Gå til innhold

Hvilket område i Oslo anbefales for par i slutten av 30 årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg ønsker å flyte til Oslo fra Nord-Norge. Ikke lommekjent, men har en grei oversikt. Vi ønsker leilighet med 2 soverom og høy standard. Veranda med god størrelse og solforhold er et krav. Pris opp mot 8.5 mill. Noen tips til områder? Maks 20 med offentlig transport fra sentrumskjernen. Grønne områder er ikke å forakte, men vi har vel alt for mange ønsker å skulle oppfylle, men blir veldig glad for tips av lokalkjente😊

Anonymkode: 94c9e...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med 8,5 mill i budsjett for en 3-roms er det bare å velge og vrake. Hva slags type mennesker er dere? Urbane, snobbete, hipstere, småbarnsfamilie eller...? Jeg ville valgt noe Østensjøvannet. Mye bolig for pengene, barnevennlig, markanært og kort vei til byen. Men jeg er ikke snobbete. 

Anonymkode: 88240...bfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

Vi har ikke barn og skal ikke ha barn. Har hund. Vet ikke helt hva jeg skal karakterisere oss som.. ikke hipsterne iallfall. Vi er minimalister opptatt av fine estetiske omgivelser.

Anonymkode: 94c9e...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å gå for de dyreste strøkene. Legg inn 2 soverom som krav på finn.no, filtrer søket på pris, og se om dere finner noe dere liker i den dyre enden av søket.

Anonymkode: 3e76c...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har hund, er naturområder i umiddelbar nærhet viktig for dere? I så fall finnes det utrolig mange fine områder og leiligheter i Bærum. Vi bor selv i Bærum, og trives veldig godt med å bo "på landet" med Oslo like i nærheten.

Anonymkode: c4216...bc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med at dere har hund synes jeg må telle mye for dere. Om det er en stor og aktiv hund eller en liten selskapshund kan også bety noe.

Spørsmålet er om den hunden skal luftes i Frognerveien, rundt Østensjøvannet eller i Solveien?

Anonymkode: f44bb...67c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann og jeg ønsker å flyte til Oslo fra Nord-Norge.

Anonymkode: 94c9e...9d8

Synes jeg ser dere kommer flytende inn Oslofjorden. (Beklager, kunne ikke dy meg.)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Garderobemannfrue skrev:

Synes jeg ser dere kommer flytende inn Oslofjorden. (Beklager, kunne ikke dy meg.)

Damn you, jeg skulle til å skrive en mye bedre vits men nå har du ødelagt aaaaaaaalt :(

:p 

Anonymkode: b5322...d39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har hund, så vil jeg anbefale Fornebu. Det går buss der hele tiden, døgnet rundt. Men 8.5 er vel kanskje for lite🤔

 

 

Anonymkode: 103d4...7fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Damn you, jeg skulle til å skrive en mye bedre vits men nå har du ødelagt aaaaaaaalt :(

:p 

Anonymkode: b5322...d39

Prøv da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Vi skal jo ha med båten, sjarken så flyting er nødvendig... hirr, hirr.

Vi har en hunderase som er på ca 10 kilo så trenger sånn sett ikke de aller største hensynene i forhold til beliggenhet. Men klart, vi er vant til naturen så mulighet til å ha natur/skog/park i nærheten hadde jo vært fint. 

Anonymkode: 94c9e...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasle/ Frydenberg/ Lilletøyen (hageby). Gåavstand til det meste, samtidig som det er rolig og fint. Kort vei til marka og kort vei til byens fasiliteter.

Anonymkode: 8a820...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sett på Skøyen, Smestad, Slemdal, Vindern, Nordberg, Sogn og de områdene kanskje? 

Anonymkode: 57099...6ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordstrand, Ljan, Ekeberg. Nærhet til sjøen, mange boliger med utsikt, og lett pendling inn til sentrum. 

Anonymkode: 48e03...d14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med såpass høyt budsjett kan dere velge og vrake. Siden dere har hund er det sikkert viktig for dere å ikke bo midt i verste gryta, men å ha kort gangavstand til fine turområder? Her er det flere muligheter.

- Hvis dere liker sjøen ville jeg sett etter noe på Bygdøy/Frogner, og kanskje Ljan om dere vil litt lengre ut av byen.Eller hva med Ulvøya/Malmøya (vet ikke hva som finnes av leiligheter der da)? 

For noe i nærheten av en park ville jeg satset på noe i nærheten av Frognerparken (Frogner, Majorstua, Smestad) eller Ekeberg (som har nydelig utsikt med kveldssol).

Vil dere nær markagrensen kan dere se etter noe på Nordberg/Korsvoll, Holmenkollen (det er litt langt med t-banen da), Grefsen (kommer dere langt opp må dere bytte fra trikk til bane på Storo så sjekk transporttid!), og ellers Hellerudtoppen (sjekk ut Hellerudgrenda - kongeutsikt, kveldssol og rett på grensa til skogen), Godlia (nært både skog og Østensjøvannet), Trasopp (en del fine firemannsboliger som ligger rett på skoggrensa), eller kanskje Haraløkka som ligger inn mot Nøklevann. 

Anonymkode: 2356a...521

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

On 3/31/2020 at 10:40 PM, AnonymBruker said:

Min mann og jeg ønsker å flyte til Oslo fra Nord-Norge. Ikke lommekjent, men har en grei oversikt. Vi ønsker leilighet med 2 soverom og høy standard. Veranda med god størrelse og solforhold er et krav. Pris opp mot 8.5 mill. Noen tips til områder? Maks 20 med offentlig transport fra sentrumskjernen. Grønne områder er ikke å forakte, men vi har vel alt for mange ønsker å skulle oppfylle, men blir veldig glad for tips av lokalkjente😊

Anonymkode: 94c9e...9d8

Litt off topic, men kan jeg spørre hvordan dere har få høyt budsjett? Jeg sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og lurer på hvor folk får penger fra........

Anonymkode: 8b129...397

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordberg eller Korsvoll. Garantert!

Fint og rolig boområde, nært marka, raskt ned til byen med buss/bane. Fine turområder (Maridalsvannet, marka, Akerselva, Sognsvann).

Gi det en sjanse! Dere vil ikke angre på det.

 

Anonymkode: 9d18e...3d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere skal ha med båten så ville jeg begynt jobben med å finne en båtplass nå, det er ikke enkelt å få i Oslo. 

Anonymkode: d91f8...14e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmlia er fantastisk sted for akkurat hva du leter etter. Kjæresten min er også fra Nord-Norge og hun elsker området her. Om Holmilia ikke er ett alternativ, så kan dere kanskje flytte til Tøyen. Tøyen er ett sentrumsområde som gir ett hav av muligheter.

Anonymkode: b0c99...996

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...