MissLucy Skrevet 13. mai 2021 #261 Del Skrevet 13. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (30 minutter siden): Poseringer ja, hodet nærme kamera slik at det ser stort ut i forhold til kropp, vridning av hodet sånn at kragebein og kjevebenet stikker ut, brett på skjorteermet slik at de tynne armene synes, lår vist i forhold til smale objekter hvor lårene er like smale, løfting av lår fra stol/sofa slik at de blir enda tynnere, synlig hoftekam og for store klær, synlige blodårer på hender og føtter, den faste poseringen på badet hvor armen holdes i en vinkel som får den til å se kjempetynn ut(og det er den også, men enda tynnere) og kroppen til å bli bare en smal strek osv osv. Og ja, CBE gjør mye av det samme Skjønner. Veldig interessant å bli oppmerksom på det. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 13. mai 2021 #262 Del Skrevet 13. mai 2021 Senneset har uttalt seg veldig kritisk til «trigger warnings» så jeg ville blitt veldig overrasket om hun problematiserer dette. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/zLJd2v/trigger-warnings-er-ytringsfrihetens-bomullsposer-ingeborg-senneset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 13. mai 2021 #263 Del Skrevet 13. mai 2021 Bobleplasten skrev (24 minutter siden): Senneset har uttalt seg veldig kritisk til «trigger warnings» så jeg ville blitt veldig overrasket om hun problematiserer dette. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/zLJd2v/trigger-warnings-er-ytringsfrihetens-bomullsposer-ingeborg-senneset Men det er jeg enig med henne i. Jeg er også kritisk til trigger warnings. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bijou1 Skrevet 14. mai 2021 #264 Del Skrevet 14. mai 2021 Mildemoses skrev (På 13.5.2021 den 13.50): Jeg er helt enig med deg, og jeg beundrer deg for at du klarer å avdekke det og avfølge for å holde deg selv frisk. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor hun gjør dette. Hun av alle må da vite at det trigger, og jeg regner med hun ikke gjør det av ren ondskap heller! Er vel Narcissus som er på ferde her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 15. mai 2021 #265 Del Skrevet 15. mai 2021 (endret) På story nå 😟 Så ekstremt unødvendig.. Dette har tatt helt av i det siste. Som spiseforstyrra er jeg nødt til å si stopp og avfølge for å skåne meg selv nå. Endret 15. mai 2021 av Twinkle~ 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 15. mai 2021 #266 Del Skrevet 15. mai 2021 (endret) Huff! 😳 Endret 15. mai 2021 av parmanoia 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auroras Skrevet 15. mai 2021 #267 Del Skrevet 15. mai 2021 Her er en dokumentar fra 2012: https://p3.no/dokumentar/tanker-fra-post-4/ Interessant å se henne på den tiden kontra nå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akvarium85 Skrevet 15. mai 2021 #268 Del Skrevet 15. mai 2021 Twinkle~ skrev (7 timer siden): På story nå 😟 Så ekstremt unødvendig.. Dette har tatt helt av i det siste. Som spiseforstyrra er jeg nødt til å si stopp og avfølge for å skåne meg selv nå. Finner ikke? Har hun fjernet det igjen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 15. mai 2021 #269 Del Skrevet 15. mai 2021 Akvarium85 skrev (2 minutter siden): Finner ikke? Har hun fjernet det igjen? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 15. mai 2021 #270 Del Skrevet 15. mai 2021 Og nå, kritikk av slankejournalistikk... Kanskje på tide å tenke seg om på hva slags negativ påvirkning man selv står for?🤥 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akvarium85 Skrevet 15. mai 2021 #271 Del Skrevet 15. mai 2021 Twinkle~ skrev (7 minutter siden): Oh damn! 😱 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne30 Skrevet 15. mai 2021 #272 Del Skrevet 15. mai 2021 Jeg er veldig stor fan av Ingeborg. Men nå begynner jeg å bli bekymret for både henne - og dere/ de som trigges av bildene😢 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 15. mai 2021 #273 Del Skrevet 15. mai 2021 Hårreisende dobbeltmoral og manglede selvkritikk. Det går ikke an å dele kritikk av slankestoff når man holder på sånn selv! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 15. mai 2021 #274 Del Skrevet 15. mai 2021 Twinkle~ skrev (4 timer siden): Det her er fullblåst pro-ana. Og minner mest om de tingene jeg rapporterte til blogg.no for ti år siden (ikke hennes blogg men anoreksiblogger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 15. mai 2021 #275 Del Skrevet 15. mai 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 16. mai 2021 #276 Del Skrevet 16. mai 2021 Min "verste" trigger når det gjelder kropp er kragebeina. Var veldig opptatt av at mine skulle være så synlige som mulig og selv om jeg er frisk så kjenner jeg det i magen hver gang jeg ser bilder som dette. Det andre bildet, de bena, det er mange måter å vise frem tatoveringer på, og jeg forstår ikke hvordan hun ikke kan skjønne hva hun holder på med. Jeg syns synd på henne, samtidig som hun irriterer meg grenseløst med hvor nonchalant hun er når hun snakker om anoreksia ellers. I en episode av bloggerne hang hun med Linnéa Myhre og hun sa noe ala "her kommer anorektikerne, hahaha" Jeg er for galgenhumor men når man er midt oppi offentligheten samtidig som man synlig sliter og mener så meget om så mye så bør man faen passe på hva man sier om sykdommen. Offentlige bilder fra offentlig konto på IG. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lill3My Skrevet 16. mai 2021 Populært innlegg #277 Del Skrevet 16. mai 2021 DianaV skrev (40 minutter siden): Min "verste" trigger når det gjelder kropp er kragebeina. Var veldig opptatt av at mine skulle være så synlige som mulig og selv om jeg er frisk så kjenner jeg det i magen hver gang jeg ser bilder som dette. Det andre bildet, de bena, det er mange måter å vise frem tatoveringer på, og jeg forstår ikke hvordan hun ikke kan skjønne hva hun holder på med. Jeg syns synd på henne, samtidig som hun irriterer meg grenseløst med hvor nonchalant hun er når hun snakker om anoreksia ellers. I en episode av bloggerne hang hun med Linnéa Myhre og hun sa noe ala "her kommer anorektikerne, hahaha" Jeg er for galgenhumor men når man er midt oppi offentligheten samtidig som man synlig sliter og mener så meget om så mye så bør man faen passe på hva man sier om sykdommen. Offentlige bilder fra offentlig konto på IG. Kjenner meg igjen i det du skriver. Har selv mange års fortid med anoreksi. Selv om jeg er frisk nå, og har vært det lenge, kjenner jeg også på en ekkel følelse og et slags uønsket «savn» etter den syke kroppen jeg hadde. Så jeg bruker all energi jeg kan på å holde meg selv frisk, bla ved å; 1) avfølge alt som trigger meg på sosiale medier 2) minne meg på hvor ille det var å være syk, fysisk og psykisk 3) tenker på hva den friske kroppen tillater meg å gjøre som jeg ikke kunne før - være sosial og spontan, fylle hodet med andre tanker enn mat og kalorier, 4) tenker meg til min åtteårige selv, og hvordan hun vil minnes tiden jeg er i nå: en dame som til tross for vanskelige forutsetninger lever et godt liv, med samboer pg sunne aktiviteter, eller en som ofrer alt for å være tynn 5) ser for meg hvordan jeg vil bli husket, hvem jeg vil folk skal se, hvilket inntrykk jeg vil gi. (Ingen kommer til å holde minnetale for meg og si at «hun var alltid så tynn». 6) husker hvor fanget man blir, vet at jeg ikke kan «flørte» med anorektiske handlinger og tanker uten å sette meg selv i fare for p virkelig falle tilbake 7) tenker på alle skm har støttet meg gjennom mer enn ti år.å med kamp, på alle som har stilt opp, brukt tid og krefter på meg. Jeg vil ikke at det skal ha vært «for gjeves» 8. jeg vet at å være frisk og holde seg frisk er en kamp i seg selv, og jeg liker ikke å tape 9. jeg tenker at psykisk sykdom ikke er min skyld, men at det likevel er mitt ANSVAR å gjøre det beste ut av det som mulig Litt kaos her,,, men ser bare hvor mange som skriver at de blir trigga... og det er så synd om det kan være med å bikke noen j feil retning. Anbefaler alle som kjennet på dette å sjekke ut @MegsyRecovery på YouTube. Veldig dyktig dame som kommer med hjelpsomme råd, erfaringer og ting du ka.ån gjøre i hverdagen for å holde deg frisk/bli friskere. en av de viktigste tingene, tror jeg, er å gjøre motsatte handlinger. Da snakker jeg om de som sliter med spiseforstyrrelses-preget adferd og tanker. Tenker du at du IKKE skal spise den brødskiva... så spis den. Gjentatte handlinger over tid vil etterhvert påvirke tankene og følelsene. Følelser og tanker alene vil derimot ikke endre adferden. beklager at dette ble langt og rotete... håper likevel det kan hjelpe en eller annen 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 16. mai 2021 #278 Del Skrevet 16. mai 2021 Lill3My skrev (7 minutter siden): Kjenner meg igjen i det du skriver. Har selv mange års fortid med anoreksi. Selv om jeg er frisk nå, og har vært det lenge, kjenner jeg også på en ekkel følelse og et slags uønsket «savn» etter den syke kroppen jeg hadde. Så jeg bruker all energi jeg kan på å holde meg selv frisk, bla ved å; 1) avfølge alt som trigger meg på sosiale medier 2) minne meg på hvor ille det var å være syk, fysisk og psykisk 3) tenker på hva den friske kroppen tillater meg å gjøre som jeg ikke kunne før - være sosial og spontan, fylle hodet med andre tanker enn mat og kalorier, 4) tenker meg til min åtteårige selv, og hvordan hun vil minnes tiden jeg er i nå: en dame som til tross for vanskelige forutsetninger lever et godt liv, med samboer pg sunne aktiviteter, eller en som ofrer alt for å være tynn 5) ser for meg hvordan jeg vil bli husket, hvem jeg vil folk skal se, hvilket inntrykk jeg vil gi. (Ingen kommer til å holde minnetale for meg og si at «hun var alltid så tynn». 6) husker hvor fanget man blir, vet at jeg ikke kan «flørte» med anorektiske handlinger og tanker uten å sette meg selv i fare for p virkelig falle tilbake 7) tenker på alle skm har støttet meg gjennom mer enn ti år.å med kamp, på alle som har stilt opp, brukt tid og krefter på meg. Jeg vil ikke at det skal ha vært «for gjeves» 8. jeg vet at å være frisk og holde seg frisk er en kamp i seg selv, og jeg liker ikke å tape 9. jeg tenker at psykisk sykdom ikke er min skyld, men at det likevel er mitt ANSVAR å gjøre det beste ut av det som mulig Litt kaos her,,, men ser bare hvor mange som skriver at de blir trigga... og det er så synd om det kan være med å bikke noen j feil retning. Anbefaler alle som kjennet på dette å sjekke ut @MegsyRecovery på YouTube. Veldig dyktig dame som kommer med hjelpsomme råd, erfaringer og ting du ka.ån gjøre i hverdagen for å holde deg frisk/bli friskere. en av de viktigste tingene, tror jeg, er å gjøre motsatte handlinger. Da snakker jeg om de som sliter med spiseforstyrrelses-preget adferd og tanker. Tenker du at du IKKE skal spise den brødskiva... så spis den. Gjentatte handlinger over tid vil etterhvert påvirke tankene og følelsene. Følelser og tanker alene vil derimot ikke endre adferden. beklager at dette ble langt og rotete... håper likevel det kan hjelpe en eller annen Dette var et bra innlegg, kjenner igjen mestringsteknikkene og prøver etter beste evne å leve som du. Jeg fulgte Ingeborg lenge, men på et eller annet tidspunkt ifjor la hun ut en filmsnutt av seg selv foran speilet der man så knokler og bein og det var liksom helt meningsløst, og det var da jeg kjente at dette ikke var greit, så jeg avfølgte henne da. Men nå har samtalen pågått her en stund og jeg klarte ikke holde meg lenger, som jeg skrev så syns jeg synd på henne, jeg vet jo hvor blind man blir. Moren min sa at jeg så ut som jeg kom rett fra en konsentrasjonsleir, men i mitt hode var jeg jo diger. Det er bare vanskelig å sympatiserer med henne når hun kjører på med selfier fra velkjente pro-ana vinkler hele tiden. Håper hun får hjelp, og blir bedre, men når man ser IG kontoen hennes så ser man jo tydelig at det ikke står bra til. Så kommer ikke til å titte innom igjen, men har faktisk fått fysiske reaksjoner når jeg har lest her om hvordan hun omtaler seg selv da hun var på sitt sykeste. Forventet liksom litt mer av henne, men som noen andre skrev så er hun jo mer "influencer" enn journalist, og ser ut til å trives med å ha påvirkningskraft. Da bør man være sitt ansvar bevisst. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albert LeMaitre Skrevet 16. mai 2021 #279 Del Skrevet 16. mai 2021 Lill3My skrev (3 timer siden): Kjenner meg igjen i det du skriver. Har selv mange års fortid med anoreksi. Selv om jeg er frisk nå, og har vært det lenge, kjenner jeg også på en ekkel følelse og et slags uønsket «savn» etter den syke kroppen jeg hadde. Så jeg bruker all energi jeg kan på å holde meg selv frisk, bla ved å; 1) avfølge alt som trigger meg på sosiale medier 2) minne meg på hvor ille det var å være syk, fysisk og psykisk 3) tenker på hva den friske kroppen tillater meg å gjøre som jeg ikke kunne før - være sosial og spontan, fylle hodet med andre tanker enn mat og kalorier, 4) tenker meg til min åtteårige selv, og hvordan hun vil minnes tiden jeg er i nå: en dame som til tross for vanskelige forutsetninger lever et godt liv, med samboer pg sunne aktiviteter, eller en som ofrer alt for å være tynn 5) ser for meg hvordan jeg vil bli husket, hvem jeg vil folk skal se, hvilket inntrykk jeg vil gi. (Ingen kommer til å holde minnetale for meg og si at «hun var alltid så tynn». 6) husker hvor fanget man blir, vet at jeg ikke kan «flørte» med anorektiske handlinger og tanker uten å sette meg selv i fare for p virkelig falle tilbake 7) tenker på alle skm har støttet meg gjennom mer enn ti år.å med kamp, på alle som har stilt opp, brukt tid og krefter på meg. Jeg vil ikke at det skal ha vært «for gjeves» 8. jeg vet at å være frisk og holde seg frisk er en kamp i seg selv, og jeg liker ikke å tape 9. jeg tenker at psykisk sykdom ikke er min skyld, men at det likevel er mitt ANSVAR å gjøre det beste ut av det som mulig Litt kaos her,,, men ser bare hvor mange som skriver at de blir trigga... og det er så synd om det kan være med å bikke noen j feil retning. Anbefaler alle som kjennet på dette å sjekke ut @MegsyRecovery på YouTube. Veldig dyktig dame som kommer med hjelpsomme råd, erfaringer og ting du ka.ån gjøre i hverdagen for å holde deg frisk/bli friskere. en av de viktigste tingene, tror jeg, er å gjøre motsatte handlinger. Da snakker jeg om de som sliter med spiseforstyrrelses-preget adferd og tanker. Tenker du at du IKKE skal spise den brødskiva... så spis den. Gjentatte handlinger over tid vil etterhvert påvirke tankene og følelsene. Følelser og tanker alene vil derimot ikke endre adferden. beklager at dette ble langt og rotete... håper likevel det kan hjelpe en eller annen Takk for viktig og vakkert innlegg!!!❤️ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 16. mai 2021 #280 Del Skrevet 16. mai 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå