Matas Skrevet 14. april 2020 #61 Skrevet 14. april 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger og samtlige svar til dette. - Matas, mod.
Sunnys Skrevet 14. april 2020 #62 Skrevet 14. april 2020 Dette har du skrevet om før.. jeg tror rett og slett at stesønnen din ikke liker deg. Du skriver at du ikke klarer å bli glad i han, du kaller han for en drittunge.. dette sier veldig mye om deg som skal være voksen. Du virker umoden og lite reflektert- Sorry! men ungdom merker at han ikke er ønsket og at du ikke liker han, så ikke rart at han oppfører seg som han gjør. du vil ha din lille familie med mann og 8 åringen, mens han er i veien. husk; å være 19 år er ikke bare lett, han er voksen samtidig som han er ungdom og trenger kjærlighet, støtte og anerkjennelse. mat ungdommen ikke rydder etter seg er ikke uvanlig. Råder deg til å lese boken heldvig Montgomery har gitt ut nå, om ungdommer og foreldrerollen. du bør starte med deg selv, du har valgt en mann med barn fra før. Vær så snill å ikke ødelegg en flott ungdom som kanskje er usikker fra før! her bør du ta deg sammen!! Har lest innlegg du har skrevet om dette før. hilsen ei guttemamma som er gift med pappan deres, og er sjeleglad de slipper å forholde seg til stemødre som ikke liker de og ser på de som «i veien» kjærlighet er stikkordet ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #63 Skrevet 14. april 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner dere.. men det er ikke så enkelt. Jeg tar ansvar ved å snakke med åtteåringen om at brorens oppførsel ikke er greit, at jeg forstår frustrasjonen hennes og at det er han som gjør feil, ikke hun... jeg forsvarer hun når det trengs, og jeg setter ned foten. Men det er jo en evig dårlig stemning i dette huset.. Anonymkode: c6e6d...13f Du vet at du bidrar til å sette søsknene MOT hverandre? På 1.5 år kan relasjonen mellom dem være ødelagt for alltid. Og samboerskapet ditt...vel, det er bare enda dårligere. Du kan jo flytte ut for en periode. En periode på 1.5 år. (Og hvorfor du godtar at ikke samboeren din vasker hans rom, klær og bad...det er helt uforståelig for meg. Hvorfor i helvete er det din jobb? ) Anonymkode: fa23a...48c 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #64 Skrevet 14. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Stesønnen min er 19 år og har ikke planer om å flytte ut før om minst 1,5 år. Han ER dårlig stemning. Er konstant sur, krangler konstant med søster på 8!!! År, gjør ikke en dritt hjemme(vasker ikke eget bad, og soverom engang), betaler ingenting, bidrar med ingenting positivt i huset og er bare en ekstra utgift, gir ekstra klesvask osv. Og han kunne egentlig tenkt seg å bo her for seg selv, men er gnien og vil helst kun tjene men å ikke bruke penger. Faren syns dette er greit. Jeg holder snart ikke ut... det går også ut over forholdet til stesønn at han bort her. Jeg nærmer meg å hate fyren. men det er 1,5 år... jeg kan ikke la ett forhold gå i vasken pga. En drittunge som forhåpentligvis skal bli voksen snart. Jeg må holde ut, for når stesønn ikke er her har vi ett bra forhold. Dessuten så har vi ett barn sammen. har noen gode tips til hvordan jeg kan beholde roen og få tiden til å gå fort frem mot utflytting? Evt. Hvordan keg kan framskynde utflytting? Anonymkode: c6e6d...13f Dette kaller jeg dårlig oppdragelse beklager! men han skal bli disiplinert til å kunne ta vare på seg selv før man er 18 og ivertfall når man er 18 sånn han greier seg selv når han flytter for seg selv uten å utnytte andre. Han skal være selvstendig nå, det er en normal fase i livet!! At han ikke betaler for at han får bo der som om han bor på et grais hotell med tjener og gratis mat synes ikke jeg er greit. dette kan gå ut over han hvordan han velger å ta tak i ting for resten av livet hvis ikke han blir kastet ut nå for at han ikke tar ansvar Eller ikke blir disiplinert hjemme, det er fedres jobb. Tough love! Fedre skal dispiplinere sønnen sinn sånn di blir skikkelige menn dette er idiotisk. Anonymkode: e23a9...15f 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #65 Skrevet 14. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg nærmer meg å hate fyren. men det er 1,5 år... jeg kan ikke la ett forhold gå i vasken pga. En drittunge som forhåpentligvis skal bli voksen snart. Wow, dette sier veldig mye om deg som person. Anonymkode: f4faa...b52 2
Madebyme94 Skrevet 14. april 2020 #66 Skrevet 14. april 2020 Herregud for en måte å skrive på, du virker veldig umoden og kan se for meg den gutten ikke liker deg heller. Og det kan jeg forstå, for på den måten du skriver på er langt ifra voksent. Folk kommer med masse gode tips og du fortsetter å rakke ned på den gutten der. Kan jeg spørre hvor gammel du er? At du skriver du nesten hater han og at han er en drittunge sier svært mye om deg som person, og det er langt ifra normal oppførsel. Begynn med deg selv før du kan trampe ned på andre. For tydelig virker det som at du kan være problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #67 Skrevet 14. april 2020 Send han på folkehøgskole, han høres ut som han trenger gode opplevelser, og der må du vaske klærne selv😚 Anonymkode: 8818a...13c 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #68 Skrevet 14. april 2020 Jeg forstår ikke hvorfor enkelte her her mener at TS er en fæl stemor. Hun har vært i den familien i minst 9 år (felles datter på 8), og mest sannsynlig hatt ansvar for 100% i det hjemmet. Tviler på at far gjør noe, siden han ikke har oppdratt sønn til å delta i arbeidsopgaver. De er nå 3 voksne i det hjemmet, og TS er den eneste som gjør noe. Vet ikke om TS er i jobb. Hvis ikke, skal hun selvfølgelig gjøre mer enn de andre, MEN hun skal likevel behandles med respekt. Bare en sånn ting som at den voksne sønnen sitter med mobil ved matbordet er jo fullstendig respektløst for den som har lagd maten. Faren er kun opptatt av penger, sier TS. Det han har gjort med sønnen er rett og slett omsorgsvikt. Han har jo ikke lært sønnen sin det en voksen mann skal kunne, verken med oppgaver eller normal oppførsel. Og den 8-årige datteren lærer at dette er normalt. At mennene bestemmer, og gjør som de vil. Nå skal jeg komme med en antagelse. TS har bitt tennene sammen og holdt ut i minst 9 år. Nå klarer hun naturlig nok ikke mer. Det betyr at hun har bittelitt kamplyst igjen. Hva skal hun bruke den til? Å flytte, eller en siste krampetrekning for å få mannen til å ta tak? Hun er glad i mannen sin. For min del er en 19-åring voksen. Han jobber og vil helst ikke bo hjemme. Altså må han ut. Faren er pengesterk, og ikke interessert i å gjøre noe med situasjonen. Ville bedt han hjelpe sønnen økonomisk med egen bolig da (siden sønnen er totalt ødelagt bortskjemt likevel). Hvis TS fortsetter sånn som det er nå, så utsletter hun seg selv fullstendig. Anonymkode: 3e4be...bcd 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #69 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send han på folkehøgskole, han høres ut som han trenger gode opplevelser, og der må du vaske klærne selv😚 Anonymkode: 8818a...13c Han hadde trengt et år i Forsvaret også 🙂 Anonymkode: 3e4be...bcd 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #70 Skrevet 14. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde heller ikke nølt med det dersom jeg hadde samboer på mitt lag... det er jo det han helst ønsker. Å være konge over eget hus. Men da følger jo kostnader, husarbeid osv med. Og det gidder han ikke Anonymkode: c6e6d...13f Troll, du skapet dårlig stemning på gøy Anonymkode: 8818a...13c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #71 Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor enkelte her her mener at TS er en fæl stemor. Hun har vært i den familien i minst 9 år (felles datter på 8), og mest sannsynlig hatt ansvar for 100% i det hjemmet. Tviler på at far gjør noe, siden han ikke har oppdratt sønn til å delta i arbeidsopgaver. De er nå 3 voksne i det hjemmet, og TS er den eneste som gjør noe. Vet ikke om TS er i jobb. Hvis ikke, skal hun selvfølgelig gjøre mer enn de andre, MEN hun skal likevel behandles med respekt. Bare en sånn ting som at den voksne sønnen sitter med mobil ved matbordet er jo fullstendig respektløst for den som har lagd maten. Faren er kun opptatt av penger, sier TS. Det han har gjort med sønnen er rett og slett omsorgsvikt. Han har jo ikke lært sønnen sin det en voksen mann skal kunne, verken med oppgaver eller normal oppførsel. Og den 8-årige datteren lærer at dette er normalt. At mennene bestemmer, og gjør som de vil. Nå skal jeg komme med en antagelse. TS har bitt tennene sammen og holdt ut i minst 9 år. Nå klarer hun naturlig nok ikke mer. Det betyr at hun har bittelitt kamplyst igjen. Hva skal hun bruke den til? Å flytte, eller en siste krampetrekning for å få mannen til å ta tak? Hun er glad i mannen sin. For min del er en 19-åring voksen. Han jobber og vil helst ikke bo hjemme. Altså må han ut. Faren er pengesterk, og ikke interessert i å gjøre noe med situasjonen. Ville bedt han hjelpe sønnen økonomisk med egen bolig da (siden sønnen er totalt ødelagt bortskjemt likevel). Hvis TS fortsetter sånn som det er nå, så utsletter hun seg selv fullstendig. Anonymkode: 3e4be...bcd Dette handlet mer om måten hun skriver ting på., det er langt ifra normalt å skrive sånne ting. Anonymkode: f4faa...b52
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #72 Skrevet 14. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han hadde trengt et år i Forsvaret også 🙂 Anonymkode: 3e4be...bcd Good one👍🏻 Sånne typer har godt av å lære å tenke som 1, fantastisk lagånd Anonymkode: 8818a...13c 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #73 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Wow, dette sier veldig mye om deg som person. Anonymkode: f4faa...b52 Hun har nok bitt alt i seg, og holdt ut alt for lenge. Minst 9 år, siden datter er 8. Er temmelig sikker på at det kun er her, på et anonymt forum, at hun tør å blåse ut. Ellers hadde ting vært ordnet hjemme. Antar at TS har blitt behandlet som en dørmatte hjemme i alle disse årene, med null respekt fra far og sønn. Prøv å ha litt forståelse for at hun trenger å blåse ut her da! Hun trenger støtte fra noen, siden hun ikke får det hjemme, med en mann som gir blaffen, og sikkert gjør like lite hjemme som sønnen. Anonymkode: 3e4be...bcd 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #74 Skrevet 14. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handlet mer om måten hun skriver ting på., det er langt ifra normalt å skrive sånne ting. Anonymkode: f4faa...b52 Jo, når man har møtt veggen etter mange år som dørmatte og null respekt fra mann og sønn, så er det helt normalt å ha behov for å blåse ut på et anonymt forum. Anonymkode: 3e4be...bcd 7
Kattugla Skrevet 14. april 2020 #75 Skrevet 14. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handlet mer om måten hun skriver ting på., det er langt ifra normalt å skrive sånne ting. Anonymkode: f4faa...b52 Det er vel fordi hun er sprekkferdig av frustrasjon som har bygget seg opp over lang tid? Hovedproblemet er jo at far er en svak voksen som ikke setter grenser og tillater så respektløs oppførsel fra sin voksne sønn. Men det er jo også et stort problem når en ung voksen som får lov til å bo gratis hjemme, velger å oppfører seg slik. Skjønt, denne oppførselen slutter han ikke med så lenge far godtar og tillater den. Hvis han mistrives så at han må ta det ut på 8-åringen er det ikke mer komplisert enn at han kan flytte for seg selv. Det er åpenbart på tide og til alles beste, også guttens. Jeg villle umiddelbart sluttet med ALL ektra service hvis jeg var ts, gutten klarer fint å vaske egne klær etc og hvis far mener det er viktig at gutten slipper å bruke fritiden sin på å vaske egne klær og holde sin del av huset noenlundes rent, kan far selv ta på seg den oppgaven. Jeg tror ikke bare gutten, men også far trenger å få konsekvenser for sine dårlige valg. Det virker som hittil har det vært slik at far velger minste motstands vei, dvs stiller ingen krav og setter null grenser, og forventer at andre (ts) rydder opp i alt rotet. Ikke rart han ikke ser problemet når det ikke går utover han selv! Ts trenger ikke være med på ytterligere bortskjemming og kanskje det å si nei til å være tjenestepike for denne trassige unge mannen, vil gjøre hele situasjonen litt lettere å leve med. 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #76 Skrevet 14. april 2020 Det er fare for at denne oppførselen blir langvarig TS.. Har selv en bror som bodde for lenge hjemme pga studier og arbeidsledighet. Han er nå høyt utdannet og både respektert og godt likt i de miljøer han vanker i. Greier seg godt. MEN! Med en gang han kommer hjem på besøk eller ferie til moren og faren vår så er han rett tilbake i de egoistiske baner som han var i da han bodde hjemme. Sur og tverr og tenker kun på seg og sitt. Setter seg i godstolen rett foran tv'en med egengitt vetorett på fjernkontrollen og hva som skal ses på på tv. Hjelper lite til og bidrar ikke med noe som helst. Lever på mor og far i ukesvis i ferier selv om han tjener det dobbelte av dem. Kommer ikke på at han kanskje burde bidra litt. Tvert i mot kan han finne på å klage på maten! Og hold deg fast! Fyren nærmer seg faktisk 50! Mor sier ofte at hun skulle ønske de kunne fått sett og møtt den hyggelige fyren folk sier at sønnen hennes er. Men han greier ikke være sånn mot dem. Og jeg tror det er fordi han bodde av og på hjemme til han ble over 30 år. Anonymkode: 73a02...6cc 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #77 Skrevet 14. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fare for at denne oppførselen blir langvarig TS.. Har selv en bror som bodde for lenge hjemme pga studier og arbeidsledighet. Han er nå høyt utdannet og både respektert og godt likt i de miljøer han vanker i. Greier seg godt. MEN! Med en gang han kommer hjem på besøk eller ferie til moren og faren vår så er han rett tilbake i de egoistiske baner som han var i da han bodde hjemme. Sur og tverr og tenker kun på seg og sitt. Setter seg i godstolen rett foran tv'en med egengitt vetorett på fjernkontrollen og hva som skal ses på på tv. Hjelper lite til og bidrar ikke med noe som helst. Lever på mor og far i ukesvis i ferier selv om han tjener det dobbelte av dem. Kommer ikke på at han kanskje burde bidra litt. Tvert i mot kan han finne på å klage på maten! Og hold deg fast! Fyren nærmer seg faktisk 50! Mor sier ofte at hun skulle ønske de kunne fått sett og møtt den hyggelige fyren folk sier at sønnen hennes er. Men han greier ikke være sånn mot dem. Og jeg tror det er fordi han bodde av og på hjemme til han ble over 30 år. Anonymkode: 73a02...6cc Han går nok rett inn i det gamle mønsteret fra når han var ung, hvor han bodde gratis hjemme og fikk alt levert på sølvfat og styrte hele husholdningen med sitt dårlige humør. Det å være konstant sur er en form for hersketeknikk, så folk ikke orker å ta ting opp og heller føyer seg. Ser det ofte nok i eget hjem.. Har noen andre i familien tatt dette opp? Anonymkode: 17007...f4c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #78 Skrevet 14. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor enkelte her her mener at TS er en fæl stemor. Hun har vært i den familien i minst 9 år (felles datter på 8), og mest sannsynlig hatt ansvar for 100% i det hjemmet. Tviler på at far gjør noe, siden han ikke har oppdratt sønn til å delta i arbeidsopgaver. De er nå 3 voksne i det hjemmet, og TS er den eneste som gjør noe. Vet ikke om TS er i jobb. Hvis ikke, skal hun selvfølgelig gjøre mer enn de andre, MEN hun skal likevel behandles med respekt. Bare en sånn ting som at den voksne sønnen sitter med mobil ved matbordet er jo fullstendig respektløst for den som har lagd maten. Faren er kun opptatt av penger, sier TS. Det han har gjort med sønnen er rett og slett omsorgsvikt. Han har jo ikke lært sønnen sin det en voksen mann skal kunne, verken med oppgaver eller normal oppførsel. Og den 8-årige datteren lærer at dette er normalt. At mennene bestemmer, og gjør som de vil. Nå skal jeg komme med en antagelse. TS har bitt tennene sammen og holdt ut i minst 9 år. Nå klarer hun naturlig nok ikke mer. Det betyr at hun har bittelitt kamplyst igjen. Hva skal hun bruke den til? Å flytte, eller en siste krampetrekning for å få mannen til å ta tak? Hun er glad i mannen sin. For min del er en 19-åring voksen. Han jobber og vil helst ikke bo hjemme. Altså må han ut. Faren er pengesterk, og ikke interessert i å gjøre noe med situasjonen. Ville bedt han hjelpe sønnen økonomisk med egen bolig da (siden sønnen er totalt ødelagt bortskjemt likevel). Hvis TS fortsetter sånn som det er nå, så utsletter hun seg selv fullstendig. Anonymkode: 3e4be...bcd Men TS har da hatt veldig lang tid på å sette sitt preg på situasjonen og ikke minst hjelpe til med å oppdra ste-sønnen som fortsatt var et barn når de flyttet sammen. Ts skriver at mannen vil at sønnen skal bo hjemme for å spare seg opp kapital... Skjønner at TS er glad i mannen sin, men tror du ikke mannen er glad i sønnen sin også ? Anonymkode: 50219...cb1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #79 Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men TS har da hatt veldig lang tid på å sette sitt preg på situasjonen og ikke minst hjelpe til med å oppdra ste-sønnen som fortsatt var et barn når de flyttet sammen. Ts skriver at mannen vil at sønnen skal bo hjemme for å spare seg opp kapital... Skjønner at TS er glad i mannen sin, men tror du ikke mannen er glad i sønnen sin også ? Anonymkode: 50219...cb1 Tror ikke at Ts er tøff nok til å hamle opp med far og sønn, dessverre. Og man holder jo gjerne ut noen år, før det plutselig blir for mye. Nå er jo sønnen voksen, og det føles sikkert enda verre. Om faren er glad i sønnen? Sikkert, på sin måte. Men det er jo faktisk en form for omsorgsvikt at han ikke har oppdratt sønnen til å oppføre seg normalt. Tipper far og sønn er fornøyd med situasjonen. De har jo en kvinne i huset som gjør all jobben. Anonymkode: 3e4be...bcd 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #80 Skrevet 14. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke at Ts er tøff nok til å hamle opp med far og sønn, dessverre. Og man holder jo gjerne ut noen år, før det plutselig blir for mye. Nå er jo sønnen voksen, og det føles sikkert enda verre. Om faren er glad i sønnen? Sikkert, på sin måte. Men det er jo faktisk en form for omsorgsvikt at han ikke har oppdratt sønnen til å oppføre seg normalt. Tipper far og sønn er fornøyd med situasjonen. De har jo en kvinne i huset som gjør all jobben. Anonymkode: 3e4be...bcd En 19 åring er neimen ikke mye voksen 😉 Litt usikker på hva som egentlig er mest omsorgsvikt- og gi sønnen en god start ved å la han opparbeide seg kapital så han kommer inn på boligmarkedet -eller la sønnen vokse opp med en omsorgsperson som tydelig ikke like han? Anonymkode: 50219...cb1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå