Ninaen Skrevet 3. september #2201 Del Skrevet 3. september klarinetta skrev (2 timer siden): Dette bildet ville jeg aldri reagert på, uansett om jeg kjente til IS eller ikke. 😊 Enig. Hverdagsbilde. Ja, tynn/slank, men ikke helt åpenbart syk. Fint bilde egentlig. 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 3. september #2202 Del Skrevet 3. september Nå må folk gi seg her. Det er helt innafor å kritisere hvordan hun kommuniserer om spiseforstyrrelser (inkludert selfier) og hvordan hun operererer som influenser og journalist. Men å spekulere i helsen hennes, inkludert kategoriske meninger om hva slags behandling hun trenger, er bare grenseoverskridende. Selv om det er ment som omsorg, er ingen her i en omsorgsposisjon eller behandlerrolle overfor Senneset (håper jeg). Ja, hun er undervektig. Ja, hun dobbeltkommuniserer, også rundt sin egen undervekt. Ja, det er mye å kritisere henne for, og jeg forstår fokuset på helse når hun selv har skrevet mye om seg selv og egen sykdom. Men disse kommentarene om hvordan hun ser ut på bilder og hvor tynn/ graden av tynn hun er gjør i hvert fall ikke henne noen tjeneste. Nå antar jeg at hun ikke leser her, men det er jo direkte krenkende. Man kan mene at hun skriver selvfølgeligheter, er dobbeltmoralsk, legger ut pro ana osv. Jeg er enig. Men helsen hennes får nesten helsevesenet ta seg av. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 3. september #2203 Del Skrevet 3. september Sarah93 skrev (38 minutter siden): Nå må folk gi seg her. Det er helt innafor å kritisere hvordan hun kommuniserer om spiseforstyrrelser (inkludert selfier) og hvordan hun operererer som influenser og journalist. Men å spekulere i helsen hennes, inkludert kategoriske meninger om hva slags behandling hun trenger, er bare grenseoverskridende. Selv om det er ment som omsorg, er ingen her i en omsorgsposisjon eller behandlerrolle overfor Senneset (håper jeg). Ja, hun er undervektig. Ja, hun dobbeltkommuniserer, også rundt sin egen undervekt. Ja, det er mye å kritisere henne for, og jeg forstår fokuset på helse når hun selv har skrevet mye om seg selv og egen sykdom. Men disse kommentarene om hvordan hun ser ut på bilder og hvor tynn/ graden av tynn hun er gjør i hvert fall ikke henne noen tjeneste. Nå antar jeg at hun ikke leser her, men det er jo direkte krenkende. Man kan mene at hun skriver selvfølgeligheter, er dobbeltmoralsk, legger ut pro ana osv. Jeg er enig. Men helsen hennes får nesten helsevesenet ta seg av. Uenig, når hun har vært så åpen blir det ganske naturlig å snakke om hva slags behandling som fins. Jeg har forresten lært utrolig mye av å lese her, jeg er ikke ukritisk, men har fått se mange sider av saken fordi det er andre her som har samme sykdom. Det er mye omsorg her, har ikke sett drittkasting - som er vanlig rundt kjendiser som stikker seg fram. OG ikke minst samfunnskritikk av enablers og oss selv som publikum... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 3. september #2204 Del Skrevet 3. september Sarah93 skrev (1 time siden): Nå må folk gi seg her. Det er helt innafor å kritisere hvordan hun kommuniserer om spiseforstyrrelser (inkludert selfier) og hvordan hun operererer som influenser og journalist. Men å spekulere i helsen hennes, inkludert kategoriske meninger om hva slags behandling hun trenger, er bare grenseoverskridende. Selv om det er ment som omsorg, er ingen her i en omsorgsposisjon eller behandlerrolle overfor Senneset (håper jeg). Ja, hun er undervektig. Ja, hun dobbeltkommuniserer, også rundt sin egen undervekt. Ja, det er mye å kritisere henne for, og jeg forstår fokuset på helse når hun selv har skrevet mye om seg selv og egen sykdom. Men disse kommentarene om hvordan hun ser ut på bilder og hvor tynn/ graden av tynn hun er gjør i hvert fall ikke henne noen tjeneste. Nå antar jeg at hun ikke leser her, men det er jo direkte krenkende. Man kan mene at hun skriver selvfølgeligheter, er dobbeltmoralsk, legger ut pro ana osv. Jeg er enig. Men helsen hennes får nesten helsevesenet ta seg av. Her er jeg uenig med deg, utelukkende fordi IS selv har fronta så hardt nettopp på behandling, «gjøre friske ting», laget saker ut av «starta hos psykolog igjen» og egen sykemelding (som varte et kvarter), og fordi hun gjentatte ganger signaliserer til andre syke at det bare er å dure på. Da må hun også tåle at det kommer sånne diskusjoner her inne. Selvfølgelig skal helsevesenet ta avgjørelsene, selvfølgelig kan ingen her bestemme over IS, og hun er åpenbart fortsatt samtykkekompetent og ergo gjør hun hva hun vil også uavhengig av hva helsevesenet måtte mene (hun uttalte også ifb med den starta hos psykolog og sykemeldings-runden at de egentlig ville hun skulle bli 100% sykemeldt og også vurdere innleggelse, men det var uaktuelt). Angående bildet fra Paris så synes jeg også det var innafor slik diskusjonen har vært, i tillegg er det et strålende eksempel på hva som «bare» er et hverdagsbilde av en tynn/syk person kontra det thinspo/proana opplegge hennes, særlig da mtp diskusjonene her inne knytta til det før. Hvor vi som har snakka om proana og thinspo har fått «folk som er syke må jo få lov å vise seg i samfunnet og dele vanlige bilder av seg selv!» i retur. Ja, det må de. Og bildene fra Paris er gode eksempler på nettopp den type bilder, altså bilder alle må «få lov» å dele uavhengig av vekt og sykdom, og som ikke er proana/thinspo (selv om personen åpenbart er tynn/syk). 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 4. september #2205 Del Skrevet 4. september Takk for gode og saklige svar! Jeg trodde folk skulle skru på alle piggene her, men sånn ble det ikke. Det er en krevende balansegang når noen eksponerer sykdommen sin så mye. Det finnes vel ikke noe fasitsvar. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 4. september #2206 Del Skrevet 4. september Sarah93 skrev (1 time siden): Takk for gode og saklige svar! Jeg trodde folk skulle skru på alle piggene her, men sånn ble det ikke. Det er en krevende balansegang når noen eksponerer sykdommen sin så mye. Det finnes vel ikke noe fasitsvar. Det er helt klart krevende ja, og må bare understreke at jeg synes kommentaren din var «på sin plass», også fordi da må vi forsvare/forklare og dermed synliggjøres det at dette ikke er ment som grenseoverskridende shit-posting, men er gjennomtenkt og også bakgrunnen for ting som IS selv har laget. 🙂 Synes denne tråden har klart balansegangen i imponerende stor grad, og ser jo at mange sier de har lært mye av å lese den. Det er jo bra at KG kan være mer enn bare sladring noen ganger i alle fall. 😅 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 4. september #2207 Del Skrevet 4. september Sarah93 skrev (4 timer siden): Takk for gode og saklige svar! Jeg trodde folk skulle skru på alle piggene her, men sånn ble det ikke. Det er en krevende balansegang når noen eksponerer sykdommen sin så mye. Det finnes vel ikke noe fasitsvar. Jeg vet ikke om du fulgte henne da hun blogget? Jeg gjorde det, antar flere her gjorde det. Da har man et ganske stort grunnlag mtp behandling og det andre du kommenterer. 🙂Det er også annen kjennskap fra den tida som kan spille inn (bloggmiljøet på den tida var…ja…hva skal man si egentlig…) på hva som blir skrevet her i tråden. Men enig med at det er bra at det kommer kritiske kommentarer og spørsmål så det må begrunnes på en måte. Og ikke bare framstår som sladring og synsing. Pigger ut er i alle fall ikke diskusjonen tjent med 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18. september #2208 Del Skrevet 18. september (endret) https://www.klikk.no/helse/psykiskhelse/endelig-tor-jeg-a-bli-frisk-2509440 Skulle nesten ikke tro det var samme jenta: før hadde hun litt mer kjøtt på beina og mer naturlig sminke. Nå er hun mager og veldig fake sminket med falske bryn, masse eyeliner, foundation som dekker den naturlige hudfargen, framhevete kjevebein, store lepper med blek leppestift og pouting for å få den til å se større ut. Masse tatoveringer, reimer, singlets og caps for å forsterke det harde inntrykket. Endret 19. september av Måne Rampelyset Bilder med opphavsrett fjernet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 18. september #2209 Del Skrevet 18. september (endret) Grüner skrev (2 timer siden): https://www.klikk.no/helse/psykiskhelse/endelig-tor-jeg-a-bli-frisk-2509440 Skulle nesten ikke tro det var samme jenta: før hadde hun litt mer kjøtt på beina og mer naturlig sminke. Nå er hun mager og veldig fake sminket med falske bryn, masse eyeliner, foundation som dekker den naturlige hudfargen, framhevete kjevebein, store lepper med blek leppestift og pouting for å få den til å se større ut. Masse tatoveringer, reimer, singlets og caps for å forsterke det harde inntrykket. Og det øverste bildet er fra «tidlig journalist»-perioden. Ting begynte å skli året før den første boka kom ut, da hun jobbet med den, at det skjedde en gradvis endring til det verre på mer enn en måte, før det virkelig eskalerte etter boka kom ut, også fokuset på egen sykdom i jobbsammenheng, og så eskalerte det ytterligere under koronaen. Men at tilbakefallet startet i 2020 er et selvbedrag, «alle» med litt erfaring med samme type sykdom så utforbakken lenge før det. Kunne hun ikke bare vært ærlig? Og før noen drar «har ikke plikt til å brette ut (…)», nei, men dama har valgt å dele så mye av sykdom osv, at da kan hun ikke bare velge og vrake i hva som passer for henne for å få et fint narrativ, spesielt ikke med påvirkningskraften hun har. Jeg sa allerede i 2016-2017 at «hun har erstattet en avhengighet med en annen», altså mediefokus og offentlighet. Så tok den første avhengigheten over igjen i tillegg, Det er trist å se bilder fra perioden 2010-2015 nå i dag, da hun så sunn og normal ut. Hun er naturlig pen i utgangspunktet. Det er trist at hun har sett behov for å endre på det. Trist Av flere årsaker. Endret 18. september av Ninaen Endret setning som kunne misforstås 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 18. september #2210 Del Skrevet 18. september Grüner skrev (23 timer siden): https://www.klikk.no/helse/psykiskhelse/endelig-tor-jeg-a-bli-frisk-2509440 Skulle nesten ikke tro det var samme jenta: før hadde hun litt mer kjøtt på beina og mer naturlig sminke. Nå er hun mager og veldig fake sminket med falske bryn, masse eyeliner, foundation som dekker den naturlige hudfargen, framhevete kjevebein, store lepper med blek leppestift og pouting for å få den til å se større ut. Masse tatoveringer, reimer, singlets og caps for å forsterke det harde inntrykket. https://p3.no/tanker-fra-post-4/ Se bildene nederst i denne artikkelen… Da kan man i alle fall si «er det samme dama?» Så pen hun var. NB!!!! Det er oppgitt vekt i linken, for dem som er sårbare. Og så mye for «aldri oppgitt laveste vekt», her bevises det svart på hvitt at vi som har sagt at det er bullshit hadde rett. Hun delte også laveste bmi på bloggen, og hun hadde delt høyden sin, enkelt regnestykke da. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmff20 Skrevet 19. september #2211 Del Skrevet 19. september Ninaen skrev (10 timer siden): https://p3.no/tanker-fra-post-4/ Se bildene nederst i denne artikkelen… Da kan man i alle fall si «er det samme dama?» Så pen hun var. NB!!!! Det er oppgitt vekt i linken, for dem som er sårbare. Og så mye for «aldri oppgitt laveste vekt», her bevises det svart på hvitt at vi som har sagt at det er bullshit hadde rett. Hun delte også laveste bmi på bloggen, og hun hadde delt høyden sin, enkelt regnestykke da. Fy søren. Syns det er viktig å kunne snakke om ting, spesielt tabubelagte temaer som mental helse. Men den artikkelen er utrolig triggende for alle som har hatt den minste antydning til problemer med mat. Har ikke skjønt hvorfor mange mener at IS er proana, men å gå ut med antall armhevinger, ritualer og måter å lure behandlere på, og ikke minst den laveste vekten. Fy søren så skadelig å lese. Håper ingen sårbare leser den artikkelen. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 19. september #2212 Del Skrevet 19. september Kmff20 skrev (2 timer siden): Fy søren. Syns det er viktig å kunne snakke om ting, spesielt tabubelagte temaer som mental helse. Men den artikkelen er utrolig triggende for alle som har hatt den minste antydning til problemer med mat. Har ikke skjønt hvorfor mange mener at IS er proana, men å gå ut med antall armhevinger, ritualer og måter å lure behandlere på, og ikke minst den laveste vekten. Fy søren så skadelig å lese. Håper ingen sårbare leser den artikkelen. Du skulle sett bloggen du… som er slettet fra nettet da boka kom. Og så sitter hun på riksdekkende tv og media og sier hun aldri har delt laveste tall eller bilder «fra mitt tynneste», men deler bilder gjentatte ganger hvor hun var radmager (implisitt «har vært enda tynnere»), vel vitende om hvor triggende alt dette er. Nå var det «blogg-krig», særlig i Trøndelag, i den perioden IS blogget i tillegg. Et ble blogget fra lukka avd, fra spiseavdelinger, og delt om selvskading, selvmordsforsøk og spiseatferd. Og tidvis nærmest konkurranse. I det totalbildet framsto IS sin blogg som «mest uskyldig» fordi hun liksom la seg på et «motiverende fokus». Men deling av bilder, tall m.m. var mer enn nok. Så vil jeg legge til at helsevesenet tok altfor lite ansvar i den perioden, de hang etter på utviklingen, og forsto faktisk ikke hva som utspant seg. Det var helt krise til tider… 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 19. september #2213 Del Skrevet 19. september Kmff20 skrev (6 timer siden): Fy søren. Syns det er viktig å kunne snakke om ting, spesielt tabubelagte temaer som mental helse. Men den artikkelen er utrolig triggende for alle som har hatt den minste antydning til problemer med mat. Har ikke skjønt hvorfor mange mener at IS er proana, men å gå ut med antall armhevinger, ritualer og måter å lure behandlere på, og ikke minst den laveste vekten. Fy søren så skadelig å lese. Håper ingen sårbare leser den artikkelen. Og dette til tross for at hun under hele sin bloggkarriere og som journalist har kritisert og fortsetter å kritisere andre høylytt om deler samme informasjon, for å være dårlig forbilder for barn og unge, skriker høyt om hver varsom plakat osv for å nevne noe. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmff20 Skrevet 19. september #2214 Del Skrevet 19. september Ninaen skrev (4 timer siden): Du skulle sett bloggen du… som er slettet fra nettet da boka kom. Og så sitter hun på riksdekkende tv og media og sier hun aldri har delt laveste tall eller bilder «fra mitt tynneste», men deler bilder gjentatte ganger hvor hun var radmager (implisitt «har vært enda tynnere»), vel vitende om hvor triggende alt dette er. Nå var det «blogg-krig», særlig i Trøndelag, i den perioden IS blogget i tillegg. Et ble blogget fra lukka avd, fra spiseavdelinger, og delt om selvskading, selvmordsforsøk og spiseatferd. Og tidvis nærmest konkurranse. I det totalbildet framsto IS sin blogg som «mest uskyldig» fordi hun liksom la seg på et «motiverende fokus». Men deling av bilder, tall m.m. var mer enn nok. Så vil jeg legge til at helsevesenet tok altfor lite ansvar i den perioden, de hang etter på utviklingen, og forsto faktisk ikke hva som utspant seg. Det var helt krise til tider… Fikk aldri lest bloggen og når jeg leser det du skriver så er jeg glad for det. Har dog sett bilder av henne der hun var ekstremt undervektig, stakkars menneske. For en forferdelig sykdom. Fint med åpenhet rundt vanskelige ting, men ikke når det blir til inspirasjon. Tall, spiseatferd, «tips» og denslags er ikke greit. Tror nok egentlig at de som er syke, ikke burde dele så mye av sykdommen sin for det blir fort til at det blir mer «skryt» og «se på meg så flink jeg er og mye kontroll jeg har». Kan ikke si jeg kan nevne en eneste som har delt åpent om det å være syk av anoreksi som har klart å gjøre det uten å trigge meg, selv jeg aldri har hatt et spesielt utfordrende forhold til mat. Leste boka til Linnea Myhre, som også har delt åpent om sykdommen sin, og må si at selv når de prøver å advare eller sette lys på sykdommen, så blir det fort mer triggende for min del. Virker som flere ønsker å sjokkere litt, «jeg var så syk at jeg gjorde ditten og datten for å gå ned i vekt og lure alle rundt meg»-typ. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 19. september #2215 Del Skrevet 19. september Kmff20 skrev (48 minutter siden): Fikk aldri lest bloggen og når jeg leser det du skriver så er jeg glad for det. Har dog sett bilder av henne der hun var ekstremt undervektig, stakkars menneske. For en forferdelig sykdom. Fint med åpenhet rundt vanskelige ting, men ikke når det blir til inspirasjon. Tall, spiseatferd, «tips» og denslags er ikke greit. Tror nok egentlig at de som er syke, ikke burde dele så mye av sykdommen sin for det blir fort til at det blir mer «skryt» og «se på meg så flink jeg er og mye kontroll jeg har». Kan ikke si jeg kan nevne en eneste som har delt åpent om det å være syk av anoreksi som har klart å gjøre det uten å trigge meg, selv jeg aldri har hatt et spesielt utfordrende forhold til mat. Leste boka til Linnea Myhre, som også har delt åpent om sykdommen sin, og må si at selv når de prøver å advare eller sette lys på sykdommen, så blir det fort mer triggende for min del. Virker som flere ønsker å sjokkere litt, «jeg var så syk at jeg gjorde ditten og datten for å gå ned i vekt og lure alle rundt meg»-typ. Jeg har i mange år delt åpen om min anoreksi,men jeg har aldri nevnt tall verken når det kommer til høyde, vekt,bmi, kalorier inn eller kalorier ut, hvor mye jeg har trent og så videre. Ja det finnes bilder av meg med sonde og bilder som viser hvor avmagret jeg er, men som det er nevnt flere ganger her i tråden så er det forskjell på å dele bilder i en kontekst hvor det ikke er naturlig versus bilder hvor sykdommen tilfeldigvis er synlige. For jeg ser ut som jeg ser ut og man ser at jeg er veldig syk, men det er ikke akkurat noe jeg får gjort noe med. Og og ja det er sikkert noen som blir trigget av det, men det ansvaret ligger ikke på meg. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 19. september #2216 Del Skrevet 19. september Kmff20 skrev (56 minutter siden): Fikk aldri lest bloggen og når jeg leser det du skriver så er jeg glad for det. Har dog sett bilder av henne der hun var ekstremt undervektig, stakkars menneske. For en forferdelig sykdom. Fint med åpenhet rundt vanskelige ting, men ikke når det blir til inspirasjon. Tall, spiseatferd, «tips» og denslags er ikke greit. Tror nok egentlig at de som er syke, ikke burde dele så mye av sykdommen sin for det blir fort til at det blir mer «skryt» og «se på meg så flink jeg er og mye kontroll jeg har». Kan ikke si jeg kan nevne en eneste som har delt åpent om det å være syk av anoreksi som har klart å gjøre det uten å trigge meg, selv jeg aldri har hatt et spesielt utfordrende forhold til mat. Leste boka til Linnea Myhre, som også har delt åpent om sykdommen sin, og må si at selv når de prøver å advare eller sette lys på sykdommen, så blir det fort mer triggende for min del. Virker som flere ønsker å sjokkere litt, «jeg var så syk at jeg gjorde ditten og datten for å gå ned i vekt og lure alle rundt meg»-typ. Jeg har hatt en alvorlig spiseforstyrrelse, og du har helt rett. Jeg var ikke lett-trigga, men bloggen til IS «hjalp» meg til å gå ned en del kan du si. Alle de «radmagre» bildene du har sett av henne lå også på bloggen, og hun har med slike bilder i boka si… Det er en j… vanskelig balansegang å opplyse om slik sykdom, fordi det er så hårfint mtp nettopp trigging, selv av i utgangspunktet friske folk. Bulimi er «enklere», for det er ikke en «attraktiv» sykdom på samme måte. Finn Skårderud har jo fått mye kritikk for å bidra til romantisering av anoreksi med særlig ordbruken sin. Anoreksi er en grusom sykdom, som paradoksalt nok også trigger en form for «misunnelse» hos mange, fordi det på et vis representerer viljestyrke å greie å sulte seg på den måten… (er skrevet mye om disse mekanismene, så ikke mine vurderinger eller spekulasjoner altså) 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 19. september #2217 Del Skrevet 19. september Ninaen skrev (4 minutter siden): Jeg har hatt en alvorlig spiseforstyrrelse, og du har helt rett. Jeg var ikke lett-trigga, men bloggen til IS «hjalp» meg til å gå ned en del kan du si. Alle de «radmagre» bildene du har sett av henne lå også på bloggen, og hun har med slike bilder i boka si… Det er en j… vanskelig balansegang å opplyse om slik sykdom, fordi det er så hårfint mtp nettopp trigging, selv av i utgangspunktet friske folk. Bulimi er «enklere», for det er ikke en «attraktiv» sykdom på samme måte. Finn Skårderud har jo fått mye kritikk for å bidra til romantisering av anoreksi med særlig ordbruken sin. Anoreksi er en grusom sykdom, som paradoksalt nok også trigger en form for «misunnelse» hos mange, fordi det på et vis representerer viljestyrke å greie å sulte seg på den måten… (er skrevet mye om disse mekanismene, så ikke mine vurderinger eller spekulasjoner altså) Men det paradoksale er jo om man leste bloggen til IS så var det bulimi som var hennes største utfordring når det kom til mat, men allikevel velger hun å kalle boken sin anorektisk. Og til tross for at hun selv hevder at hun er veldig opptatt av åpenhet, rive ned tabuer, ikke la seg styre av skam og så videre så omtaler hun i dag alltid spiseforstyrrelsen som anoreksi og det er veldig mange som ikke har lest bloggen hennes er ikke en gang klar over det er bulimi som var beskrivende for hennes spiseforstyrrelse problematikk. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 19. september #2218 Del Skrevet 19. september Meretejensen skrev (Akkurat nå): Men det paradoksale er jo om man leste bloggen til IS så var det bulimi som var hennes største utfordring når det kom til mat, men allikevel velger hun å kalle boken sin anorektisk. Og til tross for at hun selv hevder at hun er veldig opptatt av åpenhet, rive ned tabuer, ikke la seg styre av skam og så videre så omtaler hun i dag alltid spiseforstyrrelsen som anoreksi og det er veldig mange som ikke har lest bloggen hennes er ikke en gang klar over det er bulimi som var beskrivende for hennes spiseforstyrrelse problematikk. Takk! Endelig noen flere som peker på dette! Jeg og en til har sagt det igjen og igjen. Det er helt hinsides. Har også prøvd å ta det opp med henne, null respons (selvfølgelig…) Hennes modus operandi er å framheve det som gjør henne mest «attraktiv» som den influenseren hun faktisk er. Hun kunne som du sier satt fokus på bulimi, som er mye mer skambelagt enn anoreksi, har valgt å la være. Det er kun en håndfull jeg har sett som har vært åpne om bulimi i media/SoMe. Til tross for at den sykdommen er 10 ganger (eller mer) mer vanlig enn anoreksi, og at veldig mange har dobbeltdiagnose. Jeg kan telle på 1hånd hvor mange av dem jeg har vært innlagt med som har hatt en «ren» anoreksi. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 19. september #2219 Del Skrevet 19. september Ninaen skrev (Akkurat nå): Takk! Endelig noen flere som peker på dette! Jeg og en til har sagt det igjen og igjen. Det er helt hinsides. Har også prøvd å ta det opp med henne, null respons (selvfølgelig…) Hennes modus operandi er å framheve det som gjør henne mest «attraktiv» som den influenseren hun faktisk er. Hun kunne som du sier satt fokus på bulimi, som er mye mer skambelagt enn anoreksi, har valgt å la være. Det er kun en håndfull jeg har sett som har vært åpne om bulimi i media/SoMe. Til tross for at den sykdommen er 10 ganger (eller mer) mer vanlig enn anoreksi, og at veldig mange har dobbeltdiagnose. Jeg kan telle på 1hånd hvor mange av dem jeg har vært innlagt med som har hatt en «ren» anoreksi. Nettopp! Og det er vel også derfor jeg har hatt store problemer med henne fordi hun er ikke ærlig, hun er dobbelmoralsk og er veldig klar over hva som gir klikk og hva som gir oppmerksomhet. Jeg har også uendelig mange innleggelser bak meg og i tillegg til meg selv så har jeg vel ikke møtt stort flere enn det du nevner som kun har anoreksi. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 19. september #2220 Del Skrevet 19. september Meretejensen skrev (7 minutter siden): Nettopp! Og det er vel også derfor jeg har hatt store problemer med henne fordi hun er ikke ærlig, hun er dobbelmoralsk og er veldig klar over hva som gir klikk og hva som gir oppmerksomhet. Jeg har også uendelig mange innleggelser bak meg og i tillegg til meg selv så har jeg vel ikke møtt stort flere enn det du nevner som kun har anoreksi. 👏🏻👏🏻👏🏻 Nettopp dette! Null respekt fordi hun er uærlig, hun bruker nedlatende termer om f.eks uføretrygd (men sklir unna kritikken), pynter på egen sykehistorie etter hva som passer, og deler ting hun 100% vet at trigger. Og hun skjuler kommentarer hun ikke liker på Facebook, og sletter på IG. Troverdigheten er null. Jeg håper hun greier å stoppe i tide, for sin egen del+dem som er glad i henne. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå