Gå til innhold

Måtte løpe i elv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er bånd viktig så man kan ha kontroll over hunden 

Anonymkode: f6ecd...2de

Kan folk lese saken før de kommenterer? Hunden gikk til angrep på noen som leide den i  kort bånd mens de slo den, den gikk til angrep på folk den kjente, ikke folk den ikke kjente.

Anonymkode: fab5b...156

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan folk lese saken før de kommenterer? Hunden gikk til angrep på noen som leide den i  kort bånd mens de slo den, den gikk til angrep på folk den kjente, ikke folk den ikke kjente.

Anonymkode: 

Jeg har lest det. Tragisk, de har sikkert lært at de ikke skal gjøre det igjen. Jævla drittsekkene

Anonymkode: f6ecd...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig at en operasjonsleder med null snøring på hund skal uttale seg om hunden. Kamphund? Seriøst? En kamphund kan like gjerne være en dobermann, og hvis man mener at dette er en kamphund, så er det ulovlig med hundekamper og det må straffes. Virker ikke som at operasjonslederen har den fjerneste anelse om hva en kamphund er. At dette kanskje er en kamphund (tvilsomt) er egentlig mer interessant enn at hunden har bitt/jaget/skremt noen, forutsatt at ingen ble alvorlig skadet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at saken ble oppdatert med sannheten! Det er så utrolig sjeldent at hunder går helt uprovosert til angrep, og synes hele saken at hunden plutselig gikk amok på tilfeldige forbipasserende var veldig merkelig.

Stakkars hund, den ser egentlig bare forvirret ut på de bildene, og jeg må innrømme at jeg ikke synes noe synd på kvinnen som gikk på tur med den, tvert i mot så fikk hun tydeligvis som fortjent og håper den armen blir ubrukelig til å både slå og "gå tur" med en hund igjen... Håper han andre som var med og så på behandlingen (?) var i det kalde vannet lenge nok til at han fikk forfrysninger en viss plass. Tar vel ikke lang tid før de kommer på banen med unnskyldninger og at de måtte behandle hunden på det viset siden den kom fra et dårlig hjem eller noe.🙄

Ikke bra at den utagerte mot andre hunder, men man "ber" jo om det når man går med hunden dratt opp fra bakken og slår hver gang den ikke gjør det den får beskjed om...
Og så typisk av media å bruke "muskelhund" "kamphund" i teksten, men så er det jo slik at det ofte er lavpanna, harry, wannabe bole"tøffinger" som ikke har peil på verken atferd eller psykologi hos hunder som anskaffer seg slike raser bare fordi det skal se kult ut.

Veldig trist at hunden ble avlivet, men nå slipper den hvertfall å bo sammen med en eier som mishandler den eller den andre eieren/passeren som tydeligvis lot det skje og ikke bryr seg om hvordan hunden blir behandlet. Møkkafolk! Måtte de aldri anskaffe seg hund igjen.

Anonymkode: 82210...0c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Katerinaa1998 skrev:

Jeg forstår ikke de menneskene som tar hunden på tur uten bånd, spesielt om hunden er farlig. For et par uker siden, i nærheten av leiligheten min, så jeg en mann med to svære, svære hunder som løp rundt uten bånd. De løp helt vilt aggressivt, og størrelsen kunne sammenlignes med hest. Jeg ble helt vettskremt.

1) Denne hunden var i bånd, så hvorfor kommer du med en belæring om at "farlige" hunder skal være i bånd?

2) Løp aggressivt rundt? Hvordan aggressivt? Angrep de folk rundt seg, eller bare lekte og løp de rundt, men DU oppfattet det som skummelt fordi de var store og du er pysete? Jeg har hund som folk sier er "stor som en hest", og folk kan synes størrelsen hennes er skremmende, men løpe aggressivt rundt har hun vel aldri gjort. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er bånd viktig så man kan ha kontroll over hunden 

Anonymkode: f6ecd...2de

Ja, bikkja var i bånd, bikkja klikka, så mye kontroll man får da ja...

Anonymkode: 2294c...272

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyyyyyyyy f! Trist med folkene men min største sympati er med denne åpenbart mishandlede hunden!  Eiere og "hundevakten ": bur de inne og send nøkkelen til meg! For et liv på denne hunden. 1 behandlet som møkk 2. Endte med en kule i pannen 😫.

SLUTT og bruk uttrykket "kamphund!  Hundekamper er TORTUR på høyeste nivå og vi som redder og rehabiliterer hunder avskyr denne  misforståtte ,idiotiske kunnskapsløse betegnelsen!!

Anonymkode: 0ed14...ace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja, er vel ikke rent selvforsvar når hunden biter flere tilfeldige og jager de ut i elven. 

Anonymkode: 21926...f24

Den bet ingen tilfeldige, den bet eieren, dama til eieren og hun som passet hunden, hun som slo den flere ganger. Som man reder, ligger man. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1) Denne hunden var i bånd, så hvorfor kommer du med en belæring om at "farlige" hunder skal være i bånd?

2) Løp aggressivt rundt? Hvordan aggressivt? Angrep de folk rundt seg, eller bare lekte og løp de rundt, men DU oppfattet det som skummelt fordi de var store og du er pysete? Jeg har hund som folk sier er "stor som en hest", og folk kan synes størrelsen hennes er skremmende, men løpe aggressivt rundt har hun vel aldri gjort. 

Ja, bikkja var i bånd, bikkja klikka, så mye kontroll man får da ja...

Anonymkode: 2294c...272

Nei, den klikka ikke, den forsvarte seg mot en dyremishandler.

Anonymkode: fab5b...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Den bet ingen tilfeldige, den bet eieren, dama til eieren og hun som passet hunden, hun som slo den flere ganger. Som man reder, ligger man. 

Nei ikke eieren, les...

"Politiet opplyser videre til DRM24 at hundens hovedeier, en mann, ikke skal ha vært tilstede da selve angrepet fant sted. Han kom til stedet kort tid etterpå, og fikk roet ned hunden. 

Når selve angrepet fant sted, skal det ifølge politiet ha vært tre personer i følge med hunden, som ble utsatt for angrepet - to kvinner og en mann. Kvinnen som hadde hunden i bånd er av politiet ansett som en mulig medeier. De andre skal også ha vært personer med kjennskap til hunden." https://drm24.no/nyheter/oyenvitne-sa-hunden-ble-slatt-for-den-angrep-sine-egne-204151

Anonymkode: fab5b...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke eieren, les...

"Politiet opplyser videre til DRM24 at hundens hovedeier, en mann, ikke skal ha vært tilstede da selve angrepet fant sted. Han kom til stedet kort tid etterpå, og fikk roet ned hunden. 

Når selve angrepet fant sted, skal det ifølge politiet ha vært tre personer i følge med hunden, som ble utsatt for angrepet - to kvinner og en mann. Kvinnen som hadde hunden i bånd er av politiet ansett som en mulig medeier. De andre skal også ha vært personer med kjennskap til hunden." https://drm24.no/nyheter/oyenvitne-sa-hunden-ble-slatt-for-den-angrep-sine-egne-204151

Anonymkode: fab5b...156

Jeg leste, men jeg leste feil, sorry 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dyr, han bare forsvarte seg selv, til slutt klikket den også. Bedritne mennesker, jeg håper de tre personene ikke får ha dyr igjen. Hadde jeg vært eier og mine "venner", eller hvem de er, behandlet mitt dyr sånn så hadde det vanka grisekjeft oppå det hele  

Anonymkode: 5e309...f94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på vitner til hendelsen må jeg si at denne hunden reagerte så atypisk i sin voldsomhet at denne hunden ikke har livets rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Mons skrev:

Basert på vitner til hendelsen må jeg si at denne hunden reagerte så atypisk i sin voldsomhet at denne hunden ikke har livets rett.

Det ble en heftig reaksjon det er jeg enig i, men hva er så atypisk? Ja selvfølgelig må hunden desverre avlives etter en sånn hendelse, men hendelsen kunne vært unngått om bikkja hadde blitt behandlet bra.

Anonymkode: 4c04e...c89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mons skrev:

Basert på vitner til hendelsen må jeg si at denne hunden reagerte så atypisk i sin voldsomhet at denne hunden ikke har livets rett.

Hvem vet hvordan de ellers behandler den? Kanskje den bare fikk nok? 

Anonymkode: 5e309...f94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet hvordan de ellers behandler den? Kanskje den bare fikk nok? 

Anonymkode: 5e309...f94

Hunder har ikke lov til å forsvare seg vet du, man skal kunne gjøre akkurat hva man vil med dem uten at de tar igjen.

Anonymkode: fab5b...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hunder har ikke lov til å forsvare seg vet du, man skal kunne gjøre akkurat hva man vil med dem uten at de tar igjen.

Anonymkode: fab5b...156

Nei, vet du hva, det du sier er bare tull! Et hvilket som helst tamdyr vil godta mye faen fra folk fordi det er kjærlig og tilgivende, men den dagen det smeller og dyret går i svart,  da får en selv ta ansvar for hva en har gjort mot det. Dette gjelder alle levende vesener, uansett hvor fattet og rolig man er, vil man nå et punkt hvor man sakte har nådd kokepunktet.  I den avisartikkelen stod det at hunden jaget jentene ut i elva og drev dem ut igjen om de ville komme på land. Det var andre mennesker rundt, men likevel var det de 3 av "sine" folk hunden konsentrerte seg om. Den gikk i svart og er ikke lenger trygg, men det er faen ikke dens feil. 

Anonymkode: 5e309...f94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er syk.. 

Anonymkode: f6ecd...2de

Anonymbruker er kanskje irrasjonell mtp. å skulle ønske mer skade. Men jeg er enig at det var synd på hunden. Bittene er jo indirekte selvpåført om hundepasser utøver vold mot hunden. Det står i artikkelen at alle involverte kjente hunden, så angrepet var rettet mot dem. 

Hvilken som helst hunderase eller dyr vil klikke etter hvert om den blir mishandlet. Forståelig nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/31/2020 at 8:14 PM, AnonymBruker said:

Ja, her er det noe alvorlig galt med både hund og eier, uten tvil! Godt hunden avlives, og får håpe eieren må forklare seg ordentlig, og etterforskes grundig.

Anonymkode: 4b69b...925

Vi får krysse fingrene for at det ikke var en ulovlig importert kamphund med rabies.....

Anonymkode: 17041...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vet du hva, det du sier er bare tull! Et hvilket som helst tamdyr vil godta mye faen fra folk fordi det er kjærlig og tilgivende, men den dagen det smeller og dyret går i svart,  da får en selv ta ansvar for hva en har gjort mot det. Dette gjelder alle levende vesener, uansett hvor fattet og rolig man er, vil man nå et punkt hvor man sakte har nådd kokepunktet.  I den avisartikkelen stod det at hunden jaget jentene ut i elva og drev dem ut igjen om de ville komme på land. Det var andre mennesker rundt, men likevel var det de 3 av "sine" folk hunden konsentrerte seg om. Den gikk i svart og er ikke lenger trygg, men det er faen ikke dens feil. 

Anonymkode: 5e309...f94

Jeg er selvsagt enig med deg, om du ser på mine andre innlegg så ser du det. Det jeg skrev er den allmenne opinionen i Norge, at hunder ikke får forsvare seg. Vi hadde også hunden Loke tidligere som ble vedtatt avlivet fordi den forsvarte seg mot noen som la den i bakken mens hunden deres bet den, det er vitner som skal ha sett dette. Men heldigvis ble hunden stjålet fra kennelen før de fikk tatt den, og lever antagelig i beste velgående enda.
Og så har vi hundene Balder og Odin som ble drept bare fordi de var løse på Budor i Hedmark.
Det er mange sånne saker.

Anonymkode: fab5b...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...