Gå til innhold

Er virkelig lykkelige menn utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mann jeg kjenner er i midten av 40-årene og har vært gift i 12 år og har vært utro med så langt en håndfull kvinner i løpet av denne tiden. Han sier han er lykkelig, de har to barn på ungdomsskolen og har i følge ham et aktiv sexliv med sex 3 ganger i uken (noe jeg vil si er over gjennomsnittet for alderen og varigheten på forholdet). Han sier han er utro for spenningens skyld, fordi han liker å ha noe annet enn det han har hjemme. Hvor sannsynlig er det at dette stemmer? Jeg har vanskelig for å tro at noen vil sette ekteskapet på spill flere ganger bare for spenning og har alltid tenkt at de som er utro er det mest fordi det er noe de savner eller ikke er fornøyd med hjemme. Er ønsket om spenning virkelig alt som trengs?

Anonymkode: 199bd...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer sendte noen upassende meldinger til andre damer i en periode på 3-4 dager. Jeg fant ut av dette og konfronterte han; svaret jeg fikk var at han hadde en dårlig periode, var stresset, drakk mye, følte han måtte tøffe seg foran kompiser, trengte oppmerksomhet osv.. Forholdet vårt var veldig bra på denne tiden i følge han og det var ikke fra meg han trengte oppmerksomhet, men fra venner.

Jeg har selv vansker for å tro at man kan ta slike steg om man er lykkelig i forhold, men det er også en viktig ting å være lykkelig med seg selv. Kanskje det har noe å si?

Anonymkode: b14af...efd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er bare ikke glad i kona (og barna)

Anonymkode: 4df4c...6ec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nær venn av oss holder på sånn. Kronisk utro og alle unntatt kona hans vet det, selv om hun nok har en mistanke. De liker å fremstå som om alt er idyll og som det perfekte vellykkede par i vennegjengen og på sosiale medier.

Jeg har konfrontert han med dette et par ganger, men for han handler det bare om sex og mener at det ikke har noe med parforholdet å gjøre. Han ser alltid etter muligheten for sex. Han er veldig sjarmerende så det er nok en del som lar seg lure.


 

 

Anonymkode: e85d1...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En nær venn av oss holder på sånn. Kronisk utro og alle unntatt kona hans vet det, selv om hun nok har en mistanke. De liker å fremstå som om alt er idyll og som det perfekte vellykkede par i vennegjengen og på sosiale medier.

Jeg har konfrontert han med dette et par ganger, men for han handler det bare om sex og mener at det ikke har noe med parforholdet å gjøre. Han ser alltid etter muligheten for sex. Han er veldig sjarmerende så det er nok en del som lar seg lure.


 

 

Anonymkode: e85d1...7b3

Æsj stakkars kone 

Anonymkode: 1a3da...988

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror virkelig ikke man er lykkelig om man velger å være utro. Har du det godt der hjemme vil du ikke risikere og miste det, og jeg klarer ikke forstå at man har et behov for noe annet når det der hjemme er bra. 

De jeg kjenner som har vært utro har ikke vært lykkelig med situasjonen der hjemme. 

Anonymkode: b170a...c89

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere evner å filosofere, så kan dere jo tenke over begrepet "lykke". Jeg har ikke vært utro,  men jeg har jo sett at f.eks etablerte familiefolk kan drive med basehopping. Hva er det de mangler lissom?  

Anonymkode: 557c5...08f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg tror det er både mulig og realistisk, og at det for mange til og med bidrar til lykke. 
Hvorfor må man være i et monogamt forhold for å være lykkelige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må heller spørre seg hva som er så galt med dette, all den tid det går strøkent på hjemmebane. Alt er på stell, de har det bra, fyren er snill på alle måter og kona får sex. Barna er happy. Lån og hus blir betalt.

Alt er ok.

Så skal folk ødelegge dette pga at noen har pult. Det er så hinsides fantastisk banal tankegang😂

Men bare å kjøre på.

Anonymkode: 600be...959

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at man finner tilfeller av begge deler. Altså folk som er lykkelig i forholdet og folk som ikke er lykkelig i forholdet.

Jeg lå med en mann for noen måneder siden som var gift. Han sa det til meg etter akten. Jeg ble først veldig sjokket og litt sint, og spurte hvorfor vi var i denne situasjonen da. Jeg spurte også om han var i et lykkelig forhold eller ikke. Han svarte meg at han egentlig var veldig lykkelig med kona, det manglet bare intimitet. Han fortalte også ganske mye om forholdet deres, og der var bare positivt å høre. Han virket veldig lykkelig og søkte bare intimitet.

Så, jeg tror at lykkelige folk kan være utro :) 

Anonymkode: b9c2d...fa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg lå med en mann for noen måneder siden som var gift. Han sa det til meg etter akten. Han fortalte også ganske mye om forholdet deres, og der var bare positivt å høre. Han virket veldig lykkelig og søkte bare intimitet. 

Anonymkode: b9c2d...fa3

Så han var både fysisk og emosjonelt (snakke om partneren til andre) utro? Fin fyr. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er folk som aldri vil klare å slå seg til ro uansett. Det er likt både blandt damer og menn. 

Er man lykkelig får man det man har krav på og de verdier man gikk inn i forholdet med. 

Min erfaring er at det tar ikke lang tid før vi splittes. Damer bryr seg ikke så masse om sex og nærhet, men mere statusen og slutter dermed med sex. Det er ikke så viktig. 

Da blir mannen sittende igjen som en masekopp som ønsker nærhet. Sulteforet på nærhet så oppdager dama til sin frustrasjon at det nå er lenge siden vi har hatt sex og trekker seg bare ennda lenger bort fordi det er ikke viktig for hun har fått oppnådd sine ting med forholdet og mannen blir da stående igjen som en oppråd frustrert sexavhengig tulling og blir utstøtt helt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg var/er utro. Jeg skjønte ikke hvorfor da dama hans er en veldig attraktiv og flott dame. De har det veldig bra og skal gifte seg om ett år. Kameraten sier det at han elsker henne og barna, men for han så er det spenningen og det forbudte som tenner han. Han har vært utro med to forskjellige. Han og dama har mye sex, så det er ikke noe mangelvare. Det er vel bare det at etter 10 år sammen så blir vel ting kjedelig🤷‍♀️ 

Anonymkode: 97f4e...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Peanut skrev:

Så han var både fysisk og emosjonelt (snakke om partneren til andre) utro? Fin fyr. 

Jeg skjønte ikke problemet med at han snakket fint og varmt om kona si? Jeg syns det bare var fint. Det med at han var utro mot henne er jeg enig i at ikke er greit.

Anonymkode: b9c2d...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært intim med en gift mann som hevder han er lykkelig gift. Han vil bare ha sex. 

Anonymkode: 242f9...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønte ikke problemet med at han snakket fint og varmt om kona si? 

Anonymkode: b9c2d...fa3

Å snakke om en partner bak ryggen til vedkommende, uansett om + eller - så er det ikke særlig bra. Hørtes mer ut som han skulle «rettferdiggjøre» det for seg selv ved å snakke fint om henne. Hadde du likt det om du var kona, at han snakket fint om deg til ei han hadde nettopp hadde hatt sex med? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Peanut skrev:

Å snakke om en partner bak ryggen til vedkommende, uansett om + eller - så er det ikke særlig bra. Hørtes mer ut som han skulle «rettferdiggjøre» det for seg selv ved å snakke fint om henne. Hadde du likt det om du var kona, at han snakket fint om deg til ei han hadde nettopp hadde hatt sex med? 

Oki, der er jeg uenig. Jeg mener at det å snakke positivt om en person ikke kan sammenlignes med å snakke negativt om en person. Altså angående det du sier om at «uansett + eller - så er det ikke særlig bra». Der mener jeg at det er OK å snakke hyggelig om en person bak ryggen deres, og ikke OK å snakke negativt om en person bak ryggen deres.

Hadde det vært min kjære, og han var lykkelig med meg så føler jeg han hadde skyldt meg å snakke positivt om meg. Hvis ikke kunne han like så godt gått fra meg. 

Anonymkode: b9c2d...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lykkelig med partneren, bare savner sex og intimitet?

Er det bare jeg som ikke hadde vært hverken lykkelig eller tilfreds med et ekteskap med mamgel på sex og intimitet?

Anonymkode: 4d1af...ec5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg tror det er både mulig og realistisk, og at det for mange til og med bidrar til lykke. 
Hvorfor må man være i et monogamt forhold for å være lykkelige? 

Tviler på at du har vært virkelig glad i noen😢

Anonymkode: 4df4c...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du har vært virkelig glad i noen😢

Anonymkode: 4df4c...6ec

Der tar du feil, men du står fritt til å mene hva du vil om mennesker du aldri har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...