Gå til innhold

Måtte løpe i elv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://drm24.no/nyheter/pitbull-gikk-berserk-tre-mennesker-bitt-til-blods-pa-turvei-2033153?fbclid=IwAR1ugG2oa5xvUZ0AoHu2Ar_jbNMSjFEd1pXO9IqVW8h7XMCohlVAzvqGzXA

ser ut som en blanding av noe, men uansett rase er dette hundeeier sitt ansvar og har ikke noe med rase å gjøre egentlig. 

Anonymkode: 4c04e...c89

Herregud sjekk det blodige ansiktet, folk må ha vært vettskremte.

Anonymkode: 5e309...f94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Heller ingen som har sagt det 

Anonymkode: 51968...a25

Nei, det var en AB som snakket som om det var tilfellet. 

Anonymkode: 4b69b...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://drm24.no/nyheter/pitbull-gikk-berserk-tre-mennesker-bitt-til-blods-pa-turvei-2033153?fbclid=IwAR1ugG2oa5xvUZ0AoHu2Ar_jbNMSjFEd1pXO9IqVW8h7XMCohlVAzvqGzXA

ser ut som en blanding av noe, men uansett rase er dette hundeeier sitt ansvar og har ikke noe med rase å gjøre egentlig. 

Anonymkode: 4c04e...c89

Ikke rart folk er redd disse type hunder når de til og med går amok i bånd

Anonymkode: 6f8e3...70c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rase har ingenting med denne tragiske hendelsen å gjøre. Her må man se på hundens miljø, oppvekst og oppdretter. Det finnes useriøse oppdrettere som bruker avlsdyr med dårlig mental helse.

Anonymkode: ea6ae...532

Jo det har absolutt med rase å gjøre, selv om det er eier som er 100% ansvarlig her. Bull-raser kan være svært vennlige, men om de blir "ødelagt" av eier, så biter de hardere enn en puddel for å si det sånn. Her kan man lese om bulldogens opprinnelse (som det ser ut som den er blanding av), pitbull kommer også fra bulldog: http://www.bulldoginformation.com/english-bulldog-history.html

Og her kan man lese om historien til mastiffen, som det også ser ut som det kan være i den hunden: https://mastiff.org/mastiff-history/

Når man sammeligner dette med en border collie, som helt fra starten er avlet for å IKKE bite, da den kan skade sauene den gjeter, og en fuglehund, som er avlet for å IKKE bite istykker fuglen den apporterer, så snakker vi om forskjell.

Noen hunderaser ødelegger alt som er av leker, derfor finnes det f.ex. en type Kong som er laget for hunder som ødelegger alt de tygger på: https://www.kongcompany.com/learn/chewing-style
Mens min hund, som er en stor blanding av Ungarsk Vizsla og Leonberger aldri har ødelagt en leke og tygger ikke på Kong en gang men bare slikker ut innholdet. Det er lett å skjønne at førstnevnte også vil bite hardest om de biter, og det har med rase å gjøre.

Anonymkode: fab5b...156

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååå ok :rolleyes: så barn kan ikke bli skadet av at en cavalier feks kommer å river dem i ansiktet fordi det klikker for den? Neinei 

Anonymkode: 51968...a25

Selvsagt alle hunder kan klikke,også små, men konsekvensene kan bli mye større om det en stor hund

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Selvsagt alle hunder kan klikke,også små, men konsekvensene kan bli mye større om det en stor hund

Har ikke påstått noe annet heller. Jeg svarte på kommentaren om at små hunder ikke kan gjøre stor skade. 

Anonymkode: 51968...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke påstått noe annet heller. Jeg svarte på kommentaren om at små hunder ikke kan gjøre stor skade. 

Anonymkode: 51968...a25

Hvilken kommentar er det? 😮 

Anonymkode: 4b69b...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Små hunder biter forholdsvis ofte mennesker, men bittene gjør så godt som aldri alvorlig skade.

Anonymkode: 00b7b...cc1

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååå ok :rolleyes: så barn kan ikke bli skadet av at en cavalier feks kommer å river dem i ansiktet fordi det klikker for den? Neinei 

Anonymkode: 51968...a25

 

Et barn kan bli skadet av en cavalier. Men tenk deg nøyaktig samme situasjon med en amerikansk bulldog. Et særdeles mye større skadepotensial. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Myrmica skrev:

 

 

Et barn kan bli skadet av en cavalier. Men tenk deg nøyaktig samme situasjon med en amerikansk bulldog. Et særdeles mye større skadepotensial. 

no shit Sherlock 
Aldri sagt noe om at en cavalier skader mer enn en stor hund heller 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 51968...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kommentar er det? 😮 

Anonymkode: 4b69b...925

Se #16 

Anonymkode: 51968...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Små hunder biter forholdsvis ofte mennesker, men bittene gjør så godt som aldri alvorlig skade.

Anonymkode: 00b7b...cc1

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååå ok :rolleyes: så barn kan ikke bli skadet av at en cavalier feks kommer å river dem i ansiktet fordi det klikker for den? Neinei 

Anonymkode: 51968...a25

 

1 time siden, Myrmica skrev:

Et barn kan bli skadet av en cavalier. Men tenk deg nøyaktig samme situasjon med en amerikansk bulldog. Et særdeles mye større skadepotensial. 

 

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

no shit Sherlock 
Aldri sagt noe om at en cavalier skader mer enn en stor hund heller 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 51968...a25

 

Som første kommentaren her sier, at små hunder så godt som aldri gjør stor skade, tror jeg stemmer. De kan gjøre stor skade, men det skjer så godt som aldri. Skjer det store skader, blir det et sirkus og havner i mediene. Så vidt jeg husker har de sakene som har vært i mediene de siste åra handlet om skarpe tjenestehunder, molossere og lignende typer. 

Små hunder biter ikke mindre enn store. Men skadene er langt ifra så alvorlige eller omfangsrike. 

Poenget her er jo at store hunder er farligere enn små. Ikke fordi de er mer aggresive, men kun fordi de er store og sterke.

Når slike ting kommer opp i mediene kommer det alltid et hylekor som hevder st staffer, molosser og lignende ikke er farligere enn andre hunder Men det er de jo, nettopp fordi de er sterke og har stort skadepotensial.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Myrmica skrev:

 

 

 

 

Som første kommentaren her sier, at små hunder så godt som aldri gjør stor skade, tror jeg stemmer. De kan gjøre stor skade, men det skjer så godt som aldri. Skjer det store skader, blir det et sirkus og havner i mediene. Så vidt jeg husker har de sakene som har vært i mediene de siste åra handlet om skarpe tjenestehunder, molossere og lignende typer. 

Små hunder biter ikke mindre enn store. Men skadene er langt ifra så alvorlige eller omfangsrike. 

Poenget her er jo at store hunder er farligere enn små. Ikke fordi de er mer aggresive, men kun fordi de er store og sterke.

Når slike ting kommer opp i mediene kommer det alltid et hylekor som hevder st staffer, molosser og lignende ikke er farligere enn andre hunder Men det er de jo, nettopp fordi de er sterke og har stort skadepotensial.

Men herregud da det der har da INGENTING med hva jeg sier å gjøre. Hvorfor krangler du når jeg ikke har sagt noe imot det du skriver der i det hele tatt? 

Anonymkode: 51968...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Myrmica skrev:

 

 

 

 

Som første kommentaren her sier, at små hunder så godt som aldri gjør stor skade, tror jeg stemmer. De kan gjøre stor skade, men det skjer så godt som aldri. Skjer det store skader, blir det et sirkus og havner i mediene. Så vidt jeg husker har de sakene som har vært i mediene de siste åra handlet om skarpe tjenestehunder, molossere og lignende typer. 

Små hunder biter ikke mindre enn store. Men skadene er langt ifra så alvorlige eller omfangsrike. 

Poenget her er jo at store hunder er farligere enn små. Ikke fordi de er mer aggresive, men kun fordi de er store og sterke.

Når slike ting kommer opp i mediene kommer det alltid et hylekor som hevder st staffer, molosser og lignende ikke er farligere enn andre hunder Men det er de jo, nettopp fordi de er sterke og har stort skadepotensial.

Ikke dra staff inn i dette her da, hvor mange er det som har en sånn hund i Norge idag? Jo mange, det er den nest mest populære rasen i Norge idag. Er rasen involvert i en sånn type sak å må avlives (ofte) - nei. 

Anonymkode: 4c04e...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hvor redde vi utlendinger er redd for hunder? Ikke bare hadde jeg løpt ut i elva men jeg hadde hoppa fra ei bru om jeg måtte 😂😂

Anonymkode: f6ecd...2de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor redde vi utlendinger er redd for hunder? Ikke bare hadde jeg løpt ut i elva men jeg hadde hoppa fra ei bru om jeg måtte 😂😂

Anonymkode: f6ecd...2de

Dauer 😂😂😂  Har lagt merke til det, hvorfor?

Anonymkode: 4c04e...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det har absolutt med rase å gjøre, selv om det er eier som er 100% ansvarlig her. Bull-raser kan være svært vennlige, men om de blir "ødelagt" av eier, så biter de hardere enn en puddel for å si det sånn. Her kan man lese om bulldogens opprinnelse (som det ser ut som den er blanding av), pitbull kommer også fra bulldog: http://www.bulldoginformation.com/english-bulldog-history.html

Og her kan man lese om historien til mastiffen, som det også ser ut som det kan være i den hunden: https://mastiff.org/mastiff-history/

Når man sammeligner dette med en border collie, som helt fra starten er avlet for å IKKE bite, da den kan skade sauene den gjeter, og en fuglehund, som er avlet for å IKKE bite istykker fuglen den apporterer, så snakker vi om forskjell.

Noen hunderaser ødelegger alt som er av leker, derfor finnes det f.ex. en type Kong som er laget for hunder som ødelegger alt de tygger på: https://www.kongcompany.com/learn/chewing-style
Mens min hund, som er en stor blanding av Ungarsk Vizsla og Leonberger aldri har ødelagt en leke og tygger ikke på Kong en gang men bare slikker ut innholdet. Det er lett å skjønne at førstnevnte også vil bite hardest om de biter, og det har med rase å gjøre.

Anonymkode: fab5b...156

Min hund river alt av leker sønder og sammen, det er ikke ensbetydende med at det ligger i henne å bite. 

Forrige hunden min var en fuglehund, hun Ogs å rev lekene i filler. 

Aldri i løpet av de 13 årene jeg hadde henne, viste hun aggressive tendenser, og jeg opplevde aldri at hun bet noen. 

Anonymkode: 5e3df...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dauer 😂😂😂  Har lagt merke til det, hvorfor?

Anonymkode: 4c04e...c89

😂😂 De skal sikkert bite da. Det var mange gate hunder i Tyrkia.. De løp etter meg hele tida :(

Anonymkode: f6ecd...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke påstått noe annet heller. Jeg svarte på kommentaren om at små hunder ikke kan gjøre stor skade. 

Anonymkode: 51968...a25

For å si det sånn så skulle min pomeranian hatt enormt god tid om hun skulle klare å "rive av ansiktet" til et barn. 

Anonymkode: 21926...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://drm24.no/nyheter/oyenvitne-sa-hunden-ble-slatt-for-den-angrep-sine-egne-204151

Stakkar hunden, reagerte som den gjorde for en grunn. Synd hun dama ikke ble bitt værre. Håper de aldri får ha hund igjen.

Anonymkode: 4c04e...c89

Du er syk.. 

Anonymkode: f6ecd...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...