Gå til innhold

Da var det begynt, folk slapper av og smitten kommer til å eksplodere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye av dette kan løses med medisiner. De første er forventet om 2-3 mnd.

Anonymkode: ea092...417

Nei den kommer ikke før om 18 månender!!

Anonymkode: 39699...dc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye av dette kan løses med medisiner. De første er forventet om 2-3 mnd.

Anonymkode: ea092...417

Lyst å vedde en femmer?  

Nå har du hørt for mye på Trump. 

Anonymkode: a5ee3...eb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener vi skal sitte hjemme til vaksinen kommer? ... om over et år.... Håper du har hamstret dopapir :)

 

Anonymkode: a5ee3...eb7

Nei, det mener jeg ikke.

Anonymkode: ea092...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lyst å vedde en femmer?  

Nå har du hørt for mye på Trump. 

Anonymkode: a5ee3...eb7

Hører på forskere.

Anonymkode: ea092...417

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei den kommer ikke før om 18 månender!!

Anonymkode: 39699...dc8

Du snakker nok om vaksinen.

Anonymkode: ea092...417

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei den kommer ikke før om 18 månender!!

Anonymkode: 39699...dc8

Det er ikke vaksine for om 12-18 måneder. Medisiner kan komme raskere.

Anonymkode: 41a5a...bb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører på forskere.

Anonymkode: ea092...417

.. og hvilken medisin er det som er bevist å fungere mot korona da? Har du noe medikamentnavn for eksempel?

Det er snakk om å starte en studie av f.eks en malariamedisin og en Ebolamedisin for å se om den kan ha effekt, men det er svært stor forskjell på å starte utprøving av og å ha en medisin godkjent som gir effektiv behandling. 

 

Anonymkode: a5ee3...eb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

.. og hvilken medisin er det som er bevist å fungere mot korona da? Har du noe medikamentnavn for eksempel?

Det er snakk om å starte en studie av f.eks en malariamedisin og en Ebolamedisin for å se om den kan ha effekt, men det er svært stor forskjell på å starte utprøving av og å ha en medisin godkjent som gir effektiv behandling. 

 

Anonymkode: a5ee3...eb7

Du må lese det jeg skriver. Ikke lage dine egne historier.

Hint: "forventet om 2-3 måneder"

Anonymkode: ea092...417

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i Vestfold 

Anonymkode: 52b4d...faf

Folk slapper av I Vestfold fordi vi ligger så lavt på statistikkene, er min teori. Problemet er bare at i enkelte av kommunene, i hvert fall én, har man ikke testet NOEN på et par uker, og mørketallene er garantert store. Det kommer til å eksplodere her også snart. 

Anonymkode: 574f4...0ad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg prøvde å gå ut tidlig, rett etter kl 10 på formiddagen. Stappfullt allerede. Butikken åpnet kl 8. Bensinstasjonen var det tomt på. Var der i 23-tiden. Dusten glemte hansker og tom på salaten, tomatene, agurk, osv. Bye bye. Kastet burgeren til 100 kr i søpla. Faens idioter, ja.

Anonymkode: c243b...f60

Du burde krevd ny burger.

Anonymkode: 6372e...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at alle tilfeller er borte i Norge om en måned og 4% av befolkningen har hatt korona. Hva tror du da? Da vil det enten komme nye smittetilfeller fra utlandet i løpet av kort tid og vi er tilbake til 12. mars, eller alle fortsetter å sitte hjemme slik som nå fram til alle arbeidsplasser er borte... for så å lette opp .... og så kommer smitten med første fly fra utlandet. ... og vi er tilbake til 12. mars.... fram til den dagen mange nok har hatt det til vi har oppnådd flokkimunitet.

Det å slå ned epidemien med tiltak som nå hadde fungert om vi var det eneste stedet som hadde smitte. Slik det er nå så kan vi bare slå ned denne bølgen, men så snart vi slakker på tiltakene vil nye bølger komme ...  En vaksine er tidligst tilgjengelig om over et år. Du må regne med at i starten vil den være vanskelig å få tak i og dyr. Vi kan ikke forvente å kunne massevaksinere før tidligst neste sommer ... og dersom du tenker at vi skal ha de samme tiltakene som nå fram til neste sommer så håper jeg du forstår at du er på bærtur. 

Anonymkode: a5ee3...eb7

Problemet er at vi ikke har noen aktuelle alternativ. Vi oppnår ikke flokkimmunitet før vi har vaksine likevel. Følgene av å forsøke ville være sinnssyke. Leste du overhodet linken jeg la ved? Og ja, jeg tror å slå ned "bølger av smitte" innimellom mer normaliserte perioder, er en bedre strategi en å "åpne slusene". 

Men jeg er sikkert like på bærtur som de aller fleste av verdens epidemiologer?  

Anonymkode: 73980...126

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flesteparten er jo uten jobb, så passe ungene sine når de er permitterte må de jo klare. 

Anonymkode: 4bfab...9b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det var en sånn fyr med skjegg - så ut som han er massemorder når han ikke er på jobb, så jeg valgte å ikke konfrontere han. Tenker at 100 kr er ikke verdt å ha en slik psykopat etter meg.

Anonymkode: c243b...f60

Jøss... Mannen min har skjegg, burde jeg passe meg??

Anonymkode: d9b4c...600

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Expandable86 skrev:

La det eksplodere, så får vi en raskere slutt på det.

Er du selv villig til å være en av dem som slutter av?

Anonymkode: d9b4c...600

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi har bare 4.5-5 mill mennesker igjen å smitte.

Går så fint at.

Anonymkode: ea092...417

Mange har allerede hatt det, halvparten har ikke symptomer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. og hvilken medisin er det som er bevist å fungere mot korona da? Har du noe medikamentnavn for eksempel?

Det er snakk om å starte en studie av f.eks en malariamedisin og en Ebolamedisin for å se om den kan ha effekt, men det er svært stor forskjell på å starte utprøving av og å ha en medisin godkjent som gir effektiv behandling. 

 

Anonymkode: a5ee3...eb7

Det er ikke "snakk om å starte en studie", mange mindre studier er allerede for lengst gjort, og mange større er igang. Medikamentene prøves ut på sykehusene allerede. Og 3-4 måneder er da til å leve med. 

https://www.nrk.no/norge/koronamedisin-kan-vaere-klar-til-bruk-i-sommer-1.14969488

https://forskning.no/medisinske-metoder-virus/fem-korona-pasienter-ble-bedre-etter-a-ha-fatt-blodplasma-fra-friske/1663130

https://forskning.no/virus/forskere-skal-prove-a-gi-koronasyke-blod-fra-folk-som-har-blitt-friske-av-viruset/1662367

https://www.nrk.no/norge/forsker_-_-blodet-til-mennesker-som-har-blitt-friske-etter-korona-kan-redde-liv-1.14964146

Anonymkode: 73980...126

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at vi ikke har noen aktuelle alternativ. Vi oppnår ikke flokkimmunitet før vi har vaksine likevel. Følgene av å forsøke ville være sinnssyke. Leste du overhodet linken jeg la ved? Og ja, jeg tror å slå ned "bølger av smitte" innimellom mer normaliserte perioder, er en bedre strategi en å "åpne slusene". 

Men jeg er sikkert like på bærtur som de aller fleste av verdens epidemiologer?  

Anonymkode: 73980...126

Jo det er et alternativ. La epidemien pågå. Ha begrensende tiltak slik at helsevesenet knaker, men takler det. Stadig flere vil da ha blitt frisk etter sykdommen, og vil kunne starte å jobbe i og med at de er immune. Stadig flere vil kunne holde hjulene i gang. Stadig flere vil kunne leve vanlige liv og stadig færre vil trenge å skjermes. Helsevesenet vil i større og større grad kunne rette testing og behandling mot de gruppene som trenger det mest. ... og vi vil ha flere overlevende bedrifter, flere arbeidsplasser og færre skilsmisser. 

 

Anonymkode: a5ee3...eb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Om tre-fire-måneder får vi  i beste fall  de første signalene på om legemidlene vi tester nå"

:roll:

Anonymkode: a5ee3...eb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flesteparten er jo uten jobb, så passe ungene sine når de er permitterte må de jo klare. 

Anonymkode: 4bfab...9b6

De fleste arbeidstakere er faktisk ikke permittert, nei.

Anonymkode: 990a7...ca7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...