Gå til innhold

Hva er greit å følge på Instagram?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Vegansucks skrev:

Syns det er merkelig at godt voksne menn med familie har Instagram 😂 og spesielt for å følg sånt

Vi er midt i 20 årene. Og tror ikke det akkurat er formålet med kontoen hans. 

Anonymkode: 1e14b...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, McMary skrev:

Jeg ville ikke blitt sammen en mann som var så opptatt av å se på pene damer at han søkte de opp og fulgte de på sosiale medier. Det er sånn jeg sjekket før vi ble kjærester rett og slett. Så at du syntes det var ubehagelig skjønner jeg godt. Jeg sjekket jo aldri insta eller facebook til eksen, det kom i løpet av de åra vi var sammen og jeg var så trygg på ham at det falt meg ikke inn. Så jeg skjønner at du ikke har sjekket det altså, var ikke et stikk til deg sånn sett! Jeg har bare blitt mer bevisst på at det finnes ulike menn etter jeg fant KG og ble singel..

Jeg synes du skal snakke med han om det og høre hvorfor han gjør det og hva det betyr for han. Ellers vil det bare vokse seg stort i hodet ditt og påvirke humøret og kanskje selvtilliten på sikt. Ærlighet og åpenhet er det aller beste i et forhold. Hvis det ikke er så viktig for han, men hvordan du har det er viktig for han, sletter han dem.

Jeg tror ikke det at han følger mange slike kontoer og jeg vet jo ikke når han begynte å følge de. Men egentlig så begynner jeg å bli litt usikker på om det var selve feeden. Men kanskje heller søkefeeden jeg så? Men der også kommer det vel opp det du mest søker på regner jeg med? 

Vet jeg burde prate med han. Jeg bare føler meg usikker på hvor min grense for slike ting går, derfor litt vanskelig.

Anonymkode: 1e14b...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger stort sett bare bekjente, pluss et par hobbykanaler (mest foto), og ser ikke helt appellen med disse bertene. Samtidig hadde jeg neppe blitt veldig begeistret om noen skulle stilt krav til hvem jeg fikk lov til å følge, og det kunne ikke ramlet meg inn å kontrollere kjærestens Instagram-bruk.

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Okapi skrev:

Jeg følger stort sett bare bekjente, pluss et par hobbykanaler (mest foto), og ser ikke helt appellen med disse bertene. Samtidig hadde jeg neppe blitt veldig begeistret om noen skulle stilt krav til hvem jeg fikk lov til å følge, og det kunne ikke ramlet meg inn å kontrollere kjærestens Instagram-bruk.

Det er akkurat dette jeg er litt redd for, at han skal føle at jeg skal bestemme hva han ser på. Jeg vil jo ikke det. Men syns likevel det er trist, det gir meg en følelse av at jeg ikke er bra nok for han. 

-Ts

Anonymkode: 1e14b...425

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja det var akkurat dette med selvtilliten. Jeg føler meg attraktiv og er fornøyd med utseende mitt. Men det erviktig for meg er at kjæresten min føler det sammen om meg. Og dette var attpå til damer i en helt annen stil enn hva jeg er. Kanskje det som er vondest.. 

Helt enig med at meldiger og kommentarer er og grensen. Hvordan kan jeg se om han kommenterte noen på andres bilder? Har en gammel konto jeg ikke bruker lenger som jeg kan se etter med hvis det er enkelt. Skal ikke bli helt FBI altså🙈

-Ts

Anonymkode: 1e14b...425

Da må du gå inn på de han følger, og se under på ethvert bilde de har. Jeg anbefaler det ikke, tror man blir gæren av det. Jeg har selv gjort det, men det ødela bare meg selv.

Anonymkode: bbca2...3d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er akkurat dette jeg er litt redd for, at han skal føle at jeg skal bestemme hva han ser på. Jeg vil jo ikke det. Men syns likevel det er trist, det gir meg en følelse av at jeg ikke er bra nok for han. 

-Ts

Anonymkode: 1e14b...425

Er det sånn du tenker selv? At hvis du følger en kjekkas på Instagram, har en mannlig favorittskuespiller eller diskuterer en heit artist med venninner, så er det fordi typen din ikke er bra nok?

Endret av Okapi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, KDNO skrev:

Du eier ikke personen så la han gjøre hva faen han vil.

Man må klare å oppføre seg når man har kjæreste

Anonymkode: 7d323...c47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du synes det er vanskelig å ta det opp. Det er fordi du virker veldig smålig og kontrollerende fordi det er sikkert en bitteliten ting for han. Men det er egentlig ikke lite, når det plager deg SÅ mye. Jeg skjønner deg så godt.

Jeg tok det opp med fyren min en gang, sa bare: «Det er ikke til å unngå at du liker og følger pene jenter på instagram, og jeg vet det er teit men jeg kan ikke noe for at jeg føler meg dårlig og jeg ville bare la deg vite det.» Han reagerte ganske fint, han unfollowet mange og sluttet å like randome jenter. Men da det ble slutt, så gikk han tilbake til sitt gamle mønster. Jeg tror bare at noen er anlagt til å se på pene jenter og ikke kan la være å like dem, og om jeg konfronterer dem så bare undertrykker jeg lystene deres. De er der, bare undertrykt liksom. Derfor leter jeg etter en mann som ikke gjør dette i utgangspunktet.

Anonymkode: bbca2...3d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 5 år, har barn og et godt forhold.

I dag så jeg at instafeeden hans er full av lettkledde/nakne damer. Og de har en stil som er helt motsatt av min.

Jeg har ikke instagram selv og vet liksom ikke helt hva er vanlig for kjærestepar her? Er det okei at kjæresten følge slike type kontoer? Jeg fikk så vondt i magen da jeg så det, men så tenker jeg samtidig at dette er helt uskyldig, men den vonde klumpen vil liksom ikke forsvinne.. 

Har lyst å ta det opp, men har virkelig ikke lyst å overreagere her.. Kanskje er det sånn at alle på instagram følger slike kontoer? 

Trenger hjelp til å sotere tankene rundt dette. Har jeg lov til å reagere på dette eller er det noe jeg skal heve meg over? Hva ville du gjort?

Anonymkode: 1e14b...425

Du reagerer som du gjør og det er greit, du må ta det opp med han. Dere er i et forhold og da må man ta det opp dersom det er noe 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger hjelp til å sotere tankene rundt dette. Har jeg lov til å reagere på dette eller er det noe jeg skal heve meg over? Hva ville du gjort?

Helt klart heve deg over, eller bedre, bare godta. Vi er ikke like, noen av oss, og har ulike preferanser i forhold til hva vi liker å følge, og se på nett. Synes det er en uting å henge seg opp i noe sånt, du kan uansett ikke kontrollere hva han tenker, og skulle han se slike damer på et kjøpesenter eller på stranda en fin sommerdag, så kommer han til å tenke sitt uansett. Og det er helt greit!!

Anonymkode: f1c2f...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Okapi skrev:

Er det sånn du tenker selv? At hvis du følger en kjekkas på Instagram, har en mannlig favorittskuespiller eller diskuterer en heit artist med venninner, så er det fordi typen din ikke er bra nok?

Forskjell på å følge en kjekkas, og å være så opptatt av kjekkaser at feeden flommer over av det. 

Alternativ som kommer opp når eg trykker på søkeknappen er veldig tydelig etter hvilke bilder eg har trykket liker på. Mao ikke en eneste naken eller lettkledd dame eller mann. 

 

Anonymkode: 4e129...dc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Okapi skrev:

Er det sånn du tenker selv? At hvis du følger en kjekkas på Instagram, har en mannlig favorittskuespiller eller diskuterer en heit artist med venninner, så er det fordi typen din ikke er bra 

Nå var det vel ikke vanlige kontoer det var snakk om her.

Endret av Annonym1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskjell på å følge en kjekkas, og å være så opptatt av kjekkaser at feeden flommer over av det. 

Alternativ som kommer opp når eg trykker på søkeknappen er veldig tydelig etter hvilke bilder eg har trykket liker på. Mao ikke en eneste naken eller lettkledd dame eller mann. 

 

Anonymkode: 4e129...dc8

Det er en gradsforskjell. Poenget er at TS antar noe om tankesettet til kjæresten, og jeg lurer på hvorfor. Hvis hun selv tenker på den måten, gir det mening at hun projiserer. Personlig synes jeg ikke det virker spesielt sannsynlig har han følger disse damene fordi hun ikke er bra nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde syntes det var litt flaut om min voksne kjæreste fulgte masse halvnakne "Instagram modeller" på sin offentlige konto. Alle som følger han kan jo se hva han følger og liker... Hvis han vil bruke insta til å sikle synes jeg han kan lage seg en finsta (fake/privat) instagram slik at ikke alle mine venner og familie ser det. 

Anonymkode: 6d980...b2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutegodt skrev:

Får han regulere hvor du legger øyene dine når dere er ute å går på butikken? 
Instagram er en bilde tjeneste, og ja, det er i overkant med lettkleddde damer der som enten er bloggere eller såkalte influencere
som tjener hav og kav av penger av å ha så lite så mulig klær på og så mye som mulig kurver på de rette plassene.

Hva slags bilder man får opp i feeden handler utelukkende om hvem man velger å følge. Det er 150 millioner kontoer på Instagram! Så det er ikke kjempevanskelig å finne folk som deler andre ting akkurat,  Joda, det finnes folk som legger ut lettkledde bilder, men de kommer jo ikke inn i feeden din av seg selv. Det er et aktivt valg å følge disse influenserne du sikter til. 

Jeg følger ingen som er opptatt av å vise fram kroppen sin på den måten, siden det ikke interesserer meg. Får opp bildene til folk jeg kjenner - og ellers bildene til kontoer jeg følger. Om mat, interiør, friluftsliv og andre ting jeg interesserer meg for. Jeg slutter bare å følge de som deler ting jeg ikke er interessert i. Så enkelt er det faktisk.

Så får det jo bli en annen sak hva partner «får lov til», eller med andre ord - hva partner kan gjøre og fortsatt være kjæresten din. For alle bestemmer jo over seg selv. Så må man selv sette grenser for hva man aksepterer og ikke. Jeg hadde ikke slått opp med min basert på at han likte å se på lettkledde jenter på Insta, selv om jeg antakelig ikke hadde likt det noe særlig.

Men man kan seriøst ikke argumentere med at «alle på Insta gjør dette», for det er ikke tilfellet. Mange influensere (og selvsagt andre) som er opptatt av helt andre ting enn å vise fram kroppen sin. 
 

Anonymkode: 13993...db7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Jeg fulger ganske få og får opp forslag på lettkledde damer, hver gang jeg åpner den jævla instagrammen er det svære rumper som møter meg. Jeg følger ingen lettkledde damer, det har jeg ikke interessen av. Jeg spyr snart av de groteske oversiza rævene, kle på dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Keikolina said:

Jeg fulger ganske få og får opp forslag på lettkledde damer, hver gang jeg åpner den jævla instagrammen er det svære rumper som møter meg. Jeg følger ingen lettkledde damer, det har jeg ikke interessen av. Jeg spyr snart av de groteske oversiza rævene, kle på dere!!!

Da må det være noe i det utvidete nettverket ditt som leder deg dit. Jeg tror jeg aldri noensinne har blitt anbefalt å følge en eneste oversiza ræv på Instagram. Går stort sett i venner jeg ikke følger, venners venner, og butikker, foreninger, artister og andre med samme hobbyer som meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags bilder man får opp i feeden handler utelukkende om hvem man velger å følge. Det er 150 millioner kontoer på Instagram! Så det er ikke kjempevanskelig å finne folk som deler andre ting akkurat,  Joda, det finnes folk som legger ut lettkledde bilder, men de kommer jo ikke inn i feeden din av seg selv. Det er et aktivt valg å følge disse influenserne du sikter til. 

Jeg følger ingen som er opptatt av å vise fram kroppen sin på den måten, siden det ikke interesserer meg. Får opp bildene til folk jeg kjenner - og ellers bildene til kontoer jeg følger. Om mat, interiør, friluftsliv og andre ting jeg interesserer meg for. Jeg slutter bare å følge de som deler ting jeg ikke er interessert i. Så enkelt er det faktisk.

Så får det jo bli en annen sak hva partner «får lov til», eller med andre ord - hva partner kan gjøre og fortsatt være kjæresten din. For alle bestemmer jo over seg selv. Så må man selv sette grenser for hva man aksepterer og ikke. Jeg hadde ikke slått opp med min basert på at han likte å se på lettkledde jenter på Insta, selv om jeg antakelig ikke hadde likt det noe særlig.

Men man kan seriøst ikke argumentere med at «alle på Insta gjør dette», for det er ikke tilfellet. Mange influensere (og selvsagt andre) som er opptatt av helt andre ting enn å vise fram kroppen sin. 
 

Anonymkode: 13993...db7

Takk for svar. Fint å få innspill om dette da jeg ikke er på insta selv. Jeg tror kanskje det jeg egentlig så var søkefeeden hans, men det er vel vel så ille. Jeg skal absolutt ikke gå fra han pga dette, det er ikke en så big deal. Men jeg tror jeg skal ta det opp med han når han kommer hjem.

Anonymkode: 1e14b...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegansucks
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er midt i 20 årene. Og tror ikke det akkurat er formålet med kontoen hans. 

Anonymkode: 1e14b...425

Det er voksent! Merkelig uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart heve deg over, eller bedre, bare godta. Vi er ikke like, noen av oss, og har ulike preferanser i forhold til hva vi liker å følge, og se på nett. Synes det er en uting å henge seg opp i noe sånt, du kan uansett ikke kontrollere hva han tenker, og skulle han se slike damer på et kjøpesenter eller på stranda en fin sommerdag, så kommer han til å tenke sitt uansett. Og det er helt greit!!

Anonymkode: f1c2f...285

Hvilken sammenheng er det mellom preferanser og bruk av IG, mener du? Er det slik at om man synes damer - eller menn - med et visst utseende er pene/sexy, så  man følge halvnakne bilder av disse på IG? Eller mener du preferanser i forhold til bruk av IG vs andre bildedelingstjenester/SoMe?

Det er jo dessuten en viss forskjell på aktivt å følge kontoer på IG og å beundre en tilfeldig forbipasserende dame på et kjøpesenter eller på sttanda. Om det på noen som helst måte skulle være sammenliknbart, ville det ha vært at kjæresten til TS hadde satt seg til på kjøpesenteret / strandai den hensikt å glo på forbipasserende damer.....men du synes kanskje det også er helt innafor, hva vet jeg.

Det "tankekontroll"-argumentet er forøvrig helt irrelevant, det er ikke det dette handler om i det hele tatt. Jeg synes ikke at TS stilltiende skal godta noe hun føler er vanskelig. Det er ikke dermed sagt at hun skal gjøre det til noe større enn det er, men hvis kjæresten hennes er noe å samle på, så tåler ham høre at TS har gjort seg noen tanker om saken og det må gå an å snakke om det.

Endret av Roci
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...