Gå til innhold

Er det innafor av mannnen å holde på sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes det er rart å bli gal av egne unger etter to timer?

Prøv 24/7 år etter år. Da blir man litt smågal innimellom 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ikke hatt barn🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 42d41...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg for min del skjønner ikke hvorfor han sutrer heller. Har man barn så er man heltidsforelder. 

Klarer man ikke finne på noe sammen med barna har man jo strengt tatt et problem selv. 

Man er det jo SAMMEN med den andre. Kanskje han ikke er enig i 2 timer alenetid hver dag i ungenes våkentid? Men ønsker tid sammen som en familie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Prelunia skrev:

Man er det jo SAMMEN med den andre. Kanskje han ikke er enig i 2 timer alenetid hver dag i ungenes våkentid? Men ønsker tid sammen som en familie. 

Jeg var vant til å holde på alene med barna da jeg var sammen med mor. Hun hadde ingen ønsker om å være med. Vi dro på utflukter og oppsøkte steder der barna ville få positiv input. Jeg ser at en del foreldre kvier seg mot dette fordi det innebærer en viss risiko for å røre seg mere enn normalt. Du kan heller ikke plage folk som ikke vil eller ønsker å ta del i dette selv om de egentlig burde gjort det. 

Selvsagt ble jeg også sliten innimellom, men når jeg har satt de til verden må jeg også jobbe slik at de får den beste opplevelsen. 

Så her var det tre stykker som var blide og fornøyde når kvelden etter hvert kom snikende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lycka skrev:

Er det bare jeg som synes det er rart å bli gal av egne unger etter to timer?

Prøv 24/7 år etter år. Da blir man litt smågal innimellom 😉

Hvem i dette landet har egne barn 24/7 i år etter år? 🤔

Anonymkode: 17d7f...0cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er et minimum at man unner hverandre å trene. Her trener mannen mye mer enn meg, men det kunne ikke falle meg inn å bli sur for at han vil holde seg i form! 

Anonymkode: 593ec...b45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vanskelig å svare når vi ikke veit hvordan dagen deres er ellers. 2 timer hver dag er mye, spesielt om barna deres er veldig små. Har dere små unger som legger seg kl 19-20 er det jo en stor del av fritida med dem dersom dere begge jobber til rundt 16, og da skjønner jeg at han synes det er for lenge. Dersom du tar deg av ungene hele dagen mens han jobber, blir det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen din ikke er opptatt av å holde seg i form selv så er kanskje treningen din en trigger for han.  
Ville han vært like sur hvis du holdt på med noe annet i 2 t? 
 

Ellers vil jeg absolutt skjønne han hvis det er slik at tidspunktene du velger å trene på er det samme tidspunktet hvor ungene er mest aktiv. Kan du trene når de har lagt seg? Hvor mye gjør dere sammen ellers i døgnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentid har man på kvelden når ungene har lagt seg. En kjapp treningsøkt eller en gå/joggetur ute er en ting, men å sette av to timer midt på dagen til trening alene når man har barn er ikke innafor etter min mening.

Anonymkode: 9485f...936

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dere ned og lag en plan for uken. Alenetid, hvem skal lage middag, legge unger, og andre ting som krangles om. Da er det lettere å fordele rettferdig. Kanskje ikke på hver enkelt dag, men summen utover uken. Når dere da har funnet en løsning begge to synes er rettferdig, så er det ikke lov til å klage på at den med alenetid skal ha fred. Kanskje én av dere får en aha-opplevelse om skeiv fordeling.

Anonymkode: fca01...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...