Gå til innhold

Hva veier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Marye skrev:

Jeg spiser ikke så ekstremt store mengder skjønner du, må spise som en anorektiker for å gå ned 

Det er bare noe du føler pga medisinene. Du har gått opp 30kg fordi du har spist for mye. Når du går på de medisinene kan du ikke bruke sult og metthet som signaler dersom du ønsker å forbli slank. For å gå ned i vekt må man uansett spise mye mindre enn man gjør. Prøv å tenk på sulten som en mageknip eller vond rygg, ikke noe du skal døyve med mat. Dersom du virkelig ikke klarer å slutte å spise hadde jeg bedt legen om å bytte medisin.

Anonymkode: 6df4d...d0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veier litt over 60 tror jeg, rundt 168cm. bruker small/medium

Anonymkode: d9f9c...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 164 og veier 55 kg. Jeg har normal bmi, men kraftig beinbygning og noe muskler. Synes selv jeg er undervektig og vil legge på meg, men vekta fortsetter bare nedover. Lite kvinnelig med en kropp som passer best til en 12-åring

Jeg tror beinbygning og muskelmasse har betydning for hvor stor/liten man er, ikke bare vekt og høyde.

Anonymkode: ac12c...7e9

Da kan du prøve å gjette hvordan jeg såg ut på 54 kg og 178 cm😂😂 jeg såg vel mer ut som en 12 år gammel gutt😅

Anonymkode: d9748...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2020 den 1.19, Peppsi skrev:

Oi det var lite 😕 

Jeg er halvt asiatisk og høy forbrenning ligger naturlig i familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

165 cm høy og veier 75 kg. Bruker xs/s i overdeler og s/m i underdeler. Til og med legen min ble overrasket over hvor mye jeg veier "for det ser ikke slik ut". Trener ganske mye og skal ned minst 10 kg. 

Anonymkode: 1f8d4...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

168 cm og ca 70 kg (trivselsvekta er 66-67 kg, men etter påsken strammer buksene litt ;). Bruker str. 40/42 el. L/XL.  Fornøyd med vekt/ størrelse, og har aldri slanket meg :) 

Anonymkode: de93d...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

178 høy, veier 63 kg. 
Bruker str M eller 38/40 i klær. Er 39 år og har gått ned 45 kg etter en slankeoperasjon for seks år siden. 

Anonymkode: fe7a7...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K23, 173 cm og veier rundt 76 kg. Aldri veid så mye før, selv om ingen skulle tro at jeg veier nesten 80 kg!

Jeg gikk opp nesten 15 kg det siste 18 månedene – trente flere ganger om dagen og passet mye på hva jeg spiste, så fikk jeg meg kjæreste/samboer og nå koser vi oss kanskje litt for mye med god mat og sofakos :) Det er hyggelig, men også veldig vanskelig å ikke kjenne seg igjen i egen kropp. Vant til å se bra ut og å få oppmerksomhet for det, identiteten og selvbildet forsvinner liksom litt...

Anonymkode: ccab2...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 cm høy og 67-69 kg. Str S/M i klær. 😊

Anonymkode: d09dd...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange naturlig slanke her som aldri har slanket seg ?

Anonymkode: f90c8...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2020 den 0.49, Sensi skrev:

Jeg er 169 og 60. Bruker M i underdel og overdel. 

Rart. Jeg er 169 og 65. Bruker S i over og underdel. Har et par ting i XS også. 

Anonymkode: d0ed9...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange naturlig slanke her som aldri har slanket seg ?

Anonymkode: f90c8...751

Ikke jeg. Gikk ned 25 i fjor. 

Anonymkode: d0ed9...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange naturlig slanke her som aldri har slanket seg ?

Anonymkode: f90c8...751

Jeg har aldri vært stor. Var syltynn frem til puberteten. Type spiste voksen porsjoner fra barnehagealder. Pluss forrett og dessert. Kunne spise et halvt brød med syltetøy som mellommåltid da jeg var 5 år.

Fikk litt valpefett da puberteten slo inn. Ble syltynn igjen.

Fikk litt valpefett tilbake da jeg begynte å feste. Mye alkohol og junk. La om igjen i tidlig 20 årene med sunnere kosthold og trening og mistet alt veldig raskt. 
 

Jogget jevnt frem til inntil 1 år siden. Nå er det hverdagsaktivitet og småbarnsmor livet med mye turer. Er fremdeles slank med bmi på 17/18. Da spiser jeg 4 næringsrike måltider om dagen med mye proteiner, sunt fett, grønnsaker, frukt og trege karbohydrater.

Kan fint skeie ut med noe sukker, men er sjeldent jeg har lyst på det.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

161 cm og 63,5 kg nå nettopp.

Ser ut til å gå ned en kilo i uken nå når vi har litt "gjemmekontor" og litt vanlig kontor.
Regner med det stabiliserer seg de neste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2020 den 19.33, WhisperingWind skrev:

Du kan ikke gå opp til 90 kg med anorektiker diett...

Nei men man kan gå opp mange kilo på medisiner mot psykisk sykdom. Av medisinen selv. Bivirkninger. Så skal man jo ikke stå og slenge om vekta til folk som er syke og går opp som følge av dette. Nå er det på tide og droppe temaet.

Anonymkode: 327b9...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest WhisperingWind
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men man kan gå opp mange kilo på medisiner mot psykisk sykdom. Av medisinen selv. Bivirkninger. Så skal man jo ikke stå og slenge om vekta til folk som er syke og går opp som følge av dette. Nå er det på tide og droppe temaet.

Anonymkode: 327b9...159

Det har jeg aldri gjort heller. Ts sa etterpå at hun måtte spise som en anorektiker for å gå ned og det er feil. Hadde hun gjort det hadde hun rast ned i vekt. Hun er ikke dømt til å være overvektig etter medisiner. Spiser hun normalt og er mer hverdagsaktiv så har ikke kroppen noen annet valg enn å gå ned i vekt. 
 

Ingen er er unntaket av den regelen med mindre, som jeg nevnte, man har lagt stoffskifte, men da kan man få medisiner mot nettopp det. Ingen er dømt til å være overvektig med mindre de spiser mer enn de forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WhisperingWind skrev:

Det har jeg aldri gjort heller. Ts sa etterpå at hun måtte spise som en anorektiker for å gå ned og det er feil. Hadde hun gjort det hadde hun rast ned i vekt. Hun er ikke dømt til å være overvektig etter medisiner. Spiser hun normalt og er mer hverdagsaktiv så har ikke kroppen noen annet valg enn å gå ned i vekt. 
 

Ingen er er unntaket av den regelen med mindre, som jeg nevnte, man har lagt stoffskifte, men da kan man få medisiner mot nettopp det. Ingen er dømt til å være overvektig med mindre de spiser mer enn de forbrenner.

Vil bare påpeke at anoreksi ikke er en diett, det er en psykisk sykdom.

Anonymkode: 115d6...a52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...