AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #21 Skrevet 15. april 2020 Generelt så mener disse som er plaget at selvpåført stråling ikke er farlig, mens det som myndighetene setter opp er livsfarlig. Folk tror også at mobiltelefon er ufarlig bare de får unna mobilmastene. Det de fleste ikke vet er at mobiltelefonen øker effekten proporsjonalt med avstanden til basen. Jo svakere signal mobilen mottar fra basen jo høyere effekt må den sende med for å nå fram. Og alle som ringer for å klage på stråling ringer med.... joda, mobiltelefon. Den bidrar meg langt større "stråledose" enn disse svake signalene fra en mobilbase. Og hvordan jeg vet det? Vi har foretatt mange titalls målinger i felt med andre instrumenter enn Flydal sine. Anonymkode: 39c3f...21c 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #22 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Dette har jeg ikke tenkt på, og avfeid som en konspirasjonsteori. Men jeg har nå gått med hodepine hver dag i to uker, noe jeg aldri noensinne før har opplevd. Anonymkode: 50164...7ae Dette KAN ha andre årsaker da. Spesielt i disse coronatider er folk mer inne og mindre ute i frisk luft. Noen folk drikker mindre kaffe når de har hjemmekontor enn når de er på jobb. Folk som plutselig en mye mindre fysisk aktive enn før som må sitte hjemme. Kanskje de sitter mer/mindre foran pc-skjerm? Har du vært på apoteket slik at du har fått alle medisiner du pleier ta? Lite sol denne våren? Mugg på badet? Det finnes bokstavlig talt 1 million grunner at man kan få langvarig hodepine, men interessant at du leser på et internettforum at det KAN være 5G og begynner å seriøst vurdere det som en årsak uten å se på de mer åpenbare alternativene..... Anonymkode: f836c...be8 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #23 Skrevet 15. april 2020 Vil vite mer fra begge sider. Har en venninne som er veeeldig 5g sjuk... Eller det mener hun Jeg kan google, men dette må da være ett sted or å be om tips til lesning ? Anonymkode: 9d574...d5e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #24 Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat samme hodepinene dukket opp samtidig med AMS-målerne. Etterhvert som folk blir vant til å ha dem i hus forsvant hodepinene. Det finnes visst en egen gruppe folk som blir syke hver gang det er noe nytt med steåling som kommer, men så går det greit helt til en ny ting kommer. Men de har underlig nok alltid flere mobiler i hus, wifi, tv-bokser, mikrobølgeovner osv osv. Men det er alltid den nye tingen som kommer som er farlig. Skal si meg enig i at for mye stråling ikke er bra for noen, men ingen av disse forbrukerdingsene er nok til å påvirke helsen tilfolk vesentlig. Da må man opp i industristråling. Kikker du litt på hvem som prøver å fremstå som seriøse i motstanden av stråling (Flydal, Folkets Strålevern), så er det kanskje 5 personer i Norge som gjentar seg selv og refererer til hverandre. Ingen av dem er utdanna leger med ekspertise i stråleskader, men de er jaggu flinke til å gjenfortelle ting de har lest i hverandres blogger på internett! Men nå kommer 5G. Så får vi se da om folk dauer hopetall slik folk gjorde da AMS-måler kom. Og da trådløst internett ble vanlig. Og da mobilene ble allemannseie. Og da mikrobølgeovnene kom........ Anonymkode: f836c...be8 👏 Enig. ALT av elektrisk og elektronisk utstyr stråler. Det være seg lysstoffrør, lyspærer, strømførende kabler, varmeovner, mobiltelefoner, WLAN, mikrobølgeovner..... Det skal godt gjøres å finne noe som ikke stråler. Denne "hjemmestrålingen" er relativt ufarlig, men det man kaller industristråling kan være farlig høy. I slike områder er det gjort sikkerhetstiltak slik at man ikke blir utsatt for helseskader. Man skal heller ikke oppholde rett foran disse senderantennene som bl.a. står på tak og i master rundt om. Dette gjelder ikke bare mobilantenner men alt av senderantenner. Anonymkode: 39c3f...21c
911 Skrevet 15. april 2020 #25 Skrevet 15. april 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil vite mer fra begge sider. Har en venninne som er veeeldig 5g sjuk... Eller det mener hun Jeg kan google, men dette må da være ett sted or å be om tips til lesning ? Anonymkode: 9d574...d5e Tips nr. 1. Sjekk om det er satt opp en 5G-base i nærheten av henne. Det er faktisk svært få slike sendere i drift, spesielt på "landsbygda" og det vil det være i "overskuelig" framtid. I nærheten betyr et par hundre meter. Endret 15. april 2020 av 911 2
Sielri82 Skrevet 15. april 2020 Forfatter #26 Skrevet 15. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette KAN ha andre årsaker da. Spesielt i disse coronatider er folk mer inne og mindre ute i frisk luft. Noen folk drikker mindre kaffe når de har hjemmekontor enn når de er på jobb. Folk som plutselig en mye mindre fysisk aktive enn før som må sitte hjemme. Kanskje de sitter mer/mindre foran pc-skjerm? Har du vært på apoteket slik at du har fått alle medisiner du pleier ta? Lite sol denne våren? Mugg på badet? Det finnes bokstavlig talt 1 million grunner at man kan få langvarig hodepine, men interessant at du leser på et internettforum at det KAN være 5G og begynner å seriøst vurdere det som en årsak uten å se på de mer åpenbare alternativene..... Anonymkode: f836c...be8 Jeg har sett på mange muligheter. Og det er mange muligheter som kan gi meg de plagene. Jeg synest at det er rart at folk i samme områder plages med verk. Jeg tror ikke mastene er helt oppe og går, men at det foregår mye testing. Ja jeg stresser mye.. 2 småbarn, 3 skolebarn og mye å holde styr på. Men sånn var det fra før og. Mye stress og det går i ett. Men noe har endret seg siden en måned bak i tid. Ungene som er kjempeglad for hjemmeskole har også klaget på hodepine og at de er tom for energi. Jeg var egentlig nesten overbevist om at det var korona, men testet negativ to ganger. Har også tatt to graviditetstester som også var negative. Her i huset går det unna med Paracet. Det funker det, men kan ikke ha det som fastmedisin. Jeg håper på at det blir stilt spørsmål til 5G. Og at svarene kommer fra nøytrale kilder. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #27 Skrevet 15. april 2020 Altså bekymring kan også gi fysiske symptomer. Særlig hodepine og nakkesmerter. Vi er midt oppi en pandemi, det er ikke rart at mange får stressymptomer nå! Og er man redd for stråling kan det samme skje. Anonymkode: 6ef48...5ab 1
McMary Skrevet 16. april 2020 #28 Skrevet 16. april 2020 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: 👏 Enig. ALT av elektrisk og elektronisk utstyr stråler. Det være seg lysstoffrør, lyspærer, strømførende kabler, varmeovner, mobiltelefoner, WLAN, mikrobølgeovner..... Det skal godt gjøres å finne noe som ikke stråler. Denne "hjemmestrålingen" er relativt ufarlig, men det man kaller industristråling kan være farlig høy. I slike områder er det gjort sikkerhetstiltak slik at man ikke blir utsatt for helseskader. Man skal heller ikke oppholde rett foran disse senderantennene som bl.a. står på tak og i master rundt om. Dette gjelder ikke bare mobilantenner men alt av senderantenner. Anonymkode: 39c3f...21c Det er jo nettopp dette som er et helvete når man er el-sensitiv. Det er ikke nødvendigvis "farlig" i den grad at man dør, men man blir så syk at man ikke fungerer i hverdagen. Ingen tror at noen lyver / tuller når de sier de er allergisk mot egg, peanøttstøv i luften eller sunne epler, men reagerer du på stråling er du plutselig konspiratorisk og gal. 🤔 Kun 5 % av el-sensitive visste at man kunne være el-sensitiv da de ble syke. De fleste er syke i flere år før de kommer frem til det, får hjelp og gjort tiltak og blir bedre. Man kan merke det på kroppen (ved sterk stråling) på samme måte som det klør i munnen når en som er allergisk mot eple spiser det, og alle tror på dem altså.. Andre ganger merkes det etter tid, noen tåler å snakke direkte i mobil noen minutter, andre ikke etc. Det er også slik at stråling taper seg ved avstand, så de el-sensitive sitter ikke klistra inntil panelovner eller henger rundt sikringsboksen for å si det slik. Man gjør jo tiltak og følger med på omgivelsene. Endret 16. april 2020 av McMary 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #29 Skrevet 16. april 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Mobilstråler går gjennom betong, hva tror dere disse strålene gjør med kroppen og hjernen vår? Anonymkode: b973c...208 Da kan ikke du frykte mye. Anonymkode: f31d8...8a9
abc123detvardet Skrevet 16. april 2020 #30 Skrevet 16. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener 260 forskere tar feil? Anonymkode: b973c...208 260 forskere er ingenting. I USA finner man 4.5 millioner med doktorgrad. Så klart vil noen av dem være idioter som går sammen og sier at det er farlig, akkurat det samme som at jorda er flat og vaksiner er farlig. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #31 Skrevet 16. april 2020 Europaparlamentet seier og at me treng meir forsking på 5g. Det er tettare bølger, det vil bli høgare frekvenser når overgangen til 5g er ferdig, fasearrangerte antenner som medfører meir energisterk stråling. Når det gjeld anna stråling bør ein og få ned dette til eit minimum. Det er stadig meir forsking som viser at strålinga me omgjer oss med har negative effekter, spesielt på born. Langtidsverknader er heller ikkje forska på og grenseverdiane til Noreg er ikkje oppdatert på 20 år. Det er ikkje utan grunn at til dømes Frankrike har fjerna WiFi frå skulane. https://www.europarl.europa.eu/thinktank/en/document.html?reference=EPRS_BRI(2020)646172 Anonymkode: 52bc8...a9d 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #32 Skrevet 16. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Dette har jeg ikke tenkt på, og avfeid som en konspirasjonsteori. Men jeg har nå gått med hodepine hver dag i to uker, noe jeg aldri noensinne før har opplevd. Anonymkode: 50164...7ae Samme her.. Trodde først det var hormonelt, men det har vart lenge Anonymkode: ddf02...e05 1
Kalevala Skrevet 16. april 2020 #33 Skrevet 16. april 2020 Jeg skjønner at du leter etter forklaringer på hodepinen din. Det er en helt normal menneskelig reaksjon. Vi vil så gjerne ha svar. Men hodepine er svært, svært vanlig og har vært det i alle tider. Akkurat nå er vi inne i en krise, som påvirker oss alle. Hodepine er en vanlig reaksjon på kriser. Noen får hodepine, andre får magesmerter. Ta gjerne en titt hos forbundet for oss med hodepine, der er det mye god informasjon. Det er hjelp å få. https://hodepinenorge.no/ 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #34 Skrevet 16. april 2020 11 timer siden, Sielri82 skrev: Ungene som er kjempeglad for hjemmeskole har også klaget på hodepine og at de er tom for energi. Jeg var egentlig nesten overbevist om at det var korona, men testet negativ to ganger. Ungene dine sitter mye foran en skjerm og er sultefôret på venner og frilek og uteaktivitet. De har også mistet den daglige aktiviteten med å gå til og fra skolen. De er stresset og urolige av krisesituasjonen vi er i. Da er det veldig naturlig med hodepine og slapphet. Start med å innføre skjermfri utenom skoletiden, og gå en time tur hver dag, hele familien. Anonymkode: dafa7...646 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #35 Skrevet 16. april 2020 26 minutter siden, McMary skrev: Det er jo nettopp dette som er et helvete når man er el-sensitiv. Det er ikke nødvendigvis "farlig" i den grad at man dør, men man blir så syk at man ikke fungerer i hverdagen. Ingen tror at noen lyver / tuller når de sier de er allergisk mot egg, peanøttstøv i luften eller sunne epler, men reagerer du på stråling er du plutselig konspiratorisk og gal. 🤔 Kun 5 % av el-sensitive visste at man kunne være el-sensitiv da de ble syke. De fleste er syke i flere år før de kommer frem til det, får hjelp og gjort tiltak og blir bedre. Man kan merke det på kroppen (ved sterk stråling) på samme måte som det klør i munnen når en som er allergisk mot eple spiser det, og alle tror på dem altså.. Andre ganger merkes det etter tid, noen tåler å snakke direkte i mobil noen minutter, andre ikke etc. Det er også slik at stråling taper seg ved avstand, så de el-sensitive sitter ikke klistra inntil panelovner eller henger rundt sikringsboksen for å si det slik. Man gjør jo tiltak og følger med på omgivelsene. Jeg skjønner og vet at eloverfølsomme har fysiske plager. Usikkerheten min er om dette skyldes "stråling" eller andre ting. Når det gjelder mat, pollen og alt dette som mange er allergiske for er enkelt å teste hos legen. Det er dessverre ikke mulig for eloverfølsomme. Myndighetene har flere ganger bedt om å få gjøre en bilndtest for å sjekke om dere virkelig kan føle om det er en sender som lager problemer for dere. Enten er det ingen som stiller opp, eller så er resultatet ikke noe mer enn gjetting. Ingen kunne si når en relativt kraftig sender i samme rom ble slått av eller på (jeg vet siden jeg jobber med disse sakene). Det er nok derfor mange setter et spørsmålstegn om dette er fysisk eller psykisk betinget. Som jeg har skrevet før er det mange som blir syke bare de ser en ny mast (uten at det er tilkoblet noe utstyr til denne). Vi har også besøkt mange som gjør mye "rare" ting for å "bevise" at de er utsatt for stråling. Dette styrker heller ikke saken for de eloverfølsomme. Jeg skulle virkelig ønske det fantes en testmetode for å bekrefte disse plagene. Selvsagt er sterke elektromagnetiske felt skadelig for helsen, og et utall forskere og leger (bortsett fra disse 260 som er nevnt) har testet dette over år. De har kommet fram til et nivå som KAN være skadelig og så redusert disse nivåene til minst 1/1000 for å være sikker. Dette er grenseverdiene som er satt som "farlige". De nivåene vi har målt der folk oppholder seg er bare et par promiller av denne grenseverdien så her snakker vi om svært svært lave nivå. Bare for å sette dette litt i perspektiv. Anonymkode: 39c3f...21c 2
nomore82 Skrevet 16. april 2020 #36 Skrevet 16. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: 260 forskere og leger advarer mot potensielle alvorlige helsevirkninger av 5G. Sitat: " Det er et faktum at stadig flere mennesker opplever helseproblemer med stråling fra mobiltelefoner og annet trådløst utstyr. Det er hodepine, søvnvansker, depresjon, uro, utmattelse, hukommelsesproblemer, genskader, nevrologiske skader, hjerteflimmer, nedsatt fertilitet – og etterhvert alvorligere diagnoser. Dette er ikke innbilning, det er støttet av tusenvis av vitenskapelige studier." https://www.an.no/debatt/straling/mobil/260-forskere-og-leger-advarer-mot-potensielle-alvorlige-helsevirkninger-av-5g/o/5-4-1110985 Anonymkode: b973c...208 Er fantastisk og hvor LITE KILDEKRITIKK en har når en skal bre om seg med konspirasjonsteorier og annet oppgulp. Linken du legger ut er til Avisa Nordland, men mer spesifikt på debatt-siden deres. Altså linken gir først et inntrykk av seriøsitet og kanskje litt tyngde, men det er det altså ingen grunn til. Innlegget er skrevet av en person som utgir seg for å være generalsekretær i Folkets Stråleværn. Flott tittel. En person som faktisk har noe å komme med trenger overhode ikke å spre rundt seg med store titler. Flott navn på en organisasjon og. Har organisasjonen troverdighet eller var det bare et fint navn? Gjentakende påstander fra organisasjonen viser til beviser, dokumentasjon og studier. Men når en blir bedt om å fremlegge disse så er det enten vissvass som ikke sier det de påstår, eller så bortforklarer en det med at Big Telecom og Big Pharma bruker mye penger og politikk på at resultater og dokumentasjon fra studier og forskning IKKE skal komme frem. Tilbake til siden du linket til. Tittelen sier at 260 forskere og leger advarer.... en rask kikk på navnelisten og et par stikkprøver så er det fort gjort å se at mange av navnene er oppdiktet - eller lite relevante. For eks Mario Babilon som er oppgitt som professor på Baden-Wuerttemberg Cooperative State University Stuttgart. Når en går inn på siden deres(https://www.dhbw-stuttgart.de/) så finner man Mario Babilon, som leder for informatikk. Så har man Gerd Oberfeld som er oppgitt som MD, public health officer, Salzburg i Østerike. Når en går inn på siden deres(https://www.stadt-salzburg.at/) så er det svært vanskelig å finne vedkommende. I tillegg er det oppgitt tannleger, spesialister i akuttmedisin, en ingeniør, en miljøkonsulent osv. Joda, mange av disse personene eksisterer nok - men jeg tipper at om noen faktisk tar seg tid til å gå igjennom listen så vil en se at det er mange eksempler på de to første jeg kom med, og så vil ganske mange sikkert være uvitende til at de står der eller ikke villig til å uttale seg. Og det er ikke mye krav som stilles til å føres opp heller. Det er fortsatt mulig å signere seg på listen(link på siden), og kravene for å føres opp er: - man må være en lege eller ha vært - eller man må ha doktorgrad(veldig vag definisjon - en kan ha doktorgrad i MYE) - eller man må være en forsker eller profesjonell med vitenskapelige artikler som omfatter biologiske effekter fra EMF Så i praksis kan en lege i langtvekkistan med ekspertise innen benbrudd føre seg opp på listen. Eller bli ført opp av andre. Listen ser imponerende ut. Og når lista er såpass lang er det tidkrevende å verifisere. Kanskje litt av poenget så det ikke blir gjort? Kildekritikk? Neida. 5
Druid Skrevet 16. april 2020 #37 Skrevet 16. april 2020 16 timer siden, Sielri82 skrev: Hvorfor er det så lite snakk om virkningene til 5G i mediene? Og selvfølgelig masse skriverier om folk som har brent ned 5G master pga konspirasjonsteorier om at 5G sprer koronavirus. Er det et forsøk på å dysse ned at 5G kan ha dårlige helseinnvirkninger? Jeg og mannen min har slitt med hodepine og nakkesmerter i en måned nå. Naboen forteller at hun går med konstant hodepine og mannen min forteller meg at mange av kollegaene hans også forteller om hodepine og verk i kroppen. Alle har testet negativt på korona-prøvene. Jeg googlet 5G og hodepine og ser at allerede før lanseringen av 5G (13.03.20) var det 260 leger og forskere som advarte mot 5G og strålefare. Hvorfor blir ikke dette fremmet i mediene? Gitt at det for øyeblikket er to eller 3 områder i hele Norge der det er bygd ut med 5G sendere på nye frekvenser, så er jeg nå veldig interessert i hvor du bor. Spesielt siden noen av disse områdene nærmest ikke har ett eneste bolighus. Store deler av utbyggingen skjer ved å bytte ut 4G utstyr, og kjører på eksisterende frekvenser. 5G er først og fremst en endring i hvordan datastrømmen brukes, ikke primært endring i frekvens og sendestyrke. 5
Illuminatum Skrevet 16. april 2020 #38 Skrevet 16. april 2020 16 timer siden, Sielri82 skrev: Hvorfor er det så lite snakk om virkningene til 5G i mediene? Og selvfølgelig masse skriverier om folk som har brent ned 5G master pga konspirasjonsteorier om at 5G sprer koronavirus. Er det et forsøk på å dysse ned at 5G kan ha dårlige helseinnvirkninger? Jeg og mannen min har slitt med hodepine og nakkesmerter i en måned nå. Naboen forteller at hun går med konstant hodepine og mannen min forteller meg at mange av kollegaene hans også forteller om hodepine og verk i kroppen. Alle har testet negativt på korona-prøvene. Jeg googlet 5G og hodepine og ser at allerede før lanseringen av 5G (13.03.20) var det 260 leger og forskere som advarte mot 5G og strålefare. Hvorfor blir ikke dette fremmet i mediene? Du vet at det er 5G på veldig få steder i Norge? 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #39 Skrevet 16. april 2020 Mange er uenige med disse forskerne og mener disse grenseverdiene er altfor høye. Det får man selvsagt mene, men hva annet skal man forholde seg til? De har gjort seriøse og vitenskapelige tester før de kommer med en anbefaling. Det ideelle er selvsagt et samfunn helt uten elektromagnetisk stråling men det "toget har gått" for mange tiår siden, for ikke å si flere hundre år siden. Anonymkode: 39c3f...21c
Sielri82 Skrevet 16. april 2020 Forfatter #40 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Illuminatum skrev: Du vet at det er 5G på veldig få steder i Norge? Ja jeg er klar over det. Jeg bor i Bergen og har ingen anelse hvor de har begynt å få opp mastene. Jeg bare reagerer på at så mange sliter med hodepine og synest det er interessant. Jeg lurer på om det har en sammenheng med at 5G blir testet og noen steder er kommet på plass. Selvfølgelig må det ikke være en sammenheng. Jeg ønsker bare at det skal være mer fokus på 5G. Er det virkelig nødvendig, trenger vi det? Hva er konsekvensene og hvilke fordeler er det med 5G?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå