Kinder Skrevet 14. august #2161 Del Skrevet 14. august Kanin46 skrev (På 9.8.2024 den 19.14): Altså hvor j… pretensiøs går det an å bli?!🤣 Dama er jo ikke på plass. «Spørsmålene jeg får konstant»-really?! Altså hva faen gir du meg?!🙈😂 Skulle gjerne sett dokumentasjon på dette. Og om det er sant, hva faen er i veien med folk?!🙈😂 Sorry, dette var bare hysterisk latterlig Litt morsomt at hun her skriver at hun ikke vil bidra til ryktespredning, når hun i tidligere poster om Durek har brukt Se & Hør som kilde😂 Enig med deg, jeg skjønner ikke hvem disse menneskene som konstant sender hennes spørsmål om uttalelse i denne saken (og alle andre saker om ikke omhandler henne). Jeg er sjeldent imponert over hennes uttalelser og meninger, de er jo bare stort sett det flertallet mener. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. august #2162 Del Skrevet 14. august Frisk Frosk skrev (4 timer siden): Hun så vel at hun tapte følgere, og da så hun vel at det var fordelaktig for henne selv - hun skriver under ene storyen (med rosa skrift, for å fremheve det..): "gjort delbart etter ønsket". Influenseren - for det er det hun først og fremst er! - Ingeborg Senneset virker nå å skape et inntrykk av at hun nå deler pga. følgere krever at hun deler om Marius-saken. Hun er ikke troverdig på noe av det hun gjør. 9. august fikk hun masse rosende ord for å ikke dele etter at hun la ut om hvorfor hun ikke skrev om saken, snakket om etikk, blablabla. Så mistet hun en del følgere, og plutselig bare "må" hun skrive om det likevel fordi følgerne ber henne om det. Med andre ord lar influenseren IS seg styre av hva følgerne vil ha. Ikke at det er noe nytt fra hennes side heller, men det blir bare så himla pinlig når det blir så åpenbart. Jeg vil tro at Taalesen, som jobbet på hoffet i over 10 år kjenner MM langt bedre enn hva Ingeborg Senneset noen gang kommer til å gjøre, så Taalesen kan nok stå for det hun sier. (At det var rimelig vettløst å gjøre det MM gjorde mtp. sin stilling i landet, det er noe annet, og det går fint an å skille de to, se at det var godt ment, men også fullstendig feil mtp. hvor saken står foreløpig.) Men, IS fikk jo en grunn til å kunne begynne å kommentere saken som er på alles lepper (på nett i hvertfall..), og passet på å slenge på at det var "gjort delbart etter ønske", så kan hun fraskrive seg ansvar for det hun selv skriver. En person har nå under innlegget 9. august (hvor IS la ut om hvorfor hun ikke skrev om saken) kommentert at nå kommenterer IS likevel og spør om hva som har endret seg? Om personen får svar gjenstår å se... Skal jeg tippe blir det mer babbel om at hun nå måtte, skylde delvis på at hun er journalist og delvis på at folk (dvs. hennes influenserfølgere) krevde det. Gjenstår å se... Dette er så patetisk. IS altså, ikke det du skriver! Det er spot on! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 14. august #2163 Del Skrevet 14. august Ingeborg er unnskyldt av anoreksien spør du meg. De fleste skjønner ikke hvordan anoreksi gjør en kognitivt svekket. Hjernen er et organ som trenger mye energi for å fungere og holdes ved like. Det er faktisk veldig imponerende at hun i det heletatt presterer på det nivået hun gjør med den svekkelsen i oppmerksomhet, kognisjon og fokus som spiseforstyrrelser gir. Husk på at hun 24/7 egentlig bare tenker på mat. 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 14. august #2164 Del Skrevet 14. august Katten89 skrev (Akkurat nå): Ingeborg er unnskyldt av anoreksien spør du meg. De fleste skjønner ikke hvordan anoreksi gjør en kognitivt svekket. Hjernen er et organ som trenger mye energi for å fungere og holdes ved like. Det er faktisk veldig imponerende at hun i det heletatt presterer på det nivået hun gjør med den svekkelsen i oppmerksomhet, kognisjon og fokus som spiseforstyrrelser gir. Husk på at hun 24/7 egentlig bare tenker på mat. Jeg vet jævlig godt hva underernæring gjør med hjernen, det er ingen unnskyldning i den ekstremt offentlige rollen hun har valgt å ta gjennom MANGE år nå. Hvis hun er så syk og påvirka kognitivt at hun ikke kan stilles til ansvar for disse uttalelsene, da er hun ikke samtykkekompetent og kan ikke stå i jobb som journalist hos Aftenposten. Hun kan ikke få både og. Og til din orientering har dette vært modus operandi siden før boka kom i 2017. Hun har aldri greid å reelt ta imot konstruktiv kritikk. Eneste forskjellen er at før sendte hun ut alle kjendisvennene sine i kommentarfeltene for å forsvare seg, også på egen Facebook-siden mens hun selv bare trakk seg ut og «stakkars Ingeborg», mens nå er det ingen kjendisvenner som gjør det lenger (kanskje noen få unntaksvis). Reflektert over hvorfor? At hun er jævlig sjuk kan vi være enige om. Da får hun bli sykemeldt og ha fullt fokus på å gi hjernen sin nok næring, og komme tilbake i jobb og offentligheten den dagen hun fungerer tilstrekkelig kognitivt igjen. Dette blir rett og slett for dumt. Vi er mange her inne som vet altfor godt hva alvorlig anoreksi er, det forsvarer uansett ikke mye av det IS holder på med. Men hun slipper unna med det fordi folk gjør henne en bjørnetjeneste med nettopp slike unnskyldninger. (Det er forskjell på forklaring og unnskyldning, og anoreksien hennes alene forklarer på ingen måte dette atferdsmønsteret inkludert løgner og skjuling av kritiske kommentarer m.m. som har vedvart over mange år!) NB! Dette er ikke spekulasjoner, det er forhold som er blitt dokumentert i tråden her før, bare så admin ikke sletter. 18 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 14. august #2165 Del Skrevet 14. august Frisk Frosk skrev (4 timer siden): Hun så vel at hun tapte følgere, og da så hun vel at det var fordelaktig for henne selv - hun skriver under ene storyen (med rosa skrift, for å fremheve det..): "gjort delbart etter ønsket". Influenseren - for det er det hun først og fremst er! - Ingeborg Senneset virker nå å skape et inntrykk av at hun nå deler pga. følgere krever at hun deler om Marius-saken. Hun er ikke troverdig på noe av det hun gjør. 9. august fikk hun masse rosende ord for å ikke dele etter at hun la ut om hvorfor hun ikke skrev om saken, snakket om etikk, blablabla. Så mistet hun en del følgere, og plutselig bare "må" hun skrive om det likevel fordi følgerne ber henne om det. Med andre ord lar influenseren IS seg styre av hva følgerne vil ha. Ikke at det er noe nytt fra hennes side heller, men det blir bare så himla pinlig når det blir så åpenbart. Jeg vil tro at Taalesen, som jobbet på hoffet i over 10 år kjenner MM langt bedre enn hva Ingeborg Senneset noen gang kommer til å gjøre, så Taalesen kan nok stå for det hun sier. (At det var rimelig vettløst å gjøre det MM gjorde mtp. sin stilling i landet, det er noe annet, og det går fint an å skille de to, se at det var godt ment, men også fullstendig feil mtp. hvor saken står foreløpig.) Men, IS fikk jo en grunn til å kunne begynne å kommentere saken som er på alles lepper (på nett i hvertfall..), og passet på å slenge på at det var "gjort delbart etter ønske", så kan hun fraskrive seg ansvar for det hun selv skriver. En person har nå under innlegget 9. august (hvor IS la ut om hvorfor hun ikke skrev om saken) kommentert at nå kommenterer IS likevel og spør om hva som har endret seg? Om personen får svar gjenstår å se... Skal jeg tippe blir det mer babbel om at hun nå måtte, skylde delvis på at hun er journalist og delvis på at folk (dvs. hennes influenserfølgere) krevde det. Gjenstår å se... Takk til denne Iben! Godt at noen tør. Og svaret…Gud bedre og fader. Hun skjønte ikke poenget med «reklame» eller? Analog, ikke at hun insinuerte reklame🙈 Jeg er for så vidt enig i at noen av svarene nå begynner å bære preg av en hjerne som ikke fungerer optimalt. Men da må hun faktisk trekke seg ut og ikke være offentlig en periode, og i alle fall ikke jobbe som journalist. Hun spiller russisk rulett så det holder. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 15. august #2166 Del Skrevet 15. august Kanin46 skrev (20 timer siden): Takk til denne Iben! Godt at noen tør. Og svaret…Gud bedre og fader. Hun skjønte ikke poenget med «reklame» eller? Analog, ikke at hun insinuerte reklame🙈 Jeg er for så vidt enig i at noen av svarene nå begynner å bære preg av en hjerne som ikke fungerer optimalt. Men da må hun faktisk trekke seg ut og ikke være offentlig en periode, og i alle fall ikke jobbe som journalist. Hun spiller russisk rulett så det holder. Alt skrevet åpent på nett er en "offentlig mening" 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 15. august #2167 Del Skrevet 15. august h/k skrev (20 minutter siden): Alt skrevet åpent på nett er en "offentlig mening" Ingeborg sliter åpenbart litt med begreper her… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 15. august #2168 Del Skrevet 15. august Nå plumpa jeg oppi denne tråden, ikke lest den før, men kan bekrefte at jeg har tenkt mine tanker om hennes bilder spesielt. Poseringen er utstudert, det har jeg alltid ment, selv om jeg ikke har vært i ana-miljøet. Ramlet over FB-siden hennes nå, og klikket på profilbildet. Der er nok et vaksine-relatert innslag, tekst lyder noe a'la "vaccines don't cause autism, but autism can cause vaccines". Jeg tolket det umiddelbart som at hun selv er på spekteret, og legger ut et hint så man ikke skal blir så overrasket senere når hun forteller om det. Jeg har ingenting å si om autisme som sådan, jeg har heller ingen formening om hvorvidt hun er på spekteret. Men jeg fikk en sterk følelse av at hun vil lodde stemningen - få fokuset over på hvordan personer med autisme har fått til store ting, og så avsløre seg selv som en av dem. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 15. august #2169 Del Skrevet 15. august (endret) klarinetta skrev (1 time siden): Nå plumpa jeg oppi denne tråden, ikke lest den før, men kan bekrefte at jeg har tenkt mine tanker om hennes bilder spesielt. Poseringen er utstudert, det har jeg alltid ment, selv om jeg ikke har vært i ana-miljøet. Ramlet over FB-siden hennes nå, og klikket på profilbildet. Der er nok et vaksine-relatert innslag, tekst lyder noe a'la "vaccines don't cause autism, but autism can cause vaccines". Jeg tolket det umiddelbart som at hun selv er på spekteret, og legger ut et hint så man ikke skal blir så overrasket senere når hun forteller om det. Jeg har ingenting å si om autisme som sådan, jeg har heller ingen formening om hvorvidt hun er på spekteret. Men jeg fikk en sterk følelse av at hun vil lodde stemningen - få fokuset over på hvordan personer med autisme har fått til store ting, og så avsløre seg selv som en av dem. Takk! Jeg tenkte akkurat det samme! Hun har hinta om ADHD tidligere, ganske direkte. At hun kan ha ADHD tror jeg på. Hvis hun nå skal trøkke seg på spekteret…skeptisk her kjenner jeg… At hun har utfordringer er det ikke tvil om, men minner heller om helt andre kategorier (utdyper ikke mtp «spekulasjon og sletting»). Tillegg: hun har delt det samme på insta Endret 15. august av Ninaen 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 15. august #2170 Del Skrevet 15. august (endret) Ninaen skrev (10 minutter siden): Takk! Jeg tenkte akkurat det samme! Hun har hinta om ADHD tidligere, ganske direkte. At hun kan ha ADHD tror jeg på. Hvis hun nå skal trøkke seg på spekteret…skeptisk her kjenner jeg… At hun har utfordringer er det ikke tvil om, men minner heller om helt andre kategorier (utdyper ikke mtp «spekulasjon og sletting»). Alt som ikke ytres direkte med ord kan bare få svar i form av spekulasjon - sånn sett er hele tråden som diskuterer hvor bevisst hun er pro-ana, 100% spekulasjon. Helt generelt 🙂 EDIT: Vil bare skrive om litt setningene nederst i innlegget jeg postet over. Å dreie fokuset over på hvordan personer med autisme har fått til store ting, kan gjøre det enklere å avsløre at en selv befinner seg i samme kategori. * Underforstått: hun er ikke en imposter, slik hun har skrevet om (det er veldig vanlig innen autisme å føle seg slik.) Tvert imot er hun en som får til store ting, på tross av utfordringer. Jeg ønsker ikke å si noe negativt, men med alt hun skriver og deler om seg selv, og hvordan bilder brukes bevisst for å fronte sitt utseende - og nå denne lille filmen under profilbildet.. det er kommunikasjon, og det er meningen at hun skal nå ut til publikum og at publikum skal respondere. Hvilket jeg gjør nå. Endret 15. august av klarinetta 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 15. august #2171 Del Skrevet 15. august klarinetta skrev (1 time siden): Alt som ikke ytres direkte med ord kan bare få svar i form av spekulasjon - sånn sett er hele tråden som diskuterer hvor bevisst hun er pro-ana, 100% spekulasjon. Helt generelt 🙂 EDIT: Vil bare skrive om litt setningene nederst i innlegget jeg postet over. Å dreie fokuset over på hvordan personer med autisme har fått til store ting, kan gjøre det enklere å avsløre at en selv befinner seg i samme kategori. * Underforstått: hun er ikke en imposter, slik hun har skrevet om (det er veldig vanlig innen autisme å føle seg slik.) Tvert imot er hun en som får til store ting, på tross av utfordringer. Jeg ønsker ikke å si noe negativt, men med alt hun skriver og deler om seg selv, og hvordan bilder brukes bevisst for å fronte sitt utseende - og nå denne lille filmen under profilbildet.. det er kommunikasjon, og det er meningen at hun skal nå ut til publikum og at publikum skal respondere. Hvilket jeg gjør nå. 🎯🎯🎯 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 15. august #2172 Del Skrevet 15. august Og nå skriver hun om partnervold. Et viktig tema, men alt jeg klarer å tenke er at hun smir mens jernet er varmt. Fullstendig uten moral og integritet. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 16. august #2173 Del Skrevet 16. august Hallepalle2 skrev (12 timer siden): Og nå skriver hun om partnervold. Et viktig tema, men alt jeg klarer å tenke er at hun smir mens jernet er varmt. Fullstendig uten moral og integritet. Moral har hun, det er høymoral hun rir. ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 20. august #2174 Del Skrevet 20. august Nei hva skal man si? Dette er hele videoen. Tydelig at hun ikke er helt frisk om dagen. Jeg hadde håpet hun fikk det bedre over sommeren med litt fri, men det ser ikke sånn ut. Legges i spoiler grunnet trigger. Fra Ingeborg sin insta story Spoiler 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 20. august #2175 Del Skrevet 20. august h/k skrev (19 minutter siden): Nei hva skal man si? Dette er hele videoen. Tydelig at hun ikke er helt frisk om dagen. Jeg hadde håpet hun fikk det bedre over sommeren med litt fri, men det ser ikke sånn ut. Legges i spoiler grunnet trigger. Fra Ingeborg sin insta story Skjul innhold Blodprøveseansen også. Synes også hun ser dårligere ut nå etter ferien. Og blitt mer fokus på framvisning av armer igjen. Jeg er ikke fan av dama, har hatt mine runder med henne, men det er også uggent å se utviklinga når man vet alvoret. Dette kan fort ikke ende bra. Hun er på full fart mot 40, kroppen har vært solid undervektig ca.halvparten av tida minst, og undervekt tåles dårligere og dårligere med alder, også om man er frisk fra før. Hun spiller russisk rulett nå. Jeg unner dama en smekk mtp alt hun holder på med, men hvis dette ender fatalt er det bare trist. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 22. august #2176 Del Skrevet 22. august Ny runde med thinspo på stories i dag også 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 22. august #2177 Del Skrevet 22. august texas1990 skrev (2 timer siden): Ny runde med thinspo på stories i dag også 🙄 Med hennes historie er dette proana. Hun vet bedre, og hun kan slenge rundt seg med moral på andres vegne og sin utdannelse - men om hun virkelig hadde tatt sin utdannelse på alvor så hadde hun også valgt å følge ansvarlighetsprinsippet hun som sykepleier skal følge. Istedenfor velger hun det som kan påvirke andre til å bli så syke at de kan dø av det. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 22. august #2178 Del Skrevet 22. august Frisk Frosk skrev (15 minutter siden): Med hennes historie er dette proana. Hun vet bedre, og hun kan slenge rundt seg med moral på andres vegne og sin utdannelse - men om hun virkelig hadde tatt sin utdannelse på alvor så hadde hun også valgt å følge ansvarlighetsprinsippet hun som sykepleier skal følge. Istedenfor velger hun det som kan påvirke andre til å bli så syke at de kan dø av det. Lurer på om det er noen av de nærmeste i kretsen hennes som noensinne gir henne beskjed om at dette ikke burde legges ut...eller lukker de alle øynene og bare lar det gli forbi? Trist at hun har forkortet livet sitt med så mange år med den sykdommen der. Også lurer jeg veldig på om hun alltid går uten sokker og bukser inne. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 22. august #2179 Del Skrevet 22. august texas1990 skrev (6 minutter siden): Lurer på om det er noen av de nærmeste i kretsen hennes som noensinne gir henne beskjed om at dette ikke burde legges ut...eller lukker de alle øynene og bare lar det gli forbi? Trist at hun har forkortet livet sitt med så mange år med den sykdommen der. Også lurer jeg veldig på om hun alltid går uten sokker og bukser inne. Problemet er vel at de som har denne sykdomen sjelden hører på sine nærmeste uansett hva som sies. Nå kommer jo slike proana-bilder stadig vekk på hennes konto. Men jeg synes å ha sett et mønster i det, at det kommer oftere når hun er veldig "på" med å skrive og gi inntrykk av at hun er veldig opptatt med jobb. Så det virker som om hun burde avslutte sosiale medier en gang for alle, og heller konsentrere seg om å bli friskere. Hun bruker dessverre altfor ofte sosiale medier for å vise frem sin sykdom. Dette er jo ganske typisk for de med anoreksi, og når det gjøres på sosiale medier er det som regel også en psykisk avhengighet der, ikke bare koblet til sosiale medier slik alle kan oppleve, men også for det å vise frem sin syke kropp Og for de som holder på slik blir bruken av sosiale medier med på å opprettholde og til og med forsterke sykdomsbildet. Å diskutere dette gjør jeg kun fordi hun selv har gjort karriere av sin sykdom, i form av bøker, foredag, intervjuer og influenservirksomhet. At det er mulig, at så mange fagpersoner over år har støttet dette tilsynelatende ukritisk, det er egentlig ganske uforståelig. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 22. august #2180 Del Skrevet 22. august Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Problemet er vel at de som har denne sykdomen sjelden hører på sine nærmeste uansett hva som sies. Nå kommer jo slike proana-bilder stadig vekk på hennes konto. Men jeg synes å ha sett et mønster i det, at det kommer oftere når hun er veldig "på" med å skrive og gi inntrykk av at hun er veldig opptatt med jobb. Så det virker som om hun burde avslutte sosiale medier en gang for alle, og heller konsentrere seg om å bli friskere. Hun bruker dessverre altfor ofte sosiale medier for å vise frem sin sykdom. Dette er jo ganske typisk for de med anoreksi, og når det gjøres på sosiale medier er det som regel også en psykisk avhengighet der, ikke bare koblet til sosiale medier slik alle kan oppleve, men også for det å vise frem sin syke kropp Og for de som holder på slik blir bruken av sosiale medier med på å opprettholde og til og med forsterke sykdomsbildet. Å diskutere dette gjør jeg kun fordi hun selv har gjort karriere av sin sykdom, i form av bøker, foredag, intervjuer og influenservirksomhet. At det er mulig, at så mange fagpersoner over år har støttet dette tilsynelatende ukritisk, det er egentlig ganske uforståelig. Har sagt dette mange ganger før, faktisk helt tilbake til 2017 (da første boka kom). Hun erstatta en avhengighet med en annen, og så ble den ene også et stort problem igjen. Så nå sitter hun i en evig, selvopprettholdende sirkel. Også det å jobbe, som hun har fronta så hardt mtp «gjøre friske ting» og at hun klarer alt. Jeg tar det at kjendisvennene hennes i stor grad har slutta å rykke ut i kommentarfeltene til hennes forsvar som et tegn på at mange har skjønt tegninga, og garantert også har prøvd å si fra. Hun må ut av jobb og logge av SoMe, og inn i intensivbehandling om hun skal ha sjanse, det er jeg ganske sikker på slik jeg kjenner henne og også ut ifra tidligere behandlingsrunder (gjennomdokumentert på bloggen, ikke spekulasjon). Hun må røskes ut, clean cut. Jeg er alvorlig bekymra, selv om jeg ikke har mye til overs for dama lenger. Hun er et livsfarlig forbilde, og hun er livsfarlig for seg selv nå. 15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå