Gå til innhold

Måtte løpe i elv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på hva slags type eieren er.

Anonymkode: 00b7b...cc1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11345248/

 

Wtf 😱

Lurer på åssen type hund det var? 

Anonymkode: dec96...c12

Stod noe om at det var en bulldogg type eller noe på vg. Dæven det må ha gått for seg når folk satt lenge i elva..!

Anonymkode: 5e309...f94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et mareritt. Lurer alvorlig på hva slags hundehold det her er snakk om.

Anonymkode: fab5b...156

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det noe alvorlig galt med både hund og eier, uten tvil! Godt hunden avlives, og får håpe eieren må forklare seg ordentlig, og etterforskes grundig.

Anonymkode: 4b69b...925

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stod noe om at det var en bulldogg type eller noe på vg. Dæven det må ha gått for seg når folk satt lenge i elva..!

Anonymkode: 5e309...f94

Sikkert en amerikansk bulldog, bully eller lignende, høy bitt styrke og hissige hunder

Anonymkode: dec96...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rase har ingenting med denne tragiske hendelsen å gjøre. Her må man se på hundens miljø, oppvekst og oppdretter. Det finnes useriøse oppdrettere som bruker avlsdyr med dårlig mental helse.

Anonymkode: ea6ae...532

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Rase har ingenting med denne tragiske hendelsen å gjøre. Her må man se på hundens miljø, oppvekst og oppdretter. Det finnes useriøse oppdrettere som bruker avlsdyr med dårlig mental helse.

Anonymkode: ea6ae...532

Det er jo soleklart at enkelte hunderaser ikke kunne fått til å skape en slik hendelse som dette her.

Skulle likt å se min bichon havanais få noen til å løpe ut i elva...

Anonymkode: 4b69b...925

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://drm24.no/nyheter/pitbull-gikk-berserk-tre-mennesker-bitt-til-blods-pa-turvei-2033153?fbclid=IwAR1ugG2oa5xvUZ0AoHu2Ar_jbNMSjFEd1pXO9IqVW8h7XMCohlVAzvqGzXA

ser ut som en blanding av noe, men uansett rase er dette hundeeier sitt ansvar og har ikke noe med rase å gjøre egentlig. 

Anonymkode: 4c04e...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rase har ingenting med denne tragiske hendelsen å gjøre. Her må man se på hundens miljø, oppvekst og oppdretter. Det finnes useriøse oppdrettere som bruker avlsdyr med dårlig mental helse.

Anonymkode: ea6ae...532

Enig! Jeg tenker på den stakkars hunden som sikkert har måttet gå gjennom litt av hvert :( :(

Anonymkode: 516f2...016

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo soleklart at enkelte hunderaser ikke kunne fått til å skape en slik hendelse som dette her.

Skulle likt å se min bichon havanais få noen til å løpe ut i elva...

Anonymkode: 4b69b...925

Slutt å rettferdiggjør aggressive hunder fordi de er små 

Anonymkode: d63d4...667

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rase har ingenting med denne tragiske hendelsen å gjøre.

Anonymkode: ea6ae...532

Rase har en god del med denne hendelsen å gjøre. Eller, ikke nødvendigvis rase, men type hund. 

Alle hunder kan potensielt gjøre skade, og alle hunder kan bli farlige for omgivelsene om det ligger dårlig avl og dårlig eierskap til grunn. Men skadeomfanget kan bli så mye større om det er en stor, muskelsatt hund med kraftige kjever. 

La oss si vi hadde nøyaktig samme opptrinn med en dvergpuddel. Jeg antar det ikke hadde resultert i bittskader inn til beinet og flere folk jaget ut i elva.

Molossertyper er ikke mentalt verre enn andre typer. Men de er potensielt farligere, siden de er store og sterke.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Slutt å rettferdiggjør aggressive hunder fordi de er små 

Anonymkode: d63d4...667

Den forsto jeg ikke, min hund er ikke aggressiv - men den er liten ja.

Anonymkode: 4b69b...925

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den forsto jeg ikke, min hund er ikke aggressiv - men den er liten ja.

Anonymkode: 4b69b...925

Ingen som har sagt at DIN er aggressiv heller. Men du snakker som om små hunder ikke kan gjøre skade, noe de helt fint kan, så det er bare dumt å gjøre det til en ikke-sak. 

Anonymkode: 51968...a25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ingen som har sagt at DIN er aggressiv heller. Men du snakker som om små hunder ikke kan gjøre skade, noe de helt fint kan, så det er bare dumt å gjøre det til en ikke-sak. 

Anonymkode: 51968...a25

Min hund, og sannsynlig ingen av rasen dens, kunne jaget flere folk ut i en elv. Sånn er det bare, sorry!

Anonymkode: 4b69b...925

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen som har sagt at DIN er aggressiv heller. Men du snakker som om små hunder ikke kan gjøre skade, noe de helt fint kan, så det er bare dumt å gjøre det til en ikke-sak. 

Anonymkode: 51968...a25

Små hunder biter forholdsvis ofte mennesker, men bittene gjør så godt som aldri alvorlig skade.

Anonymkode: 00b7b...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En cavalier, pappilon etc kan være hissige, men kan ikke forårsake så stor skade som evt rottweiler, shæfer kan

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Små hunder biter forholdsvis ofte mennesker, men bittene gjør så godt som aldri alvorlig skade.

Anonymkode: 00b7b...cc1

Ååå ok :rolleyes: så barn kan ikke bli skadet av at en cavalier feks kommer å river dem i ansiktet fordi det klikker for den? Neinei 

Anonymkode: 51968...a25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

En cavalier, pappilon etc kan være hissige, men kan ikke forårsake så stor skade som evt rottweiler, shæfer kan

Åpenbart 

Anonymkode: 51968...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min hund, og sannsynlig ingen av rasen dens, kunne jaget flere folk ut i en elv. Sånn er det bare, sorry!

Anonymkode: 4b69b...925

Heller ingen som har sagt det 

Anonymkode: 51968...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...