Gå til innhold

Dere som ser ned på butikkansatt, er dere nå glade for at flere butikker konkurs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handler dere i butikker hvor dere ser ned på personalet? Eller er dere bare glad for at butikkene blir lagt ned? Foretrekker dere som ser ned på butikkansatte å handle på nett?

Anonymkode: 725ac...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke ned på noen yrkesgrupper. Jobb er jobb, uansett om man er adm dir eller butikkmedarbeider. Derfor tenker jeg ikke noe på det!

Problemet er heller at butikkmedarbeiderne/renholdere/transportører osv. ser ned på seg selv, ofte tror at dem blir sett ned på når dem ikke blir det, og at deres egen bransje gjør det samme. Det gjør hele denne "gruppen" fryktelig hårsåre. Kombinerer man dette med bransjens lavlønthet, så har man oppfattelsen gående. 

Håper Coronaviruset gir disse yrkene høyere lønn og større selvrespekt. Da er mye gjort. 

Anonymkode: 99e9b...842

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er disse menneskene som ser ned på butikkansatte? De eneste jeg opplever snakker om at boen ser ned på butikkansatte er butikkansatte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Hvor er disse menneskene som ser ned på butikkansatte? De eneste jeg opplever snakker om at boen ser ned på butikkansatte er butikkansatte.

De finnes. Jobbet i en butikk der en voksen kvinne fortalte ungen sin at hen måtte studere for å ikke ende opp i kassen slik hun som satt der nå gjorde.

Lurer på hva den dama sier i disse dager.

Anonymkode: 5d877...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på butikkansatte, men at butikkene går konkurs bryr jeg meg ikke om.

Alt for msnge butikker som selger ubrukelige ting i Norge. Det ville vært fint å få ned leieprisene sånn at mer interesante konsepter har muligheten til å overleve.

Anonymkode: 4e4e1...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk nok er det barnehageansatte som blir sett mest ned på. 

Vi er glorifiserte barnepassere, blir sett ned på fordi vi har "bare" en bachelorgrad, og for å være helt ærlig så er det jo de lavest nede på rangstigen som studerer til å bli barnehagelærer. Vi sitte også på rævva og hever lønn nå, og på et generelt nivå består dagen vår av å være bachelorutdannet til å skjære ut bursdagskroner fra papp (ref. "Hva gjør de barnehageansatte nå")

Men samtidig er det slitsomt å være hjemme med egne unger, og foreldrene kan ikke vente til barnehagene åpner igjen

🤷‍♀️

Anonymkode: 7be23...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker på samfunnsnytten til en butikk som Kremmerhuset, men folk må jo ha jobb, så ser ikke ned på de ansatte.

Anonymkode: b1ecb...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De finnes. Jobbet i en butikk der en voksen kvinne fortalte ungen sin at hen måtte studere for å ikke ende opp i kassen slik hun som satt der nå gjorde.

Lurer på hva den dama sier i disse dager.

Anonymkode: 5d877...dc9

Denne historien har jeg hørt mange steder og jeg tror _aldri_ på den. Det finnes taktløse mennesker, men selv de venter til de er ute av butikken med å snakke stygt om andre. 

Anonymkode: e1a0b...d61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne historien har jeg hørt mange steder og jeg tror _aldri_ på den. Det finnes taktløse mennesker, men selv de venter til de er ute av butikken med å snakke stygt om andre. 

Anonymkode: e1a0b...d61

Jeg var der når det skjedde med kollegaen min. Det skjer og har skjedd. Det er ikke snakk om å være taktløs, det er snakk om mangel på respekt og de med mangel på respekt gir faen.

Men eller hyggelig å bli beskyldt for løgn på en torsdag når vi først snakker om taktløshet.

Anonymkode: 5d877...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironisk nok er det barnehageansatte som blir sett mest ned på. 

Vi er glorifiserte barnepassere, blir sett ned på fordi vi har "bare" en bachelorgrad, og for å være helt ærlig så er det jo de lavest nede på rangstigen som studerer til å bli barnehagelærer. Vi sitte også på rævva og hever lønn nå, og på et generelt nivå består dagen vår av å være bachelorutdannet til å skjære ut bursdagskroner fra papp (ref. "Hva gjør de barnehageansatte nå")

Men samtidig er det slitsomt å være hjemme med egne unger, og foreldrene kan ikke vente til barnehagene åpner igjen

🤷‍♀️

Anonymkode: 7be23...6cf

Seriøst?? Hva faen! Nederst på rangstigen? Nå får du gi deg! En superviktig jobb! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne historien har jeg hørt mange steder og jeg tror _aldri_ på den. Det finnes taktløse mennesker, men selv de venter til de er ute av butikken med å snakke stygt om andre. 

Anonymkode: e1a0b...d61

Haha, ja den har jeg hørt fra flere, og mange varianter fra! 

Lite troverdig. Og illustrerer poenget mitt. At mye av dette mindreverdighetskomplekset stammer fra butikkansatte selv.
Absolutt ingen står å forteller barnet sitt dette oppi trynet på den butikkansatte. 

Anonymkode: 99e9b...842

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja den har jeg hørt fra flere, og mange varianter fra! 

Lite troverdig. Og illustrerer poenget mitt. At mye av dette mindreverdighetskomplekset stammer fra butikkansatte selv.
Absolutt ingen står å forteller barnet sitt dette oppi trynet på den butikkansatte. 

Anonymkode: 99e9b...842

Jeg jobber ikke i butikk lenger og har null interesse å gidde å juge på historier. Det er så utrolig mye rart folk sier om og til butikkansatte. De sier kommentarer til fjeset, mumler på vei ut av butikken, roper det etter en, sutrer i køen.

Selvfølgelig gjør ikke alle det, men du kan tro hva enn du ønsker - det skjedde og jeg tviler ikke på at slikt forstatt skjer.

Anonymkode: 5d877...dc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var der når det skjedde med kollegaen min. Det skjer og har skjedd. Det er ikke snakk om å være taktløs, det er snakk om mangel på respekt og de med mangel på respekt gir faen.

Men eller hyggelig å bli beskyldt for løgn på en torsdag når vi først snakker om taktløshet.

Anonymkode: 5d877...dc9

Burde jeg ventet til fredag? Jeg har ingen grunn til å tro på deg av to årsaker. Jeg kjenner deg ikke og jeg har hørt historien for mange ganger. Omtrent like troverdig som at noen har brukt en hummerhale til dildo. 

Anonymkode: e1a0b...d61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Burde jeg ventet til fredag? Jeg har ingen grunn til å tro på deg av to årsaker. Jeg kjenner deg ikke og jeg har hørt historien for mange ganger. Omtrent like troverdig som at noen har brukt en hummerhale til dildo. 

Anonymkode: e1a0b...d61

Hva slags sammenligning er det der?

Igjen, du nevner folk ikke er så taktløse, men leser du selv hva du skriver?

Anonymkode: 5d877...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på noen yrker, men jeg tenker mitt om de som gjør det. Har aldri hørt at noen har snakket dritt om noen yrker egentlig. Omgår ikke sånne idioter. 

Anonymkode: df491...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ikke i butikk lenger og har null interesse å gidde å juge på historier. Det er så utrolig mye rart folk sier om og til butikkansatte. De sier kommentarer til fjeset, mumler på vei ut av butikken, roper det etter en, sutrer i køen.

Selvfølgelig gjør ikke alle det, men du kan tro hva enn du ønsker - det skjedde og jeg tviler ikke på at slikt forstatt skjer.

Anonymkode: 5d877...dc9

Jeg jobber i kiosk fra jeg var 15 år til 19 år, deretter butikkansatt under studietiden fra jeg var 19 til 22, etterfulgt av 2 år fast etter studietiden. Fikk aldri i nærheten av noen slike kommentarer noengang. 

Men så var jeg hele tiden innstilt på at dette var en bra plass for meg å være der jeg var i livet, herav jeg automatisk overså potensielle krenkelser.  

Sitter du i kassa og leter etter krenkelser, så finner du sikkert dem ofte hvis du legger godviljen til. Og så vrir du historien litt både til deg selv og andre andre når du skal fortelle den om igjen, som om at det var noe som hendte deg. 

Anonymkode: 99e9b...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tviler ikke på at noen har sagt sånn åpenlyst, en sa til meg at vi damer var dyremishandlere fordi vi satt på musa vår.

 

Anonymkode: d5a36...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags sammenligning er det der?

Igjen, du nevner folk ikke er så taktløse, men leser du selv hva du skriver?

Anonymkode: 5d877...dc9

Det var sammenligningen jeg brukte fordi det er en kjent vandrerhistorie. Akkurat som den frekke kunden som lærer barna sine hva de skal unngå i karrierevalg. 

Anonymkode: e1a0b...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i kiosk fra jeg var 15 år til 19 år, deretter butikkansatt under studietiden fra jeg var 19 til 22, etterfulgt av 2 år fast etter studietiden. Fikk aldri i nærheten av noen slike kommentarer noengang. 

Men så var jeg hele tiden innstilt på at dette var en bra plass for meg å være der jeg var i livet, herav jeg automatisk overså potensielle krenkelser.  

Sitter du i kassa og leter etter krenkelser, så finner du sikkert dem ofte hvis du legger godviljen til. Og så vrir du historien litt både til deg selv og andre andre når du skal fortelle den om igjen, som om at det var noe som hendte deg. 

Anonymkode: 99e9b...842

Da var du heldig.

Jeg trivdes veldig godt selv i butikk, sluttet fordi jeg ville ha nye utfordringer andre steder. De fleste som handlet var hyggelige mennesker som sa hei og hade, takket for seg. Det var likevel andre som var så grusomme at de ikke burde fått bevegd seg utenfor døren. Som den kunden sin kommentar til ungen, de som kastet en snusboks etter en og en mandelpose etter en annen, en som skrek kassereren i fjeset for to kroner feilaktig slått inn vare. De tilhører den verste delen, men de er fortsatt ofte en del av arbeidshverdagen. De hendelsene jeg refererer til her vet jeg har skjedd og det er ikke "å lete etter en krenkelse" eller å vri hendelsen.

Jeg sa heller aldri at den historien skjedde meg. Jeg sa jeg var tilstede når det skjedde. Jeg ser ikke noen grunn til å skulle vri og vende på en historie. Er det noen som burde vri og vende på dem, så er det de som holder på sånn og vil sette seg selv i bedre lys.

De fleste kunder er som sagt hyggelige folk, men det finnes også veldig mye rart i den flokken.

Anonymkode: 5d877...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var sammenligningen jeg brukte fordi det er en kjent vandrerhistorie. Akkurat som den frekke kunden som lærer barna sine hva de skal unngå i karrierevalg. 

Anonymkode: e1a0b...d61

Ja ok.

Anonymkode: 5d877...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...