Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å få korona og bli ferdig med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

36 minutter siden, Bix skrev:

Er tanken på å bli smittet like fristende hvis det skulle vise seg at 2. gangen man får viruset, får man alvorlige kompikasjoner, varig lungeskade, eller i verste fall dør av det ...?

Dette er ting man ikke vet enda.

Kanskje ikke så lurt å leke med noe som ser ut som et ufarlig leketøy, men viser seg å være en usikret granat.

Enig, vi vet for eksempel ikke om alle de døde legene og sykepleierne i andre land hadde underliggende sykdommer, eller om de rett og slett ble smittet for mange ganger.

https://www.newsweek.com/coronavirus-deaths-infections-doctors-nurses-healthcare-workers-medical-staff-1496056

Anonymkode: 85958...fdc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og en pålitelig test som kunne bekrefte at jeg hadde hatt det. Da kunne jeg gitt pokker i alle forholdsregler. 

Anonymkode: bf69a...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ønsket meg det om jeg var dere... såklart, om man er heldig og det forblir en liten forkjølelse, men...

Jeg har vært syk nå i 4 uker med det jeg antar er korona, fordi det ikke likner på noe annet jeg har hatt før. Jeg er 30 år, frisk og rask og ikke i noen risikogruppe. Mannen min har hatt like symptomer.

Første uka var som en veldig lett forkjølelse, litt snufsing, hodepine. Så kom muskelsmertene og verre hodepine og feberfølelse mot slutten av uka (uten at jeg hadde ordentlig feber). En uke etter dette startet kom pusteproblemene. Ingenting akutt, men har vært tungpusten og sliten og med vondt i brystet i tre uker nå, hoster kraftig innimellom, men smertene og slappheten er verst.

Hver gang jeg tror jeg er frisk blir det brått verre, uten at jeg har anstrengt meg mer enn en rolig gåtur eller et videomøte. Har vært sengeliggende i noen timer etter slike "anstrengelser". Har ikke vært ute av døra på tre uker, utenom noen korte turer med hunden. Idag sang jeg litt med på en sang, og har hatt sterke brystsmerter i 3 timer, og orker ingenting...

Det verste er jo at jeg ikke aner noe om ettervirkningene eller om jeg har noe som bør behandles. Er jo ikke akutt syk og kjenner ingen som er smittet, så blir jo ikke testet, og med slike symptomer kan jeg jo ikke dra til lege heller...

Poenget mitt med alt dette er at ingen vet hvor syke de evnt vil bli, og at milde symptomer ikke nødvendigvis betyr litt hoste i noen dager og thats it... så jeg ville ikke ønsket meg korona nei...

Anonymkode: a4b37...832

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hater å være syk. Dessuten er min store skrekk å måtte isoleres hjemme, jeg er sjeleglad jeg har en jobb jeg fortsatt kan gå til og ha sosial omgang. 

Anonymkode: d8581...558

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Og en pålitelig test som kunne bekrefte at jeg hadde hatt det. Da kunne jeg gitt pokker i alle forholdsregler. 

Anonymkode: bf69a...a5c

Det er akkurat den typen holdninger som gjør at det kan bli nødvendig med portforbud enkelte steder i Norge.

Anonymkode: 05311...66c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat den typen holdninger som gjør at det kan bli nødvendig med portforbud enkelte steder i Norge.

Anonymkode: 05311...66c

Enig. De som ønsker å få corona bare for å bli ferdig med det, forekommer meg mindre begavet. Herregud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er akkurat den typen holdninger som gjør at det kan bli nødvendig med portforbud enkelte steder i Norge.

Anonymkode: 05311...66c

Dette gir ingen mening. Hvorfor skulle dette gjøre portforbud nødvendig?

Anonymkode: bf69a...a5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, OPIgirl skrev:

Enig. De som ønsker å få corona bare for å bli ferdig med det, forekommer meg mindre begavet. Herregud.

Litt mindre begavet uttalelse eller ....  

Anonymkode: 63605...703

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, OPIgirl said:

Enig. De som ønsker å få corona bare for å bli ferdig med det, forekommer meg mindre begavet. Herregud.

Er den bakomliggende psykologien som utgjør ønsket for det, ikke fordi man bare har så lyst å bli syk. 

Anonymkode: 9d7c8...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ikke. Men så ble vi smittet hele husstanden likevel - to voksne og to barn. Riktignok bare to som har blitt testet og fått påvist, men er sikker på at alle har hatt. Det var noen kjipe dager, men dog ganske milde symptomer. Luktesansen forsvant i tillegg for oss voksne, men tilbake nå. Nå når vi (ufrivillig) er ferdig med, kan vi puste litt ut (følger alle tiltak selvsagt) siden vi ikke ble alvorlig syke, og anta at vi er immune. Så er fornøyd nå. 

Anonymkode: b22bc...67c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover dere at korona ikke nødvendigvis er noe dere ønsker dere. Jeg har hatt noe som jeg er ganske sikker på er korona nå i 3uker. Aldri før har jeg vært syk så lenge med tunpusthet og annet. Men jeg har ikke kontaktet lege ennå, vurdere å gjøre det nå. For nå mener jeg at grensen er gått. Men i disse tider skal man jo ikke si fra om noe for da stjeler man ressurser fra folk som holder på å dø.

Anonymkode: 430a1...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og en pålitelig test som kunne bekrefte at jeg hadde hatt det. Da kunne jeg gitt pokker i alle forholdsregler. 

Anonymkode: bf69a...a5c

For det spiller ingen rolle hvor mye virus du bærer rundt på og smitter andre med dersom du ikke kan bli syk? Hyggelig, du...

Anonymkode: 236fa...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg selv er mest redd for er at det skal komme en "second wave", sånn som med spanskesyken, der de unge voksne ble hardest rammet. Det kan føre til at samfunnet virkelig kollapser. Jeg håper de greier å utvikle en vaksine før det eventuelt skulle skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes pga probl.med rettelse  - fikk ikke til å slette etterpå.

Endret av Lawyam
Rettelse.fikk ikke til å slette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lawyam skrev:

 

Kunne vi virkelig gitt blaffen i forholdsreglet hvis vi ble smittet og tenke at vi er ferdig med det? 

Viruset setter seg på hendene til de som er immune også...og vil kunne overføres videre. Dermed må du jo fortsette å følge rengjørings og vaskerutinene uansett da du jo drar ting med deg. Fortsatt holde avstand for ikke å smitte.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Tarmegenbolle skrev:

Nei, ser for meg at det kan bli nesten like ubehagelig for meg som en forkjølelse. Det orker jeg ikke ta på meg frivillig. 

Eller du merker ingenting slik som 3/4 av de smittede gjør. 

Anonymkode: 6b2c6...c43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere tilfeller hvor helt friske, unge pasienter dør av dette viruset, man vet aldri helt hvordan immunsystemet vil takle noe som er helt nytt og det finnes ingen garanti for at du vil oppleve milde symptomer eller at du blir immun etterpå. Å ønske seg smitte er naiv dumskap.

Anonymkode: aeb16...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 21.30, Pillarguri skrev:

Men hele poenget med å bli smittet må jo være at man tror at man blir immun etterpå.  Det vet man ikke med sikkerhet i dag.  Vi vet heller ikke med sikkerhet hva som blir skader og langtidskonsekvenser for helsen din.  Ville derfor sagt et absolutt NEI til å bli smittet med vilje.

Du vet jo heller ikke om du tilhører de uheldige som dør uten at det er noen bakenforliggende sykdom.

men de er jo såpass sikre på det at Norge som nasjon satser hele strategien sin på det. Hvis man ikke blir immune så er det jo ingen utflating av noen bølge. Da er det 0 poeng med å sosialt distansere seg for en periode, da vi bare vil få det igjen og igjen. 

Anonymkode: 06f51...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...