Gå til innhold

Ble avvist på grunn av aldersforskjell. Kan jeg prøve en siste gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei Ts her! 

Han jobber i en av sektorene som er hardest rammet av pandemien og har veldig mye jobb for  tiden. 

Vi er nok på to forskjellige steder i livet og jeg ser heller ingen fremtid i oss. Jeg bare får han ikke ut av hodet. 

Jeg synes heller ikke denne aldersforskjellen er perfekt, jeg vil ikke ha barn i nærmeste fremtid, jeg er i begynnelsen på et 6-årig studie og jeg vil ikke sitte igjen alene som pensjonist blant annet.

Anonymkode: 9d43e...a73

12 år er ingen alder. Ingen hadde brydd seg om du var 25 og han 37 eller når du blir 30 og han 42. Det er ingenting. Folk er fanken meg så sykt opptatt av helt idiotiske ting idag som 10 - 12 års aldersforskjell. Jeg føler seriøst at samfunnet er blitt langt mer snevert sammenlignet med bare 15 - 20 år siden.  Er det digitale medier som gjør at folk bare finner opp bagateller for å avvise noen?

Jeg er litt usikker på om han mener virkelig at "alderen er problemet" eller om det ligger noe mer bak. Men bare prøv, why not? Det verste du får er et nei, så vet du i det minste, og slipper å lure. 

I og med at du er 22 og har et 6-årig studie bak deg før du er 30, gjør at du aller mest sannsynlig har flere millioner kroner i formue innen du blir 70, så jeg tror ikke at du skal være redd for å sitte med dårlig råd når du er alene. Vær heller mer redd for at du får kreft når du er 40 og sitter alene, og risikerer å få sparken pga sykemelding. Det er sånne ting som er langt verre. 

Enhver normal mann, (iallfall jeg), om jeg hadde, i et hypotetisk scenario, dødd før kona, så er det kona og eventuelle barn som får penger å dele på av min formue som står igjen.

Anonymkode: e6579...40e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo aldersforskjell er faktisk veldig viktig uansett hvor interessert man er. Man tenker gjerne litt lenger enn den første fasen når man er voksen. Det viser bare at han er moden til tross for hvor interessert man er. 
 

 

Anonymkode: faf21...fc2

Ja og en 22 åring er ikke engang moden. Om bare fem år er du en helt annen person enn du er nå. Han er fornuftig og ser at det ikke vil funke, så det må du bare respektere. 

Anonymkode: abb22...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser poenget ditt. Han har nok mer hast med å finne noen enn det jeg har. Jeg kaster kanskje ikke bort noen tid, men det gjør han. Tenker bare at det er dumt å ikke gi det en sjanse, kun på grunn av noe som faktisk er et veldig vanlig «problem» som mange andre får til å fungere. 

Jeg skal tenke litt på om jeg skal kontakte han eller ikke. Jeg vil ikke være masende på han. Tenker hvis jeg sender melding at jeg sier jeg respekter det han sier, men at jeg bare må prøve en siste gang. Han får ta det som et kompliment uansett om det blir ja eller nei. Så skal jeg ikke kontakte mer 

Anonymkode: 9d43e...a73

Du respekterer ikke det han sier om du fortsetter å prøve.. Han vil ikke gi det en sjanse og syns det er dumt å prøve, så da er det ubetydelig at du vil gi det en sjanse og syns det er dumt å ikke prøve. 

Det eneste som kan skje ut fra mer press er at han mister respekt for deg og tenker at han kan pule litt på deg i det minste, men da ender du bare opp såra siden du tror det betyr dere kan bli noe mer mens han vet allerede at det ikke kan bli det. 

Anonymkode: abb22...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes heller ikke denne aldersforskjellen er perfekt, jeg vil ikke ha barn i nærmeste fremtid, jeg er i begynnelsen på et 6-årig studie og jeg vil ikke sitte igjen alene som pensjonist blant annet.

Anonymkode: 9d43e...a73

Ser at en del av dere som studerer stadig har denne skrivefeilen. Det heter et studium.

Anonymkode: 01f19...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du taper ingenting på å prøve igjenn! 

Jeg (desverre) aviste en mann pga veldig stor aldersforskjell for en del år siden. (Var redd pga alderen, men jeg likte han veldig godt. Det skjønte jo ikke han siden jeg avviste) 

ett år etterpå angret jeg enda og tok kontakt. Nå er vi samboere og har barn sammen. Han er 16 år eldre! Alderen er ikke ett problem. Jeg er såå glad for at jeg prøvde en gang til.  Ikke helt samme som din situasjon, men prøv! 

Anonymkode: dfe6f...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 og kunne aldri datet noen i starten av 20 årene. Jeg er kvinne da. Respekter han, jeg mener han er moden som sier fra. 

Anonymkode: 58017...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...