Gå til innhold

Noen som har satt inn hakeimplantat og vil dele sin erfaring?


lolliense

Anbefalte innlegg

Har siden 2011 ønsket og sette inn hakeimplantat. Har en svært liten hake som ikke harmoniserer fint med resten av ansiktet mitt. Er forøvrig fornøyd med mitt eget utseende og aldri vurdert andre kirurgiske inngrep. Har spart opp penger til kirurgi og håper noen kan dele sin erfaring om inngrepet og hvilken klinikk dere har brukt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vurdert filler i første omgang? 

Anonymkode: 17b8e...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt meg godt inn i de ulike metodene, og valget har falt på implantat :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Vær som du er, du kommer til å ha nok å klage på når alderen tar deg og du blir rynkete og grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Keikolina skrev:

Vær som du er, du kommer til å ha nok å klage på når alderen tar deg og du blir rynkete og grå.

Jeg støtter dette, ser for meg at et implantat er både vondt og upraktisk å klemme på, f eks ha på seg hjelm med stropp eller om man faller på haken... Og at det vil se helt fucka ut når man blir gammel og huden tynnere og det plutselig er en tydelig hard del inni der som tyter ut...  

Men ts jeg håper du får hjelp og svar, og at du blir fornøyd med resultatet om du velger å gjennomføre det. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg med svar på det du lurte på ❤️

Anonymkode: 17b8e...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke lett på et slik inngrep, men har bestemt meg og ønsker først og fremst å komme i kontakt med noen som har gjennomgått prosedyren før. 

Forstår at kommentarene er velmenende, men gjør dette kun for meg selv og er ikke så opptatt av hva andre synes om det 🙂 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en venninne som fikset på nesen, og kirurgen insisterte på hakeimplantat for at ansiktet skulle passe til den nye nesen. Så helt jævlig ut, så hun gikk til en annen kirurg og fjernet det. 

Anonymkode: b9ba8...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, lolliense skrev:

Jeg tar ikke lett på et slik inngrep, men har bestemt meg og ønsker først og fremst å komme i kontakt med noen som har gjennomgått prosedyren før. 

Forstår at kommentarene er velmenende, men gjør dette kun for meg selv og er ikke så opptatt av hva andre synes om det 🙂 

Skjønner :) Og er glad for at du skjønner kommentarene her er velmente også. Lykke til og håper du får svar fra noen! :)

Anonymkode: 17b8e...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har prøvd og jeg fraråder det på det sterkeste 

Anonymkode: 9eaaf...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har prøvd og jeg fraråder det på det sterkeste 

Anonymkode: 9eaaf...6ee

Kan du utdype og hvorfor resultatet ikke ble som forventet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, lolliense skrev:

Kan du utdype og hvorfor resultatet ikke ble som forventet? 

Det ble rett og slett ikke pent. Bytta 3 ganger hos 3 forskjellige kirurger. Ene ganga skifta det posisjon som man tydelig kunne se og kjenne. Føles ekkelt med fremmedlegeme der. Har kjempestygt arr under haka. 

Anonymkode: 9eaaf...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skriver en liten oppdatering 🙂 Endte opp med fillers som anbefalt over, og har ikke angret. Etter mye research fant jeg en klinikk som passet for meg, og resultatet er kjempe bra. Ganske kostbart, men absolutt verdt pengene. Skal tilbake om noen uker å fylle på da det gjerne krever flere behandlinger å bygge opp hake-/kjeveparti.

Anonymkode: ad19a...a6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har akkurat tatt hakeimplantat (under to døgn siden faktisk!) så er fortsatt ganske hoven og litt blå under haka. Men uansett er jeg allerede så fornøyd! Profilen er 100 ganger bedre, og forfra ser ansiktet også mer proposjoner ut. Tok størrelse small, det holdt i massevis. Tenker at når jeg allerede er så fornøyd, så kan det bare bli bedre når det som er hovent og blått blir borte. 
Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før! Har tenkt på det i mange år...

Tror likevel ikke noen kommer til å merke at jeg har gjort noe, har ikke planer om å fortelle om det med mindre noen faktisk spør. 

Gjorde det på Kirurgiklinikken på Majorstua, han som driver det er både kjevespesialist og plastisk kirurg. Så følte meg trygg der. 
Var supernummen i både hake og underleppe dag én,  underleppa bare hang og så skikkelig ekkel ut. Men etter første natt kom all følelse tilbake, og leppen tilbake på plass😅

Gjorde inngrepet med lokalbedøvelse, fikk noen piller til å «slappe av på» 30 min før timen. Så jeg var helt rolig og døsig gjennom inngrepet, men våken. Man kan velge full narkose der også. Håper dette var til hjelp for noen. Anbefaler å være nøye med hvem du velger som kirurg, kjedelig hvis de roter ned noen nerver osv, da implantatet ligger veldig nærme nerver i haka. 

Endret av sukkertopp86
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

sukkertopp86 skrev (På 11/21/2020 den 0.24):

Jeg har akkurat tatt hakeimplantat (under to døgn siden faktisk!) så er fortsatt ganske hoven og litt blå under haka. Men uansett er jeg allerede så fornøyd! Profilen er 100 ganger bedre, og forfra ser ansiktet også mer proposjoner ut. Tok størrelse small, det holdt i massevis. Tenker at når jeg allerede er så fornøyd, så kan det bare bli bedre når det som er hovent og blått blir borte. 
Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før! Har tenkt på det i mange år...

Tror likevel ikke noen kommer til å merke at jeg har gjort noe, har ikke planer om å fortelle om det med mindre noen faktisk spør. 

Gjorde det på Kirurgiklinikken på Majorstua, han som driver det er både kjevespesialist og plastisk kirurg. Så følte meg trygg der. 
Var supernummen i både hake og underleppe dag én,  underleppa bare hang og så skikkelig ekkel ut. Men etter første natt kom all følelse tilbake, og leppen tilbake på plass😅

Gjorde inngrepet med lokalbedøvelse, fikk noen piller til å «slappe av på» 30 min før timen. Så jeg var helt rolig og døsig gjennom inngrepet, men våken. Man kan velge full narkose der også. Håper dette var til hjelp for noen. Anbefaler å være nøye med hvem du velger som kirurg, kjedelig hvis de roter ned noen nerver osv, da implantatet ligger veldig nærme nerver i haka. 

Hei, har du lyst til å fortelle litt mer? Er du fortsatt førnøyd? Hvor mye kostet det? Er det noen som har sett at du har gjort det? ☺ Vurderer å gjøre det samme. 

Anonymkode: 4d7df...71b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ts her igjen! 
 

nå har jeg bestilt time hos kirurg, fillers var ikke tilstrekkelig for meg samt dyrt å opprettholde.

 

Hvordan går det med ditt implantat?

Anonymkode: ad19a...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her igjen! 
 

nå har jeg bestilt time hos kirurg, fillers var ikke tilstrekkelig for meg samt dyrt å opprettholde.

 

Hvordan går det med ditt implantat?

Anonymkode: ad19a...a6e

Hei ts, jeg har ikke gjort det men vil bare ønske deg lykke til! Det var nok fornuftig å prøve fillers først, men synd at det ikke ble som ønsket.

Jeg fyller på i haken en gang i året, så ja i løpet av en tre fire år så har man jo betalt summen for et permanent hakeimplantat så jeg skjønner deg! Håper du får noen svar fra andre som har vært gjennom det, oppdater oss gjerne :)

Anonymkode: 06a64...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.6.2020 den 17.55):

Skriver en liten oppdatering 🙂 Endte opp med fillers som anbefalt over, og har ikke angret. Etter mye research fant jeg en klinikk som passet for meg, og resultatet er kjempe bra. Ganske kostbart, men absolutt verdt pengene. Skal tilbake om noen uker å fylle på da det gjerne krever flere behandlinger å bygge opp hake-/kjeveparti.

Anonymkode: ad19a...a6e

Og ansiktet kommer til å henge bra etterhvert.

Anonymkode: a7cae...7fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt på kirurgiklinikken. God kirurg, godt utført arbeid, men er ikke helt fornøyd med selve implantatet selv om alt ser bra ut. Skulle gjerne hatt haka «spissere» og enda mer markant, men kirurgen mente jeg i utgangspunktet var fin som jeg var… (ja, jeg hadde fin hake, men jeg ville ha den enda tydeligere frem og så for meg et mer synlig resultat enn det jeg endte med.) Syntes det var dårlig utvalg av implantater der (i 2021 hvert fall), skulle gjerne hatt mer å velge mellom så jeg fikk «min drømmehake». 

Anonymkode: 307a1...019

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og ansiktet kommer til å henge bra etterhvert.

Anonymkode: a7cae...7fd

Hvordan mitt ansikt er og om det henger eller ei har du ingen grunnlag for å uttale deg om, gå å troll et annet sted.

 

- ts

Anonymkode: ad19a...a6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har tatt på kirurgiklinikken. God kirurg, godt utført arbeid, men er ikke helt fornøyd med selve implantatet selv om alt ser bra ut. Skulle gjerne hatt haka «spissere» og enda mer markant, men kirurgen mente jeg i utgangspunktet var fin som jeg var… (ja, jeg hadde fin hake, men jeg ville ha den enda tydeligere frem og så for meg et mer synlig resultat enn det jeg endte med.) Syntes det var dårlig utvalg av implantater der (i 2021 hvert fall), skulle gjerne hatt mer å velge mellom så jeg fikk «min drømmehake». 

Anonymkode: 307a1...019

Jeg vil gjerne ha en spiss hake da jeg har veldig feminine trekk. Fillers føles rett og slett ut som et evighetsprosjekt, og ønsker et litt mer "merkbart" og varig resultat for meg selv.

Hvor lang tid trengte du for å komme deg post-op og var hevelsen merkbar den første tiden?

Skal ha konsultasjon på aleris og cosmo clinic, så får vi se hva de sier. 

Anonymkode: ad19a...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...