Gå til innhold

The Beatles er hippie musikk. Rolling Stones are bedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.6.2020 den 13.04, draug 75 skrev:

Ingen av de er utpregede jente- eller gutteband, hippieband, nerdeband eller noe som helst slikt. De er bare størst og nest størst, hvem som er best er umulig å si.

 

Det er jo ingen tvil om at The Beatles er et større og bedre band enn Rolling Stones. De hadde mye mer variasjon enn Stones, var svært gode låtskrivere (i motsetning til RS), de utfordret status quo, etc., og sangene deres har høyere kvalitet - og for å gjenta meg selv - for en variasjon de hadde. Beatles var ikke bare det beste rockebandet, de var det beste bandet og blir ansett for å være tidenes beste band femti år etter at de ble oppløst. Det er viktig å huske at The Beatles var bare aktive i ti år, i sekstiårene - mens Rollings Stones er aktive i dag også, de ga ut det siste studioalbumet i slutten av 2016, og selv om de har holdt det gående i over femti år kan de fremdeles ikke sammenlignes med The Beatles. Rolling Stones var et suksessrikt rockeband som lagde banal rockemusikk (stadionrock), Beatles var innovative, eksperimentelle, formidable komponister, allsidige (det er ikke ofte et band lykkes innenfor flere sjangre) og lå i front. Og musikken taler til alle. 

Anonymkode: a3ce0...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forbinder du Beatles med dop, de har ikke skrevet en eneste sang om dop, men, som samtlige band på denne tiden, inkludert Rolling Stones, tok de LSD, men dette var før de visste konsekvensene av å bruke narkotika. Så du skryter deg i foten ved å indirekte påstå at Rolling Stones ikke var dophuer, noe de var, mye verre enn noen av medlemmene i The Beatles + samtlige av medlemmene lå med mindreårige jenter OG giftet seg med småpiker, noe medlemmene i The Beatles aldri gjorde, de gifte med godt voksne damer med karrierer og barn fra før av, mens Rolling Stones medlemmene fremstår som... Ja. Google, se de tidligere kjærestene som sier at de begynte å date mens de var mellom 14-16 år. 

Anonymkode: a3ce0...3a2

Hmmm. Å joda, det var dop i flere av låtene. 

 

Anonymkode: b4dad...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligner Rolling Stones med Queen. Disse bandene er ikke på samme nivå som The Beatles. 

Anonymkode: a3ce0...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm. Å joda, det var dop i flere av låtene. 

 

Anonymkode: b4dad...0b5

Det var ikke dop i låtene, men at de var påvirket av LSD da de skrev noen album? Ja, men da snakker vi også om de fleste band på denne tiden. Det betyr dermed ikke at låtene handler om dop.... 

Anonymkode: a3ce0...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gni det inn. Lennon/McCartney skrev låten "I wanna be your man" på svært kort tid, men de likte ikke låten og ga den til stones som fikk sin første topplassering. De ga også en låt til duon Peter and Gordon som også fikk sin første topplassering med låten. 

Anonymkode: a3ce0...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke dop i låtene, men at de var påvirket av LSD da de skrev noen album? Ja, men da snakker vi også om de fleste band på denne tiden. Det betyr dermed ikke at låtene handler om dop.... 

Anonymkode: a3ce0...3a2

With a little help from my friends

Lucy in the sky with diamonds (metafor) 

Come together (om jeg husker rett, orker ikke google nå) 

Strawberry fields forever (metafor) 

 

Er alle låter jeg vet om som nevner dop på en eller annen måte. 

 

Anonymkode: 73839...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes bedre musikk, også fra den epoken.

Anonymkode: 6061f...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

With a little help from my friends

Lucy in the sky with diamonds (metafor) 

Come together (om jeg husker rett, orker ikke google nå) 

Strawberry fields forever (metafor) 

 

Er alle låter jeg vet om som nevner dop på en eller annen måte. 

 

Anonymkode: 73839...748

Nei, hva med å gjøre en ordentlig research istedenfor å påstå ting som ikke stemmer?  Lucy in the sky er IKKE en metafor 🙄"

"What was Lucy in the Sky with Diamonds written about? Lucy Vodden, the subject of a Julian Lennon (sønnen til John Lennon) drawing that inspired his father, John, to write the Beatles' Sgt. Pepper's classic “Lucy in the Sky With Diamonds."

Og Strawberry Fields var et barnehjem i nærheten av barndomshjemmet til Lennon. 

Mener du også at en sang hvor teksten er noe ala "your are my drug" og Pink sin "like a pill" er låter som handler om dop? Ja, hva skal man egentlig svare til slike utsagn 🤦🏻

Anonymkode: a3ce0...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

With a little help from my friends

Lucy in the sky with diamonds (metafor) 

Come together (om jeg husker rett, orker ikke google nå) 

Strawberry fields forever (metafor) 

 

Anonymkode: 73839...748

De samme personen som påsto at Lucy in the sky with diamonds handler om dop, var de samme som hevdet at Paul var død. De lette etter "skjulte" tegn i Stg. Pepper's albumet, og trodde forkortelsen til lucy var LSD og når de spilte albumet baklengs hørte de "paul is dead." 🤦🏻

Anonymkode: a3ce0...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2020 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Sammenligner Rolling Stones med Queen. Disse bandene er ikke på samme nivå som The Beatles. 

Anonymkode: a3ce0...3a2

Jeg tar det tilbake. Queen er bedre enn R. Stones.

Anonymkode: a3ce0...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

With a little help from my friends

Lucy in the sky with diamonds (metafor) 

Come together (om jeg husker rett, orker ikke google nå) 

Strawberry fields forever (metafor) 

Anonymkode: 73839...748

Paul og John var to svært forskjellige personer som skrev låter på forskjellig vis. Strawberry Fields viser hvordan John skrev låter, mens Penny Lane viser hvordan Paul skrev låtene sine. Da John skrev Strawberry-låten bestemte Paul også å skrive en låt om området hvor han vokste opp. Disse sangene var begge A-sidene på singelen fra albumet Magical Mysery Tour. 

Anonymkode: a3ce0...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar det tilbake. Queen er bedre enn R. Stones.

Anonymkode: a3ce0...3a2

Takk 👏🏼

Anonymkode: ff863...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Music taste is subjective not factual.

Why is that so hard for some people to understand?

Anonymkode: 959d8...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er Beatles endeløs kjedelig møkk.

Anonymkode: f2e2c...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...