Gå til innhold

Slutt med samboeren, føler kanskje at jeg angrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Flott at du fikk ut samboeren din, og flott at politiet kom og ga deg hjelp. Nå må du ta vare på de truslene på meldinger og vise politi og levere inn en anmeldelse og be om besøksforbud. Håper du fikk igjen nøkkelen?

Det er naturlig å føle at du angrer, særlig når du tydeligvis har mer følelser for personen enn den har for deg. Dessverre er personen kun opptatt av å utnytte deg, det viser alle ord og handlinger tydelig nå. 

Ta godt vare på deg selv.

Anonymkode: 5b803...7ef

Nøkkelen er på plass. Takk for støtte i en tung tid. 

Anonymkode: fb849...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Bohrman said:

Stålsett deg for den falske voldtektsanklagen som nå kommer. Ta vare på alt av trusler, og ta opptak av alle samtaler du evt skulle ha med henne. Bl.a. den meldingen hun sendte deg der kan vise seg å være gull verdt. Ellers får det være opp til deg om du vil anmelde, men du gjør en fremtidig mann en stor tjeneste dersom du tar dette igjennom de riktige kanalene (politiet), og får det registrert (uavhengig av utfall).

 

Så du mener jeg skal være jeg skal anmelde alt nå? Før ex-samboeren gjør det? voldtekt har jeg ikke tenkt på, kan jo fort komme det. 

Anonymkode: fb849...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til videre TS, dette hørtes ikke ut som en grei person å ha livet sitt. Håper det ordner seg for deg ❤️ 

Anonymkode: 7ae78...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så du mener jeg skal være jeg skal anmelde alt nå? Før ex-samboeren gjør det? voldtekt har jeg ikke tenkt på, kan jo fort komme det. 

Anonymkode: fb849...4cf

Det kan være lurt å være først ute med anmeldelsen, ja. Det er dessverre alt for mange menn som lar være å anmelde vold i nære relasjoner fordi det typisk ikke er i mannens natur å dra en utvendig autoritet inn i en konflikt - det er mer kvinners domene. Men det gjør også at mannen typisk havner på defensiven i sånne ord-mot-ord situasjoner.

Uansett må du regne med at sånne saker blir henlagt, men det kan være greit å få det registrert at hun f.eks. har et besøksforbud mot deg. Her har du jo også vitner i politiet - som tydeligvis skjønte at hun ikke var helt riktig navla. Så et besøksforbud burde i det minste være mulig. Du er også i besittelse av minst en trussel fra hennes side i skriftlig form (den SMSen du nevnte).

Men ingen kan forvente at du tar saken videre. Det er bare du selv som kan avgjøre om alt stresset og styret er verdt det, eller om det er bedre for deg å bare la det gå. Men som sagt, du gjør den neste fyren en tjeneste ved å ta det videre.

Ta i det minste vare på alt av meldinger, og bruk lydopptak dersom du snakker med henne. Det er helt lovlig å ta opptak av samtaler man selv deltar i, og du vet aldri når du vil trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var faktisk vanskeligere enn jeg trodde. Har jo innsett at ex-samboeren er gal, men er jo tungt som bare det. Savnet er jo faktisk der. Jeg må være gal selv. 

Anonymkode: fb849...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var faktisk vanskeligere enn jeg trodde. Har jo innsett at ex-samboeren er gal, men er jo tungt som bare det. Savnet er jo faktisk der. Jeg må være gal selv. 

Anonymkode: fb849...4cf

Det er vanskelig nå men det går over til slutt. Du må bare holde ut. Ikke alle forhold er ment til å vare uansett hvor glad i personen man er.. 

Anonymkode: 2eebd...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/3/2020 at 9:56 PM, AnonymBruker said:

Det er vanskelig nå men det går over til slutt. Du må bare holde ut. Ikke alle forhold er ment til å vare uansett hvor glad i personen man er.. 

Anonymkode: 2eebd...f27

Vet ikke  hvorfor det føles jævlig i hele meg enda. Jeg prøver å fortelle meg selv at dama er gal. 

Anonymkode: fb849...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme oppførsel som din samboer men forskjellen er at typen holdt ut med meg. Nå har jeg så og si sluttet helt med noe som helst form for "craziness". 

Du kan ikke forvente at hun skal forandre seg over natten, men hvis du virkelig elsker henne så lar du henne få jobbe med seg selv, gradvis. 

Du er ikke nødt å gi opp kjærligheten, slik mange her påstår. Grunnen til at du er i så mye smerte nå er fordi du virkelig elsker henne, virker det som!

Anonymkode: 3478e...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde samme oppførsel som din samboer men forskjellen er at typen holdt ut med meg. Nå har jeg så og si sluttet helt med noe som helst form for "craziness". 

Du kan ikke forvente at hun skal forandre seg over natten, men hvis du virkelig elsker henne så lar du henne få jobbe med seg selv, gradvis. 

Du er ikke nødt å gi opp kjærligheten, slik mange her påstår. Grunnen til at du er i så mye smerte nå er fordi du virkelig elsker henne, virker det som!

Anonymkode: 3478e...eeb

Ja, men nå har jeg fått så mange meldinger at det kanskje er like greit. Meldinger med stygge ord, meldinger med mye løgn. 
Meldinger der det står at jeg kommer aldri tilbake til deg. 

Anonymkode: fb849...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men nå har jeg fått så mange meldinger at det kanskje er like greit. Meldinger med stygge ord, meldinger med mye løgn. 
Meldinger der det står at jeg kommer aldri tilbake til deg. 

Anonymkode: fb849...4cf

Den er grei.

Anonymkode: 3478e...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kaste en tallerken på noen, kan jo faen meg koste dem øyet om man treffer ansiktet! Hun må jo være riv ruskende gal, denne eks-samboeren din? Henne ville jeg ikke tatt tilbake om hun så kom krypende på sine bare knær og bønnfalt.

Du skal være glad du er kvitt henne. Folk som blir voldelige og i tillegg kaster ting på folk i sinne, er ikke noe attraktive å ha som partnere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million said:

Å kaste en tallerken på noen, kan jo faen meg koste dem øyet om man treffer ansiktet! Hun må jo være riv ruskende gal, denne eks-samboeren din? Henne ville jeg ikke tatt tilbake om hun så kom krypende på sine bare knær og bønnfalt.

Du skal være glad du er kvitt henne. Folk som blir voldelige og i tillegg kaster ting på folk i sinne, er ikke noe attraktive å ha som partnere.

Du har nok rett. Hva skal jeg gjøre med meldingene som blir sendt? Svare, drite i det? Hvordan få dette menneske til å bli mest mulig sjalu, og at eks-samboeren angrer? 

Anonymkode: fb849...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett. Hva skal jeg gjøre med meldingene som blir sendt? Svare, drite i det? Hvordan få dette menneske til å bli mest mulig sjalu, og at eks-samboeren angrer? 

Anonymkode: fb849...4cf

Foreløbig lagrer du bare alle meldingene fra henne, ikke slett en eneste en. Det kan komme til nytte senere om noe skjærer seg alvorlig, og det blir snakk om politi.

Hadde jeg vært deg, ville jeg egentlig ikke svart henne noe annet enn en melding om at "de tallerkenene du kastet på meg var dråpen, nok er nok, og jeg vil ikke høre fra deg igjen. Jeg går videre med livet mitt, foreslår at du gjør det samme. Ha det"

PS! Hvis hun må komme tilbake i leiligheten senere for å hente klær etc som tilhører henne, sørg for å ha minst et par uavhengige vitner tilstede. For all del, IKKE vær alene med henne et øyeblikk! Hun kan finne på å dikte opp historier om overfall fra deg osv. hvis hun er hevngjerrig.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Du tok det riktige valget! Du er tøff!

Slike personer er som dop, det er ikke bra for deg men du vil likevel ha mer..
Se på deg selv som i avrusning nå. Du må holde deg helt borte og ikke ha noe med henne å gjøre, så skal du se at du kommer til å riste på hodet av alt du fant deg i senere.

Ta vare på alle trusler, skriv de ut, ta skjermbilder, spar de i en sky eller noe. 
Så, skifter du nummer. Ville også skiftet lås, du vet ikke om hun har kopiert den eller ikke.
Blokker henne på sosiale medier, skift navnet ditt og bilder der og gjøre alle profiler helt private slik at hun ikke kan finne deg lett, eller ta deg pause fra alle sosiale medier og sett profilene dine som usynlige.
Fortell omgangskretsen din om dette, de kan bli kontaktet av henne for å sverte deg.

Og ja, anmeld gjerne truslene, håp på besøksforbud.

Lykke til ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million said:

Foreløbig lagrer du bare alle meldingene fra henne, ikke slett en eneste en. Det kan komme til nytte senere om noe skjærer seg alvorlig, og det blir snakk om politi.

Hadde jeg vært deg, ville jeg egentlig ikke svart henne noe annet enn en melding om at "de tallerkenene du kastet på meg var dråpen, nok er nok, og jeg vil ikke høre fra deg igjen. Jeg går videre med livet mitt, foreslår at du gjør det samme. Ha det"

PS! Hvis hun må komme tilbake i leiligheten senere for å hente klær etc som tilhører henne, sørg for å ha minst et par uavhengige vitner tilstede. For all del, IKKE vær alene med henne et øyeblikk! Hun kan finne på å dikte opp historier om overfall fra deg osv. hvis hun er hevngjerrig.

Ja, tar vare på dette. Har ingen ting her som tilhører henne. Alt ble pakket og satt i gangen nede. Så det skal ikke være noe igjen. Er faktisk litt engstelig på hva dette menneske kan finne på. 

Anonymkode: fb849...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Narad said:

Gratulerer! Du tok det riktige valget! Du er tøff!

Slike personer er som dop, det er ikke bra for deg men du vil likevel ha mer..
Se på deg selv som i avrusning nå. Du må holde deg helt borte og ikke ha noe med henne å gjøre, så skal du se at du kommer til å riste på hodet av alt du fant deg i senere.

Ta vare på alle trusler, skriv de ut, ta skjermbilder, spar de i en sky eller noe. 
Så, skifter du nummer. Ville også skiftet lås, du vet ikke om hun har kopiert den eller ikke.
Blokker henne på sosiale medier, skift navnet ditt og bilder der og gjøre alle profiler helt private slik at hun ikke kan finne deg lett, eller ta deg pause fra alle sosiale medier og sett profilene dine som usynlige.
Fortell omgangskretsen din om dette, de kan bli kontaktet av henne for å sverte deg.

Og ja, anmeld gjerne truslene, håp på besøksforbud.

Lykke til ❤️ 

Det er noe med det. Vill ha mer, men samtidig fikk jeg tydeligvis nok da jeg kastet ut denne personen. For noen måneder siden, hadde jeg ikke reagert på samme måte, å jeg har vel fått nok. 

Anonymkode: fb849...4cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde samme oppførsel som din samboer men forskjellen er at typen holdt ut med meg. Nå har jeg så og si sluttet helt med noe som helst form for "craziness". 

Du kan ikke forvente at hun skal forandre seg over natten, men hvis du virkelig elsker henne så lar du henne få jobbe med seg selv, gradvis. 

Du er ikke nødt å gi opp kjærligheten, slik mange her påstår. Grunnen til at du er i så mye smerte nå er fordi du virkelig elsker henne, virker det som!

Anonymkode: 3478e...eeb

Og mens hun jobber med seg selv, skal han gå rundt og være redd?? 

Anonymkode: 2c108...cab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da kom det noe som jeg fryktet kunne skje. Nå har eks-samboeren lagt ut på instagram om meg. Jeg fikk høre dette av en venn da jeg selv ikke har instagram. Må da gå ann å fjerne dette? 

Anonymkode: fb849...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da kom det noe som jeg fryktet kunne skje. Nå har eks-samboeren lagt ut på instagram om meg. Jeg fikk høre dette av en venn da jeg selv ikke har instagram. Må da gå ann å fjerne dette? 

Anonymkode: fb849...4cfbe

Be noen ta skjermdump og så anmelder du det i samme sleng.

Anonymkode: 8f557...a5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også be dine bekjente om å rapportere innlegget 

Anonymkode: 8f557...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...