Gå til innhold

To blir til tre?

FruE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

29 uker! :gratulerer:

Det føles jammen godt å telle ned mot termin. For hver uke av graviditeten som er tilbakelagt, blir det hele litt mer virkelig, og sannsynligheten for at alt går bra blir større og større.

Det har vel egentlig ikke skjedd så mye på babyfronten siden sist jeg var her inne... Teller spark og krysser av i skjema hver kveld. Har begynt å lese delen om tredje trimester i Gro Nylanders bok "På vei". Kjøpte en fin amme-bh i går, og en som er mer som en amme-sports-bh (ikke fullt så lekker...). Har fått mail om at Skip Hop stellevske er sendt, men har ikke fått den enda. Det var vel det tenker jeg. Nei ikke helt!! Vi har nemlig kjøpt ny bil!! Det er jo forsåvidt babyrelatert, vi hadde nok klart oss en stund til med vår lille bil hvis vi ikke ventet pjokken. Men nå har vi altså kjøpt en helt ny Avensis stasjonsvogn, så da har vi rikelig med plass til barnesete, barnevogn og diverse stæsj!

Nå skal jeg bake rundstykker til middagsbesøk, har definitivt blitt litt mer husmor i det siste. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 uker! :gratulerer:

Gratulerer med 29 uker! :smilyblomst:

Det føles jammen godt å telle ned mot termin. For hver uke av graviditeten som er tilbakelagt, blir det hele litt mer virkelig, og sannsynligheten for at alt går bra blir større og større.

:Nikke: Sånn føler jeg det også!

Ellers grattis med ny bil! Vi har allerede stasjonsvogn, veldig fint når man skal ha barn!

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 29 uker!  :smilyblomst:

:Nikke: Sånn føler jeg det også!

Ellers grattis med ny bil! Vi har allerede stasjonsvogn, veldig fint når man skal ha barn!

Ha en fin uke!  :klem:

Takk for gratulasjoner og klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi kjøpt lik vogn som dere! :hoppe:

Gratiss!! Den er jo bare så utrolig fin! Vognen vår står fortsatt på stuen, og de fleste som er på besøk må jo bort og teste den litt. Alle blir meget positivt overrasket over hvor lett den er å trille, og særlig hvor lett det er å svinge med den. Så det var nok et godt kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Stikker innom for å takke for gode kjoleråd inne på graviditetsforumet! Og her i boken din virker det jo som et veldig koselig sted å være også! Ha en fin torsdag - og til lykke med 29 uker! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  :vinke: Stikker innom for å takke for gode kjoleråd inne på graviditetsforumet! Og her i boken din virker det jo som et veldig koselig sted å være også! Ha en fin torsdag - og til lykke med 29 uker!  :smilyblomst:

Bare hyggelig å kunne hjelpe! Det er utrolig viktig å føle seg flott også når man er gravid, ja kanskje enda mer da enn ellers. Og det er jo virkelig ikke mye som er vakrere enn en velstelt og velkledd gravid kvinne!

Velkommen tilbake til boken min anytime! Hmmmm... Fikk lyst på sushi når jg så navnet ditt! Har bare spist det en gang hittil i svangerskapet, og da spiste jeg kun noen "sikre", fritert scampi eller noe sånt. Men det er jo supergodt, så tror jeg må ta en tur snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know - elsker sushi!! Men det har blitt betraktelig færre slike måltider etter at jeg ble gravid. Men det er jo som du sier mange gode varianter som vi kan spise også da. Og ang. antrekk - kunne ikke vært mer enig. Jeg har tenkt å finne en rålekker mammakjole til bryllupet, koste hva det koste vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å finne en rålekker mammakjole til bryllupet, koste hva det koste vil!

:ler: Som jeg skulle sagt det selv!

Tror jeg må ta meg en tur inn i dagboken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Var du på Ikea i går! Morsomt! Vi skal på Ikea i dag. (Oslo, ikke i Bergen). Ser liksom ut til at vi gjør samme ting på omtrent samme tidspunkt.

Var det barneutstyr dere så på, eller?

Plutselig tilbake igjen!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 30 uker i går!

I dag var vi på kontroll hos jordmor, og heldigvis ser alt bra ut. Blodprosenten hadde gått litt mer ned, men jordmor sier det er helt normalt. Hadde lagt på meg et par kilo de siste 4 ukene, men det er vel også normalt. Fortsatt under 10 kg totalt hittil, så jeg har ikke panikk! Hjertet til pjokken slo fint, og han ligger med hodet nedover. Hun sa at han fortsatt kan snu seg i noen uker, så det er fortsatt ingen garanti for at det ikke blir setefødsel. Får bare håpe på det beste! Dette var forresten første kontroll med ny jordmor, og heldigvis var hun her også kjempegrei. Hun snakket en del om amming, og ga meg en bok som jeg kunne begynne å lese i. Da hun så på helsekortet at jeg har hatt blodpropp tidligere, ville hun sjekke opp i om jeg skulle få ekstra oppfølging. Hverken fastlegen eller forrige jordmor har sagt noe om det. Men jammen ringte hun ikke og sa at joda, vi kom til å bli kalt inn for spesiell oppfølging. Det var mannen som snakket med henne, så jeg vet ikke hva det innebærer. Uansett flott at de følger opp hvis de anser det som en risiko.

Sitter og svetter over tredje skjema i mor & barn undersøkelsen. Det tar tid, og ikke alt er like lett å svare på, men det er greit å oppsummere og tenke litt gjennom ting også. Har bare hatt totalt fem kontroller hos jordmor/lege ser jeg. Synes det høres lite ut, men det er jo i.h.h. til det som er vanlig. Blir fire uker til neste gang også, men så øker de kanskje på?

Hadde en flott helg i Oslo! Det ble litt mye trasking, så jeg har fått lide for det... Men urolig koselig å være med gode venninner, spise god mat osv. Var en tur på Den kule mage, men må si jeg ble ganske skuffet. Synes ikke de hadde noe fint, i tillegg var butikken ganske så rotete og lite innbydende. Virket MYE bedre på nettsiden deres.

I dag fikk jeg endelig sendt mannen på posten for å hente Skip Hop vesken, den er kjempefin!! Virker som kvaliteten er bra også, så den er vi fornøyd med. Mannen hentet også pakke fra mamma som hadde kjøpt og strikket en del babyklær. Jeg var litt skeptisk, for vi har ganske ulik smak. Men det var utrolig mye fint!! Så nå mangler vi bare noen strømpebukser og sokker, et par sparkebukser og et par pysjer i de minste str. Stikker innom en venninne som driver barnebutikker en dag, og satser på at jeg får de siste tingene på plass. Mamma hadde forresten også sendt et sånt håndkle med hette på som jeg hadde når jeg var liten! Utrolig koselig med Rødhette og ulven på!

Mannen har satt i gang med opprydding på det som er kontor/gjesterom per i dag, så smått om senn blir vi mer og mer klar for å ta i mot den lille pjokken vår :hjerter: Han har også skrudd sammen sengen, og den ble kjempefin. Så når vi får lønn drar vi nok ut på madrass- og dyne-shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Var du på Ikea i går! Morsomt! Vi skal på Ikea i dag. (Oslo, ikke i Bergen). Ser liksom ut til at vi gjør samme ting på omtrent samme tidspunkt.

Var det barneutstyr dere så på, eller?

Vi kikket litt på noen babyting ja! Men kjøpte vel bare en hvit sengekant til han tror jeg. Tenkte å kjøpe en kommode, men synes ikke de virker veldig solide. Mannen mener at pjokken må ha en kommode som tåler at man smeller skuffene på plass, for det hadde nemlig han når han var liten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 30 uker! :klem:

Høres ellers ut som dere har kontroll på forberedelsene ja! :)

En sånn sengekant fra IKEA har vi også kjøpt. Jeg må forresten sørge for å få bestilt Skip Hop-stelleveske også, har tenkt på det lenge. Er blant de få tingene vi mangler nå.

Og så minnet du meg på at jeg må få fyllt ut de siste skjemaene i Mor-barn-undersøkelsen...

Bra at du får ekstra oppfølging ift blodpropp, alle gravide har jo i utgangspunktet økt risiko, særlig etter 6 mnd. (Dette tenkte jeg spesielt på da vi skulle til USA, pga den lange flyturen. Men det gikk bra med meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker i går! Og det føles fantastisk å være gravid!!!

Merker at nedtellingen er med litt skrekkblandet fryd nå! Ni uker er ikke lenge i det hele tatt! Formen min er kjempefin for tiden, og jeg kunne gjerne vært gravid leeeeeeenge, når jeg har det så bra. Nå vet jeg hva det vil si å være gravid, men vi aner jo ikke hva som venter oss når vi plutselig sitter der med babyen vår. Litt skummelt ja! Samtidig gleder jeg meg til han er født, og jeg forhåpentligvis får bekreftet at han er frisk og velskapt. Oppi all kosen med å være gravid, er det til tider slitsomt med disse bekymringene som kommer snikende.

I helgen har vi både trent, gått lang tur, vært på byen, ryddet på kommende barnerom, hatt middagsbesøk, deltatt på årsmøte i "mitt" parti og slappet av! En perfekt helg rett og slett! Det er viktig å nyte våre siste helger der vi kan bare være kjærester, uten å ha en liten pjokk å ta hensyn til.

Denne uken er det lønn for oss begge, så til helgen drar vi nok på shopping for å kjøpe de siste store tingene. Det blir greit å få sengen klar synes jeg. Og om ikke mange ukene skal jeg nok pakke sykehusbagen også. Man vet jo aldri, og jeg liker å være velorganisert og ha de tingene jeg trenger til enhver tid.

Nå er det bare seks uker igjen på jobb, og det er litt rart å tenke på! Har jo allerede jobbet syv uker etter jul, og det har gått kjempefort. Merker at jeg begynner å gi mer og mer slipp på ting, og at jeg faktisk synes det er helt greit! Rett etter jul var jeg superstresset pga alt jeg måtte gjøre før permisjonen, men nå har jeg en mye mer avslappet holdning til det. Så de har tydeligvis helt rett alle de venninnene som sier at de har hatt mindre og mindre fokus på jobb etterhvert som permisjonen har nærmet seg. Trodde (som med mange andre ting...) at dette ikke skulle gjelde meg, men naturen går tydeligvis sin gang i mitt liv også!

Det eneste som er negativt med å være gravid for tiden, er at jeg er så utrolig sentimental. Gråter både for Peony her inne, for naboen som døde i helgen, for en venninnes far som har fått tilbakefall med kreft osv. I tillegg til at jeg selvsagt føler med de som blir direkte rammet, får jeg angst for at noe skal skje med mannen, foreldrene mine eller noen andre som står meg nær. Grubler mye mer enn vanlig på hvor sårbart livet er. Vet ikke helt hvordan det skal går når jeg skal i begravelse denne uken, men håper det går greit på tross av hormoner som herjer vilt. Det som er positivt oppi alt dette, er jo at man setter mye mer pris på hver dag man har sammen med de menneskene man er glad i. Og det kan nok være en nyttig tankevekker for oss alle! Hormonene nå i svangerskapet har nok også medført at mannen har fått gjennomgå mer enn vanlig, så nå har jeg lovet meg selv å være snill!!! Han er jo bare verdens beste! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig som tiden går ja, og som disse hormonene tuller med oss... Lurer på tiden vil gå like fort når babyen er ute jeg (tipper det...) og hvordan det blir med hormonene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsener Cr@sh og Grooo!

I dag fikk jeg se pjokken på ultralyd igjen! Var innkalt til Kvinneklinikken for ekstra oppfølging i forbindelse med at jeg har hatt blodpropp for noen år siden. Jeg fikk forståelsen av at de bare skulle ta en blodprøve, så mannen var dessverre ikke med :forvirret: Men jammen ville de ta ultralyd for å sjekke at fosteret vokser som normalt, og det gjør han heldigvis! Legen hadde dårlig tid, så det gikk kjapt for seg. Fikk ikke tid til å nyte synet som da vi var på ordinær ultralyd. Men det var uansett betryggende å se han svømme rundt der inne! Og ikke minst at målene er fine. Såvidt jeg så kom det opp 11.04. på et mål og 14.04. på et annet, så det tyder vel på at han er litt større en "normalt" siden terminen ble satt til 18.04. på ordinær UL.

Vel, det var den hyggelige delen av besøket på KK!

Det som ikke var fullt så hygglig er at jeg må begynne med blodfortynnende medisin, i form av sprøyter som jeg må sette i magen :tristbla: Vet ikke helt hvordan det skal gå, men må man, så må man! Skal tilbake i morgen for å lære å sette sprøyten. Jordmoren jeg snakket med var super, og sa at om jeg ikke får til å gjøre det selv i morgen, kan hun gjøre det, og så får jeg komme igjen i overimorgen for å prøve igjen. Hun foreslo også at jeg kan ta med mannen, så kanskje han kan gjøre det om jeg ikke klarer det selv. Så da blir han med! De var forøvrig sjokkert over at ikke fastlegen min hadde henvist meg for lenge siden, forsto det som alle gravide som har hatt blodpropp skal få blodfortynnende i svangerskapet.

En annen kjedelig nyhet i dag, var at jeg fikk vite at pga. blodproppen blir dette ikke ansett som et "normalt" svangerskap, og jeg får ikke lov til å føde på Storken, må på vanlig fødeavdeling. Hadde ikke bestemt meg 100% for Storken, men uansett kjedelig å ikke få velge.

Men, men, det som betyr aller mest er selvsagt at pjokken tilsynelatende har det kjempefint! Han hikker MYE for tiden, men det er bare kjempekoselig selv om jeg føler at jeg rister :ler:

Shoppet forresten noen skjønne klær i str 56/62 igår; to pysjer, body, sparkebukse, luer og votter. Nå mangler bare en sparkebukse eller to, strømpebukser og sokker i de minste strørrelsene.

Når jeg var på apoteket i dag, hadde de tilbud på tåteflasker, både Dr. Brown og Avent. Så da kjøpte jeg en av hver! Samt sov-i-ro til å ha med på føden (inspirert av sykehusbag-listen til Martha Stewart)!

Er fortsatt i super form, har det virkelig bra om dagen :danse:

Skal forresten på ny kontroll om fire uker, så da blir det enda en UL regner jeg med!! Ikke så galt at det ikke er godt for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt er fint med pjokken! :)

Dumt at du må ta sprøyter, men medisinen er vel helt nødvendig og du har jo heldigvis ikke så veldig mange ukene igjen til termin nå. Min kjære og jeg fikk en fin rutine med å sette sprøyter gjennom 4 sykluser da jeg holdt på med disse medisinene for å fikse livmoren og dermed klare å bli gravid. Det gikk kjempefint! Vi - dvs han - satte sprøytepenn (samme prinsipp som diabetes-sprøyter, tror jeg) hver kveld i 7 dager i magen min. På slutten satte jeg dem selv.

Lykke til! :klem:

Var ellers ikke klar over den dramatiske vendingen svangerskapet til Peony har tatt... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...