Gå til innhold

Når folk legger ut nytt profilbilde på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det kommer litt an på hva slags venner du har. Jeg får (heldigvis) aldri sånne kommentarer, men mange likes syns jeg er hyggelig.

Anonymkode: a1451...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NixonFan

Når jeg skriver en hyggelig kommentar på bildet til noen, er det fordi jeg virkelig mener det. Jeg tenker at det er hyggelig å motta, og jeg setter pris på å få sånne kommentarer selv også. Jeg er ikke den som får mest likes, men jeg får en del, som oftest mellom 80-150 stk. 

Jeg har registrert at det er en del som synes det er teit i seg selv å drive å legge ut om hva man holder på med osv. på sosiale medier, men jeg er ikke helt enig der. Jeg synes det er morsomt å se hva vennene mine gjør. Alt fra vær og føre, til middager, strikking og hytteturer er trivelig å få opp i feeden, synes nå jeg. 

Samtidig skjønner jeg at det kan være vanskelig for ungdommer å observere at "populære" ungdommene får mange flere likes og kommentarer enn dem selv, og at det viser tydelig hvem som er sosialt innenfor og utenfor. Det kan jeg kjenne meg igjen i fra egen ungdomstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke slike kommentarer, men kommer an på hva slags folk man har og sikkert noe om omgangskrets.

Jeg har for eksempel under 100 venner og får bare likes på profilbilder. Skifter ikke så ofte fordi jeg sjeldent er fornøyd med bilder av meg selv. Synes ikke at jeg ser bra ut på selfies heller.

Men jeg synes ikke at det er kleint når andre får slike kommentarer. Kan vel bli litt misunnelig på en måte når det ser ut som folk har mange som bryr seg om dem. Nå tror jeg ikke nødvendigvis at alle som kommenterer gjør det, men det sier kanskje noe om hva andre tenker om en.

Anonymkode: caee6...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hagler det inn kommentarer som, fine deg, å så flott, du er nydelig osv

Når jeg ser det tenker jeg bare så sykt kleint.

Hva tenker dere ?

Anonymkode: ba1b7...e9e

Kunne ønske man kunne skjule mer at man legger ut profilbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.4.2020 den 18.53, Lipyros skrev:

Når jeg bytter velger jeg å skjule hendelsen fra tidslinjen. Så bildet er endret men vennen får det ikke "i fleisen" når de logger på. Ergo mye mindre kommentarer og kleinhet ;) Vet jo at jeg ser fin ut - og bildene jeg velger som profilbilder er så klart de jeg er ekstra fornøyd men men trenger ikke likes eller kommentarer på det. Føler bare at nå er f.eks tiden over for vinterbildet jeg har hatt. 

Så hvis man fjerner profilbilde fra sin egen tidslinje med en gang man har byttet så vil ikke vennene få det på sin "nyhetsside"(eller hva det kalles)?

Anonymkode: 7a958...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man fjerner profilbilde fra sin egen tidslinje med en gang man har byttet så vil ikke vennene få det på sin "nyhetsside"(eller hva det kalles)?

Anonymkode: 7a958...567

Jepp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...