AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #21 Skrevet 13. april 2020 Ikke lett... Hva irriterer deg mest, at han ikke betaler, at han ikke hjelper til, at du må vaske og rydde for han eller den dårlige stemningen? Hva med å prøve og få noe av det rettet opp, så det blir litt lettere å leve med. Hvis far mener stesønn ikke skal betale må han betale litt mer til fellesutgiftene (vet ikke hvordan set up dere har), ikke vask og rydd (så må sønnen ha det skittent eller så må far ta det), at han ikke hjelper til har jeg ikke noe tips til. Kanskje sett deg ned med mobilen du også og se hva som skjer;) og ifht dårlige stemningen, hjelper det å bare la han få fred? Anonymkode: 45496...afc 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #22 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo også at om jeg gir opp og flytter ut så blir jo felles barn i samme situasjon annenhver uke. For noe annet tror jeg er uaktuelt for samboer Anonymkode: c6e6d...13f Dette høres ut som en tynn unnskyldning. En 8 år gammel jente klarer bør ikke bli utsatt for en 19 år gammel storebror som konstant krangler med henne. Jeg tror du har en sterk sak, samme hva samboeren din synes er aktuelt. Anonymkode: 79789...609 7
Gjest O.G. Skrevet 13. april 2020 #23 Skrevet 13. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: i samboers familie så handler alt om barna og at barna skal ha det bra økonomisk. Økonomi er viktig i samboers familie. Mest mulig penger er bra. Så sålenge han jobber og tjener penger så er alle fornøyd. Anonymkode: c6e6d...13f Viktig å være snill hjemme også.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #24 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke lett... Hva irriterer deg mest, at han ikke betaler, at han ikke hjelper til, at du må vaske og rydde for han eller den dårlige stemningen? Hva med å prøve og få noe av det rettet opp, så det blir litt lettere å leve med. Hvis far mener stesønn ikke skal betale må han betale litt mer til fellesutgiftene (vet ikke hvordan set up dere har), ikke vask og rydd (så må sønnen ha det skittent eller så må far ta det), at han ikke hjelper til har jeg ikke noe tips til. Kanskje sett deg ned med mobilen du også og se hva som skjer;) og ifht dårlige stemningen, hjelper det å bare la han få fred? Anonymkode: 45496...afc Hele han irriterer meg nå, men det hadde hjulpet om han sluttet å krangle å lage bråk med søsteren sin... han skulle så absolutt bodd for seg selv. Han hater jo dette livet. Og ja, han skulle fått fred, men vi bor under samme tak alle sammen, så dette er jo litt vanskelig om han ikke sitter på rommet sitt når han er hjemme. Akkurat nå, O.G. skrev: Viktig å være snill hjemme også. Helt enig med deg. Anonymkode: c6e6d...13f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #25 Skrevet 13. april 2020 Hadde ikke nølt med å kaste stesønnen på 19år ut av huset når han holder på slik som han gjør. Dere er flere som bor i det huset og da er det fullstendig feil at han skaø opptre som en tyran og tro at det er hans hus og hjem. Anonymkode: ab7df...a69 9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #26 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde ikke nølt med å kaste stesønnen på 19år ut av huset når han holder på slik som han gjør. Dere er flere som bor i det huset og da er det fullstendig feil at han skaø opptre som en tyran og tro at det er hans hus og hjem. Anonymkode: ab7df...a69 Hadde heller ikke nølt med det dersom jeg hadde samboer på mitt lag... det er jo det han helst ønsker. Å være konge over eget hus. Men da følger jo kostnader, husarbeid osv med. Og det gidder han ikke Anonymkode: c6e6d...13f 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #27 Skrevet 13. april 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stesønnen min er 19 år og har ikke planer om å flytte ut før om minst 1,5 år. Han ER dårlig stemning. Er konstant sur, krangler konstant med søster på 8!!! År, gjør ikke en dritt hjemme(vasker ikke eget bad, og soverom engang), betaler ingenting, bidrar med ingenting positivt i huset og er bare en ekstra utgift, gir ekstra klesvask osv. Og han kunne egentlig tenkt seg å bo her for seg selv, men er gnien og vil helst kun tjene men å ikke bruke penger. Faren syns dette er greit. Jeg holder snart ikke ut... det går også ut over forholdet til stesønn at han bort her. Jeg nærmer meg å hate fyren. men det er 1,5 år... jeg kan ikke la ett forhold gå i vasken pga. En drittunge som forhåpentligvis skal bli voksen snart. Jeg må holde ut, for når stesønn ikke er her har vi ett bra forhold. Dessuten så har vi ett barn sammen. har noen gode tips til hvordan jeg kan beholde roen og få tiden til å gå fort frem mot utflytting? Evt. Hvordan keg kan framskynde utflytting? Anonymkode: c6e6d...13f For min del høres det ut som han ikke har det så bra med seg selv. Kanskje en idé å snakke med han? Eventuelt faren. Lag også regler om at han må rydde/vaske rommet sitt og badet sitt en gang i uken. Hvis ikke kan han ikke bo her. Han sparer jo også til penger og bruker minst mulig, det synes jeg er fornuftig. Kanskje hvis dere har råd så kan dere legge litt penger i en sparekonto dere har tilgang til for at han rydder og oppfører seg. Ikke noe galt i det. Anonymkode: b891c...ed3 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #28 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For min del høres det ut som han ikke har det så bra med seg selv. Kanskje en idé å snakke med han? Eventuelt faren. Lag også regler om at han må rydde/vaske rommet sitt og badet sitt en gang i uken. Hvis ikke kan han ikke bo her. Han sparer jo også til penger og bruker minst mulig, det synes jeg er fornuftig. Kanskje hvis dere har råd så kan dere legge litt penger i en sparekonto dere har tilgang til for at han rydder og oppfører seg. Ikke noe galt i det. Anonymkode: b891c...ed3 Problemet med gutten er at han ønsker å bo for seg selv, helt alene. Derfor har han det ikke bra her. Problemet er at når man bor for seg selv så følger ansvar med, og ansvar er ikke noe han har noe forhold til Anonymkode: c6e6d...13f 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #29 Skrevet 13. april 2020 Og da lar han det går ut over de «idiotene» som bor under samme taket... fordi han irriterer seg over hver minste ting. Selv om det er hans manglende ansvarsfølelse som er problemet. Anonymkode: c6e6d...13f 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #30 Skrevet 13. april 2020 Jeg forstår ikke dette. Du skriver at stesønn er i jobb, og at han hater å bo sammen med dere. Så hvorfor gjør han det da? Og hvorfor innser du ikke at samboeren din ikke respekterer deg, slik man skal i et forhold? De to bryter deg jo ned, og datteren din lærer at det er sånn det skal være 😔 Anonymkode: 3e4be...bcd 13
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #31 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke dette. Du skriver at stesønn er i jobb, og at han hater å bo sammen med dere. Så hvorfor gjør han det da? Og hvorfor innser du ikke at samboeren din ikke respekterer deg, slik man skal i et forhold? De to bryter deg jo ned, og datteren din lærer at det er sånn det skal være 😔 Anonymkode: 3e4be...bcd 👆 Anonymkode: c6e6d...13f 9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #32 Skrevet 13. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet burde være: "Hvordan kan jeg som voksen forsøke å få et bedre forhold til min stesønn?" Anonymkode: 2fa12...2a4 Stesønn ER voksen. Anonymkode: 26c10...21b 9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #33 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke dette. Du skriver at stesønn er i jobb, og at han hater å bo sammen med dere. Så hvorfor gjør han det da? Og hvorfor innser du ikke at samboeren din ikke respekterer deg, slik man skal i et forhold? De to bryter deg jo ned, og datteren din lærer at det er sånn det skal være 😔 Anonymkode: 3e4be...bcd Takk som bryr deg ❤️ Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: c6e6d...13f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #34 Skrevet 13. april 2020 Feil, han er voksen og du behandler han som et barn. Da får du det også! Forstår du ikke enkel fornuft? Anonymkode: 389de...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #35 Skrevet 13. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stesønn ER voksen. Anonymkode: 26c10...21b Ja, men så er stemor eldre og mer erfaren. Anonymkode: b891c...ed3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #36 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk som bryr deg ❤️ Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: c6e6d...13f Så hiv han ut. Han har ingen rett til å bo hjemme med en slik oppførsel. Det er du og din samboer som bestemmer i huset å ikke han. Anonymkode: ab7df...a69
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #37 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Feil, han er voksen og du behandler han som et barn. Da får du det også! Forstår du ikke enkel fornuft? Anonymkode: 389de...6d8 Eeh... han er voksen, men oppfører seg som ett barn, og blir behandlet deretter. ville jeg heller sagt... Anonymkode: c6e6d...13f 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #38 Skrevet 13. april 2020 For det første ville heg sluttet å vaske klærne hans, om sambo ikke er enig, slutt å vaske hans også. Så får mannen vaske for seg selv og sønn. Hjelper det å ta nette når det er mat? (Om vurdert å ta det) ikke lett med ungdom i hus. Jeg har en selv og sliter med å få ungdommen til å hjelpe. Så jeg bretter ikke klærne. Sender de bare med i en balje. Bruker ikke tlf når vi spiser sammen. Ellers blir det noen runder med kjeft før det gjøres noe Anonymkode: 0fa9f...52c 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #39 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hiv han ut. Han har ingen rett til å bo hjemme med en slik oppførsel. Det er du og din samboer som bestemmer i huset å ikke han. Anonymkode: ab7df...a69 Skulle ønske det var så enkelt.. men som du skriver her: det er meg OG samboer som bestemmer... samboer ønsker ikke å hive ut sønnen sin Anonymkode: c6e6d...13f 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #40 Skrevet 13. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele han irriterer meg nå, men det hadde hjulpet om han sluttet å krangle å lage bråk med søsteren sin... han skulle så absolutt bodd for seg selv. Han hater jo dette livet. Og ja, han skulle fått fred, men vi bor under samme tak alle sammen, så dette er jo litt vanskelig om han ikke sitter på rommet sitt når han er hjemme. Helt enig med deg. Anonymkode: c6e6d...13f Hvis du er kommet så langt at hele han irriterer deg, er jeg redd du ikke kommer unna og snakke med samboeren din. Plutselig en dag sier det stopp og så kan du ikke mer... Jeg har vært der du var, og endte opp med å forlate «mitt livs kjærlighet». Og jeg vet han angrer for at han ikke reagerte på mine advarsler tidligere. Så er du sikker på at samboeren din forstår alvoret? Dette er absolutt ikke en god løsning, men kunne din samboer gått med på at dere hjelper med husleie det første året? Bare for å få han ut av huset. Jeg tror du knekker snart og skal ta dette veldig på alvor:( Anonymkode: 45496...afc 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå