Godis Skrevet 1. mai 2021 #161 Del Skrevet 1. mai 2021 Gratulerer så mye med lille jenta som kom tidligere i uka 💞 Gleder meg til å lese fødselshistorie 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 4. mai 2021 #162 Del Skrevet 4. mai 2021 Gratulerer så mye med den lille jenta ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #163 Del Skrevet 10. mai 2021 (endret) Tusen takk for gratulasjonene! Nå er vesla blitt to uker allerede, og vi koser oss masse sammen❤️ Min fødselshistorie: Jeg starter med å si at det ble en veldig tøff, lang og vond fødsel! Er veldig glad for at jeg ikke visste på forhånd hvordan fødselen kom til å bli!😅 Fredag: Jeg fikk satt inn ballongkateter, og fikk reise hjem. Hjemme hadde jeg rier litt av og på i mange timer, men det gikk greit. Lørdag: Etter litt over 24 t med ballongen ble jeg lagt inn på sykehuset til videre igangsetting. Fikk satt 1 cytotec først som ikke gjorde så mye, fikk deretter satt en til etter noen timer. Fikk mye hyppige rier på ettermiddagen og kvelden, men dabbet av igjen. Søndag: Riene tok seg opp igjen midt på natten og fortsatte til morgen på søndagen. På formiddagen hadde jeg 4 cm åpning og kunne ringe etter mannen😁🙌🏼 Da mannen var på plass ble vannet tatt, og provoserte flere rier. Jeg fikk også drypp for å stimulere riene, som førte til mye smertefulle rier hvert 2-3 min, men ikke mer åpning. Dryppet ble justert ned litt, og vi ventet i spenning på utvikling. Det gikk flere timer med sterke smerter før noe skjedde. På kvelden fikk jeg epidural mot smertene og fikk sovet litt og hentet meg inn. Mandag: Dryppene ble justert igjen og jeg måtte stå og gå litt for å prøve å få vesla lenger ned i bekkenet. Riene tok seg opp og gjorde veldig vondt på den ene siden til tross for epiduralen. Beina føltes helt nummene og rare, og jeg måtte ha hjelp til å flytte på de. Etter x antall timer hadde jeg endelig full åpning og skulle begynne å presse. Vesla hadde fremdeles ikke kommet langt nok ned i bekkenet, så måtte bruke pressriene i starten på å få henne lenger ned. Pressriene var så kraftige og vonde, og uten særlig effekt for vesla. Hun ville visst ikke ut! Hadde vel presset i 45-50 min og hun var fremdeles ikke ute. Jordmor tilkalte leger, og det ble besluttet å ta vesla ut med sugekopp fordi hun hadde satt seg litt fast. Det endte derfor med klipp og sugekopp, og fy f**n så vondt det gjorde med den sugekoppen!!😫 Jeg skrek høyt av smerte, og mannen ble veldig svimmel og måtte sette seg ned!😖 Heldigvis gikk det da ganske kjapt, og smertene forsvant så fort hun var ute! Verdens deiligste følelse å endelig få henne på brystet etter det smertehelvete! Endte med 17 timer i aktiv fødsel!!😅🥵 Jeg lå med jenta mi på brystet, og mannen ved min side mens jeg ble sydd sammen. Måtte bli klippet mye, så det ble mange sting i flere lag. Ble lokalbedøvet og merket ikke noe til stingene. Merket heller ikke klippet, og fikk det egentlig ikke med meg før etter hun var ute!😅 Så måtte morkaka ut, og jeg måtte presse litt til. Den kom hel ut, og vi fikk se på den🙃 Ble så trillet til barsel etter noen timer med jenta mi på brystet.🥰 I etterkant svir det litt i stingene, men det gikk faktisk overraskende fint å gå på do etter fødsel (som var noe av det jeg hadde gruet meg til). Må si at jeg tenkte under pressriene og umiddelbart etter fødsel at det aldri blir flere barn på oss, men at man faktisk "glemmer" det etter kort tid fordi det et så fantastisk å ligge der med baby i armene!❤️ En baby som man faktisk har laget sammen, av kjærlighet!❤️ Jeg ble ikke skremt av fødselen, og jeg tror også noe av grunnen til at det ble veldig intenst for meg var at jeg var så ekstremt sliten!😅 Hverdagen er nå i gang igjen, og jeg og baby bor i senga vår😅 Vi sover mye på dagtid og er mye våkne på natten😆 Hun er veldig avhengig av nærkontakt med meg, og jeg får ikke lagt henne fra meg så mye. Men det er bare kos🥰 Men må passe på å snike til meg mat når hun sover😆 Ammingen går veldig greit, og siden jeg hadde mye råmelk i mange uker før fødsel så kom melkeproduksjonen igang veldig fort og jeg har veldig mye melk!☺️ Nå skal vi bare fortsette å kose oss, og ta dagene som de kommer!🥰 Vi kan ikke planlegge noen ting, det er vesla som bestemmer og det er helt greit☺️❤️ Blir litt lite søvn på mor om dagen da! Er ikke like god til å sovne på dagtid😅 Også er det så kos å bare ligge å se på henne når hun sover🥰❤️ Å endelig bli mamma er virkelig en fantastisk følelse❤️ Endret 10. mai 2021 av Hopptimisten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 10. mai 2021 #164 Del Skrevet 10. mai 2021 To uker, så stas 💓 Kan absolutt tenke meg at du var glad du ikke visste hvor lang fødselen skulle bli, hjelpes 😄 Men samtidig, for en premie til slutt da. Gror stingene greit nå også etter en stund? Synes klipping høres helt grusomt ut, men kan godt tenkes at jeg obertenker det. Kjenner du når de klipper? Kjenner du forskjell nå i ettertid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #165 Del Skrevet 10. mai 2021 Godis skrev (30 minutter siden): To uker, så stas 💓 Kan absolutt tenke meg at du var glad du ikke visste hvor lang fødselen skulle bli, hjelpes 😄 Men samtidig, for en premie til slutt da. Gror stingene greit nå også etter en stund? Synes klipping høres helt grusomt ut, men kan godt tenkes at jeg obertenker det. Kjenner du når de klipper? Kjenner du forskjell nå i ettertid? Stingene gror fint. Jeg merker fremdeles at de er der og at det kan svi litt, men det blir bedre og bedre☺️ Nå har stingene begynt å løsne opp også, så virker som det gror bra☺️ Klipp/revning var faktisk noe av det jeg hadde mest noia for før fødsel, og var veldig redd for at det skulle skje meg! Nå i etterkant kan jeg si at jeg hverken merket at jeg ble klippet, eller at det er noe stort problem nå i etterkant☺️ Merker jo at det er ømt der stingene sitter, men hadde også noen smårifter som ikke ble sydd så fikk beskjed om at det sannsynligvis var de som gjorde mest vondt! Var også litt redd for at stingene skulle løsne når jeg gikk på do, men fikk beskjed om at selvom det kan kjennes sånn ut, så er det ingen fare for det☺️ Jeg kan med hånda på hjertet si at klipp ikke var så ille som jeg hadde sett for meg. Og sannsynligvis hadde det gjort enda vondere hvis de ikke hadde klipt😆😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 10. mai 2021 #166 Del Skrevet 10. mai 2021 Hopptimisten skrev (4 minutter siden): Stingene gror fint. Jeg merker fremdeles at de er der og at det kan svi litt, men det blir bedre og bedre☺️ Nå har stingene begynt å løsne opp også, så virker som det gror bra☺️ Klipp/revning var faktisk noe av det jeg hadde mest noia for før fødsel, og var veldig redd for at det skulle skje meg! Nå i etterkant kan jeg si at jeg hverken merket at jeg ble klippet, eller at det er noe stort problem nå i etterkant☺️ Merker jo at det er ømt der stingene sitter, men hadde også noen smårifter som ikke ble sydd så fikk beskjed om at det sannsynligvis var de som gjorde mest vondt! Var også litt redd for at stingene skulle løsne når jeg gikk på do, men fikk beskjed om at selvom det kan kjennes sånn ut, så er det ingen fare for det☺️ Jeg kan med hånda på hjertet si at klipp ikke var så ille som jeg hadde sett for meg. Og sannsynligvis hadde det gjort enda vondere hvis de ikke hadde klipt😆😅 Så godt å høre, og godt poeng du skriver med at det sannsynligvis hadde gjort mer vondt hvis du ikke ble klippet, har ikke tenkt på det på den måten 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. mai 2021 #167 Del Skrevet 10. mai 2021 Takk for at du delte fødselshistorien din Jeg revnet mye med min nr.1 og kan virkelig si at jeg ønsker jeg hadde blitt klippet i stedet for. Litt mer styr når det er ukontrollert, men de fixer jo det også. Legene er flinke! Og alt er verdt det når man får den lille bylten ja ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 10. mai 2021 #168 Del Skrevet 10. mai 2021 Du skriver så innmari fint Tenk at du har vært mamma i 2 uker ❤️ ÅH, @Hopptimisten - FOR en opplevelse og FOR en jobb du har gjort! 17 timer med aktiv fødsel - du er rååå Det høres helt surrealistisk vondt ut, men samtidig så fantastisk. Blir helt rørt av tanken, etter det du har vært gjennom, at du nå er mamma. Nå må du nyte ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. mai 2021 #169 Del Skrevet 11. mai 2021 Gratulerer ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #170 Del Skrevet 13. mai 2021 @Amatarielja det er nok bedre å bli klippet! Det er jo som du sier mer kontrollert, og de klipper jo da ned mot venstre side for å unngå å skade lukkemuskelen☺️Men legene er absolutt flinke uansett☺️ Tusen takk @SUPERMIRI❤️ Det er jo litt surrealistisk å tenke på at det helt klart er den vondeste og samtidig beste opplevelsen noen gang🥰 Og resultatet: en hekt perfekt liten jente😍❤️ Det er virkelig bare å glede seg!🥰 Takk, kjære deg @Neutral90❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå