Gå til innhold

Frisørens bønn til de som går med ettervekst nå:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Nå har jeg endelig en jeg kan si meg enig med... Jeg har alltid gjort dette selv, og fått samme resultat. Forutsigbart, trygt og rimelig. Jeg kjenner jeg trengte velvære hos frisøren etter barna ble født. Og gjorde det i ca 5 år hver 7 uke ca. Men ble både grønn og lilla av frisørens verk. Huff. Og stusse langt hår skal da ikke koste mye. 

 

I januar var mitt siste frisørbesøk. Jeg stripet og stusset, kom på nærmere 3000 kr. Det er vanlig i Oslo, men nå er det slutt tenkte jeg. Så fikk jeg mine første grå hår noen uker etterpå og bestemte meg for å vokse ut dette håret. Noen måneder etterpå nå er krisen hos frisørene ikke noe jeg stresser for lenger... Fri. Jeg har kommunegrå som vanlig farge og blir veldig lys på sommeren og veldig mørk på vinteren. Har alltid hatt skille. Men nå skal jeg la det vokse ut å se hva som skjer de neste 5 årene. 

 

Kanskje jeg blir slik...

fc582250f13ff6ba94363b83d3897352.jpg

 

Det ser ut som en dame på 90 bakfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det ser ut som en dame på 90 bakfra.

Nei

Anonymkode: 8b662...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også jeg reagerte på den uttalelsen. 

Hun burde kanskje ha presisert at det gjelder for folk som ikke har gjort det før? 

Jeg har farget håret hjemme i nesten 20 år. Aldri opplevd at det ikke har blitt bra. Håret mitt er blankt og sunt. 

I går fikk mannen være frisør, og klippet tuppene på håret mitt. Kastanjebrun "butikkfarge" (garnier olia) gjorde resten av make-over'en. Så fornøyd! Fargen er jevn og det ble super glans i håret. 

Anonymkode: c2092...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at det der er et forsøk på å forsikre seg at de får kundene sine tilbake etter corona. Så lenge man setter seg litt inni hårfarging hjemme, så går det som oftest bra. 

Anonymkode: 057ec...721

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 15.24, AnonymBruker skrev:

– Uansett hva du gjør – ikke farg håret selv. De verste tingene du kan gjøre selv er å bleke, stripe eller farge håret selv. Pluss at dette også er det dyreste og mest tidskrevende å reparere hos frisøren, sier Andersen. 

Herregud for noe tull. Jeg er enig i at farging sliter mye på håret og at frisørsalongene sikkert har mildere fargeblandinger(men mye dyrere) enn de man får kjøpt i butikk. 

Men ærlig talt - så jeg som har farget håret hjemme i over 15 år og hele veien har hatt et flott og sterkt hår må slutte med dette umiddelbart da i følge disse frisørene? Snakk om å prøve å lure folk til å vente med hårfargingen til krisen er over. 

Anonymkode: 7af6d...dd6

Enig.
Det kan være lurt å ikke prøve seg på hjemmebleking dersom man har mørkt hår og aldri har prøvd det før, da man aldri vet hvordan resultatet blir. Men på den annen side så er det vel nettopp nå, når man ikke treffer folk uansett, at man har råd til å eksperimentere med spennende hårprosjekter! :)
Og hjemmefargene som selges nå er såpass milde og skånsomme for håret at man ikke akkurat risikerer at håret faller av eller at hodebunnen blir svidd. Det følger med lettforståelige bruksanvisninger som de fleste normalt oppegående klarer å lese og følge.
Det finnes jo til og med masse hårfarger som ikke er permanente, som man kan eksperimentere med og vaske ut igjen.
Frisører har peiling og gir mer garanti for at man får den hårfargen man vil ha og har resultatet blir jevnt, men utover det har flere frisører innrømt at hjemmefarge slett ikke er så ille.

Slå dere løs i påska, det har jeg tenkt! Blir det for ille, farger jeg på nytt! Ingen ser meg for tiden uansett (bortsett fra samboeren og ungene da, men det er ikke så farlig).

Anonymkode: 6b14f...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klippet av meg alt håret. Gleder meg til det vokser ut igjen. Kommer aldri til å farge det noen gang igjen. Jeg farget hos frisør og mistet halve håret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Nå har jeg endelig en jeg kan si meg enig med... Jeg har alltid gjort dette selv, og fått samme resultat. Forutsigbart, trygt og rimelig. Jeg kjenner jeg trengte velvære hos frisøren etter barna ble født. Og gjorde det i ca 5 år hver 7 uke ca. Men ble både grønn og lilla av frisørens verk. Huff. Og stusse langt hår skal da ikke koste mye. 

 

I januar var mitt siste frisørbesøk. Jeg stripet og stusset, kom på nærmere 3000 kr. Det er vanlig i Oslo, men nå er det slutt tenkte jeg. Så fikk jeg mine første grå hår noen uker etterpå og bestemte meg for å vokse ut dette håret. Noen måneder etterpå nå er krisen hos frisørene ikke noe jeg stresser for lenger... Fri. Jeg har kommunegrå som vanlig farge og blir veldig lys på sommeren og veldig mørk på vinteren. Har alltid hatt skille. Men nå skal jeg la det vokse ut å se hva som skjer de neste 5 årene. 

 

Kanskje jeg blir slik...

fc582250f13ff6ba94363b83d3897352.jpg

 

Nydelig. Grått hår er vakkert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farga og klipt håret mitt selv i alle år, både bleket og farget det mørkt. De få gangene jeg har unnet meg en frisørtime for å klippe bob så har frisøren sagt jeg har «for» sunt hår at det er umulig å style det. Såååå ja..

Anonymkode: d7f41...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Bare ikkje bry deg. Og dessuten kan en frisør se mye i håret ditt som ikke du ser. Ganske sikker på at håret blir mer slitt av hjemmefarging. Det kommer jo også an på hvilke produkter du bruker i håret ditt. Er det billig define hårsjampo eller er det dyr moroccon oil. Slikt spiller inn og ikke alle forstår det. 

Anonymkode: 582bb...c8d

Hva med Define med moroccon oil? :sjarmor:

Nei altså ærlig talt, det er slett ingen automatikk i at frisør-produkter er de beste og at alt annet er ræl som gjør håret stygt. Så lenge man bruker en shampo som passer hårtypen og ikke går for de aller billigste med masse silikon og dritt i (spesielt lite lurt dersom man har fett hår), så får man like pent hår.
Jeg har enda til gode å kjøpe frisørprodukter som har gitt meg noen wow-opplevelse. Ikke lukter de alltid så godt heller.

Anonymkode: 6b14f...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil obviously bare ha pengene dine. 

Anonymkode: e394e...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Men ærlig talt - så jeg som har farget håret hjemme i over 15 år og hele veien har hatt et flott og sterkt hår må slutte med dette umiddelbart da i følge disse frisørene? Snakk om å prøve å lure folk til å vente med hårfargingen til krisen er over. 

Anonymkode: 7af6d...dd6

Du skjønte ikke at den artikkelen ikke var ment til deg som ikke har brukt en krone på hårfarging hos frisøren de siste 15 årene? Det er selvsagt de som går til frisøren fast for å vedlikeholde hårfargen den artikkelen er ment til. 

Anonymkode: 3982a...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært fornøyd etter et frisørbesøk, aldri! Jeg har ikke nordisk hår, som tydeligvis er det eneste de kan. Jeg ender opp med frusete hår. 

Jeg farger og klipper håret hjemme, får masse komplimenter for håret mitt. 

Anonymkode: fc097...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Ser de ikke at det kan være penger i dette? Jo flere som dummer seg ut med saks eller farge, jo flere må løpe til frisøren så snart som mulig etterpå. De burde jo bare holde helt kjeft og la folk ødelegge håret så mye at det blir dyrt å fikse. Med mindre dette varer så lenge at vi alle blir gode til å klippe selv da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt enig med vedkommende og jeg tenker at å stripe eller bleke håret selv er veldig vanskelig. Å farge håret selv i en farge som er ganske lik sin egen går jo stort sett bra, men regner med at det ikke er disse hun mener.

Jeg går til frisøren fordi jeg striper og farger håret med farger som er ganske annerledes enn min egen hårfarge. Ikke tør jeg å klippe mitt eget hår heller. Jeg har mye hår og liker å ta litt av det, og klipper det gjerne opp og tynner det. Det klarer ikke jeg selv så jeg skal gjøre minimalt med det.

Vet ikke om jeg tør å farge det selv heller siden når jeg har gjort det tidligere så har det ikke blitt bra og jeg kan ikke farge det i en farge som er nær min egen siden håret er farget med en mørkere farge.

Så regner med at jeg kommer til å svi av noen tusenlapper når det åpner igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Apocalypte skrev:

Det ser ut som en dame på 90 bakfra.

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: 8b662...a7b

b8aa9e4e1136bd443444e87cf2a8141d.jpg

 

9638f25b69bb25cc939df587d8e25f46.jpg

 

8390cab41cefa0087df714384fab2ea4.jpg

 

Jeg skammer meg ikke for grått hår, jeg tenker folk får ta egne valg her. Jeg synes det er godt å bare la det vokse naturlig ut for 1. gang siden tidlig tenår, ca 1993... Alt for mange er så bekymret over noe som jeg tar helt lett på. Verre med hår på andre steder som blir grå har jeg hørt rykter om 🤣

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...