Gå til innhold

Sykelig undervekt vs sykelig overvekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har perioder hvor jeg spiser lite, som de tre siste kveldene hvor jeg nesten ikke har spist noe etter middag og ikke frokost.   Noen ganger på dagtid spiser jeg ikke noe før middag.  Nei, det er ikke farlig å gå noen timer uten mat.  Det er vi faktisk skapt for å tåle veldig fint, det er derfor kroppene våre har den fine evnen til å lagre reservelagre med fett raskt.  Spise hver 3 time??  Hvorfor det?  Periodefaster man tærer man på nettopp disse, har fått kommentarer opp igjennom på hvordan jeg kan spise så mye og fremdeles være så slank. Tror det er fordi jeg periodefaster, har også perioder hvor jeg har økt matlyst og legger på meg et par kg, perioder med stress og dårlig matlyst hvor jeg kan gå ned 4 kg  og perioder gjerne før sommeren hvor jeg tar meg sammen fordi bikinien snart skal på. 

På den måten har jeg holdt nesten lik vekt hele mitt voksne liv.  Veier nå 67 men vil ned til ca 63 før sommeren, da føler jeg meg finest.  Er 1,76 men føler ikke jeg bærer ekstra kilo fint iom. at alt havner på magen, klær sitter jo 100 ganger finere på når magen er flat og midjen er smalere.  Kommer aldri til å tillate at jeg eter meg overvektig. 

Anonymkode: 807d3...9d5

👍

Anonymkode: 92969...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.4.2020 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Det er stygt å være undervektig også

Anonymkode: da45d...9f4

Uff ja

Anonymkode: 88d95...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller undervektig enn overvektig.

Anonymkode: 02ce6...d17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2020 at 8:47 PM, AnonymBruker said:

Ikke min feil at du blir støtt av innlegget mitt. Dette handler ikke om å være dyp men å reflektere over et stort problem i samfunnet vårt, som holder på å bli normalisert, nemlig den økende forekomsten av fedme. I tillegg ser vi lite/ingenting til de som lider av anoreksi, og underernæring som følge av undervekt og spiseforstyrrelser. Mange av de som lider av ekstrem fedme har også spiseforstyrrelser, men dette hører vi ofte om. Er det mer synd i noen av disse menneskene enn andre, og hvorfor er det slik? Hvorfor hylles en kroppstype mens en annen skal gjemmes? Ting har blitt snudd veldig på de siste 10 årene! 

Anonymkode: ced45...814

Jeg ble vel ikke støtt.

Jeg synes helt ærlig du fremstår som en veldig enkel sjel. 

Anonymkode: b9b03...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heller undervektig enn overvektig.

Anonymkode: 02ce6...d17

Skrevet av enn som aldri har opplevd konsekvensene av sykelig undervekt

Anonymkode: 42f4a...3d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen er vel at det er få som får lyst til å legge på seg 10 kg når de ser noen som er overvektig, mens anorektikere trigger hverandre.

Anonymkode: 38189...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om overvekt er mer hyllet i dag av enkelte fat-positive bevegelser, så er det fremdeles ikke noe som er allmenn akseptert. Hvis du tror at Tess Holliday bare får positive kommentarer på kroppen sin så tar du skammelig feil.

Folk flest reagerer på alt som er abnormalt. Både sykelig undervektige og sykelig overvektige kropper er abnormale, og vi reager med sjokk og avsky, men også med morbid fascinasjon. Men du har rett i at en sykelig undervektig person vil få sympatikommentarer mens en som er sykelig overvektig vil få enten "you go girl" kommentarer eller direkte ufølsomme kommentarer om hvor ekle de er. 

Anonymkode: 95d9e...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...