vegasus Skrevet 28. oktober 2020 #461 Del Skrevet 28. oktober 2020 Hvor langt er dere på vei nå og hvordan er formen? 😊 Selv er jeg 29+0 i dag, har igjen 80 dager til termin 😃 og formen er helt grei, men har bekkenløsning så må ta det ganske rolig. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 28. oktober 2020 #462 Del Skrevet 28. oktober 2020 25+3 her, formen er helt grei, men jeg sliter litt med bekkenløsning. Fortsatt i jobb, men nedtrapping er nok like rundt hjørnet 😅 får ekstra oppfølgning pga høy bmi, så jeg var på ultralyd på mandag og fikk se frøkna vår igjen 💕 Ellers har jeg endelig fått snakket med jordmor angående angsten min. Jeg har angstdiagnose fra før, og under forrige fødsel fikk jeg et angstanfall. Jeg er derfor helt avhengig av at samboeren min får være med under hele fødselen; altså fra tiden før jeg er i aktiv fødsel og til hun er ute og jeg har fått dusja og kommet meg igjen. Slik ting er nå, tillater sykehuset jeg hører til at partner kun får være med fra aktiv fødsel og et par timer etter det, men det vil ikke fungere for meg. Det er en del undersøkelser før aktiv fødsel som kan trigge ganske store angstanfall hos meg, og da er det viktig at jeg har samboeren min der. Så jeg har allerede skrevet fødebrev, levert det og fått det skannet inn sammen med de andre papirene mine. Føler meg veldig letta, så nå slapper jeg litt mer av 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemorbare Skrevet 28. oktober 2020 #463 Del Skrevet 28. oktober 2020 27+0 her, og formen er sliten! Kjenner de ekstra kiloene tynger, sover dårligere og er generelt bare sliten. Bekkenet er også et kapittel for seg selv, men utenom det er formen topp! Gleder meg voldsomt til å treffe barnet nå da, så ukene kan ikke gå fort nok. 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 29. oktober 2020 #464 Del Skrevet 29. oktober 2020 28+5 og ganske lei... jeg har virkelig ikke lyst å føde for tidlig, men må innrømme at jeg teller ned hele tiden. Bekkenet verker og jeg føler meg litt "fanget" i min egen kropp... pleier å være ganske aktiv, men nå er det bare enkelte styrkeøvelser og litt svømming som fungerer. Hvis svømmehallen stenger begynner jeg å gråte 😅 Er det dumt å spørre hvor mye dere andre har gått opp i vekt? Jeg er + 8 kg nå og ligger omtrent likt an som sist da jeg endte på + 12 kg. Det raste av igjen etter fødselen sist gang, så deilig å ikke bekymre seg for det. Er det flere som tenker på alt de gleder seg til etter fødsel? Jeg prøver å holde motivasjonen oppe og har laget en liste over alt jeg ser frem til: - å føde! Jeg hadde en veldig fin fødselsopplevelse sist gang og syntes det var veldig spennende å få oppleve det. Dessuten betyr fødsel at det er slutten på å være gravid, som jeg ikke er så glad i 😅 - å møte den nyfødte, se hvem det er, og få masse kos - å introdusere baby for storesøster. Hun trener med dukkene sine for harde livet 😅 - å introdusere babyen for alle andre 😊 - å begynne å gå på tur igjen og etterhvert jogge og trene meg opp igjen - å kose meg med prosecco og ost og kjeks med blåmuggost. Og sushi!! - ja jeg vet det sikkert ikke blir så mye søvn, men jeg gleder meg til å sove på ryggen uten å føle at jeg ikke får puste 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juneasi Skrevet 29. oktober 2020 #465 Del Skrevet 29. oktober 2020 19 minutter siden, Maleneaia skrev: 28+5 og ganske lei... jeg har virkelig ikke lyst å føde for tidlig, men må innrømme at jeg teller ned hele tiden. Bekkenet verker og jeg føler meg litt "fanget" i min egen kropp... pleier å være ganske aktiv, men nå er det bare enkelte styrkeøvelser og litt svømming som fungerer. Hvis svømmehallen stenger begynner jeg å gråte 😅 Er det dumt å spørre hvor mye dere andre har gått opp i vekt? Jeg er + 8 kg nå og ligger omtrent likt an som sist da jeg endte på + 12 kg. Det raste av igjen etter fødselen sist gang, så deilig å ikke bekymre seg for det. Er det flere som tenker på alt de gleder seg til etter fødsel? Jeg prøver å holde motivasjonen oppe og har laget en liste over alt jeg ser frem til: - å føde! Jeg hadde en veldig fin fødselsopplevelse sist gang og syntes det var veldig spennende å få oppleve det. Dessuten betyr fødsel at det er slutten på å være gravid, som jeg ikke er så glad i 😅 - å møte den nyfødte, se hvem det er, og få masse kos - å introdusere baby for storesøster. Hun trener med dukkene sine for harde livet 😅 - å introdusere babyen for alle andre 😊 - å begynne å gå på tur igjen og etterhvert jogge og trene meg opp igjen - å kose meg med prosecco og ost og kjeks med blåmuggost. Og sushi!! - ja jeg vet det sikkert ikke blir så mye søvn, men jeg gleder meg til å sove på ryggen uten å føle at jeg ikke får puste 😅 Trøst deg med at du ikke er den eneste som er lei. Jeg har vært lei en stund og jeg er nå 25+2 Bekkemet er det som hemmer meg mest. Både på dagen og natta. Så jeg lengter etter å føle meg normal igjen. Men får bare holde ut en stund til. Tenker at om 10 uker så er det ingen fare. Jeg bil ikke føde så tidlig at babyen må bli på sykehuset fordi den er prematur. Så prøver å motivere meg med at dette ikke varer evig. Misunner de som har problemfrie svangerskap jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 29. oktober 2020 #466 Del Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, Juneasi skrev: Trøst deg med at du ikke er den eneste som er lei. Jeg har vært lei en stund og jeg er nå 25+2 Bekkemet er det som hemmer meg mest. Både på dagen og natta. Så jeg lengter etter å føle meg normal igjen. Men får bare holde ut en stund til. Tenker at om 10 uker så er det ingen fare. Jeg bil ikke føde så tidlig at babyen må bli på sykehuset fordi den er prematur. Så prøver å motivere meg med at dette ikke varer evig. Misunner de som har problemfrie svangerskap jeg... Samme her! Har en venninne som er like langt, og hun går på fjellet og trener hard styrke osv! Nei jeg har virkelig lyst på en "ferdig" baby! Det irriterer meg litt at jeg ikke klarer å nyte dette litt mer, aller mest sannsynlig er det siste gangen jeg er gravid, og jeg burde jo bare kose meg med babyen i magen og tenke at snart er det en helt ny tilværelse. Det er jo bare snakk om uker, og egentlig syns jeg ukene flyr selv om jeg er sykemeldt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juneasi Skrevet 29. oktober 2020 #467 Del Skrevet 29. oktober 2020 10 minutter siden, Maleneaia skrev: Samme her! Har en venninne som er like langt, og hun går på fjellet og trener hard styrke osv! Nei jeg har virkelig lyst på en "ferdig" baby! Det irriterer meg litt at jeg ikke klarer å nyte dette litt mer, aller mest sannsynlig er det siste gangen jeg er gravid, og jeg burde jo bare kose meg med babyen i magen og tenke at snart er det en helt ny tilværelse. Det er jo bare snakk om uker, og egentlig syns jeg ukene flyr selv om jeg er sykemeldt.. Ja, jeg kunne tenkt meg å kosa meg jeg også, siden jeg regner med dette er mitt siste svangerskap. Det har vært slit helt fra starten her men komplikasjoner osv. Bekkenløsninga kom i uke 8 allerede, og bare blitt værre og værre. Ikke noe som hjelper mot den heller annet enn å ikke overanstrenge seg. Og da blir det mye stille sitting. Jeg har ivf baby i magen, og var overstimulert da jeg ble gravid, så vært tungt med tanke på symptomer som ikke er så morsomme å ha. Pusten, pulsen, smerter og oppblåst. Så fortsatt bare utover svangerskapet uheldigvis. Så fikk vi vite at det var tvillinger. Og 3 uker etter det igjen fikk vi vite at den ene ikke levde lengere, så da måtte jeg vente på blødning. Og ble livredd at det skulle resultere i å miste den friske også. Heldigvis gjorde jeg ikke det da. Så fikk jeg skikkelige smerter nede på høyre side, inne til sjekk og der fant de en cyste på eggstokken min. Noe jeg måtte tilbake å sjekke 2 uker etter, Heldigvis var den ikke blitt større, så vi slapp noe ingripen Men det som plager meg mest slev om mye har vært dritt, er at bekkenet er så kranglete. Med et friskt bekken så ville hverdagen vært så mye bedre. Vi får støtte hverandre de siste ukene. Er jo egentlig ikke så mange igjen. Problemet mitt er at de føles å gå sååååå sakte 🤷♀️🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 29. oktober 2020 #468 Del Skrevet 29. oktober 2020 12 minutter siden, Juneasi skrev: Ja, jeg kunne tenkt meg å kosa meg jeg også, siden jeg regner med dette er mitt siste svangerskap. Det har vært slit helt fra starten her men komplikasjoner osv. Bekkenløsninga kom i uke 8 allerede, og bare blitt værre og værre. Ikke noe som hjelper mot den heller annet enn å ikke overanstrenge seg. Og da blir det mye stille sitting. Jeg har ivf baby i magen, og var overstimulert da jeg ble gravid, så vært tungt med tanke på symptomer som ikke er så morsomme å ha. Pusten, pulsen, smerter og oppblåst. Så fortsatt bare utover svangerskapet uheldigvis. Så fikk vi vite at det var tvillinger. Og 3 uker etter det igjen fikk vi vite at den ene ikke levde lengere, så da måtte jeg vente på blødning. Og ble livredd at det skulle resultere i å miste den friske også. Heldigvis gjorde jeg ikke det da. Så fikk jeg skikkelige smerter nede på høyre side, inne til sjekk og der fant de en cyste på eggstokken min. Noe jeg måtte tilbake å sjekke 2 uker etter, Heldigvis var den ikke blitt større, så vi slapp noe ingripen Men det som plager meg mest slev om mye har vært dritt, er at bekkenet er så kranglete. Med et friskt bekken så ville hverdagen vært så mye bedre. Vi får støtte hverandre de siste ukene. Er jo egentlig ikke så mange igjen. Problemet mitt er at de føles å gå sååååå sakte 🤷♀️🤦♀️ Huff så masse du har vært gjennom Så kjedelig at det går sakte... har du noen gode bøker å lese? Har du barn fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juneasi Skrevet 29. oktober 2020 #469 Del Skrevet 29. oktober 2020 10 minutter siden, Maleneaia skrev: Huff så masse du har vært gjennom Så kjedelig at det går sakte... har du noen gode bøker å lese? Har du barn fra før? Jeg driver å leser for andre gang twilight sagaen på engelsk. Tidsfordriv. Og så ser jeg en del på oppussing program på tv, da vi kjøpte hus i september, så får ideer på hva jeg vil gjøre her hjemme. Jeg har en datter på 16 fra før. Så her er man førstegangsfødende igjen🙈 Vært litt ja, men det har heldigvis gått bra. Mannen min er verdens beste støttespiller🤘❤ Og nå føler jeg vi har vært gjennom så mye at resten bør gå glatt fremover 😊 Hva bedriver du dagene med da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 29. oktober 2020 #470 Del Skrevet 29. oktober 2020 4 timer siden, Juneasi skrev: Jeg driver å leser for andre gang twilight sagaen på engelsk. Tidsfordriv. Og så ser jeg en del på oppussing program på tv, da vi kjøpte hus i september, så får ideer på hva jeg vil gjøre her hjemme. Jeg har en datter på 16 fra før. Så her er man førstegangsfødende igjen🙈 Vært litt ja, men det har heldigvis gått bra. Mannen min er verdens beste støttespiller🤘❤ Og nå føler jeg vi har vært gjennom så mye at resten bør gå glatt fremover 😊 Hva bedriver du dagene med da? Hehehe 16 år ja!! Da har man en barnevakt 😄 Tja dagene går på et vis ganske fort! Har en 2-åring som holder oss opptatt og så blir det litt handling på nett, bøker, TV og turer til fysioterapeut, litt svømming og litt styrkeøvelser. Føler jeg har det kjempetravelt, men det er nok fordi jeg må hvile mye mellom hver ting jeg gjør..egentlig er livet myyyye roligere enn vanlig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babal Skrevet 29. oktober 2020 #471 Del Skrevet 29. oktober 2020 Jeg er 24+2 idag. Formen er helt grei - men tingene begynner å bli tungt. Har hatt litt høyt blodtrykk i høsten. Det er heldigvis nå nede på et normalt nivå igjen. Har hatt en del stress på jobben så jeg tror det er på grunn av det. Var på kontroll på Ullevål idag. Masse masse bevegelser der inne, og mange jeg ikke kjente i det hele tatt. Ble litt beroliget for jeg synes alle andre kjenner så mye mens jeg kjenner det daglig, men varierer veldig hvor mye og lite. Hvordan er det hos dere ifht bevegelser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linni. Skrevet 30. oktober 2020 #472 Del Skrevet 30. oktober 2020 Jeg er 31+3 i dag og begynner å bli temmelig utslitt 🙈 Startet med vondt i ryggen i uke 9 før det ble ordentlig bekkenløsning fra uke 15, bare blitt verre og verre etter det. Hatt god tilrettelegging på jobb og gradvis trappet ned i prosent frem til nå. Den siste tiden har det største problemet vært hodepine som har kommet og gått hele svangerskapet, men som har blitt mye verre. Nå er den konstant og jeg var innlagt for observasjon og MR av hodet tidligere denne uken 🤕 Der fikk de utelukket alle farlige ting og må derfor bare prøve å smertelindre og håpe at det går over etter fødsel 🤞🏻 Fått ganske sterke medisiner nå da andre mildere medisiner ikke har fungert. Ble satt i gang i forrige graviditet og håpet egentlig på å slippe det denne gangen, men nå teller jeg ned dagene og krysser alt for at jeg blir satt i gang så tidlig som mulig 😅🤞🏻 Vil bare bli ferdig med denne graviditeten og endelig få baby ut, både fordi jeg selvfølgelig er utålmodig for å treffe henne men også for å bli kvitt alle disse plagene 🙈 Og for å bli ordentlig mamma for førstemann igjen, føler jeg nå bare har vondt og er sliten og helst ligger på sofaen, savner å kunne løpe rundt med og bære på han også 😢 Uff, blir ikke flere graviditeter på denne mammaen i hvert fall 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 30. oktober 2020 #473 Del Skrevet 30. oktober 2020 @linni.jeg føler sånn med deg! Jeg føler det veldig likt, at jeg liksom er fanget i disse kroppslige plagene. Gleder meg så sykt til å være ferdig med denne graviditeten og vite at nå har jeg to nydelige barn og det er perfekt. Sist gang syntes jeg det var helt fantastisk å bli mamma og være ferdig med graviditet og fødsel, men jeg visste at jeg/vi ville ha et barn til og at jeg måtte gå gjennom det samme igjen om ikke så lenge. Det er godt å vite at dette siste tunge trimesteret er siste gang jeg går gjennom er du fullt sykemeldt nå? hvor gammelt er barnet du har fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linni. Skrevet 30. oktober 2020 #474 Del Skrevet 30. oktober 2020 5 minutter siden, Maleneaia skrev: @linni.jeg føler sånn med deg! Jeg føler det veldig likt, at jeg liksom er fanget i disse kroppslige plagene. Gleder meg så sykt til å være ferdig med denne graviditeten og vite at nå har jeg to nydelige barn og det er perfekt. Sist gang syntes jeg det var helt fantastisk å bli mamma og være ferdig med graviditet og fødsel, men jeg visste at jeg/vi ville ha et barn til og at jeg måtte gå gjennom det samme igjen om ikke så lenge. Det er godt å vite at dette siste tunge trimesteret er siste gang jeg går gjennom er du fullt sykemeldt nå? hvor gammelt er barnet du har fra før? Enig 🙈 Ja, nå fikk jeg ikke lov til å jobbe mer og skulle bare slappe av fremover. Har en på 2 år som gjerne vil at det skjer noe hele tiden, gleder meg til å kunne delta fullt igjen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 30. oktober 2020 #475 Del Skrevet 30. oktober 2020 3 minutter siden, linni. skrev: Enig 🙈 Ja, nå fikk jeg ikke lov til å jobbe mer og skulle bare slappe av fremover. Har en på 2 år som gjerne vil at det skjer noe hele tiden, gleder meg til å kunne delta fullt igjen😊 Høres fornuftig ut! Jeg har også en på 2 år, og det er da virkelig nok å henge i med på hjemmebane og 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linni. Skrevet 30. oktober 2020 #476 Del Skrevet 30. oktober 2020 2 minutter siden, Maleneaia skrev: Høres fornuftig ut! Jeg har også en på 2 år, og det er da virkelig nok å henge i med på hjemmebane og 😅 Absolutt! Tenker det blir veldig fint når kroppen fungerer som vanlig igjen, men da er det jo også en ny baby som får mye oppmerksomhet 🙈 Er derfor jeg synes det er ekstra synd å ikke få vært skikkelig med på alt med størstemann den siste tiden før det blir to. Mister jo litt den siste kvalitetstiden før han får ny status som storesøsken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 31. oktober 2020 #477 Del Skrevet 31. oktober 2020 3 timer siden, linni. skrev: Absolutt! Tenker det blir veldig fint når kroppen fungerer som vanlig igjen, men da er det jo også en ny baby som får mye oppmerksomhet 🙈 Er derfor jeg synes det er ekstra synd å ikke få vært skikkelig med på alt med størstemann den siste tiden før det blir to. Mister jo litt den siste kvalitetstiden før han får ny status som storesøsken.. Ja det er jo sant.. men likevel så tror jeg man på en måte kan være mer tilstede når kroppen er fysisk bedre.. man er jo heldigvis to foreldre til å passe babyen og. Det avhenger selvsagt at man er i grei form etter fødsel. Forrige gang fant jeg ikke helt ut av pumping, og endte opp med å ikke være borte fra baby på mange måneder, det skal jeg gjøre alt jeg kan for at ikke skal skje nå! Ser for meg hvis pumping og flaske går fint kan eldstemann og jeg gå noen turer på lekeplassen sammen i helgene 😊 det er altfor lenge siden sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linni. Skrevet 31. oktober 2020 #478 Del Skrevet 31. oktober 2020 8 timer siden, Maleneaia skrev: Ja det er jo sant.. men likevel så tror jeg man på en måte kan være mer tilstede når kroppen er fysisk bedre.. man er jo heldigvis to foreldre til å passe babyen og. Det avhenger selvsagt at man er i grei form etter fødsel. Forrige gang fant jeg ikke helt ut av pumping, og endte opp med å ikke være borte fra baby på mange måneder, det skal jeg gjøre alt jeg kan for at ikke skal skje nå! Ser for meg hvis pumping og flaske går fint kan eldstemann og jeg gå noen turer på lekeplassen sammen i helgene 😊 det er altfor lenge siden sist! Ja, det har jeg også tenkt til! Lage en slags «mamma og storesøsken»- tradisjon som bare er for oss uten pappa og baby 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnSomBryrSeg Skrevet 4. november 2020 #479 Del Skrevet 4. november 2020 Lenge siden jeg har vært her inne! 🙈 Jeg er 30+3 dager i dag og er så lei. Sliter med bekkenet, halsbrannen er helt forferdelig og får veldig lite søvn. Har også to barn fra før av som trenger mammaen sin og er fortsatt i jobb så kjenner det skal bli godt å gå ut i permisjon 😊 Men gleder meg veldig til å få se lille tulla, og også kunne få litt mer energi og at magen ikke er i veien for alt jeg skal gjøre. Veldig glad for å gå gravid med samtidig veldig glad for at det ikke er lenge igjen 👌🏼😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleneaia Skrevet 24. november 2020 #480 Del Skrevet 24. november 2020 Hei! Nå var det lenge siden sist folkens 😊 ingen som har født enda håper jeg? Hvordan går det med dere? Her er det 100% sykemelding med vondt bekken og vond rygg, må si det var deilig å gi seg helt, og dagene går uansett fort når man har en liten 2-åring som løper rundt her 😊 Jeg er utrolig glad for å ha komt så langt i graviditeten, og gleder meg veldig til å snart treffe babyen og begynne prosessen med å få en sterkere og mer gjenkjennelig kropp igjen 😅 (da mener jeg mer hvordan den føles enn hvordan den ser ut). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå