nomore82 Skrevet 16. april 2020 #41 Skrevet 16. april 2020 Ja vi trenger 5G. Like mye som vi trengte 4G som kom for flere år siden. og 3G før det igjen. Og 2G. Samfunnet utvikler seg og det er et behov for at teknologien følger med. 4
Illuminatum Skrevet 16. april 2020 #42 Skrevet 16. april 2020 7 minutter siden, Sielri82 skrev: Ja jeg er klar over det. Jeg bor i Bergen og har ingen anelse hvor de har begynt å få opp mastene. Jeg bare reagerer på at så mange sliter med hodepine og synest det er interessant. Jeg lurer på om det har en sammenheng med at 5G blir testet og noen steder er kommet på plass. Selvfølgelig må det ikke være en sammenheng. Jeg ønsker bare at det skal være mer fokus på 5G. Er det virkelig nødvendig, trenger vi det? Hva er konsekvensene og hvilke fordeler er det med 5G? I følge dekningskartet til Telenor har de ikke 5G i Bergen ennå. Ellers så er det mange fordeler med 5G, blant annet vesentlig lavere forsinkelse på nettet slik at en kirurg i New York kan utføre en operasjon i Oslo. Hastigheten går kraftig opp. Mulighet for å koble mer IoT til og bruke VR og AR. Når det er de samme frekvenser som en allerede bruker i dag skjønner jeg ikke hvorfor en skal være negativ til det. 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #43 Skrevet 16. april 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Mobilstråler går gjennom betong, hva tror dere disse strålene gjør med kroppen og hjernen vår? Anonymkode: b973c...208 Lyd går også gjennom betong, hva gjør dette med kroppen og hjernen vårt? Anonymkode: 60ad6...0a9 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #44 Skrevet 16. april 2020 https://www.telenor.no/om/teknologi-norge/artikler/5g-og-straaling/ Ser ut som enkelte burde sette seg inn hva 5g er..... Anonymkode: 109ec...338 1
rampeguri Skrevet 16. april 2020 #45 Skrevet 16. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener 260 forskere tar feil? Anonymkode: b973c...208 Hvilken bakgrunn har disse forskerne? Forsker er ikke en beskyttet tittel så det er ikke sikkert de har gode grunnleggende kunnskaper om det de forsker på. 2
Sielri82 Skrevet 16. april 2020 Forfatter #46 Skrevet 16. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.telenor.no/om/teknologi-norge/artikler/5g-og-straaling/ Ser ut som enkelte burde sette seg inn hva 5g er..... Anonymkode: 109ec...338 Jeg har lest Telenor sine sider om det. Like nøytralt som å lese om sukkerets innvirkning på kroppen på megacandy.no Jeg prøver for all del ikke å hetse 5G. Jeg er bare åpen for at den kan ha skadelig påvirkning for kroppen. Eller ikke. Det er i alle fall en del sterke meninger her inne ser jeg.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #47 Skrevet 16. april 2020 Det står noe her om hvordan beskytte seg fra 5g som der igjen mulig kan gjøre at hodepinen forsvinner: https://www.gaia.com/article/how-to-protect-yourself-from-5g-and-emf-radiation Noe annet kan være at du selv eller noen skriver en kronikk til avisene om de tankene du har angående 5g og hodepine. De er avis og aviser eller nyhetskanaler bør ha såpass i seg at de tar inn saker fra flere perspektiver! Anonymkode: c3ccd...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #48 Skrevet 16. april 2020 Eller her: https://www.gaia.com/article/5g-health-risks-the-war-between-technology-and-human-beings?fbclid=IwAR0FYbTb69IibDYjpuVbUIS4sf7UNQVK8ctBmyP261L2cX_okxAIrKP4xv0 Anonymkode: c3ccd...ae7 1
Sielri82 Skrevet 16. april 2020 Forfatter #49 Skrevet 16. april 2020 6 timer siden, Illuminatum skrev: I følge dekningskartet til Telenor har de ikke 5G i Bergen ennå. Ellers så er det mange fordeler med 5G, blant annet vesentlig lavere forsinkelse på nettet slik at en kirurg i New York kan utføre en operasjon i Oslo. Hastigheten går kraftig opp. Mulighet for å koble mer IoT til og bruke VR og AR. Når det er de samme frekvenser som en allerede bruker i dag skjønner jeg ikke hvorfor en skal være negativ til det. Kirurger kan allerede utføre en operasjon i Oslo fra New York. Det gjør de allerede med fiberoptisk, uten delay. De skal sende 5G på samme frekvens som brukes til 3G og 4G. Betyr det at 4G og 5G har samme frekvens? Like mye stråling?
McMary Skrevet 16. april 2020 #50 Skrevet 16. april 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner og vet at eloverfølsomme har fysiske plager. Usikkerheten min er om dette skyldes "stråling" eller andre ting. Når det gjelder mat, pollen og alt dette som mange er allergiske for er enkelt å teste hos legen. Det er dessverre ikke mulig for eloverfølsomme. Myndighetene har flere ganger bedt om å få gjøre en bilndtest for å sjekke om dere virkelig kan føle om det er en sender som lager problemer for dere. Enten er det ingen som stiller opp, eller så er resultatet ikke noe mer enn gjetting. Ingen kunne si når en relativt kraftig sender i samme rom ble slått av eller på (jeg vet siden jeg jobber med disse sakene). Det er nok derfor mange setter et spørsmålstegn om dette er fysisk eller psykisk betinget. Som jeg har skrevet før er det mange som blir syke bare de ser en ny mast (uten at det er tilkoblet noe utstyr til denne). Vi har også besøkt mange som gjør mye "rare" ting for å "bevise" at de er utsatt for stråling. Dette styrker heller ikke saken for de eloverfølsomme. Jeg skulle virkelig ønske det fantes en testmetode for å bekrefte disse plagene. Selvsagt er sterke elektromagnetiske felt skadelig for helsen, og et utall forskere og leger (bortsett fra disse 260 som er nevnt) har testet dette over år. De har kommet fram til et nivå som KAN være skadelig og så redusert disse nivåene til minst 1/1000 for å være sikker. Dette er grenseverdiene som er satt som "farlige". De nivåene vi har målt der folk oppholder seg er bare et par promiller av denne grenseverdien så her snakker vi om svært svært lave nivå. Bare for å sette dette litt i perspektiv. Anonymkode: 39c3f...21c Altså, plagene blir jo borte når man fjerner kilden og kommer når man blir utsatt for stråling igjen, så hvordan kan man lure på om det er strålingen? Hvis din venninne holder hånda inne i et bål og sier hun ble varm på handa, ville du trodd det var feber eller pyskiske plager? Jeg har vært el-sensitiv i årevis og har mye erfaring, i starten visste jeg ikke at det gikk an, så fornektet jeg det et år nettopp fordi el-sensitive blir fremstilt som idioter, men så ba jeg om hjelp. Uten at jeg hadde sagt noe om når og hvor i huset jeg fikk symptomer, målte han uten unntak høye stråleverdier der og fortalte om værstingene i huset som induksjonsovn. Jeg trenger ingen forsker til å fortelle meg det jeg så soleklart kjenner på kroppen. Det er ikke slik at jeg har plager til vanlig, men når jeg utsetter meg selv for ulike typer stråling. Jeg tilpasser bolig og livet til dette og ellers bruker jeg i hverdagen fint lite energi på å tenke på dette. Ei heller plage andre med det. Det er et handikap jeg har og må tilpasse meg etter. Hvis noen seriøse forskere som ikke vil latterliggjøre el-sensitive inviterte FELO til å lage en test sammen, så ville muligens det vært lettere å få gjennomført. Men jeg vet ikke hvordan denne testen skal være for vi er så forskjellige, har ulik tålegrense, reagerer ulikt, noen er bare sensitiv for høy- og andre for lavfrekvent etc. Det vil også innebære en god del stress i en slik test og man blir jo utmattet /dårlig av strålingen, så jeg forstår om det er vanskelig å få til. Jeg så imidlertid en dokumentar for flere år siden med både dybdeintervjuer og blindtest. Da hadde de 10 (?) personer som en og en gikk inn i et isolert rom og de ble eksponert for stråling / ikke eksponert, husker ikke om det var både høy og lav. Jeg trodde ikke dette skulle funke så bra, trodde stress ville ødelegge mer faktisk, at de sitter og kjenner etter så hardt at de begynte å innbille seg symptomene de var vandt med å få. Men det var høy, tror det var nesten 100% riktig svar på om de var utsatt for stråling eller ikke. Tester som Folkeopplysningen gjorde, er bare vås og ødela bare mer for oss. Edit: Da jeg var på mitt mest sensitive i starten, merket jeg om mannen min hadde mobiltelefonen i lomma når han satt seg ved kjøkkenbordet. Han la den egentlig alltid fra seg i gangen, men noen ganger glemte han det når han kom hjem. Hver gang jeg spurte om han hadde glemt det, hadde han glemt det. Og mange andre slike "tester" i hverdagen har gjort meg og han og andre jeg kjenner helt sikre. Men tro hva du vil. Endret 16. april 2020 av McMary 1
Druid Skrevet 16. april 2020 #51 Skrevet 16. april 2020 3 timer siden, Sielri82 skrev: ... De skal sende 5G på samme frekvens som brukes til 3G og 4G. Betyr det at 4G og 5G har samme frekvens? Like mye stråling? Ja, i Norge kommer mye av 5G til å kjøre på samme frekvenser som 4G og lavere, men 5g har fått tilleggsfrekvenser. På samme måte som 4G fikk. Men de er såpass høye at man regner med de kun vil bli brukt på spesielle områder. Jeg tror Varemessen er dekt av 5G på de frekvensene, og du vil se dem i bykjernene. Kanskje vi vil se dem brukt i tunneler. 2
nomore82 Skrevet 16. april 2020 #52 Skrevet 16. april 2020 3 timer siden, McMary skrev: Jeg har vært el-sensitiv i årevis og har mye erfaring, i starten visste jeg ikke at det gikk an, så fornektet jeg det et år nettopp fordi el-sensitive blir fremstilt som idioter, men så ba jeg om hjelp. Uten at jeg hadde sagt noe om når og hvor i huset jeg fikk symptomer, målte han uten unntak høye stråleverdier der og fortalte om værstingene i huset som induksjonsovn. Hvem var det du fikk hjelp av? 1
Djungelvrål Skrevet 16. april 2020 #53 Skrevet 16. april 2020 På 15.4.2020 den 21.31, 911 skrev: Og hvorfor skal folk bli mer syke av 5G enn av 3 og 4G? De sender med noenlunde samme frekvens bare ofte med lavere effekt. Har også lurt på dette, hva er mer spesielt med 5G? Kan du forklare TS?
McMary Skrevet 16. april 2020 #54 Skrevet 16. april 2020 9 minutter siden, nomore82 skrev: Hvem var det du fikk hjelp av? Han som driver Baldron
The Kitten Skrevet 16. april 2020 #55 Skrevet 16. april 2020 10 timer siden, Sielri82 skrev: Ja jeg er klar over det. Jeg bor i Bergen og har ingen anelse hvor de har begynt å få opp mastene. Jeg bare reagerer på at så mange sliter med hodepine og synest det er interessant. Jeg lurer på om det har en sammenheng med at 5G blir testet og noen steder er kommet på plass. Selvfølgelig må det ikke være en sammenheng. Jeg ønsker bare at det skal være mer fokus på 5G. Er det virkelig nødvendig, trenger vi det? Hva er konsekvensene og hvilke fordeler er det med 5G? Jeg bor også i Bergen og har ikke merket noe til hodepinen du snakker om. Kanskje du får mindre vondt om du slutter å bruke energi på å være paranoid. 3
nomore82 Skrevet 16. april 2020 #56 Skrevet 16. april 2020 24 minutter siden, McMary skrev: Han som driver Baldron Hvordan kom du i kontakt med han og betalte du for målingene/kontrollen?
McMary Skrevet 17. april 2020 #57 Skrevet 17. april 2020 (endret) 9 timer siden, nomore82 skrev: Hvordan kom du i kontakt med han og betalte du for målingene/kontrollen? Dette er mange år siden, jeg husker ikke om jeg fant han via Baldron sine sider eller FELO. Men det finnes flere som kan hjelpe nå. Hvis du ikke finner det via FELO sine sider, tar du kontakt og ber de hjelpe deg. https://felo.no/kontakt-oss/ Ja, det koster noen tusen. De tar betalt som andre som hjelper deg med ting i huset. Endret 17. april 2020 av McMary 1
Sielri82 Skrevet 17. april 2020 Forfatter #58 Skrevet 17. april 2020 12 timer siden, The Kitten skrev: Jeg bor også i Bergen og har ikke merket noe til hodepinen du snakker om. Kanskje du får mindre vondt om du slutter å bruke energi på å være paranoid. Jeg er ikke paranoid. Jeg stiller spørsmål. Jeg har faktisk veldig lite tid til å tenkte på så mye annet enn den travle hverdagen min. Har barn på 1, 2, 9, 13 og 14 år. Det er hverdagen min. Jeg synest det er flott når jeg får litt avbrekk og kan sitte med mobilen og diskutere et emne som jeg har behov for å prate om. Jeg liker at mange kommer med så ulike synspunkt og sider av samme sak, men jeg forstår ikke hvorfor du trekker en slutning om at jeg er paranoid. Greit, vi deler ikke samme oppfatning. Men du trenger ikke komme med en negativ slutning om meg. 3
nomore82 Skrevet 17. april 2020 #59 Skrevet 17. april 2020 Takk for svar Problemet mitt med slike organisasjoner og konsulenter er at de spiller på uvitenhet, ikke-verifiserbare tester, feilinformasjon, mangel på informasjon og generell frykt hos mennesker. Ikke ulikt temaet snake oil. Og så tar de betalt for det. Når en sammenligner med andre som gjør ting i huset så må en sammenligne like ting. En håndtverker som du betaler for å male et rom gir deg et veldig klart og tydelig bevis på at rommet er malt - fordi rommet er malt. Mens en som kommer og måler stråling kan mer sammenlignes med noen som skal jage ut spøkelser og dårlig energi. Umulig å dokumentere, målinger er nærmest svada og fremgangsmåtene er svært ulike fra person til person. Jeg prøver å være litt skeptisk til ting jeg kommer over. Både nye ting men gjerne og gammel og "slik er det" temaer. Det er ikke alltid jeg lykkes, men jeg prøver. Og er det en ting som får det til å klø litt ekstra på kroppen min, så er det når det er snakk om el-overfølsomhet og frykt for trådløse signaler. Det samme når en begynner å snakke om flat jord... Noe jeg pleier å gjøre rent automatisk er å gå inn på kildene som fremlegges og lese litt kritisk. Noe flere burde begynne å gjøre enten det er snakk om el-overfølsomhet, flat jord påstand, en Trump-tale eller tilsvarende. Og jeg gjorde det når du postet link til felo.no. Det første som slo meg var at linken virket kjent. Og det jeg tenkte først var at det var jo en organisasjon som jobbet mye med strøm, spenning og energi - og at de sikkert hadde troverdig kompetanse. Men så slo det meg at det er jo elfo.as, ikke felo.no. Merkelig sammentreff. Men jeg sporer av. Det første som slår meg på felo.no er at dette er en organisasjon som ble startet opp i 1993. Nærmere 27 år gammel organisasjon. Med andre ord noen som har eksistert ei stund og som burde ha en del å komme med når det gjelder temaet. Så jeg trykker på forskning i menyen. Og blir overveldet av hele 5(!) linker! Det var mye forskning det. Så¨trykker jeg da på en av linkene med kanskje mest troverdig info i, "NTP-studien: Banebrytende og forsøkt bortgjemt". "Ikke bra tenker jeg" og leser. I ingressen står det faktisk at studien har avdekket en urovekkende sammenheng mellom mobilstråling og kreft. I tillegg så skriver en altså at studien blir forsøkt gjemt, og en av grunnene til det er at media ikke fikk være tilstede et gitt år noe ble lansert(fikk ikke helt med meg den delen). Men så når en leser så skriver de at "i rapporten stod det" og "Med så utbredt bruk av mobilkommunikasjon blant brukere i alle aldre, vil selv en svært liten økning i forekomsten av sykdom fra eksponering fra RF-stråling kunne ha omfattende virkning på folkehelsen". Ja? Men det står altså ikke i rapporten at sykdom oppstår som et resultat av stråling. Det hele setningen fra rapporten sier(med forbehold om feil i oversettelsen fra FELO) er: DERSOM sykdom oppstår som en følge av stråling fra mobilkommunikasjon, så vil selv en liten økning i forekomstene av sykdommene kunne ha omfattende virkning på folkehelsen. La oss bryte det enda enklere ned; a) Dersom stråling medfører sykdom - b) Så vil selv en liten forekomstene ha omfattende virkning på folkehelsen Jeg orket ikke å lese mer av siden, for her klarer de å lage svada av ingenting. Dersom dette er en del av det en 27 år gammel organisasjon klarer å lire av seg om temaet så faller veldig mye av troverdigheten ellers bort. Herrejemini. Forsåvidt er det litt fristende å søke opp selve rapporten og lese den, men når et kjapt google søk viser at minst en kilde skriver at det er forskerene SELV som ikke ville ut med resultatene, så ser jeg at en koker opp konspirasjonsteorier på bakrommet i tillegg til alt det andre. Men de fleste el-overfølsomme og 5G-mostandere leser ikke kritisk det de får servert. Eller, de tror de gjør det, fordi det de leser går i mot oppfatningen til folk flest. Og da må det jo være kritisk? Da har det jo ingen betydning hva som står der, så lenge det går i mot den vanlige oppfatningen. Da har man jo gjort kildekritikken sin. Og så er det fantastisk å se en ofte brukt setning. "Jeg stiller bare spørsmål". Flott det - men samtidig svelger en alt som er uortodoks, kritisk mot Big Pharma, Big Telecom, Big NASA, Big Goverment, Main Stream Media......... 4
The Kitten Skrevet 17. april 2020 #60 Skrevet 17. april 2020 (endret) 46 minutter siden, Sielri82 skrev: Jeg er ikke paranoid. Jeg stiller spørsmål. Jeg har faktisk veldig lite tid til å tenkte på så mye annet enn den travle hverdagen min. Har barn på 1, 2, 9, 13 og 14 år. Det er hverdagen min. Jeg synest det er flott når jeg får litt avbrekk og kan sitte med mobilen og diskutere et emne som jeg har behov for å prate om. Jeg liker at mange kommer med så ulike synspunkt og sider av samme sak, men jeg forstår ikke hvorfor du trekker en slutning om at jeg er paranoid. Greit, vi deler ikke samme oppfatning. Men du trenger ikke komme med en negativ slutning om meg. Ok. Kanskje det er ungene som gir deg hodepine? Det er i hvert fall ikke et 5G nett som ikke finnes ennå. Endret 17. april 2020 av The Kitten 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå