Gå til innhold

Tråden for meningsløse smittevernstiltak i butikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe ja for DET har de jo tid til i en hektisk jobb som butikk.

Anonymkode: 12f17...74d

Det må de bare ha tid til. Jeg har jobbet i helsevesenet i mange år, og lover deg at en god antibac er mye mer skånsomt for hendene enn hyppig hanskebruk.

Akkurat nå, Imperfectionibus skrev:

Vinmonopolet

Får sprayet antibac (ikke valgfritt) på hendene for å gå inn og hente forhåndsbestilte varer.

Antibac er for bakterier ikke virus, hadde sett logikken om en fikk vaskeservietter.

Antibac funker fint på koronavirus.

Anonymkode: e96a4...c20

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

De butikkene jeg går i har vask og såpe, du vet det som faktisk virker imot virus, så bruker heller det som faktisk funker.

Antibac er bare tull å bruke siden det ikke er snakk om en bakterie men et virus.

Tingen er at jeg har observert maaaaange som bare går rett inn i butikken uten å enten vaske seg eller sprite seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sølvdryss said:

Tingen er at jeg har observert maaaaange som bare går rett inn i butikken uten å enten vaske seg eller sprite seg. 

Jeg har antibac i jakkelomma som jeg bruker før jeg går inn, får lett utslett så bruker en type jeg ikke reagerer på. Foretrekker håndvask men ikke alle butikker som har giddet å ordne det. 

Anonymkode: e8979...324

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja men de prøver og det er bedre enn å ikke prøve 😊

Anonymkode: d4688...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 4.54, sølvdryss skrev:

Tingen er at jeg har observert maaaaange som bare går rett inn i butikken uten å enten vaske seg eller sprite seg. 

I et fritt samfunn må vi godta at enkelte gjør ting som ikke alltid er til deres beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 1.21, Maleficenta skrev:

De får ta seg tid og kunder får lære seg å vente. Håndhygiene er det viktigste våpen mot smittespredning. Tid er mindre viktig i disse tider. Helsevesen har det også travelt. Likevel må de ta seg tid til håndhygiene. Og da er det snakk om håndvask med såpe og vann i 40 til 60 sek eller spriting i 30 sek. Og det MÅ man ta seg tid til uansett. 

Du er klar over at ikke alle butikker har klart å skaffe håndsprit også? Når koronaen kom til Norge så ble alt kjøpt opp og alle apoteker tømt. De som har vært heldig og fått tak i håndsprit er redd for å gå tomme da der ikke er noe å oppdrive enda. De kan da ikke bruke den mellom hver kunde om de har ett par hundre for dagen. Nå snakker jeg ikke bare matbutikker her.
De ansatte oppfordres til å vaske hender ofte, men har ofte ikke vask i butikk og må derfor forlate butikken for å vaske hender. Men kunder har vel forståelse for det at man tar seg ett par minutters pause mellom hver kunde?

Anonymkode: 5c93b...6bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.4.2020 den 4.45, Imperfectionibus skrev:

Vinmonopolet

Får sprayet antibac (ikke valgfritt) på hendene for å gå inn og hente forhåndsbestilte varer.

Antibac er for bakterier ikke virus, hadde sett logikken om en fikk vaskeservietter.

Antibac virker på virus også, ellers hadde jo ikke apotekene kunnet solgt det i denne hensikt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 4.43, sølvdryss skrev:

Jeg synes faktisk det er meningsløst at butikker har antibac, men at ingen påser at kundene faktisk spriter seg. Det burde vært en "sprit-vakt" slik som på vinmonopolet. Kunder som nekter burde ikke få handle! Samtidig tenker jeg at denne vakten også kunne observert symptomer. Ikke at de skal bestemme hvem som kan være smittet og ikke, men om de ser noen som snufser, hoster, har rennende nese osv på vei inn så burde de nektet de adgang. 

Så allergikere må bare holde seg hjemme nå som pollensesongen begynner skjønner jeg.

Jupp, vi burde hatt vakter i alle innganger som passet på at alle spritet/vasket hendene, sjekket for symptomer og telte kunder. Vi tåler såklart at prisen på varer må stige pga flere ansatte (vakter) og dårligere kronekurs, for kostnaden vil jo flyttes på kundene.

Anonymkode: 5c93b...6bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 23.48, Kittykat skrev:

Coop Obs pakker inn bakevarene sine, mens de før ble solgt løst. Det er pga smittefaren. De lukket også smågodtdisken for litt over 2 uker siden, igjen pga smittefaren. Men i dag når jeg var i butikken, så hadde de åpnet for salg av smågodt igjen. Hva er vitsen med å åpne det igjen? Det ble slutt på salg av smågodt pga smittefaren, men nå er det plutselig ikke noe problem?

Jeg var på obs i går, de hadde ikke pakket inn bakevarene sine og det var «fritt frem» for pilling 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Joda håndhygiene er selvsagt viktig men ikke etter hver kunde! Det er bare hysteri!

Anonymkode: 12f17...74d

Da er jeg glad du ikke er min butikkansatt eller helsearbeider. Det er langt fra hysteri! Du kan ikke utsette annen hver kunde for smitte liksom, du skal sprite eller vaske deg mellom hver eneste kunde. 

Anonymkode: 8f054...97e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Imperfectionibus skrev:

I et fritt samfunn må vi godta at enkelte gjør ting som ikke alltid er til deres beste.

Men det går jo ut over andre også. Ikke kun dem selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
På 3.4.2020 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Man kan vel bestille fra ikea over nettet? Og samme med klær også.. Butikkene prøver vel det de kan, men vi kan jo alle prøve å hjelpe til ved å gå minst mulig til butikkene?  Butikkene må holde åpent, men vi MÅ ikke dra dit. Tenker ikea og klær osv da dette tross alt ikke er noen oppussings eller shopping ferie vi har nå..

Anonymkode: 23047...781

Har du sett grisefrakten til IKEA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Apocalypte said:

Antibac virker på virus også, ellers hadde jo ikke apotekene kunnet solgt det i denne hensikt. 

Funker best på bakterier. Funker ikke på norovirus. Har en viss virkning mot COVID-19. Så bedre enn ingenting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.4.2020 den 4.54, sølvdryss skrev:

Tingen er at jeg har observert maaaaange som bare går rett inn i butikken uten å enten vaske seg eller sprite seg. 

Jeg bruker medbragt på noen butikker, spesielt dersom de har pumpeflasker som man må trykke på i stedet for automatiske dispensere. De få gangene jeg har vært på kjøpesenter har jeg av og til spritet meg når jeg gikk ut av en butikk, og da spriter jeg ikke på ny dersom jeg går strake vegen inn på en annen butikk uten å være borti noe i mellomtiden. 

Anonymkode: d2a2b...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
På 3.4.2020 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Folk flest er faktisk i stand til å tenke selv

Hvis det var tilfelle hadde vi jo knapt nok trengt noen tiltak i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/3/2020 at 11:48 PM, Kittykat said:

Coop Obs pakker inn bakevarene sine, mens de før ble solgt løst. Det er pga smittefaren. De lukket også smågodtdisken for litt over 2 uker siden, igjen pga smittefaren. Men i dag når jeg var i butikken, så hadde de åpnet for salg av smågodt igjen. Hva er vitsen med å åpne det igjen? Det ble slutt på salg av smågodt pga smittefaren, men nå er det plutselig ikke noe problem?

Mulig de innså at folk alltid har tatt nede i smågodtboksene med alskens smittestoffer på hendene, korona eller tarmbakterier gjør lite forskjell 

Anonymkode: 2c5ee...222

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/4/2020 at 1:21 AM, Maleficenta said:

Sykepleiere må vaske henda ørten ganger pr arbeidsdag. 

Mange har skiftet yrke på grunn av eksem, allergier og ødelagt hud. Ikke et godt eksempel

Anonymkode: 2c5ee...222

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Jo, selvfølgelig. Men alt det kan man gjøre via netthandel. Trenger ikke dra på alt mulig slags butikker og ta på klær eller åpne skuffer. 

Anonymkode: 30311...61b

Så butikkene der du bor skal gå konkurs og dermed sende enda flere ut i arbeidsløshet ? Nei, nå trenger en virkelig at en handler lokalt hvis en vil hindre at enda flere må permitteres. Her handler jeg minst mulig på nett. Men klær prøver jeg ikke for tiden og ikke åpner jeg skuffer heller.

Jeg handler det jeg trenger på fysisk butikk, det er mest effektivt og dermed er jeg med å holde butikker i live under den her krisen.

Anonymkode: 0f327...e7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Joda håndhygiene er selvsagt viktig men ikke etter hver kunde! Det er bare hysteri!

Anonymkode: 12f17...74d

Dagens kaktus.  😂😂

 

Så om du er pasient på min avdeling, så trenger jeg ikke vaske meg på hendene før jeg kommer inn og skal hjelpe deg? Forrige pasienten jeg var hos hadde corona og jeg hjalp han med tørking og stell etter dobesøk.. 

For eksempel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MiniMjau skrev:

Dagens kaktus.  😂😂

 

Så om du er pasient på min avdeling, så trenger jeg ikke vaske meg på hendene før jeg kommer inn og skal hjelpe deg? Forrige pasienten jeg var hos hadde corona og jeg hjalp han med tørking og stell etter dobesøk.. 

For eksempel. 

Nå steller man vel ganske få pasienter i motsetning til hvor mange kunder man betjener i løpet av en dag, da. 

Anonymkode: 4cbbb...eba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...