Gå til innhold

Norwaytwins

Håbrannfanger

Anbefalte innlegg

Angående shoppingen deres, jeg holdt på å driste meg til å legge ut en kommentar om det men da hadde vel hele neste dags vlog blitt en aggresiv rant om at det har vi ikke noe med. 

Men som mor selv så kjøpte jeg så å si ingenting til barna mine når de var babyer. Arvet en eske med leker fra søsteren min, og fikk også mye klær. Klart man kjøpte jo inn litt, det er jo stas å kjøpe inn klær til sitt eget barn. Men man får jo så mye gaver av folk hele året, barnet har bursdag, jul, og får alt mulig som fylles opp og tar plass. 

Men jeg ser for meg at det kommer til å bli et fjell av stæsj. Og ja jeg vet at de har vært på Fretex å funnet brukte leker og har også arvet klær, men de kjøper også veldig mye nytt og ting barnet skal få når det blir eldre. Og jeg nekter å tro at alt det de kjøper til priser som er satt ned til "ikke så gæ-ærn pris" er ting man virkelig trenger. De er rå på å kjøpe ting på salg, men jeg synes de er fæl til å maskere shoppingen med at siden det var på salg så er det bare å kjøpe inn i store mengder. Ser jo det på vlogmas hvor de sa at gavene de gir hverandre er ting som kommer til nytte og som de trenger. Altså.. De måleskjeene, de må jo snart bygge ut kjøkkenet hvis de skal få plass til alle måleskjeene som de driver å kjøper seg i alle mulige farger og utførelser? 

Endret av Lucy calling
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ikke vært mer enig fordi jeg reagerer veldig på all den handlingen. Bare for ting er på tilbud  en ikke handle når en har mer enn nok fra før. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

I og med at ene av de har fått litt andre prioriteringer nå med mann og lite barn kan jeg se for meg at sparkesykkelen ble kjøpt sånn at hun ikke skulle være så avhengig av å bli hentet og kjørt overalt. Men ser ut som den sparkesykkelen blir "glemt" her og der og plutselig ble det noen visst  shoppingposer osv, sånn at likevel må hive seg i bilen og kjøre henne igjen. 

Endret av non_stop
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Heartgirl
Candiru skrev (På 1.2.2021 den 21.28):

Jeg vil så gjerne at disse jentene skal få flere følgere og oppleve skikkelig mestring og positive ting i livet sitt. De har fortalt mye om fortiden sin, at de ble mye mobbet på skolen og av mormoren sin. På en måte er det veldig tøft av dem å tørre å eksponere seg selv og være så ærlige og åpne om hverdagen sin, med tanke på nettopp den fortiden de har. Mange hadde sikkert ikke turt det i en sånn situasjon, med en selvtillit som sikkert har fått en skikkelig knekk. Godt å se at det skjer fine ting i livene deres nå, Guro som snart blir mamma og er gift med drømmemannen sin, og Pia som har gått ned masse i vekt og sikkert fått et nytt liv med tanke på helse osv. Er nok også veldig godt å ha en tvillingsøster som man er så nær. Jeg heier ihvertfall masse på dem ❤️ 

To flotte og jordnære jenter dette ja som holder beina godt plantet på bakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ble veldig overrasket når jeg så noen vlogger fra noen få år tilbake i tid, og hvor mye Guro har forandret seg. Før var hun så livlig, blid og leken. Veldig kontrast til hvordan hun er nå. Synes de med fordel kunne droppet daglig vlogging nå, og heller lage video når det er noe spesielt. Guro bare går ut av bildet på slutten av videoene nå fordi hun gidder ikke mer. Hun er ganske tydelig lei og har fått barn. Veldig demotiverende å se på for oss som ser på.

Endret av Lucy calling
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Frøken88

Ser de prøver seg på dåpskake selv. Den så veldig hjemmelaget ut(ikke positivt ment), jeg skjønner at de er gjerrige på pengene, spesielt Guro, men alvorlig talt. Det må da være mulig å påkoste seg en dåpskake? Det er jo ikke en hvilken som helst feiring det er snakk om heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken88 skrev (2 timer siden):

Ser de prøver seg på dåpskake selv. Den så veldig hjemmelaget ut(ikke positivt ment), jeg skjønner at de er gjerrige på pengene, spesielt Guro, men alvorlig talt. Det må da være mulig å påkoste seg en dåpskake? Det er jo ikke en hvilken som helst feiring det er snakk om heller. 

Nei, veit du hva 😂 Dåpskake, bestilt og med bilde og fancy skrift, hører 90tallet til. Jada, jeg vet det fortsatt gjøres til en viss grad, men det er ikke som en bryllupskake som er et "symbol", i dag kommer det aller meste annet med dåpen foran en "skikkelig" kake. Kaken skal spises til slutt uansett, og ingen gjester bryr seg om kaken, i hvertfall ikke hedersgjesten, etter kakebordet er tatt hull på.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (6 timer siden):

Enig med deg, den dåpskaken var rett og slett stusselig. Litt rart for jeg har sett  flotte og fantasifulle kaker som Guri har bakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88
Centimeteren skrev (5 timer siden):

Bor Pia og Guro, Mikkel og Petter sammen?

Nei, Pia bor for seg selv. Men er vel ikke lenge før hun innlosjerer seg på det gule rommet/rote rommet hos Guro og Petter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke bare få ryddet ordentlig opp på det rommet en gang for alle, må da være veldig tungvint å ta disse sjauene der inne hver gang de skal ha overnattingsbesøk. Evnt få alt rotet inn i en bod eller lignende 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe rart at slanke operasjon har null effekt når man ser kostholdet. Spiser man så usunt og så store porsjoner så er man tilbake til start.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88

Får helt fnatt av å se når hun filmer kjøkkenbenken bak seg, det flyter med alt mulig på den benken. Mye som ikke hører hjemme på et kjøkken engang. Hvordan i alle dager orker de å ha det sånn? Pia er samme ulla, nesten verre i og med at hun bor i en liten leilighet. Og jeg synes nesten det ser ut som Guro er på vei dit hun var før slankeoperasjonen? Hun har lagt seg mye ut, også før hun gikk gjennom graviditeten. Det virker som hun mer og mer holder på å miste seg selv. Og dette er ikke ment som hat eller kritikk, men har Petter en talefeil? Jeg får nesten ikke med meg et ord av hva han sier de få gangene han viser seg på videoene. Må også si jeg syns denne matpakke laginga Guro driver med til Petter er noe spesielt, er ikke han en mann på 40 år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At benkene flyter over er kanskje ikke så rart for når de er innom Fretex, Rustad og alle disse billig stedene kjøper de gang på gang en masse ting og da må jo skuffer og skap til slutt flyte over og det havner på benken og på gjesterommene. Det er nok en slags kjøpemani. At de orker å ha det slik!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Gjest Frøken88
Orly skrev (11 minutter siden):

Hva er galt med det?

Til en dåpskake? Trodde de kom til å lage kaka fra bunnen av når de først valgte å gjøre det selv. De var jo to om den så å skylde på tid syns jeg er noe sløvt. Greit nok de er sparsomme, men herrefred. Trodde de var glade i å bake også? Det både så og virker ikke som de har lagt noe som helst i den dåpskaka. Den elefant kaka var helt nydelig, der ser man noen som virkelig har lagt si sjel i kaka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 timer siden):

Hva er galt med det?

Har ikke orket å se hele videoen, men til «testkaka» brukte de ferdigbunn, firstprise jordbærsyltetøy og ferdiglagd marsipan.. Til hovedkaka i dåpen 🤯

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (På 12.9.2021 den 3.31):

Får helt fnatt av å se når hun filmer kjøkkenbenken bak seg, det flyter med alt mulig på den benken. Mye som ikke hører hjemme på et kjøkken engang. Hvordan i alle dager orker de å ha det sånn? Pia er samme ulla, nesten verre i og med at hun bor i en liten leilighet. Og jeg synes nesten det ser ut som Guro er på vei dit hun var før slankeoperasjonen? Hun har lagt seg mye ut, også før hun gikk gjennom graviditeten. Det virker som hun mer og mer holder på å miste seg selv. Og dette er ikke ment som hat eller kritikk, men har Petter en talefeil? Jeg får nesten ikke med meg et ord av hva han sier de få gangene han viser seg på videoene. Må også si jeg syns denne matpakke laginga Guro driver med til Petter er noe spesielt, er ikke han en mann på 40 år? 

Om ikke talefeil så har han hvertfall en veldig merkelig måte å snakke på. Jeg trodde han var full første gangen jeg hørte han.

emrik skrev (6 timer siden):

Har ikke orket å se hele videoen, men til «testkaka» brukte de ferdigbunn, firstprise jordbærsyltetøy og ferdiglagd marsipan.. Til hovedkaka i dåpen 🤯

Var det hovedkaken?? I alle dager. Ei ferdigkjøpt og pen dåpskake koster ikke så mye, og mtp at de måtte kjøpe opp ingrediensene flere ganger fordi de øvde så hadde det vel vært mer lønnsomt å kjøpe en? De som er så gjerrige på kronene. 

Og hvis poenget var at de ville ha en egenlaget kake til gutten så blir jo det litt rart at alt inni den er ferdigkjøpt og smelt sammen på 10 minutter.......

En annen ting, angående gode tilbud og salg så forstår jeg ikke hvorfor de fremdeles gidder å motta reklameaviser i papirform som de får i posten. Må da vel være mye bedre og ryddigere å laste ned tilbudsapper fra de forskjellige butikkene på mobilen? Blir jo enorme mengder papiravfall 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (12 timer siden):

Til en dåpskake? Trodde de kom til å lage kaka fra bunnen av når de først valgte å gjøre det selv. De var jo to om den så å skylde på tid syns jeg er noe sløvt. Greit nok de er sparsomme, men herrefred. Trodde de var glade i å bake også? Det både så og virker ikke som de har lagt noe som helst i den dåpskaka. Den elefant kaka var helt nydelig, der ser man noen som virkelig har lagt si sjel i kaka. 

De kjøpte ferdig dåpskake til selve dåpsdagen sa de på you tube. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...