Maleficenta Skrevet 14. april 2020 #81 Skrevet 14. april 2020 På 13.4.2020 den 13.59, AnonymBruker skrev: Spørsmålet burde være: "Hvordan kan jeg som voksen forsøke å få et bedre forhold til min stesønn?" Anonymkode: 2fa12...2a4 Steslnnen er pr def. Voksen han også
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #82 Skrevet 14. april 2020 Sett grenser eller be mannen ta seg av alt han ikke gjør. Be mannen din vaske rommet og bade hans, siden han ikke gjør det selv. Be han vaske sine egne klær, gjør han ikke det så vil han til slutt gå tom for sokker og truser. Når han krangler med søsteren sin så går du og finner på noe koselig med henne for å vise han at han ikke belønnes med å være kranglefant. Ta med deg datteren deres på en lengre husmorferie, til foreldrene dine? til dine søsken? selvfølgelig når korona er over og det blir greit, eller lån ei hytte nå når man får reise dit og bli der i 2-3 uker. Forklar mannen at du ikke orker lengre, han må ta i et tak hvis ikke må du dra. Den tiden du er borte vil han tenke seg om å kanskje ta til vettet. Anonymkode: 727f2...ca4 2
Gjest Jon Are Skrevet 14. april 2020 #83 Skrevet 14. april 2020 16 timer siden, Sunnys skrev: Dette har du skrevet om før.. jeg tror rett og slett at stesønnen din ikke liker deg. Du skriver at du ikke klarer å bli glad i han, du kaller han for en drittunge.. dette sier veldig mye om deg som skal være voksen. Du virker umoden og lite reflektert- Sorry! men ungdom merker at han ikke er ønsket og at du ikke liker han, så ikke rart at han oppfører seg som han gjør. du vil ha din lille familie med mann og 8 åringen, mens han er i veien. husk; å være 19 år er ikke bare lett, han er voksen samtidig som han er ungdom og trenger kjærlighet, støtte og anerkjennelse. mat ungdommen ikke rydder etter seg er ikke uvanlig. Råder deg til å lese boken heldvig Montgomery har gitt ut nå, om ungdommer og foreldrerollen. du bør starte med deg selv, du har valgt en mann med barn fra før. Vær så snill å ikke ødelegg en flott ungdom som kanskje er usikker fra før! her bør du ta deg sammen!! Har lest innlegg du har skrevet om dette før. hilsen ei guttemamma som er gift med pappan deres, og er sjeleglad de slipper å forholde seg til stemødre som ikke liker de og ser på de som «i veien» kjærlighet er stikkordet ❤️ Dette er ingen flott ung mann, men en dysfunksjonell ungdom som er i ferd med å utvikle seg til et monster. Hvorfor,? Jo, fordi han får lov til å holde på sånn. Spiller ingen rolle om ham liker stemor eller ikke. En skal oppføre seg bra likevel . Det er moren til søsteren hans og farens kjæreste. Her bør får komme inn i bildet og virkelig ta en prat med sin sønn.han bør forlange respekt fra sin sønn og slå ned på destruktiv oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #84 Skrevet 14. april 2020 26 minutter siden, Jon Are said: Dette er ingen flott ung mann, men en dysfunksjonell ungdom som er i ferd med å utvikle seg til et monster. Hvorfor,? Jo, fordi han får lov til å holde på sånn. Spiller ingen rolle om ham liker stemor eller ikke. En skal oppføre seg bra likevel . Det er moren til søsteren hans og farens kjæreste. Her bør får komme inn i bildet og virkelig ta en prat med sin sønn.han bør forlange respekt fra sin sønn og slå ned på destruktiv oppførsel. Enig. Jeg er også guttemamma. Som kan grue meg til de skal flytte ut. Men alternativet er mye verre. Disse mannebarna er jo oppfostra til å bli sosiale tapere. Anonymkode: fa23a...48c 5
Kattugla Skrevet 14. april 2020 #85 Skrevet 14. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men TS har da hatt veldig lang tid på å sette sitt preg på situasjonen og ikke minst hjelpe til med å oppdra ste-sønnen som fortsatt var et barn når de flyttet sammen. Ts skriver at mannen vil at sønnen skal bo hjemme for å spare seg opp kapital... Skjønner at TS er glad i mannen sin, men tror du ikke mannen er glad i sønnen sin også ? Anonymkode: 50219...cb1 Hvordan i allverden ser du for deg at ts skulle lykkes med å oppdra gutten, så lenge far kjører "ingen grenser, ingen krav, ingen plikter" opplegget? 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #86 Skrevet 15. april 2020 Jeg skjønner ikke at det er stebarna som får skylden når det tydeligvis er foreldrene som har feilet. Anonymkode: 4d683...313 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #87 Skrevet 15. april 2020 Skjønner følelsen... snakk med samboer. Selvfølgelig på en finere måte enn du skrev her🙈 Men fortell han at oppførsel osv på stesønn sliter på deg, og sliter på forholdet. Han må få vite hvor belastende det er for deg. prøv å fokuser på det som er positivt med/mellom deg og stesønn. (Selv om jeg skjønner det kanskje er vanskelig å føle mye positivt når det står på) bli enig og snakk med samboeren din om at fra nå av, så lenge han tjener penger må han være med å betale litt mat og diverse. Han MÅ rydde og vaske eget bad og soverom. Virkelig, såpass må han klare. Han får hvertfall hjelpe til med klesvask. Du vasker klær for resten av familien også, så å kutte helt ut hans klesvask blir litt feil i min mening. Men han må virkelig begynne å bidra. Å det å krangle med ett så lite barn er jo ganske tåpelig. Prøv å få de to til å få litt kvalitetstid sammen, kanskje storebror kan lære han? På 8 noe? Gjøre noe, så det ikke blir bare frustrasjon mellom de to. Men også noe positivt? Skjønner dette er vanskelig. Men hold ut! Tenk om det ryker pga han nå, også angrer du fælt når han ikke bor der lengre.. jeg har følt litt på de samme følelsene selv, må jobbe mye med det. Tror man må snakke ut om ting og finne løsninger og positive tanker osv for å se klarere og for å motiveres til å holde ut. Start med en samtale med samboer 😊 Anonymkode: d7340...b54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå