Gå til innhold

Frisørens bønn til de som går med ettervekst nå:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

– Uansett hva du gjør – ikke farg håret selv. De verste tingene du kan gjøre selv er å bleke, stripe eller farge håret selv. Pluss at dette også er det dyreste og mest tidskrevende å reparere hos frisøren, sier Andersen. 

Herregud for noe tull. Jeg er enig i at farging sliter mye på håret og at frisørsalongene sikkert har mildere fargeblandinger(men mye dyrere) enn de man får kjøpt i butikk. 

Men ærlig talt - så jeg som har farget håret hjemme i over 15 år og hele veien har hatt et flott og sterkt hår må slutte med dette umiddelbart da i følge disse frisørene? Snakk om å prøve å lure folk til å vente med hårfargingen til krisen er over. 

Anonymkode: 7af6d...dd6

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her! Farger ettervekst hjemme hver måned.

Anonymkode: a899e...23d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikkje bry deg. Og dessuten kan en frisør se mye i håret ditt som ikke du ser. Ganske sikker på at håret blir mer slitt av hjemmefarging. Det kommer jo også an på hvilke produkter du bruker i håret ditt. Er det billig define hårsjampo eller er det dyr moroccon oil. Slikt spiller inn og ikke alle forstår det. 

Anonymkode: 582bb...c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmefarget hår er i 99% av tilfellene veldig synlig og ikke særlig lekkert. Spesielt de lyse tonene.

Anonymkode: 9a704...82f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmefarget hår er i 99% av tilfellene veldig synlig og ikke særlig lekkert. Spesielt de lyse tonene.

Anonymkode: 9a704...82f

Ja, spesielt dersom du må bleke håret og gå fra f.eks svart til lyst eller annet.

Anonymkode: 582bb...c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare ikkje bry deg. Og dessuten kan en frisør se mye i håret ditt som ikke du ser. Ganske sikker på at håret blir mer slitt av hjemmefarging. Det kommer jo også an på hvilke produkter du bruker i håret ditt. Er det billig define hårsjampo eller er det dyr moroccon oil. Slikt spiller inn og ikke alle forstår det. 

Anonymkode: 582bb...c8d

Butikksjampo er bedre enn frisørsjampo.

Anonymkode: 2d795...287

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmefarging er like greit hvis man har erfaring og vet og kan litt om kjemiske reaksjoner og fargetone.  Er bare å lese selg opp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at hjemmefarging ikke alltid trenger å være så katastrofalt dårlig som mange frisører skal ha det til, men det kommer jo veldig an på. Har du farget håret selv i alle år, med samme produkt og blir fornøyd hver gang så er det jo null stress. Jeg tolker utsagnet til den frisøren du siterer her i retning av at folk som vanligvis får håret ordnet profesjonelt, ikke bør gå hen og gjøre det hjemme i desperasjon fordi det er lenge til neste frisørtime. Det kan jo gå riktig ille hvis man ikke er vant til å farge/klippe eget hår (spesielt hvis man pleier å stripe/bleke det eller noe annet som er hakket mer komplisert enn typ glansvask eller stuss) :) 

Anonymkode: 30557...b4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at denne frisøren er redd for å få mindre inntekt fremover pga. viruset, men hele Norge kommer dessverre til å få dårligere økonomi. Da er det mange som vil droppe å bruke tusenvis av kroner på noe man kan gjøre like fint hjemme selv med litt øving... 

Litt drøyt av henne å prøve å skremme folk fra dette, hun burde jo heller bruke tiden på å utnytte seg av å se på utdanninger som nå er lovlig på dagpenger :) Frisører kommer fortsatt til å finnes, men ferre og mindre lønnsomme.

Anonymkode: c4390...761

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger ettervekst selv hver 3-4 uke og stusser selv. Har gjort det selv i åresvis.  Bleket håret gradvis ned selv tidligere også, da jeg var lys blond ombestemte jeg meg og farget det brunt igjen.  Ser nå at jeg er heldig som er fullstendig selvhjulpen og ikke trenger å tenke på frisør nå som de er stengt på ubestemt tid. 

Anonymkode: 85ecb...605

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede klippet meg selv, jeg. 

Anonymkode: 5a96e...a0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk aldri vært fornøyd etter frisørbesøk jeg, klipper og farger det selv. Tror det kommer an på hvor estetisk anlagt man er også. Jeg jobber mye m

Anonymkode: 98207...332

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter meg ikke av frisør. Betaler ikke 800+ bare for en stuss. Etter at frisørene slutta å skille mellom stuss og klipp, gikk jeg mye sjeldnere. Husker ikke når jeg gjorde det sist, men den klippen var gratis, gjort av elev som trengte modell. Hun gjorde det faktisk bedre enn andre utlærte frisører. Håper hun får læreplass etter denne drittkrisen er over :) 

Håret kommer jeg aldri til å farge, uansett hvordan det blir seende ut. 
 

Anonymkode: 30ca9...e0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterte meg også over det som ble sagt. Farger og klipper selv og håret mitt er tykt og finnes ikke slitt.

Mange av butikkhårfargene er veldig milde så tydelig at de vil ha kunder og driter i om folk trives med frisyren nå. Tror den jeg bruker er garnier nutrisse, mørk brun - aldri hatt trøbbel med å ta ettervekst.

Anonymkode: 8c65c...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går sjeldent til frisør, og har farget håret selv de siste 15årene. 
 

Men når hverdagen er tilbake, skal jeg ta meg en tur til frisøren for å støtte de bedriftene som er rammet. 

Anonymkode: c4611...225

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som er vant til å klippe og farge håret selv er ikke dette en stor sak. Dere er rutinerte og har gjort det x antall ganger.

Dette utsagnet er nok retter mot slike som meg som striper og klipper hos frisør. Nå har jeg 10 cm ettervekst og det kløøøør etter å stripe det. Jeg hadde garantert ødelagt håret om jeg skulle eksperimentert alene og på bar bakke.. 

og det er lettere å farge i bruntoner hjemme enn bleking.

Anonymkode: ff1ac...7a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha. Si til frisører at du farger hår selv, kurer med kokosolje/olivenolje eller bruker butikksjampo, og du får en veeeeeeldig sur og skeptisk kommentar. 

Anonymkode: 60934...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gang jeg har fått ødelagt hår av avfarging og farging var da jeg gjorde det hos frisøren. Aldri mer! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har faktisk aldri vært fornøyd etter frisørbesøk jeg, klipper og farger det selv. Tror det kommer an på hvor estetisk anlagt man er også. Jeg jobber mye m

Anonymkode: 98207...332

Nå har jeg endelig en jeg kan si meg enig med... Jeg har alltid gjort dette selv, og fått samme resultat. Forutsigbart, trygt og rimelig. Jeg kjenner jeg trengte velvære hos frisøren etter barna ble født. Og gjorde det i ca 5 år hver 7 uke ca. Men ble både grønn og lilla av frisørens verk. Huff. Og stusse langt hår skal da ikke koste mye. 

 

I januar var mitt siste frisørbesøk. Jeg stripet og stusset, kom på nærmere 3000 kr. Det er vanlig i Oslo, men nå er det slutt tenkte jeg. Så fikk jeg mine første grå hår noen uker etterpå og bestemte meg for å vokse ut dette håret. Noen måneder etterpå nå er krisen hos frisørene ikke noe jeg stresser for lenger... Fri. Jeg har kommunegrå som vanlig farge og blir veldig lys på sommeren og veldig mørk på vinteren. Har alltid hatt skille. Men nå skal jeg la det vokse ut å se hva som skjer de neste 5 årene. 

 

Kanskje jeg blir slik...

fc582250f13ff6ba94363b83d3897352.jpg

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Trolltunge skrev:

Eneste gang jeg har fått ødelagt hår av avfarging og farging var da jeg gjorde det hos frisøren. Aldri mer! 

Samme her. Forsøkte tre ulike frisører og endte opp med å måtte dra hjem og farge over med hjemmefarging for å få det til å se ok ut hver gang. Frisørene fikk overhodet ikke til håret mitt og det ble bare blasst og matt uten glans og liv.

Mye mulig jeg var uheldig men som flere over her nevner... If it works, don't fix it.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...