjip" for å takke nei til invitasjoner osv 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 25. november 2020 #489 Del Skrevet 25. november 2020 29+2 her nå, og lei. Har vært det en stund, rett og slett fordi jeg har slitt sånn med energien min dette svangerskapet, jeg har vært mer eller mindre utslitt siden uke 15. Med en meget aktiv 2-åring i hus, er det ikke bare å hvile og slappe av når jeg trenger det heller. Nå de siste ukene har også bekkenet og ryggen begynt å krangle, har så vondt på slutten av dagen, så nå gleder jeg meg bare veldig til februar så hun kan komme ut 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 26. november 2020 Forfatter #490 Del Skrevet 26. november 2020 34+2 her, og kjenner som dere andre at det blir godt å bli ferdig 🤪 termin 8. januar, og ønsker virkelig å komme over nyåret, men ut i fra formen er det helt greit etter uke 37 også. Har vært 100% sykmeldt i over ti uker nå pga fysiske og psykiske plager, så kjenner at det blir godt å møte babyen og bli ferdig med graviditeten ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja92 Skrevet 27. november 2020 #491 Del Skrevet 27. november 2020 On 11/25/2020 at 7:43 PM, Maleneaia said: Hehe, ser vi er flere som er utrolig lei, men likevel ønsker å holde babyene inne til januar 😀 Jeg også gleder meg utrolig mye til å trene! Det skal bli så deilig å få en sterk kropp igjen! Dette er kanskje ikke helt "lov" å si, for korona er på veldig mange måter noe skikkelig dritt; men jeg syns det er litt deilig med alle restriksjonene nå, jeg kjenner jeg er veldig introvert om dagen.. jeg har veldig lyst å bare slappe av hjemme med en god bok, uten at folk skal forvente at jeg er sosial hele tiden 😅 nå slipper jeg være "kjip" for å takke nei til invitasjoner osv 😂 Jeg gleder meg også til å kunne trene! 😄 Stund siden sist og blir sikkert en stund til da men 😕 Føler meg som en hval. Skal bli godt å komme i form igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 6. desember 2020 #492 Del Skrevet 6. desember 2020 Hvordan går det med dere andre? Jeg har begynt å tenke veldig mye på fødsel. Hadde en utrolig fin fødsel sist der alt gikk så bra som det kunne gå, men likevel kjenner jeg på en slags uro.. føler liksom at jeg "brukte opp" all flaksen min sist gang og at en ny fødsel bare kan bli verre!? Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg tenker sånn, men det er ikke så lett å forandre tankene sine. Jeg var veldig rolig sist gang når jeg ikke ante hva som ventet meg, men nå når jeg har en god erfaring er jeg nervøs.. føler meg og veldig sårbar og introvert om dagen. Liker virkelig ikke å være gravid 😕 er det bare meg som er litt negativ? Noen som har noen oppmuntrende ord å komme med? Grunner til å være glad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #493 Del Skrevet 10. desember 2020 (endret) Skjønner godt tankegangen, @Maleneaia🥰 fint å høre at du hadde en bra opplevelse sist gang. Og fantastisk at du klarte å være rolig! For min del er det helt motsatt, forrige fødsel er noe av det værste jeg har opplevd i mitt liv, og var lenge et sårt traume. Jeg har jobbet mye med tankene for å bearbeide, og har vel egentlig tenkt at for min del kan ikke det bli så mye verre enn det, så jeg klarer det vel en gang til om det skulle skje. Går ikke det bra, så går det over. MEN jeg har også tatt et fødselsforberedende kurs som heter Positiv fødsel, og der har hjulpet mye! 😊 Så det er mitt tips egentlig. Det kurset er supert. Og om du ikke vil bruke penger på det, kan du gjøre diverse tankeøvelser for deg selv. Lag deg positive affirmasjoner. Mine er feks: - Jeg gleder meg til fødsel - jeg har valgt å være rolig, avslappet og selvsikker under fødsel - fødsel er kraftfullt, men det er jeg også - jeg samarbeider med barnet mitt Når jeg først noterte meg disse var ikke der et fnugg i meg som trodde på de... Men nå kjenner jeg at der ligger sannhet i det for min del, og det gjør veldig godt! 😊 Ellers har jeg planer om å lage klar en bildemappe med bilder/filmer av datteren min, for der finnes ingenting som gjør meg så rolig og kjærlig som henne. Så det håper jeg vil hjelpe å utløse endorfiner dersom kroppen blir stresset og jobber imot seg selv. Vet ikke om dette var noe til hjelp... Men det er nok helt normalt med både dine og mine tanker nå før fødsel 💕 det er reelle følelser du kjenner på, det eneste du kan gjøre er å jobbe med de. Kanskje det kan hjelpe deg å skrive ned alle tankene? Lufte de for jordmor? Skrive fødebrev? Endret 10. desember 2020 av Kaiaermeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 10. desember 2020 #494 Del Skrevet 10. desember 2020 Så hyggelig svar @Kaiaermeg Jeg tror du har rett i at det må litt mental trening til:) Jeg tror virkelig du har oddsene med deg for å få en god fødsel, både at du er forberedt mentalt og at fødsel nummer to nesten alltid går bedre enn fødsel nr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #495 Del Skrevet 10. desember 2020 @Maleneaia Det er vertfall verdt et forsøk, for min del har det gjort underverker 🥰 Åh, det var snilt sagt! Håper inderlig at det går bedre denne gangen. Masse lykke til til deg 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 18. desember 2020 #496 Del Skrevet 18. desember 2020 Herlighet, nå er vi snart i januar folkens!! Noen som begynner å få symptomer på fødsel eller? Jeg har veldig mye kynnere og nedpress, men klarer ikke huske fra sist hvor lenge før fødsel jeg hadde mye av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linni. Skrevet 18. desember 2020 #497 Del Skrevet 18. desember 2020 Maleneaia skrev (7 minutter siden): Herlighet, nå er vi snart i januar folkens!! Noen som begynner å få symptomer på fødsel eller? Jeg har veldig mye kynnere og nedpress, men klarer ikke huske fra sist hvor lenge før fødsel jeg hadde mye av det.. Jeg hadde økende kynnere og nedpress fra uke 34-35 i hvert fall, føltes stadig som at noe var på gang 🙊 Nå ble jeg satt i gang 37+0 og da var det 1 cm åpning og mykt, så noe hadde jo begynt også 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 18. desember 2020 #498 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) Å herlighet @linni., du har født nå du!!?? Gratulerer så mye! 😄Hvordan gikk det? Vil du fortelle? 😄 Endret 18. desember 2020 av Maleneaia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linni. Skrevet 18. desember 2020 #499 Del Skrevet 18. desember 2020 Maleneaia skrev (2 minutter siden): Å herlighet @linni., du har født nå du!!?? Gratulerer så mye! 😄Hvordan gikk det? Vil du fortelle? 😄 Ja, for 9 dager siden nå 👏🏻 Det gikk veldig fint 😊 Ble satt i gang med ballong kl 9, rier begynte etter ca 1,5 time og så falt den ut etter 5 timer. Riene hadde startet ganske bra, de var ganske tette men ikke så lange. Fikk to tabletter på ettermiddagen/kvelden, så lot vi bare kroppen ordne selv med rier osv 👍🏻 Så tok de vannet ved midnatt og lille ble født kl. 02.14 💕 Under 3 timer aktiv fødsel, ble sjekket rundt kl. 01.45 og var da 5 cm men følte like etter på pressrier. Jordmor lot meg bare følge kroppen, så hoppet over 6-7-8-9-10 cm 😛 Kjempefin fødsel, stille og rolig midt på natten 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 18. desember 2020 #500 Del Skrevet 18. desember 2020 linni. skrev (27 minutter siden): Ja, for 9 dager siden nå 👏🏻 Det gikk veldig fint 😊 Ble satt i gang med ballong kl 9, rier begynte etter ca 1,5 time og så falt den ut etter 5 timer. Riene hadde startet ganske bra, de var ganske tette men ikke så lange. Fikk to tabletter på ettermiddagen/kvelden, så lot vi bare kroppen ordne selv med rier osv 👍🏻 Så tok de vannet ved midnatt og lille ble født kl. 02.14 💕 Under 3 timer aktiv fødsel, ble sjekket rundt kl. 01.45 og var da 5 cm men følte like etter på pressrier. Jordmor lot meg bare følge kroppen, så hoppet over 6-7-8-9-10 cm 😛 Kjempefin fødsel, stille og rolig midt på natten 😊 Wow! Høres ut som en veldig bra fødsel!! Så fantastisk å hoppe over alle de vonde centimeterene!! Var det uten epidural? Hvordan går det nå? Rart at du er på "den andre siden"! Jeg er så nysgjerrig på hvordan det blir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå