Gå til innhold

Da var det begynt, folk slapper av og smitten kommer til å eksplodere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp. Det blir heftig.

Anonymkode: ea092...417

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede en tråd om dette. Se Kremmerhuset.

Anonymkode: 6372e...12d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange butikker har holdt åpent hele tiden, så om kremmerhuset åpner noen butikker har ingenting å si fra eller til. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal smitten eksploderes bare fordi folk slapper av? Tiltak må fortsatt holdes og jeg håper vi lærer noe av krisen som hvilke verdier i samfunnet som virkelig er viktig. Husk.

 

Anonymkode: b8fb8...876

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare en følelse, tiltakene kommer nok til å strammes inn og forlenges etter påske.Regjeringen har allerede gitt hint om dette ved at Solberg f. eks. har sagt at man ikke kan regne med å nyte påskepilsen sammen med mange andre etter påske heller.

Anonymkode: 0fe9f...7da

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, normale folk greier å holde seg til retningslinjene samtidig som de går tur, handler, treffer venner i parken. Man gjør mindre av det, men man gjør det. Helt trygt og i tråd med retningslinjene. Det er bare en liten andel som hamrer veldig hardt på tastaturet som tror at dette krever at alle er så mye hjemme som mulig.

Anonymkode: 17d60...22b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, nå er det snart påske og folk skal treffes og kose seg.

Etter påske, det er da det virkelig begynner!

Anonymkode: 6a648...454

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/norge/koronafrykten-faller-blant-nordme

nn-_-butikker-apner-igjen-1.14969992

 

Alt maset om at tiltakene må lettes på og åpne etter påske har gjort folk mer avslappet, de tror at tiltakene lettes på og man kan begynne å gå tilbake som normalen. 

Påskeuken blir tragisk, folk slapper av og treffer andre. Shopper i butikkene.

Og etter påske når skoler og barnehager åpnes opp så kommer smittetalene til å ekspoldere.

Anonymkode: 6a648...454

Betyr jo bare én ting, viruset må brenne ut av seg selv. 

Anonymkode: e1e64...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal smitten eksploderes bare fordi folk slapper av?  Anonymkode: b8fb8...876

Fordi dem det gjelder gir blaffen i dette og de gjør som de vil. Jeg tror det finnes mange av dem som mener at denne corona-problematikken ikke gjelder for dem selv. Jeg tror trådstarter har rett. 

Anonymkode: f050d...3a6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste virker ikke å ha skjønt at resultatene av hva man gjør kommer med et par ukers forsinkelse. At det går bra nå, skyldes at de fleste ble mer skremte etter 13.mars. Det er lett å se at folk er både mer ute og mindre forsiktige nå.  Å unngå strengere regler framover krever at folk ikke slapper helt av og forsøker å tøye de vi har til det ytterste. 

Anonymkode: 73980...126

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i klesbutikk og kan definitivt se at folk er mer avslappet med tanke på smitte nå, i tillegg har vi omsetning som kan sammenlignes med fjoråret. I tillegg holder ingen avstand lenger 😤 blir ikke overrasket om det slår til for fullt. Tror det er mange som ikke tar dette her seriøst før vi har tilstander som Italia og Spania. 

Anonymkode: 52b4d...faf

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jobber i klesbutikk og kan definitivt se at folk er mer avslappet med tanke på smitte nå, i tillegg har vi omsetning som kan sammenlignes med fjoråret. I tillegg holder ingen avstand lenger 😤 blir ikke overrasket om det slår til for fullt. Tror det er mange som ikke tar dette her seriøst før vi har tilstander som Italia og Spania. 

Anonymkode: 52b4d...faf

Hvor er det du jobber og ingen holder avstand lengre? I vårt område i Oslo synes jeg folk blir flinkere og flinkere.

Anonymkode: 17d60...22b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du jobber og ingen holder avstand lengre? I vårt område i Oslo synes jeg folk blir flinkere og flinkere.

Anonymkode: 17d60...22b

Jobber i Vestfold 

Anonymkode: 52b4d...faf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jobber i Vestfold 

Anonymkode: 52b4d...faf

Ok. Høres helt merkelig ut.

Anonymkode: 17d60...22b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom apotek på kjøpesenter i Bergen i dag. Vanligvis er det omtrent heeelt tomt men i dag var det nesten like mange kunder som vanlig (noen butikker er jo helt strengt så litt mindre kunder blir det jo) og det var lang kø utenfor vi monopolet. Fikk litt sjokk siden jeg forventet å være alene «som vanlig». Ingen som gikk unna heller, for å holde avstand 

Anonymkode: d3e75...9c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en butikk i Oslo som ikke har holdt stengt, og ja; denne uken har omsetningen definitivt økt kraftig i forhold til de to første. Jeg merker godt at folk er mye mer avslappet i forhold til å gå rundt på senteret også. Det var helt øde den første uken, men virker som folk har begynt å kjede seg.

Anonymkode: edb64...25a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Var innom apotek på kjøpesenter i Bergen i dag. Vanligvis er det omtrent heeelt tomt men i dag var det nesten like mange kunder som vanlig (noen butikker er jo helt strengt så litt mindre kunder blir det jo) og det var lang kø utenfor vi monopolet. Fikk litt sjokk siden jeg forventet å være alene «som vanlig». Ingen som gikk unna heller, for å holde avstand 

Anonymkode: d3e75...9c2

Rapporter om køer utenfor vinmonopolet har jo vært i media siden dag 1. Ikke noe nytt med det.

Anonymkode: 17d60...22b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...