Gå til innhold

Hvorfor sniker gamle damer i butikkøen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det irriterer meg og det skjer et par ganger i året, men jeg klarer ikke å si ifra altså. Tror det er bevist de fleste gangene og at det er fordi de fleste lar det gå. Som noen nevnte, barnevogn damer de sniker og tar seg tilrette åså. Jeg synes de er verst. Og de biter tilbake! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I går opplevde jeg det igjen. Sto i kø på Kiwi og skulle akkurat til å betale, da det plutselig kommer en dame på rundt 70 år, inn i køen som er på vei ut av butikken, ikke holder hun avstand heller. Hun står like ved siden av meg, og spør ekspeditøren om de har antibac. Han vet ikke så han roper ut i butikken til sin kollega som kommer med antibac. Damen betaler rett foran nesen på meg og de som står i kø. Jeg angrer på at jeg ikke sa til henne at hun kunne gå inn den vanlige veien og stille seg i kø, for det har jeg gjort før, men da pleier de å si at de bare skal ha en ting så de trenger ikke å stå i kø!  Jævlig irriterende. 

Anonymkode: 12741...53e

Liker p kommentere sånne damer litt frekt og litt morsomt jeg da. Ved en lignende hendelse så sa "jeg at jeg håper jeg blir like åpent frekk som deg når jeg blir gammel. Man slipper jo liksom unna det ved å være en søt gammel dame også." Så smilte jeg fra øret til øret og damen ble helt rosa i kinna. 

Anonymkode: b1834...810

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Hva er problemet?

 Problemet er at det er så frekt å snike i køen, og veldig ofte er det gamle damer som gjør det. Synes du det er greit å stå i kø og så kommer det plutselig noen å stiller seg foran deg? 

Ts

Anonymkode: 12741...53e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Problemet er at det er så frekt å snike i køen, og veldig ofte er det gamle damer som gjør det. Synes du det er greit å stå i kø og så kommer det plutselig noen å stiller seg foran deg? 

Ts

Anonymkode: 12741...53e

De var sikkert bitcher i sine yngre dager også. Man blir ikke automatisk hyggeligere med årene, det er vel heller omvendt. 

Anonymkode: b1834...810

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare gamle damer som sniker i køen, gamle menn og. Og de står gjerne nær deg i køen og virker stressa med å få betalt, ikke forstår de 2- meters regelen heller, eller kanskje ikke har hørt om. Lurer bare på hvorfor de gamle har så dårlig tid? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt; fordi de kan.

De har alltid sluppet unna med det, de kommer alltid til å slippe unna med det, du kommer ikke til å gjøre noen ting med det, og det vet de godt. :) 

Anonymkode: 5dba6...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle menn på over 40 sniker fælt her i byen!  

Anonymkode: 7e960...ad6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme mange ganger, alltid damer på 50+. Jeg jobbet i kiosk for mange år siden, og da kom alltid eldre damer og stilte seg midt mellom køene (vi hadde to kasser), og skulle snike inn foran disken. Jeg sa alltid med et smil at de måtte stille seg i køen. 

Anonymkode: 12a64...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer på 50+ er jo de FREKKESTE man kan møte på om man jobber i butikk eller serviceyrket.

Leste en artikkel for ikke så lengesiden på vi.no. Finne den dessverre ikke igjen, der hadde de intervjuet folk som jobbet i servicebransjen, hovmestere, resepsjonister på store hoteller i norge. De samme gjentok: Voksne kvinner var det verste, gjerne 50+, det aller verste var venninnegjenger på tur. Null oppførsel, å alltid EN leder i flokken som styrte showet og var den frekkeste.

Selv jobber jeg i en interiørbutikk, å har gitt opp kvinner i den alderen gjennomsnittlig. Hver uke møter jeg på en av disse som tror de er eneste som eksisterer i verden. Skal ha viljen sin, bytte ting uten kvittering, få hjelp innen 1 sekund. Klage over ting man ikke har etc.

Etter såpass mange år så gir jeg aldri etter for slike, men svarer tilbake med hyggelig stemme så de blir sprutrøde.

Anonymkode: c9793...1f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som AB sier over meg: gamle damer er de verste kundene. Er selvfølgelig noen hyggelige, men er stort sett de som skal kverulere med deg, forlanger at de åpner en ny kasse og generelt bare er vanskelig.

Når det kommer til sniking, så er det verste jeg vet sniking. Jeg sier personlig alltid fra til folk som sniker foran meg. På jobb er jeg dessverre ikke like flink, men det har jeg bestemt meg for at jeg skal bli! Kan ikke fordra de kundene som sniker. Som regel sniker de ikke i en eksisterende kasse, men de kommer gjerne snikende opp på siden når man åpner en ny kasse. Til tider står det folk og venter på at de åpner en ny kasse

Anonymkode: 84702...e78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 10.37, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg sto bare å ventet på at gutten i kassen skulle si noe, men det gjorde han ikke. Enten så tenkte han ikke over det eller så ga han blaffen. 

Anonymkode: 12741...53e

Det er ikke akkurat hans jobb, du bør nok si fra selv.

Anonymkode: 01291...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎04‎.‎2020 den 10.18, Hr. Aktiv skrev:

Fordi de får lov.

Det samme tror jeg. De er vant til at få om noen tør å si fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opplevde å bli dyttet da jeg sto i kø en gang. Personen kjørte først handlevognen inni meg og så dyttet h..n meg til siden og gikk før meg, ga meg et stygt blikk også. Ingen sa noe.

Anonymkode: de41b...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Hvorfor sniker gamle damer i butikkøen?

Og ikke nok med at de sniker , de bryter seg også inn i butikker ! 😱 😆

Opplevde det faktisk for en stund tilbake på en matbutikk. Tidlig på morraen før de åpner kl 7 og akkurat idet de holder på å åpne dørene .Dette var sånn cirka 5-10 mins før de låses opp sånn at de åpnes automatisk så de er mer eller mindre lukket igjen . (De stod på gløtt). Stor Coop butikk.

Ihvertfall stusser jeg da jeg plutselig hører noe voldsomt støy og får øye på en eldre dame på utsiden herje noe veldig med døra. Jeg ser deretter at hun rett og slett drar den opp og kiler seg inn gjennom sprekka . En ansatt kom bort og spurte " brøt den dama der seg just inn i butikken nå " ? Vi så på hverandre og lo og da hun gikk bort for å si til henne at de ikke var åpnet ennå sier damen at " Ååå ?? beklager , jeg visste ikke det! beklager så mye !" samtidig som hun beveger seg lenger og lenger innover i butikken  (Akkurat som om hun ikke visste at hun vrengte opp døra fra begge sider og kavet seg gjennom ..😅)

(Det kan jo selvfølgelig være at hun faktisk ikke visste at dette er dører som åpner av seg selv , men tror det er lite sannsynlig. Man ser med en gang hvordan ei butikkdør fungerer ....)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd mange ganger med eldre mennesker. Gidder ikke si ifra til dem og blir heller ikke irritert, ser heller underholdningsverdien i det.

De eneste gangene jeg reagerer, er når voksne mennesker sniker foran barn. Da sier jeg tydelig ifra til både snikerne og de i kassa, som jeg mener absolutt har et ansvar for å gripe inn mot sånt. 

Rart at så mange har opplevd dette med damer med barnevogn. Det har jeg aldri sett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare gamle som gjør dette. Folk i alle aldre sniker. Har opplevd de med barnevogn som prøver seg, da går jeg bare foran dem igjen og dytter til vogna med rumpa så den triller litt tilbake igjen. Ellers er det jo andre som sniker, enten hindrer jeg dem ved å fysisk sperre sånn at de ikke kommer foran meg, eller så går jeg foran dem igjen og sier bare at de får vente på tur som alle andre. Fjernet varer som snikerne prøver seg med å legge på har jeg også gjort, da blir de som regel ganske sjokkerte, men sjelden de sier noe. Sniking tolererer jeg ikke, med mindre det er en åpenbar og god grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en teori om eldre damer: De er så nære slutten i livet, at de driter i det meste.

Anonymkode: 864dc...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Folk får ikke lov å snike når jeg sitter i kasse iallfall, kommer det en snik som ikke har spurt de som står fra før av om det går greit, nekter jeg å ekspedere før han/hun går bakerst i køen. Så får det bare ta ekstra tid. Den som sniker blir ganske sur og sier jeg driver dårlig service, men de som får beholde køplassen sin blir glade og sier takk, fordi de får seg ikke til å si fra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (På 19.4.2020 den 8.46):

Som AB sier over meg: gamle damer er de verste kundene. Er selvfølgelig noen hyggelige, men er stort sett de som skal kverulere med deg, forlanger at de åpner en ny kasse og generelt bare er vanskelig.

Når det kommer til sniking, så er det verste jeg vet sniking. Jeg sier personlig alltid fra til folk som sniker foran meg. På jobb er jeg dessverre ikke like flink, men det har jeg bestemt meg for at jeg skal bli! Kan ikke fordra de kundene som sniker. Som regel sniker de ikke i en eksisterende kasse, men de kommer gjerne snikende opp på siden når man åpner en ny kasse. Til tider står det folk og venter på at de åpner en ny kasse

Anonymkode: 84702...e78

Står det en tulling som i utgangspunktet sto bakerst i den lange køen, og har stilt seg opp i kasse 2, åpner jeg bare kasse 3 hvis jeg blir ringt til ekstrakasse 😄 Så må han gå bakerst i den nye køen igjen! Ååå de er så provoserende, og de som kommer og stiller seg opp i den nye kassa før jeg har kommet og åpnet, kommer faen meg ikke forbi og må si unnskyld meg. Det er de som skulle sagt unnskyld for å stå i veien og karre til seg første plass i køen på den måten!

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen ganger sett at en kjerring i en viss alder hiver alle varene sine opp på båndet når det står et barn foran og skal betale for en liten ting, tyggispakke for eksempel. Så blander alt seg og den ansatte får det ikke med seg og barnet står der helt rådvill. En gang sa jeg fra at barnet faktisk sto i kø. Da blei kjerringa dritsur, hvordan kunne hun vite at barnet sto i kø?! Ærlig talt, du ser da at det står et menneske foran deg, samme om det er barn eller voksen?! 😡

Anonymkode: 12a64...af1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...