Gå til innhold

Sexliv etter 4+ år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sammen i 4 år. Sex kanskje en gang i mnd, noen ganger får det to mnd.... ikke noe jeg ønsker, men når han nekter å snakke om det da så. 

Anonymkode: f8bad...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bohrman
12 hours ago, javelsede said:

Jeg er en kåt mann på 42. Har vært sammen med kona mi i 20 år, 2 barn.  Sex ca 1 gang PR år etter barn. Det går selvsagt ikke så er utro så ofte jeg kan dessverre og bruker høyrehånda. Hun tar aldri initiativ, har aldri lyst og jeg tror ikke hun onanerer heller. Jeg har seff dårlig samvittighet, men mest ovenfor barna. Noen forslag?

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/evolution-the-self/201205/paradox-and-pragmatism-in-women-s-sexual-desire

Kort fortalt: Det kvinner rasjonelt liker er ofte ikke det samme som det de instinktivt liker. Så for å oppnå det du vil her (at kona har mer lyst på deg) må du appellere til hennes instinkter, heller enn hennes rasjonalitet. Det nytter altså ikke å spørre henne hva hun vil - eller å spørre andre kvinner for den saks skyld. For det er typisk det underbevisste dette handler om.

Det som med relativt stor sannsynlighet har skjedd her er at du har gått i "forsørger-fella" - den gradvise fortøflingsprosessen hvor mannen stadig forsøker å tilpasse seg kvinnens rasjonelle ønsker, men ender opp med å ikke lenger appellere til hennes instinktive ønsker. Resultat: "Du er ikke lenger den jeg forelsket meg i".

I og med at du har anledning til å være utro over en lav sko, kan du umulig være en uattraktiv mann - men i din kones øyne er du nettopp det. For hun er alt for trygg på deg, og for trygg på ekteskapet deres. Kvinner trenger drama (internt i hodene deres, ikke nødvendigvis utad), og du gir rett og slett ikke konen din det mentale dramaet hun trenger for å tenne på deg. Hun vet akkurat hvor hun har deg (eller i hvert fall tror hun det) - noe jeg vil anta står i kontrast til det elskerinnene din gjør (for dem er du den spennende, litt forbudte mannen de ikke helt vet hvor de har). 

Så her er et forslag:

Introduser "konkurranse-angst" i forholdet. Konen din trenger å kjenne på at hun lett kan miste deg til noen andre. Rent rasjonelt er nok dette det stikk motsatte av hva hun vil ha, men emosjonelt er det akkurat dette hun trenger for å blomstre igjen, og for å se på deg som et seksuelt objekt igjen.

Og det er viktig at denne "konkurranse-angsten" innføres på en måte som ikke er åpenbar - dette må gjøres på en kovert måte. Ikke fortell henne at du er attraktiv for andre, men vis det til henne igjennom så indirekte metoder som mulig. Her er noen forslag i så måte:

- Begynn å trene hvis du ikke allerede gjør det. Og hvis du allerede gjør det, begynn å trene mer. 

- Forandre vanene dine. 

- Kle deg og stell deg pent hver gang du forlater hjemmet.

- Slå av en prat med andre kvinner. Ikke jag dem, og ikke flørt åpenlyst med dem, men hold på oppmerksomheten deres. Det er deres interesse for deg konen din trenger å se, ikke først og fremst din interesse for dem. Om nabokona f.eks. vil slå av en prat ved postkassen, så go for it.

- Lev livet ditt. Sett av tid til å være sosial med andre mennesker enn konen din. Gå på konserter, treff kompiser o.s.v. Putt deg selv "ute der", men uten å gjøre det alt for direkte.

- Vær blid og imøtekommende på hjemmebane. Ikke vær sur og gretten. Bli gjerne flinkere på å si "nei", men ikke vær avvisende. Vis at du er full av overskudd og livsglede, og konen din vil begynne å lure på hvor i helvete du får det fra.

Det er selvfølgelig på ingen måte garantert at dette vil fungere, men når ting først har gått i stampe kan det være verdt et forsøk. 

Endret av Bohrman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 1.46, Mumsmums skrev:

Vært sammen i 3 år. Har tilsammen 4 barn. Bor ikke sammen. Sex kan variere fra 0 ganger i uka til 10. 

Har dere fått fire barn i løpet av tre år og så bor dere ikke sammen? 

Anonymkode: 0eb1b...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 8 år, sex ca en gang i uken, vi har ikke så ekstremt stort behov. Koser og kysser endel og mangler ikke på nærhet.

Her er det han som har mindre behov enn meg, og han blir lett påvirket av stress. Så i perioder med lite søvn blir det veldig lite sex, men vi har kommet oss gjennom de periodene også. 

Anonymkode: fa733...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen i 14 år, 3 barn og har sex ca 2-3 ganger i uken. 

Anonymkode: 27235...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere fått fire barn i løpet av tre år og så bor dere ikke sammen? 

Anonymkode: 0eb1b...085

Jeg leser det som at de har barn fra tidligere forhold. 

Anonymkode: 27235...efd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.4.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev:

:overrasket:

Hvordan er det mulig? Én ting er at dere ikke hadde sex på mange år. Men at dere hadde så lite sex de første årene også?? I starten er det jo vanlig å ha sex så ofte som mulig... Syntes du ikke det var rart at han ville ha sex så sjelden tidlig i forholdet?

Anonymkode: f29f1...796

Var i samme situasjon, han ville aldri. Var snakk om fem minutter med pliktsex én gang hver andre måned det første året.

Jeg er fortsatt overbevist om at han var homofil...

Anonymkode: c520a...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vert kjærester (egentlig) i 4 år. Men det er litt over 4 år siden vi begynte å holde på. Bare vert oss to den tiden. Vert kjærester/samboere i litt over ett år og har ett barn (babytid enda). Har sex oftere enn noen gang nå. Hver 2-3 dag ca.  

Så det kan faktisk bli bedre med tiden. Trenger ikke gå nedover 🙈😊

Anonymkode: bf47e...9b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når han ikke jobber 6 ganger i uken.

Normalt er det et snitt på 3 ganger i uken, men kan variere fra 2-6 ganger i uken. Stort sett hver dag i ferier, så mannen er litt innstilt på det nå når han ikke jobber, men jeg jobber og er sliten innimellom. Stort sett klarer han likevel å lokke meg med, men det har vært en dag her og der hvor jeg er for trøtt, og vi har lagt oss for sent i forhold til at jeg skal jobbe dagen etterpå. Da har han måtte gi tapt. Derfor 6 dager i uken, ikke 7.

17 år sammen, og to barn. Vi er glade i sex begge to, og har styrt klar av å falle inn i rutinesex. Jeg har to lengre forhold bak meg, før ham, og var allerede fra star av oppmerksom på at menn noe lett faller inn i rutiner de er fornøyd med, men som jeg som kvinne finner kjedelig avtennende, så jeg har passet på fra starten av at han ikke får mulighet til å falle inn i rutinesex. Ved å sørge for at det hele tiden er variasjon har ikke jeg mistet lysten på sex. Det er et ansvar jeg selv har tatt, men han følger opp, og er aldri vanskelig å be i forhold til å ha sex på andre måter, andre tider eller andre steder. 

Anonymkode: 83481...a7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 4,5 år, har aldri hatt veldig mye sex, typ tre ganger i uka. Nå har vi sex 1-2 ganger i uka. Helt greit for oss begge. 

Anonymkode: f0952...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applauderer for forslagene til Bohrman. Dette virker. Ser at min kone er svært attraktiv for mange andre og det gjør at jeg får ekstra lyst på henne. Tror det er konkurranseinstinktet som slår inn og kanskje litt "angst" for å miste henne. Hun flørter aldri med andre og er ikke typen for å være utro (jada, vi har snakket om det). Vi har fått en skikkelig "boost" i forholdet selv om vi har vært sammen i over 20 år. Det kunne nok vært oftere sex, men 2-3 ganger i måneden klarer jeg å leve med. Vi koser og kysser hver dag. Tragisk å lese om dere som har sex bare noen få ganger i løpet av et år. Vet ikke om jeg hadde klart det om det ikke var medisinske årsaker til "tørken".

Anonymkode: 2d259...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i nærmere fem år, har mye sex i helgene, ellers i uken blir det fort annenhver dag.

Anonymkode: d49aa...f0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere fått fire barn i løpet av tre år og så bor dere ikke sammen? 

Anonymkode: 0eb1b...085

Nei, vi har 4 barn tilsammen ikke 4 barn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Snart 5 år, tror jeg begynner å bli lei av han, jeg vil egentlig bare bli ferdig så jeg kan skrive på kg

Anonymkode: febab...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Vert  tufast  og saman i 40 år, og 5 barn.    Siste 20 årene sex maks   5-6 ganger i året, og sexuallivet erz dødt.    Savner fortsatt god sex og vet det finnes mange enslige / single kvinner som også savner sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimum en gang om dagen. Oftere i helger og ferier, (spesielt hvis barna er borte.)

Anonymkode: d06ac...125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.4.2020 den 20.52, AnonymBruker skrev:

For mange år siden var jeg samboer i 9 år. 7 av disse hadde vi ikke sex. Selvtilliten gikk rett i dass, han ville aldri. Ville heller ikke snakke om det. Når jeg tenker etter hadde vi sex under 10 ganger i forholdet. Så det er ikke bare damer som ikke vil. Ga meg selv et klapp på skulderen så holdt ut så lenge før jeg ga opp. 

Anonymkode: 38eb6...d3b

Klapp på skulderen? Du skulle hatt en klaps i trynet for å holdt ut det der! Tenk hvor mange år med god sex du har gått glipp av!,

Anonymkode: 4a0f0...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi 12 år og to barn sammen. Her er det alt fra flere ganger i uka til 1 gang i måneden. Kommer an på hvor stressende uka har vært. 

Men sexen i seg selv har bare blitt bedre og bedre med årene synes jeg. 

Anonymkode: 4a0f0...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 52 og 53 år gamle og har vært sammen i 34 år. Har to barn på +/- 20 år, den ene bort fortsatt hjemme. Har sex to-tre ganger i uken, oftere to enn tre. I ferier mer, gjerne hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift i 20 år. 1x per uke. Jeg kunne hatt mer, men er i grunnen fornøyd og føler meg heldig.

 

Endret av Isambard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...