Gå til innhold

Ingeborg Senneset

bianca89

Anbefalte innlegg

Jeg synes hun skriver mye interresant og har viktige bidrag i samfunnsdebatten. Veldig trist å se at hun fortsatt sliter med spiseforstyrrelser, og det virker kanskje som hun ikke har så god innsikt når det gjelder hvilke bilder av seg selv hun velger å legge ut. Utrolig trist!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Bursdagsdøl skrev (På 21.7.2024 den 17.29):

Jeg synes hun skriver mye interresant og har viktige bidrag i samfunnsdebatten. Veldig trist å se at hun fortsatt sliter med spiseforstyrrelser, og det virker kanskje som hun ikke har så god innsikt når det gjelder hvilke bilder av seg selv hun velger å legge ut. Utrolig trist!

Synes helt ærlig ikke hun skriver mye interessant. Har vært diskutert i tråden her flere ganger før også. Det er mye selvfølgeligheter og «enkle løsninger», og framstilles som om hun er den eneste i landet som engasjerer seg i det. Og altfor mye er sentrert rundt hennes egen person og sykdom.

Veldig glad for at lederen hennes sa nei da hun ville på jobb midt i ferien pga Trump. Det får være måte på. En ting er om sjefen din spør om du vil jobbe fordi behov for alle mann på dekk. Men det stuntet hennes det framsto egentlig bare patetisk. «Å nei, jeg vil jobbe fordi dette er stort og da vil jeg være der, har spurt sjefen om å få lov til å jobbe.»

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun føler hennes meninger er uunnværlige, enten det er Trump eller annet. Nå er det en lang post om hvorfor hun ikke har uttalt seg (eller kommer til å uttale seg) om Marius Høiby-skandalen. Er det noen andre journalister som holder på sånn? Annonserer at "mange har spurt dem" om å mene ting, men at vi dessverre ikke kan få deres dyrebare mening? Hun er verken ekspert på kongehuset eller utenrikspolitikk, så det virker som en litt overdreven tro på egen betydning.

• Liker 31
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (41 minutter siden):

Virker som hun føler hennes meninger er uunnværlige, enten det er Trump eller annet. Nå er det en lang post om hvorfor hun ikke har uttalt seg (eller kommer til å uttale seg) om Marius Høiby-skandalen. Er det noen andre journalister som holder på sånn? Annonserer at "mange har spurt dem" om å mene ting, men at vi dessverre ikke kan få deres dyrebare mening? Hun er verken ekspert på kongehuset eller utenrikspolitikk, så det virker som en litt overdreven tro på egen betydning.

Hun vil ikke uttale seg om MH-skandalen - men velger å lage en sak på sin personlige bedriftskanal (og slik tjener penger på det) om det... Hun er virkelig blitt høy på seg selv...

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (3 timer siden):

Takk, jeg turte ikke å ta den ballen først nå🙈Jeg lurer oppriktig på hvem som egentlig spør henne om dette?! Hvorfor skulle hun uttale seg?! Hvorfor skulle noen forvente det?! Er det egentlig noen som spør? Det siste lurer jeg oppriktig på…

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er det virkelig sant? Hun er da verken er viktig og uunnværlig politisk journalist i dette landet, ei heller en som bruker å kommentere kongelig stoff. Dette er jo bare helt latterlig. 

Tillegg: hun bruker vel å kritisere Durek og ML, men det er vel mest på grunn av det alternativet tullet de driver med. 

Endret av parmanoia
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

parmanoia skrev (18 minutter siden):

Haha, er det virkelig sant? Hun er da verken er viktig og uunnværlig politisk journalist i dette landet, ei heller en som bruker å kommentere kongelig stoff. Dette er jo bare helt latterlig. 

Tillegg: hun bruker vel å kritisere Durek og ML, men det er vel mest på grunn av det alternativet tullet de driver med. 

Altså hvor j… pretensiøs går det an å bli?!🤣 Dama er jo ikke på plass. «Spørsmålene jeg får konstant»-really?! Altså hva faen gir du meg?!🙈😂

Skulle gjerne sett dokumentasjon på dette. Og om det er sant, hva faen er i veien med folk?!🙈😂 Sorry, dette var bare hysterisk latterlig

IMG_2249.jpeg

IMG_2250.jpeg

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (4 minutter siden):

Altså hvor j… pretensiøs går det an å bli?!🤣 Dama er jo ikke på plass. «Spørsmålene jeg får konstant»-really?! Altså hva faen gir du meg?!🙈😂

Skulle gjerne sett dokumentasjon på dette. Og om det er sant, hva faen er i veien med folk?!🙈😂 Sorry, dette var bare hysterisk latterlig

Det minner meg mest om influensere som sier «veldig mange har spurt meg på dm hvor jeg har kjøpt kjedet jeg hadde på meg i går…». 

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (Akkurat nå):

Det minner meg mest om influensere som sier «veldig mange har spurt meg på dm hvor jeg har kjøpt kjedet jeg hadde på meg i går…». 

Det har du faktisk rett i!
Jeg så for øvrig på kommentarene under det innlegget nå, og lurer helt oppriktig på om folk er hjernevasket. «Kloke ord», «klokt skrevet», «godt skrevet»….altså…virkelig?! Har folk så lave krav og så heftig tunnelsyn? Jeg forstår virkelig ikke dette…

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Det har du faktisk rett i!
Jeg så for øvrig på kommentarene under det innlegget nå, og lurer helt oppriktig på om folk er hjernevasket. «Kloke ord», «klokt skrevet», «godt skrevet»….altså…virkelig?! Har folk så lave krav og så heftig tunnelsyn? Jeg forstår virkelig ikke dette…

Tror faktisk de er litt hjernevasket.
Og ja, mange har absolutt lave krav til henne, mye fordi hun har vært syk med alvorlig anoreksi men er sååå flink til å snakke å skrive om både det og andre ting vettu. Klapp-klapp.
Det er helt krise. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa jo absolutt ingenting i det innlegget? "Det finnes mange typer vold", var vel den eneste substansielle kommentaren, og den var også nokså selvfølgelig.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (10 minutter siden):

Hun sa jo absolutt ingenting i det innlegget? "Det finnes mange typer vold", var vel den eneste substansielle kommentaren, og den var også nokså selvfølgelig.

Ja, altså «klokt»?!?!?! Folk har jammen meg ikke høye krav i dag 🥴Det som hadde vært klokt hadde vært å holde munn og ikke bruke også denne nyheten til å fremme seg selv

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Sarah93 said:

Jeg synes alt hun skriver er selvfølgeligheter 🤷‍♀️

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

parmanoia skrev (På 9.8.2024 den 19.20):

Det stemmer jo forbaska bra, som den influenseren hun faktisk er! Hun snakker om bedragersyndrom. Vel, her er vel den følelsen reell. Hun har jo ikke den kompetansen hun vil ha og andre opphøyer henne til å ha(!) Hun er en kvasi wannabe-journalist som mest av alt er en influenser i 90% av hva hun foretar seg, men opphøyer seg selv til noe helt annet og disser sine influenserkolleger i tide og utide. Totalt uten evne til reell selvkritikk og lyver som bare det når det gjelder å sensurere egne kommentarfelt, det er jo bevist her i tråden tidligere(!) Men neida, frøken Senneset er så skinnhellig atte. Fytti rakkern. Er det ingen som tør å sette den dama på plass?! 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

popstar skrev (10 timer siden):

Enig. Hun sparker inn dører som allerede er vidåpne. Og hun har alltid de "korrekte" meningene, uansett hva det måtte gjelde. 

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at at det er musestille hos henne i dag med tanke på saken i VG ang opphavet til Corona. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
texas1990 skrev (32 minutter siden):

Merkelig at at det er musestille hos henne i dag med tanke på saken i VG ang opphavet til Corona. 

Kritikken mot måten laboratorielekkasje-forklaringen ble slått ned som konspirasjonsteoretisk er ikke ny. Stig Frøland er blant dem som begynte å påpeke dette allerede i 2021: 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/norsk-toppforsker-vil-ikke-avvise-at-korona-kom-fra-kinesisk-laboratorium/o/5-95-246280

Saker om det samme fra hhv Verdibørsen og Abels tårn på P2 fra juni i år: 
https://radio.nrk.no/podkast/verdiboersen/l_6ff4dd84-4bd7-4d25-b4dd-844bd78d250b

https://radio.nrk.no/podkast/abels_taarn/l_42149b76-465b-4f0b-949b-76465b9f0bf1

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

popstar skrev (21 timer siden):

Enig. Jeg har til gode å se henne komme med noe oppsiktsvekkende og kontroversielt. Utrolig kjedelige kronikker med masse svada og selvfølgeligheter. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke hun som ikke skulle kommentere på Marius-saken?! Nå både insta-story i går og så innlegg på IG i dag! Hva har endra seg siden forrige uke?! Den dama der altså…jeez…

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (3 timer siden):

Var det ikke hun som ikke skulle kommentere på Marius-saken?! Nå både insta-story i går og så innlegg på IG i dag! Hva har endra seg siden forrige uke?! Den dama der altså…jeez…

Hun så vel at hun tapte følgere, og da så hun vel at det var fordelaktig for henne selv - hun skriver under ene storyen (med rosa skrift, for å fremheve det..): "gjort delbart etter ønsket".

Influenseren - for det er det hun først og fremst er! - Ingeborg Senneset virker nå å skape et inntrykk av at hun nå deler pga. følgere krever at hun deler om Marius-saken.

Hun er ikke troverdig på noe av det hun gjør.

9. august fikk hun masse rosende ord for å ikke dele etter at hun la ut om hvorfor hun ikke skrev om saken, snakket om etikk, blablabla. Så mistet hun en del følgere, og plutselig bare "må" hun skrive om det likevel fordi følgerne ber henne om det.

Med andre ord lar influenseren IS seg styre av hva følgerne vil ha. Ikke at det er noe nytt fra hennes side heller, men det blir bare så himla pinlig når det blir så åpenbart.

Jeg vil tro at Taalesen, som jobbet på hoffet i over 10 år kjenner MM langt bedre enn hva Ingeborg Senneset noen gang kommer til å gjøre, så Taalesen kan nok stå for det hun sier. (At det var rimelig vettløst å gjøre det MM gjorde mtp. sin stilling i landet, det er noe annet, og det går fint an å skille de to, se at det var godt ment, men også fullstendig feil mtp. hvor saken står foreløpig.)

Men, IS fikk jo en grunn til å kunne begynne å kommentere saken som er på alles lepper (på nett i hvertfall..), og passet på å slenge på at det var "gjort delbart etter ønske", så kan hun fraskrive seg ansvar for det hun selv skriver.

En person har nå under innlegget 9. august (hvor IS la ut om hvorfor hun ikke skrev om saken) kommentert at nå kommenterer IS likevel og spør om hva som har endret seg? Om personen får svar gjenstår å se...

Skal jeg tippe blir det mer babbel om at hun nå måtte, skylde delvis på at hun er journalist og delvis på at folk (dvs. hennes influenserfølgere) krevde det. Gjenstår å se...

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...