Gå til innhold

Hvilket område i Oslo anbefales for par i slutten av 30 årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.4.2020 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Litt off topic, men kan jeg spørre hvordan dere har få høyt budsjett? Jeg sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og lurer på hvor folk får penger fra........

Anonymkode: 8b129...397

Ikke ts, men ofte så har folk opparbeidet seg penger ved kjøp og salg av tidligere boliger. Noen arver også. Og et par med gjennomsnittlig inntekt vil også kunne få 4-5-6 mill i lån 

Anonymkode: 742bb...b82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bodd i utlandet i mange år, og jakter selv på bolig i Oslo. De mest ungdommelige, kulturelle, og livlige områdene vi ser på er følgende:

Bislet, Sentrum, Grønland, Grünerløkka, Torshov, Gamlebyen, Carl Berner.

Anonymkode: eb916...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/11/2020 at 4:09 PM, AnonymBruker said:

Litt off topic, men kan jeg spørre hvordan dere har få høyt budsjett? Jeg sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og lurer på hvor folk får penger fra........

De aller fleste med penger i Norge har arvet dem.

Så sannsynligheten er størst for at det er det som er tilfellet her. Kan ta feil selvsagt, men statistisk sett er det veldig sannsynlig.

Anonymkode: eb916...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Siden dere skal ha med båten så ville jeg begynt jobben med å finne en båtplass nå, det er ikke enkelt å få i Oslo. 

Anonymkode: d91f8...14e

Ikke enkelt, og i tillegg grisedyrt! Mange leier båtplass litt lenger sør, og sparer mye penger på det. Et godt alternativ dersom ikke poenget med båt er å henge utenfor Aker brygge 🤣  (det  som gjør det altså...)

Anonymkode: 40710...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Holmlia er fantastisk sted for akkurat hva du leter etter. Kjæresten min er også fra Nord-Norge og hun elsker området her. Om Holmilia ikke er ett alternativ, så kan dere kanskje flytte til Tøyen. Tøyen er ett sentrumsområde som gir ett hav av muligheter.

Anonymkode: b0c99...996

Er det ikke bare utlendinger på Holmlia og belastede miljøer? Jeg hadde sett på Nordberg, Korsvold og Grefsen/Kjelsås. 

Anonymkode: 80194...32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Litt off topic, men kan jeg spørre hvordan dere har få høyt budsjett? Jeg sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og lurer på hvor folk får penger fra........

Anonymkode: 8b129...397

Er ikke så uvanlig om man har vært med på prisøkningen som har vært. Vi kjøpte leilighet når prisene var som lavest etter finanskrisen (godt under takst), og solgte til 2,5 ganger så mye 10 år etter (til godt over takst). Og vips var egenkapitalen på mange millioner! Har man da i tillegg god utdanning og rimelig god lønn får man ganske stort lån.

Anonymkode: 2356a...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Abildsø, nær både sentrum og naturen.. også veldig fint å gå tur rundt Østensjøvannet med og uten hund. 😊

Veldig rolig og Barnevennlig   

Anonymkode: 3b291...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke bare utlendinger på Holmlia og belastede miljøer? Jeg hadde sett på Nordberg, Korsvold og Grefsen/Kjelsås. 

Anonymkode: 80194...32a

Nei, det er også Villastrøk med rike hvitinger der. Gangavstand til østmarka og fjordutsikt.

Anonymkode: eb916...777

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er også Villastrøk med rike hvitinger der. Gangavstand til østmarka og fjordutsikt.

Anonymkode: eb916...777

Men skolene har 99 prosent fremmedspråklige elever ?

Anonymkode: 80194...32a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
På 1.4.2020 den 12.44, Garderobemannfrue skrev:

Synes jeg ser dere kommer flytende inn Oslofjorden. (Beklager, kunne ikke dy meg.)

Håper de ikke har så mye møbler, mulig bare bikkje og båt siden de er minimalister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke enkelt, og i tillegg grisedyrt! Mange leier båtplass litt lenger sør, og sparer mye penger på det. Et godt alternativ dersom ikke poenget med båt er å henge utenfor Aker brygge 🤣  (det  som gjør det altså...)

Anonymkode: 40710...6f8

Spørs på båten. Vi har ikke båtplass, men bøye via velforeningen i nabolaget, og det er ikke så dyrt. 

Anonymkode: 48e03...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men skolene har 99 prosent fremmedspråklige elever ?

Anonymkode: 80194...32a

Ikke på Holmlia, nei. Hallagerbakken har 50%, Holmlia 75%, Lusetjern 70%, Rosenholm 60% og Toppåsen har 57%. 

Anonymkode: f0281...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Litt off topic, men kan jeg spørre hvordan dere har få høyt budsjett? Jeg sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og lurer på hvor folk får penger fra........

Anonymkode: 8b129...397

TS her. Vi har vært i boligmarkedet siden 2008 og bor i Tromsø, her er det nesten like høye boligpriser som i Oslo. Har kjøpt og solgt en del gjennom årene da vi har flyttet innad i byen. Med det har vi tjent en god del. Pluss at vi har høy utdanning og greit betalte jobber. 

Anonymkode: 94c9e...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/13/2020 at 5:18 PM, AnonymBruker said:

Har bodd i utlandet i mange år, og jakter selv på bolig i Oslo. De mest ungdommelige, kulturelle, og livlige områdene vi ser på er følgende:

Bislet, Sentrum, Grønland, Grünerløkka, Torshov, Gamlebyen, Carl Berner.

Anonymkode: eb916...777

Bislet og omegn er nok det smarteste, om dere har råd.

Anonymkode: 3e76c...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2020 at 5:18 PM, AnonymBruker said:

Har bodd i utlandet i mange år, og jakter selv på bolig i Oslo. De mest ungdommelige, kulturelle, og livlige områdene vi ser på er følgende:

Bislet, Sentrum, Grønland, Grünerløkka, Torshov, Gamlebyen, Carl Berner.

Anonymkode: eb916...777

Anbefaler ikke Carl Berner. Bislet, Grunerløkka og Torshov er de fineste av disse områdene etter min mening :)

TS: Godt poeng som noen sier med båtplass, ville muligens sett etter det først. Om dere feks ikke får båtplass i Oslo men må ha den i Asker så er det best å kjøpe bolig på vestsiden av byen. Og omvendt om dere får båtplass nedover forbi Nordstrand osv. (Ikke så kjent med båtplass-tilbudet den veien, de fleste jeg kjenner med båt har sin ved Frognerkilen, i Sandvika eller i Asker (Holmen feks))

Anonymkode: 57099...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor leilighet tenker dere? To soverom finnes i mange størrelser.

Det eneste som kan skape litt utfordring, er gode solforhold. Det kommer selvsagt an på hva du legger i det, men for meg som har sydvestvendt balkong med ettermiddagssol hadde jeg aldri flyttet til et sted som ikke hadde det. Jeg følger med på det som dukker opp, men det er nesten ingen ting.

En leilighet med to soverom i et fint område får man greit til 8,5. Men skal du ha virkelig gode solforhold (og grønt + balkong) blir utvalget umiddelbart langt mindre.

Anonymkode: 2f2d9...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må det være Oslo? Bodde12 år i Oslo, og det var helt ok, bl.a på Grefsen. Om jeg skulle ha flyttet sørover igjen, så ville jeg valgt Drøbak, Son eller noe i den duren 🙂

Anonymkode: 5ed89...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nærhet til jobben spiller ingen rolle?
Jeg ville valgt et av de dyreste strøkene med dyrest bolig. Indre vest.

Det kan komme et boligkrakk pga Coronavirus. Prisene går minst ned sentralt, og faller senest sentralt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 123_sokk said:

Og nærhet til jobben spiller ingen rolle?
Jeg ville valgt et av de dyreste strøkene med dyrest bolig. Indre vest.

Det kan komme et boligkrakk pga Coronavirus. Prisene går minst ned sentralt, og faller senest sentralt.

Dette er et poeng.

Anonymkode: 3e76c...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...