Gå til innhold

Slutt med samboeren, føler kanskje at jeg angrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag kastet jeg samboeren min ut av leiligheten. Jeg hadde rett og slett fått nok av hennes oppførsel. Først blir jeg slått i magen, skulderen og så i ansiktet. I ansiktet fikk jeg faktisk merke selv om jeg følte slaget ikke var så vondt. Sa at nå er det nok, du skal ut fra min leilighet idag. På stua sto det 3 askjetter med noe mat på, og ja alt det ble kastet mot meg. 

Dette er nå en del timer siden, og nå har tankene begynt. Tanken på at jeg angrer på at jeg kastet ut samboeren. 

Om jeg virkelig angrer på dette, hvordan skal jeg gå frem? Sende en melding, vente å håpe at det er eg som blir kontaktet? Ringe? Eller burde jeg bare stå for det jeg sa og si at det er over?

Anonymkode: fb849...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i alle dager er det som veier opp for vold i et samliv?

Anonymkode: 0fc56...d9f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager vil du ha tilbake en som mishandler deg fysisk? Bravo, ikke ta henne igjen nå som du har vist mot og kastet henne ut

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre hun har vært utro ,så burde du legge deg flat og gå og si unnskyld.. uansett hva som skjedde. Hhh det er din plikt bro :D

Anonymkode: 63d38...cb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta hun tilbake, hun virker ikke helt god. Pakk de tingene som er hennes i esker og send hun en melding en dag du føler for det og be hun hente tingene sine. Bytt lås om hun ikke gir fra seg nøkkel

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lasox
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idag kastet jeg samboeren min ut av leiligheten. Jeg hadde rett og slett fått nok av hennes oppførsel. Først blir jeg slått i magen, skulderen og så i ansiktet. I ansiktet fikk jeg faktisk merke selv om jeg følte slaget ikke var så vondt. Sa at nå er det nok, du skal ut fra min leilighet idag. På stua sto det 3 askjetter med noe mat på, og ja alt det ble kastet mot meg. 

Dette er nå en del timer siden, og nå har tankene begynt. Tanken på at jeg angrer på at jeg kastet ut samboeren. 

Om jeg virkelig angrer på dette, hvordan skal jeg gå frem? Sende en melding, vente å håpe at det er eg som blir kontaktet? Ringe? Eller burde jeg bare stå for det jeg sa og si at det er over?

Anonymkode: fb849...4cf

Stå for det du gjorde! Du har vært kjempe flink til å avvise henne og ikke godta noe form for vold i hjemmet. Tenk deg om dere skulle ha hatt barn og om hun slår (fremtidige) barnet deres i sinnet uten at du vet om det?

Det er dessverre altfor mange som angrer på slikt og etterhvert godtar slike holdninger og forblir i et hjem der hvor det etterhvert vil bli daglig med vold. Det er verken bra for deg, barnet eller henne. Stå for det du gjorde før idag og IKKE ta kontakt med henne noengang igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Morten1 said:

Ikke ta hun tilbake, hun virker ikke helt god. Pakk de tingene som er hennes i esker og send hun en melding en dag du føler for det og be hun hente tingene sine. Bytt lås om hun ikke gir fra seg nøkkel

Har en nøkkel og jeg må nok bytte lås, er redd hva denne personen kan finne på om jeg ikke er hjemme. 

Anonymkode: fb849...4cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Lasox said:

Stå for det du gjorde! Du har vært kjempe flink til å avvise henne og ikke godta noe form for vold i hjemmet. Tenk deg om dere skulle ha hatt barn og om hun slår (fremtidige) barnet deres i sinnet uten at du vet om det?

Det er dessverre altfor mange som angrer på slikt og etterhvert godtar slike holdninger og forblir i et hjem der hvor det etterhvert vil bli daglig med vold. Det er verken bra for deg, barnet eller henne. Stå for det du gjorde før idag og IKKE ta kontakt med henne noengang igjen!!!

Tanken om barn har vært inne på. Tror jeg ville vært så utolig, når jeg ikke var sammen med barnet. 

Ikke ta kontakt med henne? Ble ringt opp for noen timer siden, jeg tok telefonen og fortalte at jeg sov. Fikk også da mye klager, som jeg du sover nå, siden du er oppe hele natta. Om dette menneske ringer igjen, skal jeg ikke ta telefonen? Skal jeg ikke svare på eventuelt meldinger?

Anonymkode: fb849...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en nøkkel og jeg må nok bytte lås, er redd hva denne personen kan finne på om jeg ikke er hjemme. 

Anonymkode: fb849...4cf

Tenk deg om en gang til

Vil du være sammen med en person som er så ustabil at du må skifte lås for å beskytte hjemmet ditt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idag kastet jeg samboeren min ut av leiligheten. Jeg hadde rett og slett fått nok av hennes oppførsel. Først blir jeg slått i magen, skulderen og så i ansiktet. I ansiktet fikk jeg faktisk merke selv om jeg følte slaget ikke var så vondt. Sa at nå er det nok, du skal ut fra min leilighet idag. På stua sto det 3 askjetter med noe mat på, og ja alt det ble kastet mot meg. 

Dette er nå en del timer siden, og nå har tankene begynt. Tanken på at jeg angrer på at jeg kastet ut samboeren. 

Om jeg virkelig angrer på dette, hvordan skal jeg gå frem? Sende en melding, vente å håpe at det er eg som blir kontaktet? Ringe? Eller burde jeg bare stå for det jeg sa og si at det er over?

Anonymkode: fb849...4cf

Hun er tydeligvis ustabil og voldelig. Kom deg langt unna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et sykt og farlig menneske, så slike bør du ikke være sammen med. Ikke ta henne tilbake. 

Anonymkode: 8207f...988

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du holde hodet kaldt og vente til du får ting på avstand. Når du får litt perspektiv, vil du se at dette var et usunt forhold, og det var bra at du kom deg ut.

Angeren du føler på, er bare litt panikk og frykt for det ukjente. Brudd og kjærlighetssorg er en form for avrusning. Du kommer til å kjenne på abstinenser, du må bare være sterk og ri av stormen.

Når du kommer ut på den andre siden kommer du til å være så glad og fri! Du kommer til å se tilbake med forskrekkelse. Det er rart hvor mye galskap man tåler når man står midt oppi det, og desperat prøver å holde på den kjente hverdagen man har. Selv om den er skadelig.

Så kan du med tid treffe ei bedre dame som behandler deg med kjærlighet og respekt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vil ha deg for å ha noen å trykke ned og hersje med. Hun elsker deg ikke. Personer som gjør sånt mot andre er ikke i stand til å elske.

 

Jeg snakker av erfaring. Ville også selv bare ha denne personen tilbake.

Vi hadde jo så utrolig gode stunder inn i mellom hadde vi ikke? Tenk om noen andre fikk oppleve de gode stundene og kanskje var han ikke så sint på andre? Da var det plutselig meg det var noe galt med sånn han sa?

Alle disse tankene gikk jeg med i årevis. Og tok han tilbake gang på gang. Og hver gang ble det like ille. Til og med verre til tider.

Jeg måtte til slutt i terapi for å bryte ordentlig ut og se hvor destruktivt dette forholdet var. 

Nå har jeg ny mann. Men sliter med ptsd fra mitt forrige forhold. Tror jeg kunne unngått mye dersom jeg ikke tok han tilbake etter første gang det ble slutt!

Du fortjener bedre og det finnes en bedre partner for deg der ute; jeg lover!

Anonymkode: 8f557...a5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tanken om barn har vært inne på. Tror jeg ville vært så utolig, når jeg ikke var sammen med barnet. 

Ikke ta kontakt med henne? Ble ringt opp for noen timer siden, jeg tok telefonen og fortalte at jeg sov. Fikk også da mye klager, som jeg du sover nå, siden du er oppe hele natta. Om dette menneske ringer igjen, skal jeg ikke ta telefonen? Skal jeg ikke svare på eventuelt meldinger?

Anonymkode: fb849...4cf

Hvorfor skulle du gjøre det når du åpenbart er redd for hva hun kan gjøre mot deg?

Det beste er jo selvfølgelig å holde seg langt unna slik at tanken ikke frister om å bli sammen med henne igjen og leve i en slik hverdag med vold. Det ønsker jo ingen!!! Som det allerede blir skrevet her grunnen til at du vurderer å ta henne tilbake nå er litt blanding av panikk og hva hva det ukjente bringer i fremtiden, men det er mye bedre enn å være med en slik ustabil dame! Slutt å tenk på det og ha barn med henne. Det er ikke sunt forhold verken deg eller spesielt barnet som tidligere nevnt!

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt meg selv om følgende:
Hvis dette hadde vært min beste venn, hvilket råd hadde jeg gitt han?

Brått er det mer moro å være single enn å være sammen med ei som er voldlig og som sørger for at du må spiise av papptallerkner.

Anonymkode: 864b3...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar alle sammen.

Jeg må også gi litt ros til politiet. Jeg fortalte at til ex-samboeren at du kommer ikke inn i leiligheten. Jeg pakker tingene tiden, og jeg kan jeg deg det mest nødvendig nå. Ringte på callingannlegget nede, sa åpne døra, jeg sa nei, skal du ha noe så si det, så la jeg på.. Ringte på igjen, åpne døra nå. Nei, hva skal du ha? Så fikk jeg bare beskjed Fu... you!. Ringte på igjen 3 min senere, sa at politiet var på vei.
Politiet ringte på ca 10 min etter, slapp dem inn døra. Dem kom opp sammen med ex-samboeren. Politiet spurte hva problemet var, jeg fortalte min side av saken, ex-samboeren sparket så i døra, og politiet tok da ett realt tak i armen og satt skapet på plass. 

Spurte så om det var mulig for meg å pakke resterende ting nå. Sa da blir alt bare kastet i søppelsekker for det er det jeg har tilgjengelig nå. Pakket resterende ting og satt det i oppgangen nede. 


Ex-samboeren ringte meg idag tidlig og sa at jeg burde si unnskyld, nei har ingen ting jeg skal si unnskyld for. Sendte meg melding, om at jeg ser deg i retten, for at du har ødelagt livet mitt. Jeg hadde alt jeg trengte før vi ble sammen, nå har jeg ingen ting. Nå skal jeg ødelegge deg. 

Anonymkode: fb849...4cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar alle sammen.

Jeg må også gi litt ros til politiet. Jeg fortalte at til ex-samboeren at du kommer ikke inn i leiligheten. Jeg pakker tingene tiden, og jeg kan jeg deg det mest nødvendig nå. Ringte på callingannlegget nede, sa åpne døra, jeg sa nei, skal du ha noe så si det, så la jeg på.. Ringte på igjen, åpne døra nå. Nei, hva skal du ha? Så fikk jeg bare beskjed Fu... you!. Ringte på igjen 3 min senere, sa at politiet var på vei.
Politiet ringte på ca 10 min etter, slapp dem inn døra. Dem kom opp sammen med ex-samboeren. Politiet spurte hva problemet var, jeg fortalte min side av saken, ex-samboeren sparket så i døra, og politiet tok da ett realt tak i armen og satt skapet på plass. 

Spurte så om det var mulig for meg å pakke resterende ting nå. Sa da blir alt bare kastet i søppelsekker for det er det jeg har tilgjengelig nå. Pakket resterende ting og satt det i oppgangen nede. 


Ex-samboeren ringte meg idag tidlig og sa at jeg burde si unnskyld, nei har ingen ting jeg skal si unnskyld for. Sendte meg melding, om at jeg ser deg i retten, for at du har ødelagt livet mitt. Jeg hadde alt jeg trengte før vi ble sammen, nå har jeg ingen ting. Nå skal jeg ødelegge deg. 

Anonymkode: fb849...4cf

 

Flott at du fikk ut samboeren din, og flott at politiet kom og ga deg hjelp. Nå må du ta vare på de truslene på meldinger og vise politi og levere inn en anmeldelse og be om besøksforbud. Håper du fikk igjen nøkkelen?

Det er naturlig å føle at du angrer, særlig når du tydeligvis har mer følelser for personen enn den har for deg. Dessverre er personen kun opptatt av å utnytte deg, det viser alle ord og handlinger tydelig nå. 

Ta godt vare på deg selv.

Anonymkode: 5b803...7ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman
2 hours ago, AnonymBruker said:

Sendte meg melding, om at jeg ser deg i retten, for at du har ødelagt livet mitt. Jeg hadde alt jeg trengte før vi ble sammen, nå har jeg ingen ting. Nå skal jeg ødelegge deg. 

Anonymkode: fb849...4cf

Stålsett deg for den falske voldtektsanklagen som nå kommer. Ta vare på alt av trusler, og ta opptak av alle samtaler du evt skulle ha med henne. Bl.a. den meldingen hun sendte deg der kan vise seg å være gull verdt. Ellers får det være opp til deg om du vil anmelde, men du gjør en fremtidig mann en stor tjeneste dersom du tar dette igjennom de riktige kanalene (politiet), og får det registrert (uavhengig av utfall).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...