Gå til innhold

Er det innafor av mannnen å holde på sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ikke kan dra til treningssenteret, trener jeg hjemme nå. Han vet jeg følger «hele Norge trener», i tillegg gjør jeg flere øvelser for enda litt mer trening. 
 

Forrige økt hadde jeg ca 20 min igjen, hadde holdt på 50 min da han kom inn, var sur og spurte «Er du snart ferdig??? Jeg holder på å bli gal av ungene!!»

Nå i dag da jeg var på tur til å starte treningen fikk jeg spørsmål «Hvor lenge har du tenkt å trene da??» 

Altså.. jeg kjenner det knyter seg for meg. Han dreper all positivt energi og får meg til å føle meg som i et fengsel. Altså.. han vet jo at jeg ikke holder på mer enn at jeg er ferdig med trening og dusj på ca 2 timer. Hvorfor spør han? Hva er greia? Jeg blir faktisk ganske lei meg. 
 

Jeg svarte han at det var unødvendig og spørre. Hvorpå han spydig svarer at om det skal være slik, kan jeg lage middagen og stå for barna resten av dagen alene.

Anonymkode: d3a95...14d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvis du skal trene to timer, så skal du ta vare på unga resten av dagen og lage middag.

Synes du det er innafor?

Anonymkode: 1c3db...1c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får han like mye alenetid uten ungene? (Jobb/hjemmekontor telles ikke.)

Hvis ja, så kan han klappe igjen.

Hvis nei, så forstår jeg ham litt.

Anonymkode: 5b9ed...8c1

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får han like mye alenetid uten ungene? (Jobb/hjemmekontor telles ikke.)

Hvis ja, så kan han klappe igjen.

Hvis nei, så forstår jeg ham litt.

Anonymkode: 5b9ed...8c1

Han får alltid igjen, har allerede hatt over en time alene før i dag. Men jeg tar også med meg barna ut på ettermiddagen. Burde har skrevet det i HI, men ja, når begge får alenetid, hvorfor sier han sånt?

Føler han prøver å kontrollere meg:(

 

ts

Anonymkode: d3a95...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han får alltid igjen, har allerede hatt over en time alene før i dag. Men jeg tar også med meg barna ut på ettermiddagen. Burde har skrevet det i HI, men ja, når begge får alenetid, hvorfor sier han sånt?

Føler han prøver å kontrollere meg:(

 

ts

Anonymkode: d3a95...14d

Snakk sammen om det? Lag en plan på egentid for begge. Hvis dette er kontrollering... det er bare litt dårlig kommunikasjon og har blitt et irritasjonsmoment for han. 
 

Jeg hadde tatt en prat på kanskje når på døgnet ting passer best, og få han til å forstå at du tar ungene mer enn han om det er tilfelle. Forstår han ikke så bytt på det. Han gjør hva han vil i 2 timer også tar han ungene ut på ettermiddagen, og lage middag. 
 

Dere er nødt å snakke sammen!!

Anonymkode: 17ca9...f1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være likt.

Så det er innafor om du kan gjøre det samme som han.

Hvis ikke:

"Det er dine unger også!!!"

Anonymkode: d942a...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han høres sliten ut. Er han enig i at dere skal ha 2 timer alenetid hver dag? Eller ønsker han egentlig at dere er mer sammen om ansvaret for barna? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del skjønner ikke hvorfor han sutrer heller. Har man barn så er man heltidsforelder. 

Klarer man ikke finne på noe sammen med barna har man jo strengt tatt et problem selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en plan dere begge kan enes om. Er dere samboere så betyr det kompromis. 

Er dere enig om lengde og hyppighet, så bør du kunne forvente at han ikke maser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en hobby som tar ca 2 timer et par ganger i uka, og min samboer kan være litt lik som din ifht den. Jeg blir også såret. Nå har jeg pause fra hobbyen av andre årsaker, og jeg kan merke han er gladere. Tror rett og slett han savnet tid med meg og formidlet det på en ekstremt dårlig måte. Kan det være det samme hos deg? Jeg og min samboer har ikke barn, så for oss var det ikke være fordeling av egentid. 

Anonymkode: c4eb4...82f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også en hobby som tar ca 2 timer et par ganger i uka, og min samboer kan være litt lik som din ifht den. Jeg blir også såret. Nå har jeg pause fra hobbyen av andre årsaker, og jeg kan merke han er gladere. Tror rett og slett han savnet tid med meg og formidlet det på en ekstremt dårlig måte. Kan det være det samme hos deg? Jeg og min samboer har ikke barn, så for oss var det ikke være fordeling av egentid. 

Anonymkode: c4eb4...82f

Ang din samboer og TS sin, så er det en dårlig egenskap begge innehar. De evner ikke sin kjæreste glede i livet, uten at de også får ta del i det. De blir rett og slett sjalu på en måte, fordi dere får til noe, gjør noe alene og mestrer noe.

En svært dårlig egeneskap, spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Finn en lapp, penn og tape

2. Skriv treningstidspunktet på lappen 

3. Heng lappen på døra 

4. Lås døra 

Anonymkode: 84512...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer fri sammenhengene mens barna er våkne er jo ganske lenge?? Han må jo også få 2 timer sammenhengende helt fri dersom det skal være rettferdig?!😊 

Anonymkode: 8e3a0...5ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 timer fri sammenhengene mens barna er våkne er jo ganske lenge?? Han må jo også få 2 timer sammenhengende helt fri dersom det skal være rettferdig?!😊 

Anonymkode: 8e3a0...5ed

Dersom han får det, så bør han fortsatt være enig i at dere skal ha fri ila dagen. Kanskje han er sliten og ikke føler alenetiden veier opp for timene alene.

Anonymkode: 8e3a0...5ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ikke kan dra til treningssenteret, trener jeg hjemme nå. Han vet jeg følger «hele Norge trener», i tillegg gjør jeg flere øvelser for enda litt mer trening. 
 

Forrige økt hadde jeg ca 20 min igjen, hadde holdt på 50 min da han kom inn, var sur og spurte «Er du snart ferdig??? Jeg holder på å bli gal av ungene!!»

Nå i dag da jeg var på tur til å starte treningen fikk jeg spørsmål «Hvor lenge har du tenkt å trene da??» 

Altså.. jeg kjenner det knyter seg for meg. Han dreper all positivt energi og får meg til å føle meg som i et fengsel. Altså.. han vet jo at jeg ikke holder på mer enn at jeg er ferdig med trening og dusj på ca 2 timer. Hvorfor spør han? Hva er greia? Jeg blir faktisk ganske lei meg. 
 

Jeg svarte han at det var unødvendig og spørre. Hvorpå han spydig svarer at om det skal være slik, kan jeg lage middagen og stå for barna resten av dagen alene.

Anonymkode: d3a95...14d

har du fritidsproblemer ? bare spør siden du er på KG med dine små ilandsproblemer. altså du lager problemer ut av et ikke problem. ikke lag storm i et vannglass. blir som at jeg skal bli forbanna fordi damen min lå gaffelen i feil skuff på kjøkkenet

Anonymkode: 4903c...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer trening hver dag høres nokså mye ut om du ikke er "semi-proff", men deg om det.
Så spørs det når du trener. Er dette når ungene er på sitt mest aktive og "plagsomme" kan jeg til en viss grad forstå han. 
Uansett må dere sette dere ned og diskutere dette for å finne ut når det best passer for begge at du trener. Om ungene er små er det kanskje mulig å trene etter leggetid? Her må begge gi og ta. Fint at du vil holde deg i form, men alt med måte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg drar på trening så trener jeg etter legge tid, skal han noe så gjør han det etter legge tid. Det blir mest rettferdig for alle, døgnet har ikke så mange timer etter jobb, så om du skal trene 2 timer hver dag så kan jeg godt forstå at han ikke liker det. 

Anonymkode: 45bee...9db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver ikke å kontrollere deg. Han er sliten av at ungene har vært hjemme i en mnd, fanget uten sosial omgang. Det er unntakstilstand, og vi må.gi hverandre litt slack. Min er enda verre. Jeg: "tar en kjapp tur på badet jeg" (etter at han har sovet 2 timer lenger enn meg). Han: "hva er en kjapp tur?") Jeg: "ca 30 min". Han: "det er ikke kjapt, kjapt er 2 min".... 

Anonymkode: 701ab...edc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Han prøver ikke å kontrollere deg. Han er sliten av at ungene har vært hjemme i en mnd, fanget uten sosial omgang. Det er unntakstilstand, og vi må.gi hverandre litt slack. Min er enda verre. Jeg: "tar en kjapp tur på badet jeg" (etter at han har sovet 2 timer lenger enn meg). Han: "hva er en kjapp tur?") Jeg: "ca 30 min". Han: "det er ikke kjapt, kjapt er 2 min".... 

Anonymkode: 701ab...edc

Enig med ham der altså. :P Du kunne bare droppet ordet "kjapp", så hadde det vært helt greit i min bok.

Anonymkode: 692d9...b6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns to timer hver dag er mye jeg også, hadde sikkert mast litt på samboer selv da. 

Anonymkode: 851d2...09e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...