Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å få korona og bli ferdig med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå som dett ser ut til å skulle vare i det uendelige begynner en tanke å surre i bakhodet mitt. Ikke som en realitet, men som et tankeeksperiment. 

Jeg er ung, jeg er frisk, jeg har ikke noen underliggende sykdom av noe slag. Har en slektning som antakelig hadde korona og som nå er ferdig med det. Hadde vært greit. Det er litt spesielt å aktivt prøve å bli smittet, men om dette skal vare i over et år så er det også litt fristende.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 63605...703

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har jeg ønsket fra starten av.

Anonymkode: ae21e...5fa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde passet bra nå også med fridagene som kommer. 

Anonymkode: d8d20...cfa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har allerede hatt det.   3/4 har ikke symptomer, så ingen  som ikke har fått påvist det kan vite om de har hatt det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skummelt er at de som evt har hatt det og blitt friske, ikke tenker over at de likevel kan spre smitte da de kan få virus på hender/klær osv og dra den med til andre. 

Anonymkode: e0bea...0e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ute og reiste til the bitter end, så for alt jeg vet har jeg hatt det allerede, men aller helst vil jeg selvfølgelig IKKE få COVID-19 og være ferdig med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Mange har allerede hatt det.   3/4 har ikke symptomer, så ingen  som ikke har fått påvist det kan vite om de har hatt det.

Det er lite sannsynlig at du er smittsom lenge etter at du er blitt frisk.

Anonymkode: e1a2a...87e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at det var greit å gå gjennom det, men så ble jeg bekymret for om det skader lungene og nyrer også ble jeg litt i tvil. Men siden det er såpass smittsomt er det nesten ikke til å unngå uansett...?

Anonymkode: 02eae...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort det. Jeg ble syk ikke så lenge etter at landet stengte ned, så jeg kan muligens ha hatt det også.

Anonymkode: 65793...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er skummelt er at de som evt har hatt det og blitt friske, ikke tenker over at de likevel kan spre smitte da de kan få virus på hender/klær osv og dra den med til andre. 

Anonymkode: e0bea...0e4

Hvor mange personer sine hender og klær putter du i neste og munn i løpet av en dag?

Gud folk er kunnskapsløse om smittespredning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har hatt det, dog uten symptomer. Samboeren min har mest sannsynlig hatt det (alle symptomer stemmer), vi ble smittet på reise, kom hjem fra Asia 22 mars. 

Vi har selvfølgelig sittet isolert, men jeg har kun merket én dag med dårlig appetitt, og 3 dager hvor jeg var snufsete,  energiløs og fort sliten.

Håper virkelig at det var corona vi hadde. Vi var jo i karantene uansett på grunn av reisen, og det hadde vært sykt digg om vi i samme slengen fikk immunitet. Krysser fingrene!

Anonymkode: ae795...240

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! Jeg har ikke tenkt å bli smitta, jeg lever godt som i portforbud pålagt av meg selv og håper på å unngå smitte .Går i butikken kun når jeg kan være der med kun 3 andre kunder og ellers er jeg på jobb og ellers hjemme. 

Anonymkode: 4f8ef...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte at det var greit å gå gjennom det, men så ble jeg bekymret for om det skader lungene og nyrer også ble jeg litt i tvil. Men siden det er såpass smittsomt er det nesten ikke til å unngå uansett...?

Anonymkode: 02eae...7a7

Det er 75 % sjanse for at du ikke engang merker at du er smittet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne. Men det er jo tiltakene som er problemet, og da hjelper det ikke om jeg har hatt det. Men om jeg og barna får det og det gir oss tillatelse til å gå tilbake i jobb, skole og barnehage skulle jeg nesten drept for å ha blitt smitta

Anonymkode: bf123...891

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hele poenget med å bli smittet må jo være at man tror at man blir immun etterpå.  Det vet man ikke med sikkerhet i dag.  Vi vet heller ikke med sikkerhet hva som blir skader og langtidskonsekvenser for helsen din.  Ville derfor sagt et absolutt NEI til å bli smittet med vilje.

Du vet jo heller ikke om du tilhører de uheldige som dør uten at det er noen bakenforliggende sykdom.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke valgt det nei pga at vi vet altfor lite.

Anonymkode: 1fe12...137

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pillarguri skrev:

Men hele poenget med å bli smittet må jo være at man tror at man blir immun etterpå.  Det vet man ikke med sikkerhet i dag.  Vi vet heller ikke med sikkerhet hva som blir skader og langtidskonsekvenser for helsen din.  Ville derfor sagt et absolutt NEI til å bli smittet med vilje.

Du vet jo heller ikke om du tilhører de uheldige som dør uten at det er noen bakenforliggende sykdom.

Nettopp det er min tanke og. Vi vet for lite om virkning og ettervirkning til å bli si at det er greit å ha hatt smitten for å bli ferdig med det.

Anonymkode: 4f8ef...cd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg er underliggende sykdom. Dere som ønsker det, tenker dere ikke litt på at dere kan ha underliggende sykdom som dere ikke vet om? 

Anonymkode: 5828b...24c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...